da's ook wel iets om rekening mee te houden.. de mensen met een iets zwakkere maag kunnen het beter op de grond doenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:53 schreef HuHu het volgende:
Alcohol nuttigen vlak voor of tijdens een vlucht is niet verstandig.
and there is your answerquote:Op woensdag 15 april 2009 11:56 schreef nuget het volgende:
KLM = 18 jaar voor een biertje (wat af te raden is), sterke drank is 21 (ja, niet 16 & 18)
USA = 21 jaar voor alle dranken met alchohol
Bron: http://reizen-en-recreati(...)zonder-kreukels.htmlquote:Drink
De lucht in een vliegtuig is erg droog en het is dus belangrijk om genoeg te blijven drinken. Doorgaans krijgt u voldoende aangeboden en kunt u natuurlijk ook om extra drinken vragen. Het is echter ook een mogelijkheid om een leeg flesje mee te nemen in uw handbagage dat u kunt laten vullen met water tijdens uw vlucht. Op deze manier heeft u genoeg water bij de hand en hoeft u minder vaak te vragen.
Drink echter geen of weinig caffeïne. Laat koffie, thee, cola en chocolade het liefst staan. Caffeine heeft een uitdrogend effect en zorgen bovendien voor een snellere hartslag, trillen en opwinding hetgeen een rustige vlucht niet bevordert.
Ook is het niet verstandig alcohol te drinken tijdens uw vlucht. De werking van alcohol is in de lucht 3 maal sterker dan op de grond. Ook alcohol heeft een uitdrogende werking. Tenslotte zijn ook koolzuurhoudende dranken af te raden, door de hoogte kan je een opgeblazen gevoel krijgen van het koolzuur.
Hangt ook nogal af van de persoon. Wanneer ik vlieg drink ik gewoon koffie en alcohol houdende dranken. Drink er wel altijd water/vruchtensap naast.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:04 schreef HuHu het volgende:Samengevat: tijdens een vlucht heb je extra vocht nodig, maar koffie of alcohol heeft een uitdrogend effect, waardoor het extra slecht is om dat te drinken tijdens een vlucht.
of je neemt gewoon een slaappilletje...quote:Op woensdag 15 april 2009 12:40 schreef beunhaas96 het volgende:
Waarom geen alcohol tijdens de vlucht? Slaap je toch lekker van op een lange vlucht?
Ik hou niet van pillen...quote:Op woensdag 15 april 2009 12:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
of je neemt gewoon een slaappilletje...
Ligt er nog al helemaal aan waarmee en waar je naartoe vliegt natuurlijk, op de internationale vluchten buiten de EU is alles vaak gratis bij de KLM. Dan is een biertje of 2 of 3 vaak een heerlijke bijkomstigheid.quote:Op maandag 20 april 2009 12:03 schreef j_bos het volgende:
Nou, drinken tijdens het vliegen kan gewoon hoor, wij zitten ook altijd lekker bier te drinken.
Of je moet niet tegen vliegen kunnen, dan kan je wel ziek worden ja, maar dat kan je best voor jezelf bepalen.
Dat over extra vocht zal wel loslopen denk ik.
En er zit een verschil tussen jezelf lam zuipen en een paar biertjes. Overigens een biertje aan boord is niet heel goedkoop dus dat kan een dure hobby worden.
Ik vlieg meestal 's avonds naar Dubaiquote:Op maandag 20 april 2009 13:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De meeste vluchten naar de VS vertrekken aan het eind van de ochtend. Kan me niet voorstellen dat je voor die tijd al zin in een biertje hebt.
Dat kan best. Vluchten naar het oosten vertrekken vaak later op de dag.quote:Op maandag 20 april 2009 13:11 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Ik vlieg meestal 's avonds naar Dubai
helemaal niksquote:
Het op een zuipen zetten in een vliegtuig is niet aan te raden.quote:
Als een aso naar het vliegtuig rennen is niet aan te radenquote:Op maandag 20 april 2009 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het op een zuipen zetten in een vliegtuig is niet aan te raden.
Heb je helemaal gelijk in. En je op het vliegveld lamzuipen en naar het vliegtuig strompelen is ook niet aan te radenquote:Op maandag 20 april 2009 21:15 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Als een aso naar het vliegtuig rennen is niet aan te raden
Jawel, want dan hoeft/mag de desbetreffende persoon niet mee en hebben de overige passagiers een rustige vlucht.quote:Op maandag 20 april 2009 21:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. En je op het vliegveld lamzuipen en naar het vliegtuig strompelen is ook niet aan te raden
US airline 21quote:Op woensdag 15 april 2009 11:46 schreef sjorti het volgende:
Weet iemand wat de minimum leeftijd is om alcohol te drinken op een vlucht naar de USA vanaf Nederland (en omgekeerd) met een Amerikaanse maatschappij, 16, 18 of 21... (gewoon een biertje), alvast bedankt!
Beviel mij uitermate goedquote:Op maandag 20 april 2009 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij de BusinessClass van KLM krijg je champagne als welkomstdrankje! Daarna kun je zoveel champagne krijgen als je wilt.quote:Op maandag 20 april 2009 21:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, de champagne raakt uiteindelijk op... heb ik al eens persoonlijk ondervonden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:31 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Bij de BusinessClass van KLM krijg je champagne als welkomstdrankje! Daarna kun je zoveel champagne krijgen als je wilt.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, de champagne raakt uiteindelijk op... heb ik al eens persoonlijk ondervonden.
Dat dus. Ik vlieg vrij veel (wekelijks), dus de lol van het gratis drankje is er wel af. Ik voel mezelf gewoon relaxter als ik het bij water hou. Normaal ben ik juist wel van het biertje, maar als je de hele dag auto-in, auto-uit, vliegtuig-in en vliegtuig-uit aan het doen bent, wordt je nogal snel duf. Dan is alcohol al helemaal niet chill.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, de champagne raakt uiteindelijk op... heb ik al eens persoonlijk ondervonden.
quote:
Whoopie, weet je hoeveel flessen champagne je tax free kan halen en in economy class op kan zuipen voor het geld wat je op je business class ticket bespaard?quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:31 schreef beunhaas96 het volgende:
[..]
Bij de BusinessClass van KLM krijg je champagne als welkomstdrankje! Daarna kun je zoveel champagne krijgen als je wilt.
Geen idee, vertel eens. De baas betaalt (zoals voor 90% van de business class passagier), dus wat kan mij het schelen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:41 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Whoopie, weet je hoeveel flessen champagne je tax free kan halen en in economy class op kan zuipen voor het geld wat je op je business class ticket bespaard?
HELEMAAL GEEN EEN!quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:41 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Whoopie, weet je hoeveel flessen champagne je tax free kan halen en in economy class op kan zuipen voor het geld wat je op je business class ticket bespaard?
Koop er een fles sprite bij, ga naar het toilet, giet de fles sprite leeg, vul hem met champagne.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:00 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
HELEMAAL GEEN EEN!
Want je hoeft het echt niet te proberen om taxfree gekochte drank in het vliegtuig te nuttigen. Dat wordt gewoonweg niet geaccepteerd want dan kunnen de trolly dollies er geen controle over houden. En als ik het ooit zou zien, zou ik de purser waarschuwen. Je wilt niet weten wat voor ellende het nuttigen van taxfree drank in een vliegtuig al niet gegeven heeft op met name Engelse en Ierse vakantie vluchten die zelfs gedwongen tussenstops moesten maken om de dronken passagiers van boord te zetten. Maar misschien gebeurt dit alleen bij tokkie vliegmaatschappijen en niet bij de KL(e)M.
Dus voor mij is het tijdens de lunch of diner gewoon twee flesjes wijn en daarna zo lang mogelijk tukkken. En als ik wat vroeger wakker wordt dan een uur voor aankomst wil ik ook nog wel eens een film bekijken. Maar ik vind vliegen ook al héél lang niet zo spannnend meer met gemiddeld 90000 vliegmijlen per jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |