abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67956021
Hoi!

Een week of 4 geleden heb ik 2 verstandskiezen laten trekken aan 1 kant (de volgende moeten nog, maar denk dat ik daar nog wel heel even mee wacht...). Alles zou na de eerste dag dicht moeten zijn (stoppen met bloeden), maar heb nog bijna een week rondgelopen met een snee die tot in mijn wang liep (niet goed gehecht? Uitgeschoten bij snijden?). Lekker spoelen met chloorhexidine, OD-en op ibuprofen (3200 mg beschouw ik als een relatief veilige dosis voor mij voor een korte periode). Daarna zat alles dicht en hoopte ik op een spoedig herstel. Helaas... Op dit moment zit mijn tandvlees op de achterste kies nog volledig los. Wat minder tof, want hier kan natuurlijk een infectie ontstaan. Kan dat gedeelte niet poetsen (dan komt het nooit meer vast te zitten denk ik), dus spoel ik nu nog steeds met chloor hexidine. Mooi spul , wordt ook gebruikt bij bijv. gehandicapten waarbij het niet mogelijk is te poetsen. Maar... heb ook weer ergens gelezen dat je dit niet te lang moet doen, want het zou giftig zijn en daarom niet bevorderend voor het herstel. (bijsluiter van 0,2%, hoogst vrij verkrijgbare dosis, geeft dan weer aan dat het niet wordt aangeraden om het door te slikken, maar het niet is aangetoond dat het enige schade kan toebrengen bij het inslikken van grote hoeveelheden, dus bij het drinken van de gehele fles hoeft er geen arts te worden geraadpleegd).

Dus mijn vraag eigenlijk: hebben meer mensen hier last van gehad (of is het normaal?) en groeit het vanzelf dicht, of moet ik toch weer een extra afspraak maken om ook hier weer iets aan te laten doen?
  Boks-Chick zondag 12 april 2009 @ 18:54:59 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_67956339
Je mag inmiddels wel eens stoppen met spoelen hoor denk ik zo
Het moet namelijk ook wel de kans krijgen om dicht te groeien. Gewoon regelmatig goed spoelen met water doet ook wonderen. En zodra je je tanden gepoests hebt, goed spoelen met het tandpasta wat er in je mond zit is afdoende. Dan zou het binnen een paar dagen al een heel stuk dichter moeten zitten.

En mocht je het niet vertrouwen, gewoon naar de tandarts
lolwut
pi_67956797
|De volgende keer moet je je mond even goed spoelen met lauw water, en een eetlepel zout
  zondag 12 april 2009 @ 19:27:39 #4
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_67957057
Bekend verhaal, maar bij mij ís het uitendelijk goedgekomen en netjes weer vergroeid.

En die chloorhexidine-spoel heb ik BUITENGEWOON slechte herinneringen aan: op de een of andere reden proefde ik niets meer. Alles smaakte naar nat karton. In die tijd at ik pure sambal om nog maar íets te proeven... (en ondervond toen dat die sambal na een tijdje ook weer naar buiten komt... )
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_67957407
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:27 schreef Beelzebufo het volgende:
Bekend verhaal, maar bij mij ís het uitendelijk goedgekomen en netjes weer vergroeid.

En die chloorhexidine-spoel heb ik BUITENGEWOON slechte herinneringen aan: op de een of andere reden proefde ik niets meer. Alles smaakte naar nat karton. In die tijd at ik pure sambal om nog maar íets te proeven... (en ondervond toen dat die sambal na een tijdje ook weer naar buiten komt... )
Dat klinkt hoopvol! Hoelang duurt 'uiteindelijk' eigenlijk?

Gelukkig proef ik nog wel alles. Was alleen erg bang voor bruine/zwarte tanden, die je zou kunnen krijgen erdoor (kan hierop is groter wanneer je eerst koffie / thee / wijn etc. drinkt en dan even later gaat spoelen). Ook geen last van, alleen een zwarte tong...
pi_67957430
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:16 schreef Heider00sje het volgende:
|De volgende keer moet je je mond even goed spoelen met lauw water, en een eetlepel zout
Dan geneest alles sneller dan met chloor hexidine?
pi_67957459
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:54 schreef BrandX het volgende:
Je mag inmiddels wel eens stoppen met spoelen hoor denk ik zo
Het moet namelijk ook wel de kans krijgen om dicht te groeien. Gewoon regelmatig goed spoelen met water doet ook wonderen. En zodra je je tanden gepoests hebt, goed spoelen met het tandpasta wat er in je mond zit is afdoende. Dan zou het binnen een paar dagen al een heel stuk dichter moeten zitten.

En mocht je het niet vertrouwen, gewoon naar de tandarts
Kan dit inderdaad weleens gaan proberen, en anders later deze week toch even bellen...
  zondag 12 april 2009 @ 19:49:04 #8
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_67957535
Ik had ook 2 gaten waar de hele tijd voedels inkwam te zitten wat er weer uit moest peuteren. Die gaten zijn na verloop van tijd gewoon dichtgegroeid.
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  zondag 12 april 2009 @ 20:01:22 #9
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_67957852
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:43 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Dat klinkt hoopvol! Hoelang duurt 'uiteindelijk' eigenlijk?
Ben er wel een paar weken zoet mee geweest.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zondag 12 april 2009 @ 21:23:36 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_67960375
Ik heb dinsdag mijn laatste verstandskies laten trekken. Ook bij mij verloopt het niet goed. Bij de vorige ook al niet, daar had de arts zitten hechten náást het gat. Waardoor ik bloedingen bleef krijgen. Inmiddels is dat gat nu bijna dicht, het is 7 weken geleden. Bij deze gaat het zo mogelijk nog slechter. Ook hier is het gat gewoon open en erg diep. Daar gaat zooi inzitten en dat gaat rotten. Spoelen werkt niet waardoor ik dus met een lijkensmaak in mijn mond rondloop. Ik spuit het gat elke dag uit met een spuitje. Lauw water erin, tuutje half in het gat en in 1 keer hard uitspuiten. Kommetje eronder en kokhalsen maar, want de lucht en smaak zijn niet te harden

Verder word ik 2 keer per nacht standaard wakker van de pijn. Slik een paracetamol en kan pas weer slapen als die werkt. 's Morgens begin ik de dag met een paracetamol.
Ik vind het echt een hel, die onzin.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_67961486
Dat spul is niet giftig: mensen die niet in staat zijn hun tanden te poetsen gebruiken het soms maanden. Don't worry. Verkleuring kan wel optreden, zelfs al na 2 weken gebruik. Met de halfjaarlijkse 'poetsbeurt' bij de tandarts halen ze dat er zo weer af.

Wat betreft je 'losliggende lappen', de ene kaakchirurg hecht het netjes dicht, de andere niet. Je hebt dus gewoon dikke pech. Na een week of 3 is het meestal dicht. Krijg je koorts of wordt de pijn heftig, neem gewoon contact op met de slager in kwestie.
pi_67962725
Rook je?
I had a signature once. It was awful.
pi_67986306
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Rook je?
Nope. Daar kan het dus (helaas?) ook niet aan liggen.
pi_67986505
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb dinsdag mijn laatste verstandskies laten trekken. Ook bij mij verloopt het niet goed. Bij de vorige ook al niet, daar had de arts zitten hechten náást het gat. Waardoor ik bloedingen bleef krijgen. Inmiddels is dat gat nu bijna dicht, het is 7 weken geleden. Bij deze gaat het zo mogelijk nog slechter. Ook hier is het gat gewoon open en erg diep. Daar gaat zooi inzitten en dat gaat rotten. Spoelen werkt niet waardoor ik dus met een lijkensmaak in mijn mond rondloop. Ik spuit het gat elke dag uit met een spuitje. Lauw water erin, tuutje half in het gat en in 1 keer hard uitspuiten. Kommetje eronder en kokhalsen maar, want de lucht en smaak zijn niet te harden

Verder word ik 2 keer per nacht standaard wakker van de pijn. Slik een paracetamol en kan pas weer slapen als die werkt. 's Morgens begin ik de dag met een paracetamol.
Ik vind het echt een hel, die onzin.
Gelukkig heb ik geen last gehad van 'rotten' etc. Maar moet nog voor de 2e keer, de andere 2 kiezen. Wat betreft die pijn... heb aardig wat ibuprofen geslikt (8 rode pilletjes per dag, 400 mg) waardoor de pijn redelijk gezakt was, maar nog wel goed continu aanwezig was om heel chagrijnig rond te lopen voor een krappe 2 weken. Knap dat je het volhoud op paracetamol!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')