Hoi!
Een week of 4 geleden heb ik 2 verstandskiezen laten trekken aan 1 kant (de volgende moeten nog, maar denk dat ik daar nog wel heel even mee wacht...). Alles zou na de eerste dag dicht moeten zijn (stoppen met bloeden), maar heb nog bijna een week rondgelopen met een snee die tot in mijn wang liep (niet goed gehecht? Uitgeschoten bij snijden?). Lekker spoelen met chloorhexidine, OD-en op ibuprofen (3200 mg beschouw ik als een relatief veilige dosis voor mij voor een korte periode). Daarna zat alles dicht en hoopte ik op een spoedig herstel. Helaas... Op dit moment zit mijn tandvlees op de achterste kies nog volledig los. Wat minder tof, want hier kan natuurlijk een infectie ontstaan. Kan dat gedeelte niet poetsen (dan komt het nooit meer vast te zitten denk ik), dus spoel ik nu nog steeds met chloor hexidine. Mooi spul

, wordt ook gebruikt bij bijv. gehandicapten waarbij het niet mogelijk is te poetsen. Maar... heb ook weer ergens gelezen dat je dit niet te lang moet doen, want het zou giftig zijn en daarom niet bevorderend voor het herstel. (bijsluiter van 0,2%, hoogst vrij verkrijgbare dosis, geeft dan weer aan dat het niet wordt aangeraden om het door te slikken, maar het niet is aangetoond dat het enige schade kan toebrengen bij het inslikken van grote hoeveelheden, dus bij het drinken van de gehele fles hoeft er geen arts te worden geraadpleegd).
Dus mijn vraag eigenlijk: hebben meer mensen hier last van gehad (of is het normaal?) en groeit het vanzelf dicht, of moet ik toch weer een extra afspraak maken om ook hier weer iets aan te laten doen?