Ik heb de uitslag van Snowy binnen
Hieronder de mail
Goedemorgen,
Ik heb inmiddels de bloeduitslag van Snowy kunnen beoordelen.
Helaas ziet het er niet goed uit.
Het Hb gehalte is verder gedaald tov het vorige bloedonderzoek. Er is nu mn sprake van een verlaagd witte bloedcellen gehalte.
De bloedwaarden icm de symptomen (bloedarmoede, vermageren, (benauwdheid), koorts, sloomheid, zwelling van de lymfeknopen, slechte eetlust) zijn erg suggestief katte leucose (FeLV). De symptomen lijken ook erg op symptomen die bij FIP en FIV kunnen optreden.
Ik stel voor dat ik het serum dat ik nog bewaard heb, op stuur voor onderzoek op FeLV/FIP/FIV.
Het interpreteren van de uitslag van een dergelijk bloedonderzoek is echter niet altijd eenvoudig. Het is namelijk zo dat :
• een dier dat positief reageert op de test mogelijk bezig is het virus te elimineren en dus na verloop van tijd negatief zal zijn.
Dit geldt niet voor klinisch zieke, van FeLV verdachte dieren; een positieve bloedtest is hier bewijzend.
Erg verwarrend in het stellen van de diagnose is het feit dat een ziek, aan FeLV lijdend dier, evengoed een (op dat moment) negatieve bloedtest kan hebben, in sommige FeLV-vormen zelfs tot 60%
• een dier dat negatief reageert op de test mogelijk nog in de incubatietijd zit en dus eigenlijk toch positief is.
Om tijdverspilling te voorkómen, heb ik de vrijheid genomen om het serum al op te sturen, zodat het voor het weekend al verzonden kon worden.
In de bijlage heb ik informatie over FeLv bijgevoegd. Aangezien de diagnose nog bevestigd moet worden, is de de info wellicht voorbarig, maar dan kun je je alvast wat voorbereiden.
Ik zou een bericht met jullie reactie op prijs stellen.
Met vriendelijke groet
Wij zijn er nogal van geschrokken en weten niet echt wat we moeten doen.