abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68078505
Lieve mensen,

Ik zit met een redelijk groot probleem mbt tot een heel leuk meisje. Hier komt mijn verhaal, kant-en-klare oplossingen bestaan niet voor dit soort dingen, maar een beetje feedback en misschien wat gedeelde ervaringen van jullie zouden me wel een steuntje in de rug kunnen geven. Thanks alvast

Ik (jongen, student, bijna 19) werd begin februari verliefd op een meisje (vanaf nu A.) dat ik sinds vorige zomer ken. Ik ken haar via een wederzijdse vriendin. Vorige zomer ging ik met de wederzijdse vriendin, nog een vriend en A. een aantal dagen varen, we hebben echt een heel leuke tijd gehad toen. A. en ik konden prima met elkaar opschieten, maar we hadden toen geen van beide speciale gevoelens naar elkaar toe ofzo. Sinds vorige zomer ben ik steeds regelmatiger met A. omgegaan, zij ging ook wat meer om met mijn vrienden, zodoende kwamen we elkaar regelmatig tegen op feestjes/uitstapjes enzo.

Een paar maanden geleden kwam ik erachter dat ik haar echt heel leuk en bijzonder vindt, ze is echt 100% leuk, helemaal met alle eigenschappen die ik in een meisje zoek. We zitten erg op een lijn qua hobbies en interesses enzo (we hebben allebei een beetje een voorkeur voor alternatieve bezigheden; ik train bijvoorbeeld in zwaardvechten, zij is veel bezig met alles wat met kunst te maken heeft, fotografie, schilderen, tekenen, you name it).
Ze heeft een hele fijne persoonlijkheid, is lief en ga zo maar door, ze is in elk geval met allerleukste meisje dat ik ken, met haar zijn voelt echt (echt echt) anders dan met andere meisjes.

Een tijdje geleden had ik haar voorgesteld om samen een keer wat te gaan doen, oh, nou, dat had ze eigenlijk niet zien aankomen, moest ze nog even over nadenken. In de tussentijd vernam ik via via dat ze in die periode in korte tijd echt vier of vijf dates gepland had staan met allemaal verschillende kerels. Ook weer via via hoorde ik dat die dates niet echt goed bevielen enzo, maar ik had de hoop intussen weer een beetje laten varen.

Twee weken geleden kwam ik haar weer tegen op een feestje, toen hebben we bijna de hele avond gepraat, was erg gezellig. Ik deed more or less een beetje toenaderingspogingen (denk vooral lichte aanrakingen e.d. tijdens het gesprek). Ze stond het toe, maar ging er niet echt op in. Vlak voor ze wegging sprak ik haar nog even aan, dat ik het gezellig vond die avond. Ja, ja, vond ze ook. Een wederzijdse vriend zou een feestje geven de week erop, ik zou er pas laat zijn ivm training 's avonds. Ze mailde me de dag van dat feestje bij die vriend, dat ze zich niet zo goed voelde en dat ze het niet laat wilde maken, en dat ik toch pas laat zou komen. Uit die mail bleek een beetje dat, als ik die dag vroeg op heet feestje geweest zou zijn, dat zij dan ook wel gekomen was. Vond ik zelf op zich wel een beetje een teken. Ze schreef ook dat ze toch wel zin had om iets te gaan doen samen. Ik:

Nou, we gingen dus wat afspreken. Een afspraak was gemaakt, maar dat zou pas 2 weken later zijn omdat we allebei steeds niet konden (ik had steeds wat op avonden dat zij kon, en andersom). Goed, afspraak gemaakt, maar dat ging me te lang duren, dus ik stelde voor, zullen we wat overdag doen? Ok, leuk, dinsdagmiddag op een terrasje gezeten, daarna even naar de stad, toen in het park gezeten. We hebben fijn gepraat, in het park probeerde ik weer wat meer toenadering te zoeken, en weer liet ze het toe maar ging ze er zelf niet echt op in. Uiteindelijk moest ik weg om naar m'n werk te gaan, maar ze had het die middag erg gezellig gevonden. Ik ook. Ik smste die avond of ze zin had om weer wat te gaan doen.

Gister kreeg ik een mailtje van haar, dat ze het erg gezellig had gevonden, maar dat het voor haar toch vooral vriendschappelijk voelde. Ze vond het leuk om met me te praten en om met me om te gaan, maar meer niet. Godver. Ik heb sinds dat we onze date hadden gepland op een soort wolkje geleefd (om er maar even een kloteuitdrukking te gebruiken) en nou krijg ik dit. Ik had deze keer echt gedacht dat ik nu een heel goede match had gevonden.

Ondertussen heb ik een antwoord teruggemaild dat ik het heel jammer vond, maar dat ik wel vrienden wil blijven (wil zij ook) en dat het wel goed is dat ze meteen zo eerlijk is (en dat vind ik ook echt). Maar ik blijf wel denken. Ze gaf op zich wel aan dat ze me wel enigzins leuk vond (ze wilde immers uit) en ze kende me nu al een behoorlijke tijd. Ze zit de laatste tijd zwaar in de stress door haar eindexamen, misschien dat dit deels te maken heeft met hoe ze reageerde. Anyway, ik heb het er redelijk moeilijk, mee. Tuurlijk ik kom er wel weer overheen, maar toch.

In het kort: ik ken een geweldig leuk meisje, we hebben een keer gedate maar ze wil liever vrienden blijven, terwijl ik dacht dat ik nu echt een goede match had gevonden. Wat te doen? Me erbij neerleggen in elk geval, en kijken hoe het verder loopt denk ik.

Zijn er mensen onder jullie die een dergelijke ervaring kennen en me raad kunnen geven? Bedankt!
Don't pray to heaven while you shit on the earth
  donderdag 16 april 2009 @ 17:23:44 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68078625
-edit-

[ Bericht 53% gewijzigd door Krentenbol. op 16-04-2009 17:24:51 (Ook nog iets constructiefs? ) ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 16 april 2009 @ 17:26:01 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68078696
Wat nu te doen? Afkappen, geen contact meer zoeken en verder gaan met je leven. Niet wanhopig vrienden blijven en tegen jezelf zeggen dat het beter is dan niets, want daar schiet je uiteindelijk geen kut mee op.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:26:46 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68078732
je bent te laat, friendzone enzo, je kent de topics hier wel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 16 april 2009 @ 17:27:01 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68078741
dat was constructief krentenbol. dat het niet in jouw straatje past is een tweede. damn!
  donderdag 16 april 2009 @ 17:27:35 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_68078762
De wederzijdse X-factor is er niet. Jammer maar helaas. Happens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_68078854
Ja goed verhaal maar ik heb geen raad.
Alles is perfect verlopen lijkt mij. Ze is duidelijk, ze is eerlijk, ze heeft het een kans gegeven.

Wat wil je nog meer?
Even balen en weer door.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:31:09 #8
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_68078881
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:26 schreef Re het volgende:
je bent te laat, friendzone enzo, je kent de topics hier wel...
  donderdag 16 april 2009 @ 17:32:24 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68078926
Volgens mij kent iedereen dat wel. En ken je het ook niet omgekeerd? Een meid met wie je altijd gezellig kunt praten, zelfde interesses, er mankeert niet echt duidelijk wat aan, maar je bent er toch nog nooit verliefd op geworden? Dat gebeurt toch ook?

En nu is dat ook het geval, en daar doe je niets aan, en zeker niet wanhopig erachteraan blijven hobbelen. Overigens kan het vrij ongemakkelijk zijn om contact door te zetten terwijl één van beide stiekem nog op meer hoopt.

Dus, voorlopig geen contact opzoeken, en een ander vrouw tegenkomen. Komt vanzelf.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68079012
Dit ben je nu:

pi_68079025
FRIENDSZONE

you're fucked dude, geef het maar op

En door al dat geanalyseer van ieder dingetje wat ze doet maak je jezelf alleen maar gek
pi_68079034
Vrienden blijven met een vrouw die je leuk vindt . Bwehehe ga een ander in de maling nemen.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:36:28 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68079090
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
dat was constructief krentenbol. dat het niet in jouw straatje past is een tweede. damn!
En je had het er nog wel expliciet bij gezet! Nou jaaa zeg...
  donderdag 16 april 2009 @ 17:36:52 #14
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_68079101
NexT!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_68079356
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:20 schreef Black_Templar het volgende:

Ondertussen heb ik een antwoord teruggemaild dat ik het heel jammer vond, maar dat ik wel vrienden wil blijven (wil zij ook) en dat het wel goed is dat ze meteen zo eerlijk is (en dat vind ik ook echt).

Niet doen.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:53:34 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68079763
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En je had het er nog wel expliciet bij gezet! Nou jaaa zeg...
heel gemeen
  donderdag 16 april 2009 @ 17:55:57 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68079845
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heel gemeen
met de boodschap was weinig mis hoor, alleen de manier waarop he , dus doe nog eens een poging
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 16 april 2009 @ 18:04:27 #18
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_68080125
Standaard R&P topic...

Jullie zijn vrienden, heb je zelf voor gekozen. Hou het een beetje oppervlakkig en als ze je leuk gaat vinden merk je dat vanzelf. Ga niet de verliefde jongen uithangen in ieder geval.

Dat "friendzone-direct-afkappen-gezeik" moet je niet zo serieus nemen. Die zitten hier allemaal niet voor niks in R&P met de hele verzuurde bende. Verwacht er gewoon niks van dan kan het alleen maar beter worden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tyler..Durden op 16-04-2009 18:12:44 ]
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_68080528
Waarschijnlijk is zij ook wel gek op jou. Zoals je zei zit A. in een examenperiode wat de nodige stress met zich mee kan brengen. Het is algemeen bekend dat meisjes/vrouwen tijdens examentijd niet in contact staan met hun eigen gevoelens en dan vaak het tegenovergestelde zeggen van wat ze eigenlijk denken/voelen. En ja die mail he, dat is toch wel een hele sterke aanwijzing dat ze echt heel gek op je is want afspreken met iemand op een feestje dat doe je alleen als er sprake is van ware liefde. Ik ken trouwens geen enkel meisje die niet verliefd zou worden op een jongen die op zwaardvechten zit dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen. Je moet gewoon volhouden en haar blijven mailen/sms'en/bellen dan ziet ze vanzelf in dat jullie bij elkaar horen.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:23:05 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68080728
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:04 schreef Tyler..Durden het volgende:

Dat "friendzone-direct-afkappen-gezeik" moet je niet zo serieus nemen. Die zitten hier allemaal niet voor niks in R&P met de hele verzuurde bende. Verwacht er gewoon niks van dan kan het alleen maar beter worden.
Ja, lekker realistisch ook he, om er niks van te verwachten. Alsof ie in de spiegel kan kijken en kan zeggen: 'vanaf nu verwacht ik er niks meer van'.
  donderdag 16 april 2009 @ 18:34:26 #21
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_68081149
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, lekker realistisch ook he, om er niks van te verwachten. Alsof ie in de spiegel kan kijken en kan zeggen: 'vanaf nu verwacht ik er niks meer van'.
Hoezo? Het meisje heeft toch duidelijk gemaakt dat ze alleen maar vrienden met elkaar willen zijn. Dan hoef je in principe niks te verwachten.
"Gewoon vrienden" is meestal gewoon iets wat makkelijk is in zo'n situatie omdat TS en het meisje in dezelfde vriendengroep zitten. Dan is een platonische vriendschap makkelijker dan elkaar ontlopen elke keer als je met je vrienden bent.

Ik wil de TS geen valse hoop geven, want ik weet de situatie niet. Maar hij zou echt niet de eerste zijn die wat krijgt met iemand die van tevoren "gewoon vrienden" met hem wou zijn. Je moet alleen niet als een verliefd schooljongetje om d'r heen paraderen.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_68081235
LOSLATEN EN OP ZOEK NAAR EEN ANDER.
pi_68081366
Derde alinea ; ik ... vindt
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 april 2009 @ 18:56:39 #24
249853 theSingularity
the Singularity is near.
pi_68081935
Bedenk voor jezelf goed of je echt vrienden wil blijven of dat je misschien toch stiekem op meer blijft hopen. In het laatste geval kun je er beter nu mee kappen. Blijven hopen en dan meemaken dat ze iemand anders vindt lijkt me nog pijnlijker.

Bovendien, mocht ze zich achteraf nog bedenken dan weet ze je echt wel te vinden
Assumption is the mother of all fuckups.
  donderdag 16 april 2009 @ 19:09:39 #25
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_68082327
-edit- niet doen.

[ Bericht 88% gewijzigd door Krentenbol. op 16-04-2009 19:27:23 ]
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')