abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68050567
Ze hebben bij mij ong. twee weken geleden de voor en achter gevel uitgehakt, gezandstraalt en opnieuw gevoegd..

Nu zei de buurman ong. anderhalve week geleden dat hij er al niet tevreden mee was dat het gebeurde en dat er bij hem scheuren in de muur kwamen en lichte water lekkage had daardoor..

Nu stond hij vanavond dus toevallig achter en heb ik even met hem gesproken en begon hij erover dat hij foto's ging maken enzovoort..

Simpel gezegd, hij wilt geld gaan zien..

Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon afwachten tot hij aankomt met foto's? En wat als hij met foto's komt, moet ik dan naar mijn aannemer? of moet ik hem gewoon direct naar de aannemer sturen? Hij zegt dat ik (en de bovenburen, we hebben gezamenlijk de gevel laten doen) aansprakelijk zijn.

Maar hoe moet ik nou weten dat door werkzaamheden van de aannemer schade kan ontstaan, en hoe moet ik nou de aannemer gaan vertellen hoe die zijn werk moet doen als ik zelf niet eens weet hoe het moet?

Hebben jullie tips, suggesties?
pi_68050653
Hoe kan hij schade hebben ondervonden? ALs er al schade was, dan lijkt het dat het om oude schade gaat.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_68050694
Wil je je buurman opknappen?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:21:01 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68050700
kon je niet even bij hem komen kijken?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  PR/Manusje van alles woensdag 15 april 2009 @ 20:21:25 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68050713
Als er schade is ontstaan door werkzaamheden van de aannemer is hij daar gewoon voor verzekerd. Met een eigen risico van 2500 euro. Je moet dus gewoon je aannemer op de hoogte stellen van het feit dat je buurman schade heeft ondervonden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68050722
Heeft hij ook foto's van voor waarop duidelijk geen schade te zien was?
In ieder geval niet zomaar de schade accepteren. Als hij inderdaad zijn gelijk wil halen, kan hij een expert inschakelen bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68050731
Ik zou zo ff bij hem aanbellen en vragen of je die scheuren eens mag zien. Laat hem maar eens aanwijzen waar ze dan zitten en hoe ze daar volgens hem komen.
Natuurlijk dient hij ook te bewijzen dat die scheuren er niet zaten voordat ze met jullie gevel aan de slag gingen, kan hij dat?
pi_68050733
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef wc-eend het volgende:
Ze hebben bij mij ong. twee weken geleden de voor en achter gevel uitgehakt, gezandstraalt en opnieuw gevoegd..

Nu zei de buurman ong. anderhalve week geleden dat hij er al niet tevreden mee was dat het gebeurde en dat er bij hem scheuren in de muur kwamen en lichte water lekkage had daardoor..

Nu stond hij vanavond dus toevallig achter en heb ik even met hem gesproken en begon hij erover dat hij foto's ging maken enzovoort..

Simpel gezegd, hij wilt geld gaan zien..

Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon afwachten tot hij aankomt met foto's? En wat als hij met foto's komt, moet ik dan naar mijn aannemer? of moet ik hem gewoon direct naar de aannemer sturen? Hij zegt dat ik (en de bovenburen, we hebben gezamenlijk de gevel laten doen) aansprakelijk zijn.

Maar hoe moet ik nou weten dat door werkzaamheden van de aannemer schade kan ontstaan, en hoe moet ik nou de aannemer gaan vertellen hoe die zijn werk moet doen als ik zelf niet eens weet hoe het moet?

Hebben jullie tips, suggesties?
Even afwachten tot hij met de foto's en keiharde beschuldigingen komt. Ik zou dit ook even voorleggen aan de aannemer en eventueel de rechtsbijstandsverzekering.

En ik neem aan dat wie eist, bewijst. Dus hij zal moeten bewijzen dat de schade er nog niet was voordat jullie aan de gevelrenovatie begonnen en dat de schade enkel en alleen toe te schrijven is aan de gevelrenovatie.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68051273
Het lijkt me sterk dat hij door deze werkzaamheden schade heeft ondervonden. De voegrand is praktisch niet meer dan een afwerking en heeft niets te maken met de kwaliteit van de muur. Het zandstralen haalt niet meer dan een klein toplaagje van de muur en met het aanbrengen van een nieuwe voeg kan al helemaal geen schade ontstaan.

Kortom, niet teveel aandacht aan besteden. Toch zou ik voor het 'geval dat' wel even een dossier bijhouden met data, tijden en correspondentie. Wie weet kan het eens van pas komen.

O, en als meneer met foto's aankomt: glashard ontkennen én weerleggen dat het door de werkzaamheden heeft kunnen komen.
  woensdag 15 april 2009 @ 20:36:09 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68051339
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:21 schreef miss_sly het volgende:
Heeft hij ook foto's van voor waarop duidelijk geen schade te zien was?
In ieder geval niet zomaar de schade accepteren. Als hij inderdaad zijn gelijk wil halen, kan hij een expert inschakelen bijvoorbeeld.
precies. Misschien was het al zo en denkt hij nu slim te zijn en het via jou te spelen.

Zou er niet zondermeer in meegaan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_68052744
De TS of de aannemer had natuurlijk vooraf de buren moeten informeren en vragen of ze een momentopname mochten doen, oude scheuren en gebreken zijn dan reeds bekend en dan is er ook weinig te twisten als er na de werkzaamheden wel of niet nieuwe scheuren bij zijn gekomen of dat het verergert is.
pi_68052934
Wij zijn zeker niet van plan om hierin mee te gaan, hij heeft zelf ook al aangegeven thuis te verbouwen aan het zijn, en wij denken zelf ook dat hij probeert een graantje mee te pikken.

We wachten het af en hij zal inderdaad maar moeten gaan bewijzen dat dit de schuld is van de aannemer..
pi_68053166
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:12 schreef klipper het volgende:
De TS of de aannemer had natuurlijk vooraf de buren moeten informeren en vragen of ze een momentopname mochten doen, oude scheuren en gebreken zijn dan reeds bekend en dan is er ook weinig te twisten als er na de werkzaamheden wel of niet nieuwe scheuren bij zijn gekomen of dat het verergert is.
Dan had ik bij 4 mensen langs moeten gaan en hoe moet ik nou weten dat een voeg uithakken een scheur kan veroorzaken in een muur die niet eens aan de voor of achterzijde zit van zijn woning.. Zelfs ik heb op die plekken geen scheuren..
pi_68055046
quote:
Beetje met een kanon op een mug schieten. De genoemde werkzaamheden kunnen mijns inziens onmogelijk scheuren veroorzaken. Het is bij onze buren een jaar of wat geleden ook gedaan... je hebt last van stof, maar zwaar materieel komt er niet aan te pas. Dus scheuren lijken me absoluut niet causaal te bewijzen...
  woensdag 15 april 2009 @ 22:17:40 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68055082
Het uithakken levert niet genoeg kracht op om scheuren te veroorzaken op een grotere afstand dan ca. 1 meter. En dat is alleen bij verkeerd gebruik. En ik heb het zelf ook een tijdje gedaan dus ik kan het wel een beetje weten

Niet in mee gaan (tenzij je hem een plezier wilt doen ) en hem laten aantonen dat de scheuren zijn ontstaan door de gevelrenovatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68070156
Ik zou hem doorverwijzen naar de aannemer voor de schade,als er werkelijk schade door de aannemer is aangericht is het een verzekeringskwestie.

Heeft trouwens je buurman zijn ongenoegen laten merken op het moment dat de aannemer bezig was?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_68076930
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:27 schreef geevee het volgende:
...

Heeft trouwens je buurman zijn ongenoegen laten merken op het moment dat de aannemer bezig was?
Tuurlijk niet, dan had ie direct uitgelachen geworden door de aannemers. Met een beiteltje veroorzaak je geen scheuren in het huis van de buurman. Het zal wel een stukje jalouzie zijn; hij wel een mooie gevel en ik niet
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_68092741
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:27 schreef geevee het volgende:
Ik zou hem doorverwijzen naar de aannemer voor de schade,als er werkelijk schade door de aannemer is aangericht is het een verzekeringskwestie.

Hij heeft alleen maar laten zien dat hij wat lichte lekkage had tijdens schoonmaken/zandstralen.. Maar dat hadden ik en de bovenburen ook..

Als hij komt met foto's geef ik ze aan de aannemer, dan mogen hun het onderling uitzoeken..
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:27:40 #19
3542 Gia
User under construction
pi_68095777
TS hoeft niets anders te doen dan de aannemer in te lichten en de buurman het adres of telefoonnummer van de aannemer te geven. Over het algemeen zijn aannemers verzekerd voor bouwschade.

De aannemer kan dit doorspelen naar zijn verzekering en die onderzoeken de zaak.

TS hoeft in elk geval niets te betalen.
pi_68096313
Ik heb het door gegeven aan de werklui, de buurman werd voor gek verklaard

Ik wacht het rustig af en houdt jullie op de hoogte..
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:59:11 #21
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_68102647
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef RacerDKB het volgende:
Wil je je buurman opknappen?
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:02:35 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68102762
Lijkt met dat dit iets is voor de verzekeraars trouwens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_68135871
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:55 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Hij heeft alleen maar laten zien dat hij wat lichte lekkage had tijdens schoonmaken/zandstralen.. Maar dat hadden ik en de bovenburen ook..

Als hij komt met foto's geef ik ze aan de aannemer, dan mogen hun het onderling uitzoeken..
Voor die lekkage ben je dan wel verantwoordelijk als dit een direct gevolg is van de werkzaamheden.
pi_68135946
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:17 schreef sanger het volgende:
Het uithakken levert niet genoeg kracht op om scheuren te veroorzaken op een grotere afstand dan ca. 1 meter. En dat is alleen bij verkeerd gebruik. En ik heb het zelf ook een tijdje gedaan dus ik kan het wel een beetje weten

Niet in mee gaan (tenzij je hem een plezier wilt doen ) en hem laten aantonen dat de scheuren zijn ontstaan door de gevelrenovatie.
Natuurlijk heb je hierin gelijk, maar om te zeggen dat het geheel onmogelijk is, gaat me iets te ver.
We weten tenslotte niet hoe de aannemer aangeschreven staat en of deze goede ervaringen heeft.
Natuurlijk zijn er zeer veel goede bedrijven, maar helaas zijn er ook echte beunbedrijven die meer kapot maken dan je lief is.

Ook weten we niet hoe de kwaliteit van het gehele bouwwerk zelf is.
pi_68135991
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:23 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Dan had ik bij 4 mensen langs moeten gaan en hoe moet ik nou weten dat een voeg uithakken een scheur kan veroorzaken in een muur die niet eens aan de voor of achterzijde zit van zijn woning.. Zelfs ik heb op die plekken geen scheuren..
Alsof dat zoveel is, bij ons in de buurt gingen ze heien, en hebben ze dus ruim 500 woningen van te voren geïnspecteerd en schriftelijk vastgelegd met foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')