abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67978856
Is het mogelijk dat er een virus in je netwerk kan zitten en zodra een PC op het netwerk word aangesloten die meteen geïnfecteerd word.

Nadat ik mijn eigen PC opnieuw heb geïnstalleerd en hem daarna op het internet/netwerk aansluit krijg ik meteen last van Malware.
  maandag 13 april 2009 @ 16:34:45 #2
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_67978957
Zit er internet op dat netwerk?

En gebruik je toevallig XP servicepack 1 ofzo?
pi_67979013
lekker voor je
Vooral dat wat hier boven staat.
  maandag 13 april 2009 @ 16:40:21 #4
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_67979104
Dat kan inderdaad. Zorg er voor dat je je windows hebt geupdate, minstens service pack 2 hebt en een goeie virusscanner hebt voor je je computer aan sluit op je netwerk. Daarbij kan je ook Bestand en printer delen uit zetten, voor de zekerheid.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_67979650
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:36 schreef amvrosios het volgende:
lekker voor je
pi_67979962
Een netwerk is niets meer dan een draadje tussen computers, communicerend via een protocol. dus het antwoord is Nee. Er kan geen virus in je netwerk zitten.
Wat wel kan is dat 1 van de computers is geïnfecteerd en automatisch via het netwerk alle andere computers met een lage beveiliging infecteerd.
Ik zou dus, óf je beveiliging opkrikken, of alle computers langslopen (als je die mogelijkheid hebt natuurlijk)
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_67980075
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:13 schreef Djarum het volgende:
Een netwerk is niets meer dan een draadje tussen computers
:]
pi_67980224
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:18 schreef wootahH het volgende:

[..]

ok.. ok.. misschien een beeeetje te kort door de bocht....
het komt er gewoon op neer dat TS óf de beveiliging van zijn computer moet opkrikken, óf alle computers moet nakijken.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_67980254
Ik heb Windows XP Service Pack 3 dus ik heb geen internet nodig voor de updates en ik heb Avast en Spyware Doctor geïnstalleerd maar die hebben wel internet nodig voor updates. Ik kan 1 computer op het netwerk scannen maar daar heb ik niks op kunnen vinden.
  maandag 13 april 2009 @ 18:43:04 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67982098
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:18 schreef wootahH het volgende:
Mjah, essentieel gezien heeft ie wel gelijk. Je hebt natuurlijk switches, routers, hardware firewalls, accesspoints, etc, etc.... maar uiteindelijk komt het antwoord op hetzelfde neer: Een virus kan geen netwerk infecteren, alleen componenten aangesloten op dat netwerk, zoals PC's.

Ik heb trouwens nog niet van een switch-virus gehoord trouwens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 13 april 2009 @ 18:48:25 #11
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_67982241
Eset Nod 32
  maandag 13 april 2009 @ 18:48:28 #12
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_67982242
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Mjah, essentieel gezien heeft ie wel gelijk. Je hebt natuurlijk switches, routers, hardware firewalls, accesspoints, etc, etc.... maar uiteindelijk komt het antwoord op hetzelfde neer: Een virus kan geen netwerk infecteren, alleen componenten aangesloten op dat netwerk, zoals PC's.

Ik heb trouwens nog niet van een switch-virus gehoord trouwens.
Switch no chance....

Router virussen daarintegen ..... die zijn er ..... twee ofzo....

Mischien meerdere hdd, usb sticks die niet clean zijn.... etc etc
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_67987623
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:48 schreef The.Apple het volgende:

[..]

Switch no chance....

Router virussen daarintegen ..... die zijn er ..... twee ofzo....

Mischien meerdere hdd, usb sticks die niet clean zijn.... etc etc
Eerst dacht ik ook dat het te maken heeft met 1 van mijn harde schijven.
Uiteindelijk heb ik alle hardeschijven losgekoppeld op 1 schijf na waar ik Windows op moet installeren.
Dan op de andere PC een paar programma's gedownload (Videokaart drivers, Avast, Spyware Doctor) en dat op USB stick gezet.
Maar zelfs dat mocht niet helpen, nadat ik me internetkabel in me pc stop en verbinding ga maken met het internet/netwerk is het over.
  maandag 13 april 2009 @ 23:32:47 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67991440
Even niet veroordelend, maar er zijn best veel "Windows Cracks" die malware binnenhalen. Mocht je een illegale Windows hebben, zorg dan wel dat je een crack hebt van een betrouwbare bron.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67991723
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef maartena het volgende:
[...]
een crack hebt van een betrouwbare bron.
Bestaat dat?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_67991855
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef maartena het volgende:
Even niet veroordelend, maar er zijn best veel "Windows Cracks" die malware binnenhalen. Mocht je een illegale Windows hebben, zorg dan wel dat je een crack hebt van een betrouwbare bron.
Het is toen de tijd begonnen terwijl de computer al ongeveer een jaar draaide met dezelfde installatie.
ESET NOD32 geeft bij het opstarten (sinds de PC op het netwerk zit) al aan dat er wat mis is.
Zal morgen nog wat meer scannen en logs plaatsen van wat er mis is.
  dinsdag 14 april 2009 @ 00:59:39 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67993415
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:41 schreef Nero22 het volgende:
Bestaat dat?
Geen idee....

Ik heb ladingen keys van twee technet abbo's , twee MSDN abbo's en een hoop freebies van Microsoft.... ik gebruik al jaren alleen maar keys die gewoon activeren middels internet en 100% legaal zijn.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')