abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 13 april 2009 @ 11:13:03 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67971018
Vannacht werd ik uit mijn slaap gehouden door de volgende vraag:

Stel, het is 2011 en het dodelijke Freiburg-virus zal de mensheid spoedig wegvagen. Ongemerkt is de gehele mensheid besmet geraakt en na een incubatietijd van 6 maanden tot een jaar verkruimelen mensen tot het stof waaruit ze voortgekomen zijn. Er is niets meer aan te doen!

Geleerden hebben echter vastgesteld dat jouw nog ongeboren kind, door een bizarre mutatie, immuun is voor dit virus. Alleen zal er straks niemand meer zijn die voor het kind zal kunnen zorgen!

Echter, onder de grond, in het diepste geheim, hebben waanzinnige wetenschappers koortsachtig gewerkt aan de opvoedrobot XP-7493NZ. Een uiterst geavanceerde machine, die door middel van spraak synthysese in staat is tot communicatie. Met zijn gekoppelde database heeft hij antwoord op 99,72% van alle mogelijke vragen die een mensenkind kan stellen. Ook kan hij door metingen exact de benodigde calorieen- en mineralenopname van uw kind vaststellen!

Het is de wetenschappers echter niet gelukt om de robot emoties goed te laten onderkennen. Daarom is deze module ook buiten werking gesteld. De andere optie die je hebt is Shaniqua, een lief, ervaren gorillavrouwtje. Shaniqua heeft al 5 van haar kindjes grootgebracht en is uiterst betrouwbaar. Ze kan echter niet praten natuurlijk, maar des te beter knuffelen!

Wat moet je nu doen? Leg je het lot van je kinder in handen van de XP-7493NZ of ga je toch voor de gorilla. Omdat ik er zelf niet uit kwam dacht ik, laat ik de mensen van het internet eens vragen.

Poll: Wie mag jouw kind opvoeden?
  • Heb zelf geen kinderen: de Gorilla
  • Heb zelf geen kinderen: de robot
  • Heb zelf kinderen: de Gorilla
  • Heb zelf kinderen: de robot
    Tussenstand:
  • Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
    pi_67971196
    Laat mijn kind dan ook maar tot stof verkruimelen...
      maandag 13 april 2009 @ 11:21:29 #3
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67971197
    Oh ja, je mag ook nog hier iets typen als je dat leuk vind. Waarom je voor de Gorilla danwel de robot hebt gekozen. Of gewoon iets voor de gezelligheid.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      Moderator maandag 13 april 2009 @ 11:31:49 #4
    5428 crew  miss_sly
    pi_67971440
    Mijn kind is nog maara onderweg, verwacht in juli, maar mijn instictieve reactie was al: de Gorilla. Persoonlijk denk ik dat mijn kind het beste gedijt als het aandacht en liefde en knuffels krijgt. Dat zal de robot nooit geven.
    In overleg met de as papa van dit kind konden we aan onze keus ook nog een rationele draai geven: de kennis die de robot door te geven heeft, is irrelevant. Wat heeft het kind aan kennis over hoe het leven was tot de mensheid ermee stopte? Ons kind hoeft geen arts, advocaat, it-er, boekhoudkundige, kunstenaar of wat dan ook te worden. Er is immers geen mens meer om dat voor te zijn, mee te delen, etc.

De kennis die het echter van de gorilla kan leren (wat te eten, waar te vinden, schuilen voor slecht weer, gevaarlijke dieren, etc) houden ons kind dan in leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 13-04-2009 12:02:26 ]
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
      maandag 13 april 2009 @ 11:33:52 #5
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_67971498
    Ik heb zelf een kind: de Gorilla. Liever met een beetje liefde opgevoed. Wat maakt het uit dat hij niet spreekt als de moderne mens? Er zijn toch geen andere moderne mensen om mee te communiceren? Laat mijn kind lekker denken dat hij een aapje is dat er nét ff anders uit ziet.

't Baart me nog het meeste zorgen dat jij door dit soort vragen uit je slaap gehouden wordt
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      maandag 13 april 2009 @ 11:44:42 #6
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_67971813
    Ook ik ga voor de AAP.

En nu ik mijn argumenten wil typen, zie ik dat miss_sly alles al heel goed verwoordt. Eensch.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      maandag 13 april 2009 @ 11:46:24 #7
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_67971863
    ja, aap en wat miss sly zegt, beter dan dat kan ik het toch niet verwoorden
    stormy waters...
    sailin'
      maandag 13 april 2009 @ 11:53:46 #8
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67972070
    Ik zou zelf ook voor de gorilla kiezen. Ik heb zelf een kleintje van 2 en wat me telkens weer opvalt is wat voor diertje het eigenlijk nog is. Los van eten en verzorging zijn haar eerste behoeften toch lekker dicht in bed tegen mama of papa aankruipen, kleine grapjes maken, getroost worden als ze gevallen is, met haar duim in de mond bij mama op schoot. Dat kan allemaal prima bij een gorilla. Maar naarmate ze ouder wordt heeft ze ook steeds meer behoefte aan weten hoe dingen heten en hoe de wereld in elkaar steekt.

De gorilla en de robot zijn natuurlijk enkel ter illustratie. Het gaat er eigenlijk om wat het belangrijkste is, liefde of kennis.
      maandag 13 april 2009 @ 11:55:10 #9
    37150 livelink
    keek op de week ( © DJ11)
    pi_67972110
    Ik denk dat ik zelfmoord zou plegen met mijn kind, maar aangezien dat geen optie is binnen de poll, hoop ik dat het liefdevol door een dierengemeenschap zou worden opgenomen. Mag ook een ander dier dan een gorilla zijn.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      maandag 13 april 2009 @ 11:55:55 #10
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_67972138
    liefde de kennis komt wel
    stormy waters...
    sailin'
      Moderator maandag 13 april 2009 @ 12:02:10 #11
    5428 crew  miss_sly
    pi_67972339
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 11:53 schreef LXIV het volgende:

De gorilla en de robot zijn natuurlijk enkel ter illustratie. Het gaat er eigenlijk om wat het belangrijkste is, liefde of kennis.
    Ik meen me te herinneren dat zelfs uit onderzoek enpraktijk (Roemeense weeshuizen) is gebleken dat lichamelijk contact/liefde/knuffels werkelijk van levensbelang zijn en dat kinderen die dat niet krijgen, sterven.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=au1h3r2a

Misschien wel een interessant linkje hierover.

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_sly op 13-04-2009 12:13:39 ]
      maandag 13 april 2009 @ 12:15:05 #12
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67972750
    Maar er zijn toch ook mensen die voor de robot kiezen? Wat was jullie afweging dan?
      maandag 13 april 2009 @ 12:16:23 #13
    37150 livelink
    pi_67972790
    Verschrikkelijk onderzoek met rhesusaapjes inderdaad. Deprivatie onderzoek, waarbij de aapjes weggehaald werden bij hun moeders.

Ik zie nu dat je een link hebt toegevoegd waar aan dat onderzoek gerefereerd wordt, Miss_Sly.
    Ik heb daar hartbrekende beelden van gezien
      maandag 13 april 2009 @ 12:18:18 #14
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67972856
    Oh ja. Dat was kei-zielig. Dan hadden zo'n klein aapje weggehaald bij zijn moeder en in een kamer gestopt met twee voorwerpen. Een koude harde vorm van kippengaas, maar met de melkfles en een zachte knuffelaap. En dan kwam er zo'n speelgoedrobot met mitrailleur de kamer in en gingen ze kijken waar het aapje naar toe vluchtte. Die ging dus telkens naar die knuffelaap.
      Moderator maandag 13 april 2009 @ 12:20:20 #15
    5428 crew  miss_sly
    pi_67972919
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 12:16 schreef livelink het volgende:
    Verschrikkelijk onderzoek met rhesusaapjes inderdaad. Deprivatie onderzoek, waarbij de aapjes weggehaald werden bij hun moeders.

Ik zie nu dat je een link hebt toegevoegd waar aan dat onderzoek gerefereerd wordt, Miss_Sly.
    Ik heb daar hartbrekende beelden van gezien
    Ik krijg al kippenvel als ik alleen de tekst lees, ik geloof zonder meer dat de beelden hartbrekend zijn
      maandag 13 april 2009 @ 12:26:01 #16
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67973057
    Geleerden hebben ook ooit een experiment uitgevoerd (gesubsidieerd door de Europese Unie) waarbij een Gorilla-moeder met jong in een kamer werd gezet waarvan ze de vloer konden verhitten. Dan schroefden ze de temperatuur langzaam op van 50 graden, naar 70 graden, naar 80 graden. In eerste instantie probeerde de moeder door het springen van het ene op het andere been de pijn te verdragen, toen onder luid gegil zich vast te klampen aan de gladde wanden. Uiteindelijk restte haar geen andere keus dan haar kindje op de vloer te leggen en er zelf op te gaan staan.
    En dan te bedenken dat er veel gevallen bekend zijn van mensenkinderen die in de apenkuil van de dierentuin vielen en die door Gorillamoeders liefdevol en voorzichtig opgepakt werden en getroost totdat de verzorgers het weer aan de ouders terug konden geven. Wie zijn dan de beesten vraag ik me af.
      maandag 13 april 2009 @ 12:28:53 #17
    37150 livelink
    pi_67973147
    Ah nee, dat kan ik haast niet geloven! Dat weiger ik bijna te geloven zelfs.
      maandag 13 april 2009 @ 12:29:37 #18
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_67973171
    Ach, dat is toch hetzelfde als die achterlijke experimenten die een paar jaar geleden in het nieuws waren waarin de valsnelheid van paarden gemeten werd. Dan werd zo'n paard met een kraan 30 meter omhoog getakeld en naar beneden gegooid. En zo'n nerd met een stopwatch eronder om te kijken hoe lang de val geduurd had.
    "Het waren toch paarden die anders naar de slacht moesten" Belachelijk in mijn ogen.

En die eurocomissaris trots dat hij extra onderzoeksgeld had weten los te peuteren bij het wetenschappelijk bureau van de EU. Toch een stukje werkgelegenheid voor Nederlandse onderzoekers.

[ Bericht 53% gewijzigd door LXIV op 13-04-2009 12:43:17 ]
      maandag 13 april 2009 @ 12:41:24 #19
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_67973510
    Ik zou, als ik 100% zeker wist dat er niemand was die voor mijn kinderen kon zorgen, ze met me meenemen...
    I'm so glamourous I piss glitter!
    pi_67975462
    Ik pleeg liever zelfmoord en neem mijn kind mee..wat een afschuwelijke keuze!
    Als ik echt een keus moest maken dan de gorilla.
    Saartje
    pi_67975660
    Maar als alleen jouw kind in zn eentje overblijft dan overleeft "de mensheid" het daarna toch niet want er is toch geen kans op voortplanting en uitbreiding van de soort en met dat in het achterhoofd zou ik er dus zelf uitstappen samen met mijn lief en kind.

Maar om het spelletje mee te spelen, ik ga voor liefde/warmte/geborgenheid. Dat lijkt mij instinctief belangrijker dan kennis zoals wij dat kennen.
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_67976125
    Door de aap Dan leeft ie verder als een echt "mens"aapje, of in de ogen van de apen, een aap met een gebrek: helemaal niet sterk, geen beschermende vacht, veel langzamere lichamelijke en geestelijke groei, etc.
    Maar, die experimenten waar jullie het over hebben, met die gorillamoeder en die paarden, die kan ik niet geloven hoor... Heb je er een linkje van?
    <a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
    pi_67977293
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 11:31 schreef miss_sly het volgende:
    Mijn kind is nog maara onderweg, verwacht in juli, maar mijn instictieve reactie was al: de Gorilla. Persoonlijk denk ik dat mijn kind het beste gedijt als het aandacht en liefde en knuffels krijgt. Dat zal de robot nooit geven.
    In overleg met de as papa van dit kind konden we aan onze keus ook nog een rationele draai geven: de kennis die de robot door te geven heeft, is irrelevant. Wat heeft het kind aan kennis over hoe het leven was tot de mensheid ermee stopte? Ons kind hoeft geen arts, advocaat, it-er, boekhoudkundige, kunstenaar of wat dan ook te worden. Er is immers geen mens meer om dat voor te zijn, mee te delen, etc.

De kennis die het echter van de gorilla kan leren (wat te eten, waar te vinden, schuilen voor slecht weer, gevaarlijke dieren, etc) houden ons kind dan in leven.
    Dat dus!

Maar heel eerlijk, als er niemand zou zijn voor mijn kind, behalve een aap en een machine, dan zou ik wat sommigen hier ook al zeggen, zelfmoord plegen met kind erbij.
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 13 april 2009 @ 20:40:52 #24
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_67985330
    Ik denk niet dat ik mijn kind zou meenemen in de dood. Mijn kind heeft namelijk het recht om te leven. Zeker als het kind op een wonderlijke manier immuun blijkt te zijn, dan ga je toch niet alsnog het leven van je kind beëindigen? Maargoed.... iedereen z'n mening.
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
    pi_67985977
    Dat snap ik ook echt niet, gewoon je kind geen kans geven?
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')