abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:52:45 #126
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_68688768
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:38 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Als je lasers wilt zien dan moet je maar BSG TOS gaan kijken want je zal ze in Battlestar Galactica (zeker) en in Caprica (hoogstwaarschijnlijk) niet te zien krijgen.
'LASER'

zaterdag 13 juni 2009 @ 02:39:59 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69993004
Zojuist de pilot bekeken, vond het wel vermakelijk. De donkere en depressieve setting vertoont veel overeenkomsten met die van BSG, en ook de insteek is grotendeels hetzelfde (morele en ethische dilemma's gecombineerd met een vleugje religie). Wel mis ik vooralsnog goede karakters. In BSG vielen mensen als Bill Adama, Starbuck en Gaius Baltar meteen in positieve zin op, dat heb ik nu nog niet zo. Dat kan natuurlijk nog komen, heb immers pas één aflevering gezien. Het acteerwerk was verder wel in orde.

Het viel me alleen op dat Caprica eigenlijk veel meer sci-fi is dan BSG. Oké, BSG heeft gigantische ruimteschepen met FTL-mogelijkheid, maar daar houdt het dan ook op. Er wordt in BSG nooit verwezen naar computers in een papiertje en een virtuele wereld à la The Matrix, wat op zich wel vreemd is aangezien 58 jaar na dato die technieken allemaal veel verder ontwikkeld zouden moeten zijn. Ook vraag ik me af wanneer de vliegende auto's geïntroduceerd zullen worden.

Ten tweede vind ik het ook een beetje irritant dat de volkeren en mensen op de colonies eigenlijk gewoon symbool staan voor landen op aarde. Naar mijn mening is Caprica gewoon de VS en Tauron Mexico of een ander Zuid-Amerikaans land, de overeenkomsten zijn talrijk. Vind ik een beetje goedkoop en onnodig moraliserend ("kijk ons eens de mensheid een spiegel voorhouden").

Tot slot hoop ik dat men de continuïteit zoveel mogelijk kan waarborgen. Ik was nu al lichtelijk verbaasd dat Adama's zus en moeder zijn omgekomen bij een aanslag door mensen die dezelfde religie aanhangen als de cylons. Je zou toch verwachten dat dat in BSG benoemd zou zijn.
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 02:16 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Het speelt 58 jaar voor BSG af he: de Cylons komen net om de hoek kijken, er is nog geen exodus geweest, Galactica ligt misschien hooguit ergens op een tekentafel, The Old Man is nog een klein jochie die pas net weet hoe hij heet...

Al die tastbare elementen van BSG zijn er simpelweg nog niet, dan kun je ze ook niet in de serie stoppen.
Klopt, maar daar hebben de schrijvers natuurlijk bewust voor gekozen. Naar mijn mening is het meer een uitdieping van het BSG-universum, en niet zozeer een prequel.

[ Bericht 5% gewijzigd door TC03 op 13-06-2009 02:47:13 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:42:02 #128
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69994697
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 02:39 schreef TC03 het volgende:
Er wordt in BSG nooit verwezen naar computers in een papiertje en een virtuele wereld à la The Matrix, wat op zich wel vreemd is aangezien 58 jaar na dato die technieken allemaal veel verder ontwikkeld zouden moeten zijn.
Voor het gevoeld rijmt dat inderdaad niet met elkaar.
quote:
Ten tweede vind ik het ook een beetje irritant dat de volkeren en mensen op de colonies eigenlijk gewoon symbool staan voor landen op aarde. Naar mijn mening is Caprica gewoon de VS en Tauron Mexico of een ander Zuid-Amerikaans land, de overeenkomsten zijn talrijk. Vind ik een beetje goedkoop en onnodig moraliserend ("kijk ons eens de mensheid een spiegel voorhouden").
Goed punt. In een serie als dit heeft men redelijk de vrije hand om de twelve colonies in te gaan vullen zoals ze willen.
Doe dat dan ook en kom dan ook niet nog eens met 1 planeet die Europa voor moet stellen, 1 planeet die Afrika voor moet stellen en 1 planeet waar alleen ja-knikkende Aziaten wonen.
quote:
Tot slot hoop ik dat men de continuïteit zoveel mogelijk kan waarborgen. Ik was nu al lichtelijk verbaasd dat Adama's zus en moeder zijn omgekomen bij een aanslag door mensen die dezelfde religie aanhangen als de cylons. Je zou toch verwachten dat dat in BSG benoemd zou zijn.
Ik ben nog niet zo'n fan van het reli-sausje. In BSG vond ik dat regelmatig te ver gezocht en niet interessant.
pi_70675126
net de pilot gekeken.

het eerste half uur vond ik het maar saai en langdradig, maar ik moet toegeven dat het daarna wel interessant wordt.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:00:04 #130
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_72018855
James Marsters gaat in Caprica spelen!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_72019190
Hopen dat we ook iets van de eerste Cylon-oorlog te zien krijgen.
pi_73135852
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:42 schreef Marble het volgende:
Blijkt in de laatste aflevering van Caprica dat de hele serie maar een gedeelde hallucinatie was van Roslin en Six .
Een hele ranzige hallucinatie
pi_73135870
Vanavond dus de pilot gezien, ben onder de indruk, en het heeft m'n interesse wel gewekt
pi_76487812
Het is bijna zo ver voor de eerste aflevering van Caprica! Na de teleurstellende Stargate Universe, ben ik wel toe aan een nieuwe scfi serie!!
pi_76488310
is die eerste aflevering anders dan de pilot? of hebben ze alleen de tieten eruit gehaald
pi_76535922
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:10 schreef Migue het volgende:

[..]

Nico Cortez of niemand anders
Die was best wel goed als jonge Adama tijdens de Razor flashback. Wat doet hij eigenlijk nu? Want ik kan niks over hem vinden op het internet.
pi_76777623

9 dagen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77143517
quote:
Airs Today:
Caprica
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:49:28 #139
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77143702
Ik hoop zo dat dit niet gaat floppen.
pi_77144926
Had er helemaal niet meer aan gedacht.
Zal het morgen meteen bekijken
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:22:35 #141
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_77151790
Ik hoop dat de Caprica een beetje kan meekomen met Battlestar Galactica als je begrijpt wat ik bedoel...
Dat het niet zo'n slap gedoe wordt vergeleken met de kwaliteit van Battlestar Galactica. Want ik vond Stargate Universe toch wel een erge domper voor de Stargate reeks. Ik ben wel toe aan een nieuwe goede sci-fi serie...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:25:14 #142
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77154362
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:22 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik hoop dat de Caprica een beetje kan meekomen met Battlestar Galactica als je begrijpt wat ik bedoel...
Dat het niet zo'n slap gedoe wordt vergeleken met de kwaliteit van Battlestar Galactica. Want ik vond Stargate Universe toch wel een erge domper voor de Stargate reeks. Ik ben wel toe aan een nieuwe goede sci-fi serie...
Het gaat sowieso een compleet andere serie worden. Ik hoop alleen, zoals je zelf al aangeeft, dat het niet al te veel drama gaat worden. Drama is niet verkeerd, zolang het niet overheerst. Deze fout hebben ze o.a. gemaakt bij bijvoorbeeld Stargate: Universe (GTST: In Space).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:16:25 #143
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_77156712
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:25 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Het gaat sowieso een compleet andere serie worden. Ik hoop alleen, zoals je zelf al aangeeft, dat het niet al te veel drama gaat worden. Drama is niet verkeerd, zolang het niet overheerst. Deze fout hebben ze o.a. gemaakt bij bijvoorbeeld Stargate: Universe (GTST: In Space).
Dat het wat anders zal worden dat geloof ik graag en dat zal ik ook niet eens zo erg vinden... Met sci-fi kan je immers meerdere kanten op, het hoeft zich niet perse in de ruimte af te spelen. Dus naar mijn mening zou er in principe nog genoeg te doen zijn in de wereld van sci-fi.

SGU had wel erg veel clichés in zich, die pipo Eli en aarde die wel eventjes het beste weet voor de crew enzo. Zo slap allemaal, ik mag toch hopen dat er wat meer inspiratie is voor de Battlestar Galactica Universe. Er mag best een frisse wind gaan waaien, ik hoop dat Caprica die wind gaat zijn iig. Maar goed we zullen zien.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_77178698
download binnen, eens kijken
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:14:14 #145
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_77180973
Is gewoon de pilot die al vorig jaar te vinden was.
When all else fails, you always have delusion.
pi_77182816
Niet helemaal.
Ik heb al één verschil gezien. Na de wedstrijd liepen in de eerste versie de twee vaders en de jonge Adama richting de kleedkamers terwijl ze met bekers bekogeld werden door boze fans. Nu hebben ze hetzelfde gesprek na de wedstrijd in een soort VIP lounge.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_77183067
Is dit niet gewoon de ingekorte versie van de pilot?
pi_77231003
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:14 schreef Mirel het volgende:
Is gewoon de pilot die al vorig jaar te vinden was.
Wat een teleurstelling was dat! Nou hopelijk komt volgende week toch de eerste nieuwe aflevering!
pi_77303203
Ohja, dit was ondertussen begonnen he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_77307418
De muziek van Galactica wordt gebruik in 71 Graden Noord

Het past niet geen Cain en Adama die op het punt staan elkaar af te maken maar een lullig bergwandje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')