abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67999593
Volgens Autosport wordt het vonnis pas morgenmiddag verwacht
quote:
Speaking ahead of the ICA hearing that takes place in Paris today, with the verdict due to be issued tomorrow afternoon, Theissen thinks that the exciting start to the season has been skewed by the technical controversy.
bron:Autosport
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:23:36 #27
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67999630
Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder dubbele diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67999716
maar dat hoort bij de sport... en ik dnek dat het voor de geloofwaardigheid van de sport het ook belangrijk dat ze goedgekeurt gaan worden
pi_67999897
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:23 schreef bodylotion het volgende:
Ik ben benieuwd naar de uitspraak.. Als het legaal zal worden verklaart is dat wel een afgang mbt de kostenbesparingen dit jaar, daar de 7 teams zonder diffuser zo ongeveer een nieuwe wagen moeten bouwen
Dat hoeft niet. Ze mogen ook met de huidige diffuser rond blijven rijden. En de kosten zijn al gemaakt ook al worden ze illegaal verklaart, omdat een aantal teams al zo'n diffuser gebouwd hebben. En omgekeerd natuurlijk ook, omdat er drie teams zo'n diffuser hebben moeten er drie teams een nieuwe diffuser ontwikkelen omdat ze met de andere niet mogen rijden.

Zelf ben ik van mening dat het een afgang voor de FIA is als de diffusers illegaal worden verklaard, omdat :

  • 1. De diffusers door de stewards van de GP's zijn goedgekeurd.
  • 2. Ook de FIA de diffusers al in een eerder stadium heeft goedgekeurd (in ieder geval die van Williams al meer dan een jaar geleden).
  • 3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_68001095
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 11:29 schreef sasquatsch het volgende:

  • 3. De diffusers voldoen aan de technische reglementen van de FIA.
  • De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.

    Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd.
    quote:
    All parts lying on the reference and step planes, in addition to the transition between the two planes, must produce uniform, solid, hard, continuous, rigid (no degree of freedom in relation to the body/chassis unit), impervious surfaces under all circumstances.
    Fully enclosed holes are permitted in the surfaces lying on the reference and step planes provided no part of the car is visible through them when viewed from directly below.
    regel 3.12.5
    met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...)

    Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening.
    pi_68001128
    TVP
    's Avonds een man, overdags rustig an
      dinsdag 14 april 2009 @ 12:14:44 #32
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_68001495
    tVP
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_68004963
    Morgen de uitspraak. Ik ben heel erg benieuwd.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_68005423
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 12:02 schreef Ared het volgende:

    [..]

    De diffusers zelf wel, maar wat ik er van begrepen heb is dat de gaten in de reference plane (die zorgen dat er lucht van onder de auto in de bovenste laag van de diffuser kan komen) niet legaal zouden zijn.

    Bij lezing van die regels krijg ik weer de indruk dat de teams zich wel veel vrijheid met de interpretatie hebben veroorloofd.
    [..]

    regel 3.12.5
    met "fully enclosed" bedoelen ze (neem ik aan) dat de omtrek van het gat een ononderbroken oppervlak moet zijn (al is het wel een tautologie, want zonder ononderbroken omtrek kun je per definitie geen gat hebben, dus misschien bedoelen ze toch iets anders...)

    Maar hoe moet je "no part of the car" lezen? Betekent dat, dat als je door zo'n gat in de reference plane kijkt, er alleen lucht te zien mag zijn, of is het voldoende als er boven het gat alleen de onderkant van de step plane te zien is? Dat laatste is niet wat er letterlijk staat, in mijn mening.
    Fully enclosed is zoals ik het lees inderdaad een gat en geen inkeping (zoals in de bodemplaat van McLaren achter de sidepods).

    Afgezien van de diffusers van Toyota en Brawn (horizontale gaten) voldoet de Williams diffuser hier wel aan want de gaten zijn hier verticaal in de diffuser en niet horizontaal.

    Maar uit de volgende analyse haal ik dat de reference plane en step twee verschillende oppervlakten zijn, die niet aaneengesloten hoeven te zijn. Hier tussen kun je dus de gaten hebben die de lucht naar de diffuser aanvoeren.
    quote:
    (1) The rules don’t prevent double-decking as the diffuser is defined in the articles labelled ‘bodywork facing the ground’ - the upper tier does not face the ground.

    (2) The reference plan and step are not treated as a single continuous surface so holes can be carved in the step transition to feed more air to the diffuser.

    (3) A longer, higher central section that integrates with the rear crash structure is allowed - Toyota exploits this (think of this as a narrower version of the central section allowed last year).

    The prevailing view in the paddock is that the FIA will not outlaw the double-diffuser, at least not this season. Expect 75% of teams to be running them when the F1 circus lands in Europe.


    [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 14-04-2009 14:31:36 ]
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      dinsdag 14 april 2009 @ 15:01:11 #35
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68006938
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Avatar is mooi stukje emotie
    * Sinister-D- denkt terug aan Brazil '08
    [..]

    Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:48 #36
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68007028
    Goede analyses Ared en Sasquatsch!
    Persoonlijk verwacht ik dat de diffusers mogelijk verboden gaan worden, maar dat de gereden races zeker niet geschrapt gaan worden voor die teams. Het zou ook nog toegelaten kunnen worden met een straf (boete) voor het te creatief interpreteren van de regels ten behoeve van voordeel. Dat mag meen ik ook niet.
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 16:39:45 #37
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_68010538
    tvp heheh
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_68016668
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 15:01 schreef voyeur het volgende:

    [..]

    Waar komt die avatar vandaan dan? Dat soort races maak ik nooit mee.
    ? GP van Brazil vorig jaar.
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:53:14 #39
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_68019078
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 19:45 schreef HPoi het volgende:

    [..]

    ? GP van Brazil vorig jaar.
    Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde

    Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      dinsdag 14 april 2009 @ 21:08:58 #40
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_68019676
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:

    [..]

    Mij dunkt dat Voyeur op mijn avatar doelde ipv die van Trystar waar ik weer op doelde

    Maar die van Trystar is idd van Brazilie '08
    Yip
    Here we are now, entertain us.
      dinsdag 14 april 2009 @ 21:31:01 #41
    39256 Bonobo11
    Have a good time, all the time
    pi_68020449
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef -Jean- het volgende:
    Kijktip!
    De meest succesvolle Nederlandse f1 coureur Jos the Boss is vanavond met zijn zoon Max Verstappen te gast bij Holland Sport om 20.25 op nl 3.

    Goede tijden:



    Was wel leuk item bij HS over Maxie, me dunkt dat Max wel met supermateriaal rijdt, 49 van de 50 races winnen
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_68026066
    Het zou mooi zijn als we die over een paar jaar nog terug zien in de hoogste klasse
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2009 @ 10:54:02 #43
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_68033280
    Vandaag is het 10 jaar geleden dat Dr. Harvey Postlethwaite overleed. Hij wist als ontwerper met beperkte middelen in de Formule 1 veel successen te boeken. Daarom heeft FOK!user sasquatsch aan hem een fraai historisch stuk gewijd.

    Historisch: Dr. Harvey Postlethwaite
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_68033776
    wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee?
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      woensdag 15 april 2009 @ 11:11:36 #45
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_68033807
    Ik had gisteren eigenlijk al de uitspraak verwacht... ben benieuwd.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      woensdag 15 april 2009 @ 11:12:50 #46
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_68033847
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
    wanneer kunnen we de uitspraak verwachten? iemand een idee?
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)rt-diffusers-legaal/ ??
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_68033898
    quote:
    Zo, weten we dat ook weer.
    pi_68033973
    Eerst het bericht op andere sites afwachten..
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
    pi_68033974
    mooi, zijn ze toch niet voor niets al 2 GPs legaal verklaard
    pi_68034037
    Ben even aan het zoeken gegaan op Youtube, maar kan geen video's meer vinden van de GP van Canada in 2000, persoonlijk vind ik dat Verstappens mooiste race ooit. En natuurlijk regende het daar ook weer eens

    Ben benieuwd naar de uitspraak... ben al aan 't duimen voor Brawn, Williams en Toyota.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')