abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68012151
Ik heb op zoek naar een goede, grote krabpaal. Deze mag best tot aan het plafond doorlopen. Nu ben ik in Nijmegen gaan kijken, daar werden ergens goedkoop krabpalen aangeboden maar deze waren mijn inziens niet veel waard. Nu vraag ik me dus af waar ik wel goede (liefst verzwaarde) krabpalen kan vinden. Iemand hier misschien sites of adresjes? Bij voorbaat dank!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:35:08 #2
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68012430
Ikzelf heb bij de Tuinland krabpaal-plankjes voor aan de muur gekocht. Doordat je ze vastschroeft kan ie niet omvallen en mijn poes klimt er naar hartelust in en krabt er graag aan. Ter illustratie:

Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_68012601
Ja, zo'n ding hebben we ook al hangen. Deze word sowieso al wel goed gebruikt. Ik ben alleen zo slim geweest om die plank aan de enigste muur met behang te plaatsen. Gevolg: kapot gescheurd behang!

Maar ik ben iig echt op zoek naar een krabpaal.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:47:44 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_68012854
Ik heb een klein vermogen aan krabpalen uitgegeven, maar er is gewoon geen goede te vinden. Misschien als je er een groot vermogen tegenaan gooit... Maar de krabpalen die je aan de muur bevestigd zijn gewoon de beste (en goedkoopste).

Bij al die lossen krabpalen hebben ze echt niet over het gewicht waarmee een kat er aan gaat hangen gedacht. Ze trekken ze omver, en dan kijken ze er niet meer naar om.
pi_68012883
Krabpalen die je aan de muur bevestigt = krabplanken. Ik zoek dus echt een krabpaal!
pi_68012956
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:47 schreef Snakey het volgende:

Bij al die lossen krabpalen hebben ze echt niet over het gewicht waarmee een kat er aan gaat hangen gedacht. Ze trekken ze omver, en dan kijken ze er niet meer naar om.
Dit was bij die in Nijmegen ook het geval. Een krabpaal van bijna 2 meter hoog en stevig stond dat ding zeker niet. Is alleen een kwestie van tijd voordat onze 2 harige vrienden die paal omgooien.
pi_68013311
Zelf maken als je tijd hebt! Dan kun je echt wat moois maken
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:02:37 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_68013314
Krabpalen met touw hebben een te korte levensduur naar mijn idee.
Mijn oplossing : een gewone plank met een deurmat eromheen.
Stevig aan de muur maken, of zoals nu, gewoon op de grond werkt ook.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_68013697
Het touw is hier niet zozeer het probleem. Ze krabben het pluche kapot op een gegeven moment.
pi_68013732
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:47 schreef Snakey het volgende:

Bij al die lossen krabpalen hebben ze echt niet over het gewicht waarmee een kat er aan gaat hangen gedacht.
Dat heb ik ook altijd met kattenspeeltjes. Word ook totaal niet over nagedacht volgens mij. Muisjes met kraaltjes als oogjes enz...
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:23:37 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_68013888
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:18 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd met kattenspeeltjes. Word ook totaal niet over nagedacht volgens mij. Muisjes met kraaltjes als oogjes enz...
Die trekken ze hier in een dag uit elkaar. Een oude hengel, stukje draad en een propje zilverpapier is effectiever, en veel goedkoper.
pi_68014212
Als ze maar ergens achter aan kunnen rennen. Iets wat niet uit zichzelf beweegt laten ze al snel aan de kant liggen. Hier zijn ze ook helemaal verzot op de laser-pen.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:41:07 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68014457
www.diertotaalservice.nl heb ik altijd goede ervaringen mee
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:43:22 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68014524
Als het dan echt een krabpaal moet zijn, kijk dan eens naar krabpalen die tot aan het plafond komen en die je kan bevestigen aan het plafond. Omgooien kan dan niet, en ze hebben alle mogelijkheid om zich uit te leven. Ik vind ze te prijzig en zonde van het geld omdat de krabplanken het dus ook goed doen, maar bij sommige dierenzaken worden ze aangeboden. Of vraag ernaar, wie weet kunnen ze hem evt bestellen. Neem in ieder geval niet zo'n zelf-samen-te-stellen-paal, die dingen vallen al uit elkaar als je ernaar kijkt in de winkel

Edit: Ik koop regelmatig speeltjes bij deze webshop en zag dat ze ook kamerhoge krabpalen hebben: http://dedierenkoning.bie(...)67531/Kamerhoog.html
pi_68014760
Liever wel een krabpaal idd. De huidige staat hier ook voor een raam en hier liggen ze echt vaak op te chillen, zeker nu de zon weer begint te schijnen. Op die plankjes zie ik ze niet zo snel gaan liggen.

We hebben er ook al een aan de muur hangen, dat ding krijgt regelmatig kopjes enzo!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 april 2009 @ 18:55:48 #16
163650 Greys
pi_68014945
Ik dacht ook aan zo'n krabpaal die je aan het plafond vast kunt zetten inderdaad.

Oh en gratis tip als goedkoop speelgoed: een walnoot!
Daar gaan ze enorm mee voetballen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:09:53 #17
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68015378
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Greys het volgende:
Of schelpjes, die van mij viste ze speciaal uit een windlicht om mee te spelen
pi_68015479
Die van ons is ook tot aan het plafond. Met de laatste paal met een zachte hoes die je vast aan het plafond kunt schroeven. Onze noor en sibeer sjeesen er vrolijk in en uit en het ding valt echt niet om..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:13:36 #19
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_68015508
Mijn katten hebben deze: http://www.dierenvilla.nl(...)/maine-coon-357.html Voor dat we deze aanschaften hadden we een andere die we steeds moesten verzwaren met flessen water. Deze staat, doordat hij een stevige driehoekige onderplaat heeft, heel stevig op de grond. Bestand tegen grote katers met de dolle-vijf-minuten.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:15:20 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_68015564
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Greys het volgende:

Altijd leuk als ze die 's nachts weer eens ergens vinden.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:56:21 #21
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68019188
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:13 schreef Judeljuud het volgende:
Mijn katten hebben deze: http://www.dierenvilla.nl(...)/maine-coon-357.html Voor dat we deze aanschaften hadden we een andere die we steeds moesten verzwaren met flessen water. Deze staat, doordat hij een stevige driehoekige onderplaat heeft, heel stevig op de grond. Bestand tegen grote katers met de dolle-vijf-minuten.
Wij hebben de onze ook bij Dierenvilla gekocht; prima spul
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 april 2009 @ 21:14:00 #22
163650 Greys
pi_68019852
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:15 schreef Snakey het volgende:

[..]

Altijd leuk als ze die 's nachts weer eens ergens vinden.
Ja, vooral als ze dat ding dan tegen je verwarming meppen!
Maar hier vindt de kat een zacht balletje dus niets omdat dat geen geluid maakt op de harde vloer.
Een walnoot ratelt zo lekker
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68020266
twee weken terug hebben wij een nieuwe plafond hoge krabpaal gekocht voor 90 euro incl.verzendk. bij www.witjesverzendhuis.nl

De katten zijn er gek op.
pi_68020877
Zelf maken van een mooie boomstam, plankjes en stukken oude vloerbedekking. Heb je gelijk ook iets origineels.

Hier heb ik veilingkistjes aan de muur gehangen en zo gemaakt dat ze makkelijk van het ene in het andere kistje kunnen komen. Daarin liggen dan fleecedekentjes. Ze maken er echt gebruik van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_68043772
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:40 schreef nokwanda het volgende:
Zelf maken van een mooie boomstam, plankjes en stukken oude vloerbedekking.
Dat! Hebben wij ook. Maar dan met tuinhout als palen. Dan kun je het zo hoog maken als je wilt, echt ideaal. Hier is 'ie tot het plafond, met een basis van 1x1 meter en een even groot plateau ongeveer halverwege. Op dat plateau kan ik (70 kilo) gaan staan, zonder dat het hele gevaarte omvalt
En de katten (2 katers van een kilo of vijf per stuk) kunnen er in en uit rausen. Ook dan blijft het ding prima staan.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')