abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68031302
LINUX!!!!!!!!!!
(zo,en nu eerst dit topic lezen)

oke,Ts is dus een complete retard die om onze mening vraagt?
de god onest truth? MAC ZUIGT ZO TYFUS HARD DAT IK ER EEN BLOEDUITSTORTING VAN OP ME LUL HEB!
maar amvrosios,kan dat niet wat minder? NEE! slechte os OOIT!

ik draai nog liever windows... en ja,dat is een gevaarlijke uitspraak,maar god allemachtig wat is
dat mac spul mislukt.... mislukt fork project van BSD.... BAH!

haal maar een pc,kun je altijd nog linux op gooien!!!!
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_68031479
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:40 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Hetzelfde geldt ook richting de Macs vanuit het PC-kamp. Macs zijn al heel lang niet te duur meer. Ik heb redelijk vaak geprobeerd om eenzelfde configuratie te maken met PC-onderdelen en zelden of nooit was het goedkoper. Meestal was het wel goedkoper, als je zaken als monitor, toetsenbord en muis ed weg laat.

Sinds dat Apple met Intel werkt .
Heb je daar toevallig nog een voorbeeld van?
In een ander topic heb ik laatst een configuratie van Dell met een Apple configuratie vergeleken en daar was de Apple ¤500 duurder, met zoveel mogelijk zelfde hardware.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_68031516
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je daar toevallig nog een voorbeeld van?
In een ander topic heb ik laatst een configuratie van Dell met een Apple configuratie vergeleken en daar was de Apple ¤500 duurder, met zoveel mogelijk zelfde hardware.
Daar ga je al, "zoveel mogelijk". Wat mistte je?

Laatste keer dat ik een vergelijk deed, was de iMac. Was ook meer dan een jaar terug btw...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68031637
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Daar ga je al, "zoveel mogelijk". Wat mistte je?

Laatste keer dat ik een vergelijk deed, was de iMac. Was ook meer dan een jaar terug btw...
Zoveel mogelijk betekende een dualcore in de Dell in plaats van de standaard Quadcore. Omdat de iMac niet leverbaar is met quadcore. En bij de Mac 2GB erbij omdat de Dell niet met minder dan 4 leverbaar is.
Bij de Dell een losse 20" monitor (dacht ik), bij een iMac is dat natuurlijk allemaal in één.
Dus vandaar "zoveel mogelijk". Het waren dus zeer goed vergelijkbare configuraties, op de vorm na.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:00:07 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68031705
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:43 schreef amvrosios het volgende:
LINUX!!!!!!!!!!
(zo,en nu eerst dit topic lezen)

oke,Ts is dus een complete retard die om onze mening vraagt?
de god onest truth? MAC ZUIGT ZO TYFUS HARD DAT IK ER EEN BLOEDUITSTORTING VAN OP ME LUL HEB!
maar amvrosios,kan dat niet wat minder? NEE! slechte os OOIT!

ik draai nog liever windows... en ja,dat is een gevaarlijke uitspraak,maar god allemachtig wat is
dat mac spul mislukt.... mislukt fork project van BSD.... BAH!

haal maar een pc,kun je altijd nog linux op gooien!!!!
.

Linux mag de ballen van een echt (desktop) OS als OSX en Windows nog niet likken man, ga toch weg, wat een kinderachtige flamepoging .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_68032081
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk betekende een dualcore in de Dell in plaats van de standaard Quadcore. Omdat de iMac niet leverbaar is met quadcore. En bij de Mac 2GB erbij omdat de Dell niet met minder dan 4 leverbaar is.
Bij de Dell een losse 20" monitor (dacht ik), bij een iMac is dat natuurlijk allemaal in één.
Dus vandaar "zoveel mogelijk". Het waren dus zeer goed vergelijkbare configuraties, op de vorm na.
Op de videokaart na (Dell levert geen Ati 4850 op het meest budget config), kom ik inderdaad uit op 500 euri goedkoper. Daarentegen wordt ik door de Dell opties wel gedwongen om meteen voor de duurste iMac te kiezen.

Zal later vandaag, als ik tijd heb, kijken of ik op pricewatch een betere config samen kan stellen.

BTW: je moet bij het samenstellen niet vergeten dat de iMac een webcam & microfoon heeft
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  woensdag 15 april 2009 @ 10:17:41 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68032145
Dell ja, maar zelfbouw gaat je echt bakken schelen hoor.
Get woke, go broke!
pi_68032247
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Op de videokaart na (Dell levert geen Ati 4850 op het meest budget config), kom ik inderdaad uit op 500 euri goedkoper. Daarentegen wordt ik door de Dell opties wel gedwongen om meteen voor de duurste iMac te kiezen.
Dat ligt er maar aan welke Dell je kiest.
quote:
Zal later vandaag, als ik tijd heb, kijken of ik op pricewatch een betere config samen kan stellen.

BTW: je moet bij het samenstellen niet vergeten dat de iMac een webcam & microfoon heeft
Ik heb toen gekeken bij beide webshops van Dell en Apple, en daar twee systemen samengesteld.
Dell is, zoals Heatwave al aangeeft, ook nog redelijk duur voor een systeembouwer, als je zelfbouwt kan het veel goedkoper en heb je bovendien precies de hardware die je wilt. In een iMac kun je niet eens een fatsoenlijke videokaart (laten) plaatsen voor een redelijk bedrag.
Bij Dell krijg je trouwens standaard een tweeknopsmuis met scrollwieltje. .
pi_68032254
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De opmerking dat de Dell de 4gig nodig heeft en de mac niet daargelaten, koopt niemand met een beetje geldbesef geheugen direct bij Apple.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 april 2009 @ 10:26:48 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68032435
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef trancethrust het volgende:

[..]

De opmerking dat de Dell de 4gig nodig heeft en de mac niet daargelaten, koopt niemand met een beetje geldbesef geheugen direct bij Apple.
Weer zo;n bullshitpost, OSX is net zo afhankelijk van RAM als Windows.
Get woke, go broke!
pi_68032621
En toch mag je de SFF en het all-in-one concept mag uitvlakken qua prijs. Kennelijk is het voor andere systeembouwers ook enorm lastig een vergelijkbare machine voor een significant lagere prijs neer te zetten:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=14272 ($1200)
http://www.markpascua.com(...)n-one-pc-imac-clone/ ($1000 - $1500)
http://gizmodo.com/512315(...)+one-pc-on-the-block ($1000)

Zeker als je ook nog eens een A-merk wilt zoals Sony of Lenovo lopen de prijzen akelig snel op. Zo 'duur' is de iMac dus helemaal niet (meer).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 15 april 2009 @ 10:35:03 #37
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68032691
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Dell krijg je trouwens standaard een tweeknopsmuis met scrollwieltje. .
Bij een iMac ook, OS X is zoals HeatWave opmerkt sinds de Intel's een stuk afhankelijker van het geheuhen maar met 2 GB kan je al 10 applicaties van Mail tot Photoshop soepel draaien, maar meer is natuurlijk altijd beter. Ik moet wel (als Apple-liefhebber) zeggen dat ik zelf momenteel géen nieuwe iMac zou kopen, het 20" scherm is echt ruk, en bij de 24" voor 1400 euro krijg je nog een videokaart met gedeeld geheugen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_68032744
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef trancethrust het volgende:
Ik heb mijn post teruggevonden:
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok: Een iMac 24 inch, 3 Ghz Core2Duo, 8800 GT, 4GB intern: ¤2059
Een Dell met 24 inch, 2,66 Core2Duo, Ati 4850, 4 GB intern: ¤1599
Dan heeft de Dell een iets langzamere processor (meerprijs van ¤120,- boven een Quadcore die bij Mac niet leverbaar is volgens mij), wel een grotere harde schijf, betere videokaart en sneller geheugen (DDR3 ipv DDR2).
Dat geheugen was om de configuraties gelijk te krijgen.
Maar weet je, jij je zin, geen extra geheugen in de Mac en we laten de Quadcore in de Dell zitten. Kosten allebei evenveel, dus blijft het prijsverschil ¤500,-.
pi_68032827
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Weer zo;n bullshitpost, OSX is net zo afhankelijk van RAM als Windows.
Onzin, *nices hebben nu eenmaal betere geheugenmanagement. Mathematica, Matlab, Eclipse, iTunes, een browser, en een zooi terminals open lukt redelijk ok met OS X op 512MB geheugen. Ik hoef het niet eens te proberen met Vista.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_68032829
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:33 schreef Jarno het volgende:
En toch mag je de SFF en het all-in-one concept mag uitvlakken qua prijs. Kennelijk is het voor andere systeembouwers ook enorm lastig een vergelijkbare machine voor een significant lagere prijs neer te zetten:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=14272 ($1200)
http://www.markpascua.com(...)n-one-pc-imac-clone/ ($1000 - $1500)
http://gizmodo.com/512315(...)+one-pc-on-the-block ($1000)

Zeker als je ook nog eens een A-merk wilt zoals Sony of Lenovo lopen de prijzen akelig snel op. Zo 'duur' is de iMac dus helemaal niet (meer).
Bij andere merken kun je tenminste kiezen voor een niet all-in-one oplossing.
pi_68032850
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bij andere merken kun je tenminste kiezen voor een niet all-in-one oplossing.
Je kunt toch ook een Mac Mini kopen bij Apple?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_68032923
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:39 schreef Jarno het volgende:
Je kunt toch ook een Mac Mini kopen bij Apple?
Niet een optie als je nog eens een keer een spelletje wilt spelen bijvoorbeeld.
pi_68033285
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niet een optie als je nog eens een keer een spelletje wilt spelen bijvoorbeeld.
Dat kun je niet zeggen zonder te definieren wat 'een spelletje' is. De nieuwste FPS'en zullen er niet op draaien nee, maar games van 2 - 3 jaar oud kun je wel goed draaien onder Boot Camp hoor. Afhankelijk van wat voor spellen je leuk vindt kun je ook overwegen een XBOX (150 euro nowadays) in huis te halen om te games.
pi_68033337
Ja, of voor het geld van een MacMini + XP licentie + XBox een PC + XP-licentie die dat wél allemaal zelf kan.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:58:20 #45
12221 Tijn