Reed vanmiddag met de bus richting het station in Zwolle. Stond er een andere bus en een taxibusje voor de slagboom, van het tunneltje onder het spoor door, te wachten. Zet de chauffeuse eerst de bus al aan de verkeerde kant van de weg stil om ook te wachten, gaat ook nog even lopen toeteren naar haar mede-buschauffeur.
Op gegeven moment gaat het licht toch nog op groen, en de slagboom omhoog. Dus die eerste bus rijdt erdoorheen, en het taxibusje gaat daar snel achteraan. wat denkt mevrouw dan: "laat ik 'm d'r ook maar even doorheen gooien". Zelfs ik zag, achterin de bus, dat het stoplicht op oranje sprong, dus ik dacht al "dat gaat fout" ... Maar ze rijdt toch door, de slagboom gaat inderdaad naar beneden en *BAM*, ze rijdt zo die hele slagboom installatie omver.
Ze rijdt eerst nog een stukje door, en dan zet ze de bus stil ... Dan gaat ze eerst aan wat passagiers achter d'r vragen van "heb ik wat geraakt?" ofzo, ("JA, stomme trut, de slagboom kwam tegen de voorruit en is helemaal omvergegaan..."). Dan stapt ze toch maar eens uit, om de destructie te aanschouwen ... Na een paar seconden stapt ze weer in, en rijdt verder ... Ze praat niks in de radio met het hoofdkwartier, ze belt niemand op een zaktelefoon.
Ik zeg het je: Vrouw achter het stuur, bloed aan de muur!