abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 19:04:19 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68047958
Hoi klussers en woners!

Wij hebben een veranda met een zwarte tegelvloer. De voeg tussen de tegels is nu grijs van kleur, maar we zitten erover te denken om deze zwart te maken. Is er een manier waarop dit kan, zonder de oude voeg weg te krabben en opnieuw te voegen?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68048417
Ze verkopen wel speciaal spul om voegen te kleuren, maaar volgens mij verkopen ze dat alleen in grijs en wit. Misschien als je dat met pigment zwart maakt dat het werkt.
Is zwart met zwart eigenlijk niet er saai? Je ziet dan de overgangen niet meer tussen de tegels. Ik kan me niet voorstellen dat dit mooi is. Smaken verschillen echter
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 15 april 2009 @ 21:17:23 #3
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_68052931
ik heb dit vroeger op de badkamer wel eens gedaan toen ik een jaar of 7 was. Ik nam toen het oogpotlood van mijn moeder en kleurde alle witte voegen zwart. Ze was er niet blij mee.
it's nice to be important, but it's more important to be nice
  woensdag 15 april 2009 @ 21:47:34 #4
148689 Muis006
pi_68054034
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:17 schreef roykejanssen het volgende:
ik heb dit vroeger op de badkamer wel eens gedaan toen ik een jaar of 7 was. Ik nam toen het oogpotlood van mijn moeder en kleurde alle witte voegen zwart. Ze was er niet blij mee.
nee dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat het ook nogal veel oogpotlood kost om de voegen zwart te maken en dit bij te houden.

Ik ga eens zoeken op het toevoegen van zwart pigment!
  donderdag 16 april 2009 @ 09:57:17 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68063058
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:17 schreef dahei het volgende:
Ze verkopen wel speciaal spul om voegen te kleuren, maaar volgens mij verkopen ze dat alleen in grijs en wit. Misschien als je dat met pigment zwart maakt dat het werkt.
Is zwart met zwart eigenlijk niet er saai? Je ziet dan de overgangen niet meer tussen de tegels. Ik kan me niet voorstellen dat dit mooi is. Smaken verschillen echter
Das erg mooi met een grote tegel, heb ik thuis ook gedaan met 50-50 vloertegels; dan wordt het een meer egale vloer. (zal een kijken of ik morgen een foto kan maken)

TS, om wat voor soort tegel gaat het? een gladde geglazuurde tegel? dubbelhard gebakken? wat voor formaat en hoeveel voeg?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_80824270
ik zit dus met precies hetzelfde probleem.
alleen verkopen ze bij de bouwmarkt alleen grijze en witte voegenkleur... laat ff weten of het werkt met pigment!
pi_80824699
Muizel en dan meteen een vraag waar over nagedacht is
Zal het ook eens navragen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 29 april 2010 @ 12:47:40 #8
148689 Muis006
pi_80839199
Merci, want zwarte stift (klein stukje geprobeerd) werkte niet goed
pi_80839316
Misschien zeg ik iets raars hoor, maar kun je geen zwarte inkt toevoegen? Is volgens mij een van de zwartste kleuren die er zijn.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 29 april 2010 @ 22:45:56 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80859173
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:47 schreef Muis006 het volgende:
Merci, want zwarte stift (klein stukje geprobeerd) werkte niet goed
D'r staat toch ook 'oogpotlood', en geen zwarte stift
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80859300
Tegelzetter zit hier nu en die kent er ook niets voor maar vraagt zich af of de voeg helemaal vol is anders kan er een laagje zwart overheen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 29 april 2010 @ 22:49:47 #12
148689 Muis006
pi_80859312
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

D'r staat toch ook 'oogpotlood', en geen zwarte stift
Jamaarrr is toch hetzelfde
pi_80865087
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:04 schreef Muis006 het volgende:
Hoi klussers en woners!

Wij hebben een veranda met een zwarte tegelvloer. De voeg tussen de tegels is nu grijs van kleur, maar we zitten erover te denken om deze zwart te maken. Is er een manier waarop dit kan, zonder de oude voeg weg te krabben en opnieuw te voegen?
Doe eens gek ! met zwarte betonverf ?
In een hoekje kijken hoé en óf dat gaat.

*blijft in mijn hoofd hangen als ik de vraag tegenkom...
pi_84891796
heb gister een papje van zwart voegsel aangemaakt en dit met een kwastje over de voegen uitgesmeerd; prachtig resultaat!
pi_84892735
Hoe heb je dit papje aangemaakt?
Gewoon met zwart voegmiddel of ergens anders mee?
Wij zitten in onze badkamer en wc met hetzelfde probleem, onze tegelaar dacht dat je de wandtegels (witte voeg) en vloertegels (zwarte voeg) wel tegelijk kon voegen, nu is onze voeg op de vloer grijs/wit/zwartachtig geworden... het ziet er niet uit en willen hier graag wat aan doen.
Maar om nu de hele voeg eruit te halen en opnieuw te voegen, is ons iets teveel werk.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:02:09 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84893124
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:52 schreef Jasmijnjj het volgende:
Wij zitten in onze badkamer en wc met hetzelfde probleem, onze tegelaar dacht dat je de wandtegels (witte voeg) en vloertegels (zwarte voeg) wel tegelijk kon voegen, nu is onze voeg op de vloer grijs/wit/zwartachtig geworden... het ziet er niet uit en willen hier graag wat aan doen.
Maar om nu de hele voeg eruit te halen en opnieuw te voegen, is ons iets teveel werk.
Ik neem aan dat je garantie hebt, dus gewoon het werk afkeuren en eruit laten halen en opnieuw laten voegen.
pi_84893990
Hmm helaas geen garantie.
Tegelen is door een vriend van ons gedaan, heeft geprobeerd om er opnieuw met zwart voegmiddel overheen te gaan. Ook deze poging is mislukt.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:19:16 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84898313
mompelt weer eens iets over goedkoop duurkoop zijnde....
pi_84898809
genoeg ervaring met "erkende" tegelzetters die er een grotere zooi van maken dan ikzelf zou doen, dus dat een tegelzettersbedrijf altijd gelijk staat met goed werk is ook niet echt het geval. Er lopen echt een heleboel prutsers rond. Komt ook doordat de klanten vaak zo ontzettend niet kritisch zijn op het uitgevoerde werk (oh zit het erin? Prima, hier is je poen).
pi_84899186
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:19 schreef error_404 het volgende:
mompelt weer eens iets over goedkoop duurkoop zijnde....
Dit slaat nergens op, zelfs dure bedrijven kunnen er een rotzooi van maken
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:48:55 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84899267
mompelt nog iets over garanties, referenties, kwalificaties en zulks en beunhazen en goedgelovige partikulieren.....
pi_84900238
garantie is leuk, maar in de praktijk komt het erop neer dat jij met een kut getegelde badkamer zit waar je niet voor hoeft te betalen.En dan moet je dus alsnog betalen voor eventuele:nieuwe tegels, nieuwe lijm, etc.

Een aangenomen werk van 1000 euro is echt niet een rechtzaak waard. Dat weet jij, en de tegelzetter ook.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:30:33 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84900755
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:16 schreef _VoiD_ het volgende:
garantie is leuk, maar in de praktijk komt het erop neer dat jij met een kut getegelde badkamer zit waar je niet voor hoeft te betalen.En dan moet je dus alsnog betalen voor eventuele:nieuwe tegels, nieuwe lijm, etc.

Een aangenomen werk van 1000 euro is echt niet een rechtzaak waard. Dat weet jij, en de tegelzetter ook.
Nee, dat is complete onzin. Wanneer een aannemer het werk niet aflevert zoals afgesproken danwel conform produkt- en materiaalspecificaties etc., dan zijn de kosten voor herstel voor rekening van de aannemer. Dat heet garantie.
Verder loont het altijd om een aannemer te kiezen die bij vakorganisaties is aangesloten, als een soort Bovag voor aannemers bijvoorbeeld. Dan kun je indien noodzakelijk ook gebruik maken van een geschillencommissie of, en dat komt helaas ook voor, zit je niet met half af werk en een schuld wanneer de aannemer failliet gaat, maar neemt een ander het werk over tegen dezelfde afspraken.
Altijd maar dat geneuzel over dat aannemers slecht zouden zijn en slechte kwaliteit zouden leveren is gewoon dom ge***. Net als roepen dat bij voorbaat elke beunhaas rotzooi levert, terwijl het een vakman kan zijn die een beetje bijklust in het weekend. Wel weer onfris wanneer hij zijn werk niet goed doet. We scheren elke vakman over dezelfde kam en als het niet helemaal gaat zoals we vooraf gedact hadden, roepen we meteen het magische woord rechtzaak.
Mensen die geld willen investeren in hun eigen vastgoed en leefcomfort moeten daar eerst eens goed over nadenken een plan (laten) maken voordat ze maar vanalles uit de kast trekken.
pi_84909246
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:52 schreef Jasmijnjj het volgende:
Wij hebben antraciet grijze voegen dus ik heb antraciet voegsel gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook gewoon zwarte nemen. Gewoon 3 á 4 eetlepels voegsel in een plastic bekertje met een klein beetje water. Dan zorg dat je het iets dunner is dan normaal zodat je het kan smeren met een penseeltje.

succes! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')