Uhhh, o.a, ja.quote:Op donderdag 16 april 2009 21:11 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ow en omdat jij al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren honden hebt , heb jij de wijsheid in pacht??![]()
Uhhh, nee. Een hond hoort naar zijn roedelleider te luisteren. Zou een mooie boel zijn als mijn hond naar een vreemde kerel/vrouw ging luisteren.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:21 schreef bakayarou het volgende:
[..]
De hond hoort gewoon naar iedereen te luisteren. Zou een mooie boel worden als de hond een mens ging lopen commanderen.
Dat vind ik dus echt een onzinstatement (waar dit hele topic toch al mee volstaatquote:Op donderdag 16 april 2009 22:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhhh, nee. Een hond hoort naar zijn roedelleider te luisteren. Zou een mooie boel zijn als mijn hond naar een vreemde kerel/vrouw ging luisteren.
Niks niet onzin statement. Baloe gaat echt niet zitten als een vreemde dat tegen hem zegt. En terecht. Zou wat zijn zegquote:Op vrijdag 17 april 2009 04:33 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt een onzinstatement (waar dit hele topic toch al mee volstaat)
Een goed opgevoede hond gaat gewoon zitten (bijvoorbeeld) als een vreemde dat tegen hem zegt. Een agility course volgen misschien niet, maar dat is volgens mij ook niet de bedoeling
Ik heb een herder gehad die maar naar een baasje luisterde, mijn vader. Met als gevolg dat ie de boel in huis terroriseerde als mijn vader er niet was. Dat was pas een mooie boel
Anyway, ik vind ook niet dat TS + schoonouders aan een hond moeten beginnen. Je moet aan een hond beginnen als je er 100% voor wilt gaan en dat willen jullie duidelijk niet.
But that's just my 2 cents![]()
Precies. Als de 1 lig en de ander af gebruikt, tjaquote:Op vrijdag 17 april 2009 04:45 schreef Harajuku. het volgende:
En als ie naar 4 mensen moet luisteren is het ook handig dat iedereen dezelfde termen en manieren gebruikt
quote:Karakter: Shiba Inu's zijn nieuwgierig, vrolijk en waakzaam. Ze hechten zich sterk aan hun eigenaars.
Ik leid aan terughoudend af dat het geen allemansvrienden zijn. Ook geen heel handige eigenschap als je je hond wilt gaan delen met anderen.quote:Temperament:Meestal zijn ze wat terughoudend naar kinderen en vreemdelingen toe, maar normaal schieten ze goed op met alle levende wezens.
een onafhankelijke hond die voor zichzelf denkt betekend dus een eigenwijze hondquote:Training:Training kan best worden voorgesteld worden als speeltijd, omdat deze hond heel onafhankelijk is en voor zichzelf denkt.
dit klinkt een beetje als onzin. De hond barst van de energie maar zal zich inhouden voor het gezin? Als je hem dus niet dagen lang laat rennen, word het een neuroot, gaat ie vervelen, janken, slopen whatever. Deze hond heeft dus echt heel veel beweging en aandacht nodig.quote:Activiteit:
Deze hond heeft een opmerkelijk uithoudingsvermogen, maar zal zich aanpassen aan de bewegingsbehoeften van zijn gezin.
my point exactly...quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik vraag me af waarom jullie bij dit ras uitgekomen zijn...
Ik denk dat de situatie wel zou kunnen werken hoor ( alhoewel ik het nooit zo zou doen zelf) maar niet met een ras dat er om bekend staat dat het zich specifiek aan 1 baas hecht.
Dat ook, of hebben jullie alleen maar naar het uiterlijk van zo'n hond gekeken. Een hond moet bij je passen qua karakter.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik vraag me af waarom jullie bij dit ras uitgekomen zijn...
Ik denk dat de situatie wel zou kunnen werken hoor ( alhoewel ik het nooit zo zou doen zelf) maar niet met een ras dat er om bekend staat dat het zich specifiek aan 1 baas hecht.
dat roep ik al de hele tijd, maar ze wil niet luisterenquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Zo'n hond weet straks niet meer wie z'n baas is.
blijkbaar zijn wij zo slim, TS enkel niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:53 schreef DanseMacabre het volgende:
Maar het is zo logisch.
Een hond denkt in roedel, dat beest snapt er straks geen bal meer van.
Wacht even hoor, dus jij zegt dat als je 1 hond hebt, de hond het gezin niet als roedel ziet?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Dat hele roedelgebeuren is niet per definitie van toepassing op een gezin met 1 hond hoor.
Maar al met al lijkt me deze situatie nog wel te doen voor een hond, als het dan maar geen ras is dat specifiek op 1 baas gericht is zoals het ras dat ze uitzoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |