abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:20:45 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68380005
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:17 schreef Gootsteen het volgende:

Ow, ik dacht een middagje. Ik zag je tetten Cc. Je ziet er leuk uit (ook als je tetten gecensureerd zouden worden) trouwens.
M'n relatieve FOK anonimiteit is helemaal naar de maan, maar ach. De complimentjes zijn goed voor mijn ego .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68380040
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:20 schreef Copycat het volgende:
M'n relatieve FOK anonimiteit is helemaal naar de maan, maar ach. De complimentjes zijn goed voor mijn ego .
Je hebt ook korte pootjes. Zo.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:23:12 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68380066
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:21 schreef Gootsteen het volgende:
Je hebt ook korte pootjes. Zo.
En ik moet op mijn houding letten .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_68380087
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:23 schreef Copycat het volgende:
En ik moet op mijn houding letten .
Niet op gelet, maar ja dat kwam dan weer door die tetten. Je hebt het zeker van vrouwen gehoord ? Ow kut, wat offtopic allemaal dit.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:28:06 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68380171
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:24 schreef Gootsteen het volgende:
Niet op gelet, maar ja dat kwam dan weer door die tetten. Je hebt het zeker van vrouwen gehoord ? Ow kut, wat offtopic allemaal dit.
Ik zag het zelf. En weet het ook. Ik moet eigenlijk met de borst vooruit staan. Maar met die tieten is dat ook zo in ya face en kijk haar en dus krom ik teveel .

Interessant verhaal, ik hou je op de hoogte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:35:11 #206
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68380335
Three months, four days, 34 minutes and 37 seconds. 1116 cigarettes not smoked, saving ¤ 245,17. Life saved: 3 days, 21 hours, 0 minutes.

Jeuj, 3 maanden
Toeval is toeval
pi_68381718
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:35 schreef Pyjama het volgende:
Three months, four days, 34 minutes and 37 seconds. 1116 cigarettes not smoked, saving ¤ 245,17. Life saved: 3 days, 21 hours, 0 minutes.

Jeuj, 3 maanden
Zo'n metertje is wel een steuntje natuurlijk. Hoewel ik vraagtekens heb bij dat "life saved", maar daar kom ik niet voor. Ik ben eerder ook wel eens gestopt met roken, niet vol gehouden dus tegenwoordig rook ik buiten. Een flink aantal van jullie zeggen hier zoveel steun te hebben aan deze reeks maar is het niet zo dat door hier te posten de behoefte aan sigs veel groter wordt? Meer dan een jaar geleden zouden een collega en ik stoppen maar hij begon echt constant op de kantoorchat over dat roken en dan kon ik echt alleen nog maar aan roken denken.

Wil half juni stoppen, dan ben ik weg bij het bedrijf wat al een poosje meer een dagverblijf zonder leiding lijkt. En zonder enige afleiding van het roken ga ik dat stoppen nu niet trekken.

Succes in jullie strijd tegen die peuken. Bedenk maar dat ik zometeen heel afhankelijk van die dingen in de koude motregen mijn laatste voor vandaag opsteek. .
  zondag 26 april 2009 @ 00:45:23 #208
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68381812
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:41 schreef Stali het volgende:
Een flink aantal van jullie zeggen hier zoveel steun te hebben aan deze reeks maar is het niet zo dat door hier te posten de behoefte aan sigs veel groter wordt?
Nee, maar je hebt wel een punt, door er veel over te lullen blijf je er meer mee bezig. Maar het is ook weer niet zo dat hoe meer je hier post, hoe moeilijker je het hebt; sommige mensen worden hyperactief van het stoppen, of willen er meer over kwijt.

Het is meer een knus verhaal waarin je veel herkenning kunt terug vinden, of steun, of net wat je zoekt of juist niet. Rook ze.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zondag 26 april 2009 @ 00:46:43 #209
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68381843
Ow ja en dat 'life saved' is de tijd die je niet besteedt hebt aan het roken, dus niet de tijd dat je langer leeft. Althans dat las ik van de week ...

Dus ik ga gewoon op hetzelfde moment dood als toen ik nog rookte, alleen ik heb nu minder tijd van dat leven aan roken besteedt. Denk ik.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68382051
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:46 schreef Gootsteen het volgende:
Ow ja en dat 'life saved' is de tijd die je niet besteedt hebt aan het roken, dus niet de tijd dat je langer leeft. Althans dat las ik van de week ...

Dus ik ga gewoon op hetzelfde moment dood als toen ik nog rookte, alleen ik heb nu minder tijd van dat leven aan roken besteedt. Denk ik.
Dus Pyama rookte in drie maanden bijna vier dagen nonstop. .
Dat kan inderdaad kloppen want roken is een bezigheid. Een roker die ergens naar toe gaat steekt voor dat-ie weggaat nog even een sigaret op. Tenminste ik wel. Als je stopt hou je dus zoveel tijd over en dat kan ik nu echt helemaal niet aan. .
Misschien tot medio juni in deze reeks.
  zondag 26 april 2009 @ 01:09:57 #211
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68382217
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:59 schreef Stali het volgende:
Dus Pyama rookte in drie maanden bijna vier dagen nonstop. .
Dat kan inderdaad kloppen want roken is een bezigheid. Een roker die ergens naar toe gaat steekt voor dat-ie weggaat nog even een sigaret op. Tenminste ik wel. Als je stopt hou je dus zoveel tijd over en dat kan ik nu echt helemaal niet aan. .
Misschien tot medio juni in deze reeks.
Nou ja, ik heb in 8-9 weken nu 1100 peuken minder opgestoken, ik heb mijn teller niet voorhanden nu, maar het tikt lekker aan natuurlijk en die tijd heb je zo opgevuld hoor. Tot juni, haal even het boek van Carr voor die tijd en bedenk bij elke peuk even waarom je ook al weer rookt.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68382391
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:09 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb in 8-9 weken nu 1100 peuken minder opgestoken, ik heb mijn teller niet voorhanden nu, maar het tikt lekker aan natuurlijk en die tijd heb je zo opgevuld hoor. Tot juni, haal even het boek van Carr voor die tijd en bedenk bij elke peuk even waarom je ook al weer rookt.
Dat boek heb ik inderdaad. Althans, uitgeleend en die jongen rookt inmiddels weer maar ik was er wel in begonnen. Op de eerste pagina's vond ik e.e.a. wat zweverig maar jezelf de vraag stellen waarom je rookt en dat je jezelf wijs gemaakt hebt het lekker te vinden e.d. Die bewustwording. Ik vond die eerste twee hoofdstukken heel aardig iig en veel exrokers zweren erbij. Zal het terugvragen.
  zondag 26 april 2009 @ 01:25:07 #213
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68382494
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:19 schreef Stali het volgende:
Dat boek heb ik inderdaad. Althans, uitgeleend en die jongen rookt inmiddels weer maar ik was er wel in begonnen. Op de eerste pagina's vond ik e.e.a. wat zweverig maar jezelf de vraag stellen waarom je rookt en dat je jezelf wijs gemaakt hebt het lekker te vinden e.d. Die bewustwording. Ik vond die eerste twee hoofdstukken heel aardig iig en veel exrokers zweren erbij. Zal het terugvragen.
Ik moest er ook erg aan wennen en het boek irriteerde me in het begin zelfs. Later fascineerde het me juist, maar ik ken ook wat mensen die zich er niet in herkenden. Then again, juist op dat psychologische vlak - waar het boek vooral over gaat - is de roker vaak een hardnekkige hypocriet. Jij lijkt me wel het type dat juist dat deel wel interessant vindt.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68382699
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:25 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Ik moest er ook erg aan wennen en het boek irriteerde me in het begin zelfs. Later fascineerde het me juist, maar ik ken ook wat mensen die zich er niet in herkenden. Then again, juist op dat psychologische vlak - waar het boek vooral over gaat - is de roker vaak een hardnekkige hypocriet. Jij lijkt me wel het type dat juist dat deel wel interessant vindt.
Ja dat klopt inderdaad. Iig niet het financieel overhouden, gezondheid of meer tijd overhouden. Ik ben gezond en neem het als vanzelfsprekend, net zoals dat mis kan gaan. C'est la vie.

Wat gaf bij jou de doorslag om te stoppen? Heeft het rookverbod in de horeca daar bv. aan bijgedragen? Of is het toch zo dat iedere roker in zijn hart geen roker wil zijn?
Zelf vind ik als roker het rookverbod prima. Zou mooi zijn als dat roken helemaal uit beeld verdwijnt. Wel erger ik me aan bepaalde nietrokers die geen enkel inlevingsvermogen hebben voor rokers.
  zondag 26 april 2009 @ 12:35:58 #215
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_68387854
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:59 schreef Stali het volgende:

[..]

Dus Pyama rookte in drie maanden bijna vier dagen nonstop. .
En dan rookte ik nog vrij weinig

Ik heb het ook met Carr geprobeerd, maar het deed mij vrij weinig. Nu moet ik ook zeggen dat toen ik begon met lezen ik niet echt van plan was te stoppen Het boek was mij toen aangeraden door een vriend die er helemaal lyrisch over sprak.

Mijn reden voor het stoppen met roken was het geld. Als het niks had gekost, rookte ik nu nog steeds. Ik heb dan ook nog steeds niks tegen roken of rokers. Vrienden mogen binnen roken, geen probleem.

Ik ben benieuwd of we je gaan terugzien, Stali
Toeval is toeval
pi_68388114
quote:
Op zondag 26 april 2009 12:35 schreef Pyjama het volgende:

[..]

En dan rookte ik nog vrij weinig

Ik heb het ook met Carr geprobeerd, maar het deed mij vrij weinig. Nu moet ik ook zeggen dat toen ik begon met lezen ik niet echt van plan was te stoppen Het boek was mij toen aangeraden door een vriend die er helemaal lyrisch over sprak.

Mijn reden voor het stoppen met roken was het geld. Als het niks had gekost, rookte ik nu nog steeds.
Ik heb dan ook nog steeds niks tegen roken of rokers. Vrienden mogen binnen roken, geen probleem.

Ik ben benieuwd of we je gaan terugzien, Stali
Dat is een heel andere insteek. Dan vind ik het echt heel knap dat je het volhoudt. Maar stel dat er iets gebeurd waardoor je morgen zal kunnen zwemmen in het geld. Ga je dan weer roken?
  zondag 26 april 2009 @ 12:57:13 #217
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68388492
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:41 schreef Stali het volgende:
Ja dat klopt inderdaad. Iig niet het financieel overhouden, gezondheid of meer tijd overhouden. Ik ben gezond en neem het als vanzelfsprekend, net zoals dat mis kan gaan. C'est la vie.
Ik dacht dat het mij geld zou besparen, maar ik geef het dubbele uit aan eten momenteel.
quote:
Wat gaf bij jou de doorslag om te stoppen? Heeft het rookverbod in de horeca daar bv. aan bijgedragen? Of is het toch zo dat iedere roker in zijn hart geen roker wil zijn?
Ik rookte ipv de afgesproken 3 peuken op het werk ongeveer 9 peuken op het werk, ik hield dan ook geen 3 pauzes, maar 5 en rookte er regelmatig 2 achter elkaar. Verder ging ik roken op plekken waar ik nooit rookte (bv de slaapkamer, omdat ik daar vaak was ivm vriendin). De grens was gewoon totaal weg bij mij.

Het was ook gewoon een optelsom, ik ging opeens overal roken en veel en kon het niet laten ook; als ik bij iemand te eten was en ik keek na afloop van de avond in de asbak, dan schrok ik. Verder stonk mijn huis, mijn bed, mijn kleren, alles opeens naar de rook, terwijl ik altijd juist het idee had dat ik alles goed luchtte.

Ik werd gewoon schijtziek van mijn eigen rookpatroon en zocht dat eerlijk gezegd ook steeds meer op. Ik heb mezelf er altijd op vertrouwd dat dat de enige manier zou zijn dat ik kon stoppen, ik heb een goed moment gezocht en heb daad bij woord gevoegd.
quote:
Zelf vind ik als roker het rookverbod prima. Zou mooi zijn als dat roken helemaal uit beeld verdwijnt. Wel erger ik me aan bepaalde nietrokers die geen enkel inlevingsvermogen hebben voor rokers.
De grap is dat ik op het moment dat ik nog niet gestopt was vergaderde op het werk over de rookpauzes. Ik heb met hand en tand verdedigd dat ze bleven, mijn baas wil er het liefst helemaal van af. Vlak voor het nieuwe beleid bekend werd stopte ik en de rokers kijken mij nu aan alsof ik niet genoeg voor ze uit het vuur heb gesleept. Degene die de moeite neemt om verhaal te halen hoort het tegendeel, maar ik heb de scheve gezichten wel gezien, ik denk dat dat de rokers zijn die klem zitten met zichzelf (ik denk namelijk dat er ook gelukkige rokers zijn).

Het gaat dus twee kanten op, ik ben in ieder geval absoluut niet anti-rook, men mag hier in huis nog roken, ik zie wel dat mensen naar me toekomen om ernaar te vragen en vervolgens zelf ook stoppen (ik ben besmettelijk denk ik). Dat is met blowen nog meer dan met roken overigens.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zondag 26 april 2009 @ 13:10:18 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_68388816
mijn reden is dat ik al jaren lang kwakkel, mijn weerstand is gewoonweg slecht te noemen. ik heb eczeem, ik ben allergisch, heel veel verkouden en dat resulteert regelmatig in een voorhoofdsholteontsteking. en ik baal al heel lang dat ik afhankelijk ben van zoiets als een sigaret, dat ik zo'n zwakke verslaafde ben, ik wil sterker zijn dan dat. dit denk ik dus al jaren, kon mezelf er alleen eerder niet toe zetten. nu had ik dus wederom een holteontsteking en ik had er zat van, ik moest er nu wat aan gaan doen.
en dat deed ik

ik heb verder ook niks tegen rokers uiteraard, waarom zou ik? dit is mijn ding, mijn keuze en die maakt iedereen voor zich

em wat ik aan dit topic heb? ff mijn ei kwijt. even horen dat ik het zo geweldig doe soms
het stimuleert mij
stormy waters...
sailin'
pi_68391785
Die ergernis over je eigen rookpatroon vind ik heel herkenbaar. Het is zelfs zo erg dat ik me er voor begin te schamen. Roken doe ik buiten maar dan bedoel ik de tuin en niet meer op straat. Het staat zo armoedig dat snelle gehijs aan zo'n sigaret. Maar zo zie ik er zelf dan dus ook uit en daar baal ik van. Dus buiten de deur kan ik het niet roken uren volhouden maar zodra er een rookkamer of tuin is dan rook ik er twee a drie achter elkaar.

Gootsteen, wat je schrijft over je werk, die scheve hoofden trekken altijd snel bij. Ik heb nog meegemaakt dat je mocht roken op je werkplek en toen dat verboden werd was het ook hier te kort en daar te breed. Maar iedereen raakte er snel aan gewend. Bij ons mopperen mensen omdat ze binnenkort alleen nog buiten de poort mogen roken en dienen uit te klokken. Maar dat zal gewoon wennen. Of er gelukkige rokers zijn daar ben ik niet helemaal van overtuigd. Wel zit er zeker bij de oudere garde een flinke dosis nostalgie omdat zij veel langer een andere tijd hebben meegemaakt.
Als ik bv wat oudere Franse films kijk dan vind ik roken helemaal passen maar in de moderne films mis ik het gerook niet. Denk dat wanneer mijn contract afloopt een goed moment is om te stoppen. Op mijn werk is het ook een sociaal gebeuren. Gezelligheid, leuke verhalen en grappen terwijl al die kerels hun pakjes shag openvouwen en het geknisper van al die vloeitjes als dat nu wegvalt kwijn ik daar helemaal weg.

Ringo heeft in een rooktopic van mij echt een geweldig stuk over roken geschreven. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

En Belana, begin wel een beetje door te krijgen wat het effect van deze reeks is. Ik denk er in ieder geval steeds aan als ik er weer een opsteek. Misschien is het inderdaad besmettelijk. .
pi_68392014
Hebbes. Misschien geen stukje om te lezen op een zwak moment vandaar ook een linkje. Maar ik vond het een geweldige post want het beschrijft wat je opgeeft en ook waarom stoppen voor de meeste mensen zo moeilijk is, voor mij iig wel.

WTF? (buiten roken)
  zondag 26 april 2009 @ 15:30:32 #221
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68393121
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:55 schreef Stali het volgende:
Hebbes. Misschien geen stukje om te lezen op een zwak moment vandaar ook een linkje. Maar ik vond het een geweldige post want het beschrijft wat je opgeeft en ook waarom stoppen voor de meeste mensen zo moeilijk is, voor mij iig wel.

WTF? (buiten roken)
Ow bah, ik kan het stuk inderdaad amper lezen, de weemoed ... Ik heb het in het najaar zo vaak met mijn vriendin besproken; ik zou dolgraag stoppen met roken en blowen, maar ... toch ook weer niet. Ik had geen moeite met het rookverbod in de horeca en genoot juist (ook als het koud was) van onze gezamenlijke verslaving. En zo ook de peuk na de sex of die gore peuk als ik 's morgens wakker werd en te lui was om uit bed te stappen ...

Ik had nooit kunnen stoppen als ik nog met haar samen was realiseerde ik me achteraf pas. Samen stoppen was ook geen optie, dat vind ik te harmonieus en dan wil ik heel tegendraads de boel laten ontploffen. In dat opzicht was het wel een uitkomst dat die relatie overging, ik heb daarna nog een hele tijd gerookt, maar was toen al serieuzer aan het afbouwen (in mijn hoofd dan). Ik heb juist op dat moment nog meer gerookt en geblowd als ooit, maar bij alles wat ik opstak kwam er meer besef.

En opeens was ik er klaar mee, vrij spontaan besloten, eigenlijk na een weekend waar ik op kraamvisite was en ondanks dat ik buiten rookte, mezelf een muffe stinkende roker voelde toen ik die spruit in mijn armen kreeg, misschien was dat wel de druppel ...

En ergens is roken nogsteeds lekker, al is het alleen maar omdat je het jezelf jarenlang hebt wijsgemaakt. Het idee dat het lekker zou zijn duurt nu 1 minuut en dan ben ik blij dat er wéér geeneen opstak, dat heb ik nu ruim 1000 keer gedaan geloof ik.

De grootste bevestiging van wat voor een rommel het is, kwam van het ontwennen, het rare slaapgedrag en vooral het fitte en opgewekte gevoel wat ik terug kreeg toen ik stopte. Zelfs nu de achtbaan van de eerste weken weg is, voel ik me gezonder dan ooit en heb veel meer veerkracht op 'mindere' dagen.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zondag 26 april 2009 @ 15:34:49 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_68393234
wat een geweldige post idd

als jouw moment daar is zien we je hier wel verschijnen stali
makkelijk is het echt niet (voor mij niet iig) maar het kan wel, het kan best
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 april 2009 @ 15:38:41 #223
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68393336
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:47 schreef Stali het volgende:
Gootsteen, wat je schrijft over je werk, die scheve hoofden trekken altijd snel bij. Ik heb nog meegemaakt dat je mocht roken op je werkplek en toen dat verboden werd was het ook hier te kort en daar te breed. Maar iedereen raakte er snel aan gewend. Bij ons mopperen mensen omdat ze binnenkort alleen nog buiten de poort mogen roken en dienen uit te klokken. Maar dat zal gewoon wennen.
Bij een deel went het ja, maar toch hebben ze kennelijk een zondebok nodig. Ik was altijd dé roker in ons bedrijf, ik rookte teveel en zefls nog meer, ik kwam er ronduit voor uit dat ik een hopeloos geval was en was wat dat aangaat een fijn aanspreekpunt voor de roker.

En opeens heb 'ik' iets besloten over het rookbeleid en ben ik zelf snel gestopt, want zo word dat gezien. Ik lig niet onder vuur hoor, maar ik merk gewoon ontwijkend gedrag en afkeurende blikken van mensen met wie ik altijd innige gesprekken over onze verslaving had. Een soort verraad.

Het is in ons bedrijf ook niet helemaal vergelijkbaar met het moment dat we niet meer op de vloer mochten roken. Dat vond iedereen prima en er was begrip voor, maar nu de bankschroef wordt aangedraaid omdat het uit de klauwen loopt ontstaat er een andere onvrede. Het voelt voor veel mensen als wegpesten, misschien is dat ook de combinatie met de onzekere economische situatie. Echt een slachtoffer-rolletje, het is ergens wel aandoenlijk hoor, ik herken er veel van van toen ik zelf rookte.

En ja, ik voel ergens wel een soort van medelijden met de verslaafde roker; ik voel me niks meer, maar ik vind het een zielige gewoonte geworden ... (een mening die ik heel netjes voor me houdt)
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  zondag 26 april 2009 @ 15:45:40 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_68393558
oi gootsteen, wat snap ik goed wat je bedoeld, dat snapt iedere (ex)roker denk ik
ik mis het echt, het roken, de handeling, niet de smerigheid ervan.
het opgewekte, fitte heb ik nog niet, weet niet of dat ooit komt, maar ik voel me wel goed, iedere keer als ik er géén één op steek het voelt als een overwinning en ik weet dat het beter is zo.
stormy waters...
sailin'
pi_68396233
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:38 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Bij een deel went het ja, maar toch hebben ze kennelijk een zondebok nodig. Ik was altijd dé roker in ons bedrijf, ik rookte teveel en zefls nog meer, ik kwam er ronduit voor uit dat ik een hopeloos geval was en was wat dat aangaat een fijn aanspreekpunt voor de roker.

En opeens heb 'ik' iets besloten over het rookbeleid en ben ik zelf snel gestopt, want zo word dat gezien. Ik lig niet onder vuur hoor, maar ik merk gewoon ontwijkend gedrag en afkeurende blikken van mensen met wie ik altijd innige gesprekken over onze verslaving had. Een soort verraad.
Wel vervelend ook dat het samenviel terwijl bij jou misschien dat antirookgedoe er mede toe heeft bijgedragen het roken zat te worden. Die optelsom. Hoop dat het snel overwaait. Rokers zijn net drinkeboeren die er op aandringen dat jij vooral ook moet drinken omdat je anders ongezellig bent. Heb veel rokers gezien die even gestopt waren en dan weer het rookhok binnen kwamen. Wat grappen en wat gehoon en dan was het weer als vanouds.
quote:
Het is in ons bedrijf ook niet helemaal vergelijkbaar met het moment dat we niet meer op de vloer mochten roken. Dat vond iedereen prima en er was begrip voor, maar nu de bankschroef wordt aangedraaid omdat het uit de klauwen loopt ontstaat er een andere onvrede. Het voelt voor veel mensen als wegpesten, misschien is dat ook de combinatie met de onzekere economische situatie. Echt een slachtoffer-rolletje, het is ergens wel aandoenlijk hoor, ik herken er veel van van toen ik zelf rookte.
Toen het werkplekrookverbod kwam werkte ik nog als installatietechnicus bij een heel klein bedrijfje. De laatste vier jaar bij een groot bedrijf met allemaal chemische plants. Dus dat sfeertje wat je beschrijft, daar herken ik ons rookhok wel in hoor. Het is natuurlijk niet alleen maar gezelligheid, nu het met het bedrijf heel slecht gaat is er een hoop gemopper, onzekerheid, wantrouwen en inderdaad maatregelen tegen het roken dat helpt niet mee. Alsof je een kind zijn knuffel afpakt.

Overigens ik ben ook zo geweest maar eind vorig jaar ben ik in mijn hoofd met stoppen bezig en kan er wat beschouwender naar kijken. In mijn hart wil ik er vanaf. Ik vraag me ook af waarom ik ooit begonnen ben maar dat was in mijn pubertijd en bij alles wat slecht was daar stond ik vooraan om het uit te proberen.

Enfin, het wordt nog wel een gevecht en ik post half juni mijn stopdatum hier, denk niet dat ik dan zo makkelijk over roken kan schrijven als jullie. Maar deze reeks voelt wat beter aan dan een collega die om de haverklap chat dat hij zo'n zin heeft in een sigaret. Dat schiet niet op natuurlijk.
quote:
En ja, ik voel ergens wel een soort van medelijden met de verslaafde roker; ik voel me niks meer, maar ik vind het een zielige gewoonte geworden ... (een mening die ik heel netjes voor me houdt)
Dat snap ik zeker, want de gewoonte en de afhankelijk is natuurlijk ook gewoon zielig. Maar in dat andere topic had ik het zwaar gehad met die zichzelf superieur voelende nietmeerrokers terwijl ik met iedereen rekening hou. Ik ben nog niet zover. .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')