Nouja, 1 minuut later is niet zo spannend, helemaal niet als je naar middernacht gaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:07 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Juist doordat je zelf de dag opgeeft, kan het niet foutgaan.
Het gaat fout, aangezien je rekening wilt houden met DST, UTC kent dat probleem niet, als je werkt met UTC kan je daarna de dag omzetten naar je lokale tijd. Hoef je helemaal geen rekening te houden met DST.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:07 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Juist doordat je zelf de dag opgeeft, kan het niet foutgaan.
1 2 3 | $a=array('/file.php','index.php',/css/style.css') $b=array('file.php','/css/') |
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ericjuh: kijk eens naar caching headers. Ook de Content-Length-header ontbreekt bij jou. Waarom gebruik je ook geen readfile, maar maak je een hele nieuwe jpeg?
1 2 3 4 5 6 7 8 | // Content type header('Content-type: image/jpeg'); header('Content-Description: Picture'); header('Content-Length: ' . filesize($filename)); readfile($filename); ?> |
tnx! dit was de info die ik zocht! Zal het morgen ff proberen. Je hoort van mij!quote:Op woensdag 29 april 2009 00:36 schreef GlowMouse het volgende:
Als je kijkt met een tool als Wireshark of een FF-plugin als Live HTTP Headers dan zie je dat tinypic deze headers meestuurt: "Expires: Tue, 05 May 2009 22:34:32 GMT" en "Cache-Control: max-age=604800".
ik neem aan dat je je directories indexeert met een recursieve functie / loop ? Dan kun je daarin toch checken of het bestand in die array staat vóór je hem gaat recursiveren of in de resultaten gooit? Waar zit anders je probleem?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:48 schreef beerten het volgende:
Ik ga het maar eens anders doen...
Ik heb 2 arrays.
[ code verwijderd ]
Array $a is een array met alle files op mijn server
Array b is de array van verboden bestanden uit robots.txt
Nu wil ik graag dat alle bestanden/paden die in robots.txt voorkomen uit de array met bestanden worden gehaald.
Als ik deroot-dir scan wil ik dat bestanden/paden die in de verboden array voorkomen niet gescand worden. Die dienen te worden overgeslagen.
De eerste (doorgestreepte) optie betekent dubbel werk. Het zou wel kunnen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik zou met array_intersect() iets kunnen doen. Logischer is kijken of het bestand/pad voorkomt in de "verboden" array. Zo ja, niet opnemen in uiteindelijke array.
Hoe kan ik dit het beste doen?
(Het is een petit peu venijnig: '/css/' is een verboden directory. ALLE onderliggende bestanden/directory's zijn daarmee ook verboden.
1 2 3 | $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; ?> |
Optie 2 is denk ik het beste. Niet iedereen gebruikt immers cookies.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:59 schreef Intrepidity het volgende:
Ik heb een googleprobleempje met een website.. Ik heb in het verleden een website gebouwd voor 4 bedrijven onder dezelfde groep. Deze website toont eerst een splashpage waar je een van de 4 bedrijven kunt kiezen. Dit heeft effect op de kleuren van de website, en dingen zoals de adresgegevens die uniek zijn per bedrijf. Deze keuze wordt opgeslagen in een cookie. So far so good. Een aantal maanden later blijkt dat google nog steeds die website niet geindexeerd heeft op de splashpage na. Dom natuurlijk dat ik dacht dat dat zou werken, want google doet niks met cookies en komt dus telkens weer op de splashpage terug. Zoals ik het zie heb ik nu de volgende opties:
- Een databasetabel met IP + bedrijfskeuze. Slechte oplossing, want mensen vanuit een bedrijfsnetwerk hebben vrijwel altijd hetzelfde externe IP en dus geen vrije keuze
- De keuze in de URL neerzetten. Kost me veel werk om dit in dit stadium nog om te bouwen, daarnaast niet persistent
- Google IP-ranges om de tuin leiden door voor die adressen al een kleurenschema te kiezen. Slechte oplossing, want blackhat SEO is bad, mkay?
Ik kom even niet verder dan dit met denken.. Zijn er andere mogelijkheden? Bij ieder bezoek opnieuw het kleurenschema kiezen is onwenselijk, het moet wel persistent wezen..
Is blackhat SEO, gaan we niet doenquote:Op woensdag 29 april 2009 10:04 schreef GI het volgende:
[ code verwijderd ]
Bij google is dat : Googlebot/1.0 (googlebot@googlebot.com http://googlebot.com/)
Bij het openen van de pagina door een googlebot-useragent het kleurschema laten kiezen.
Blackhat SEO is open voor defenitie naar mijn mening. Je bent bezig met Search Engine Optimizing. Zorgen dat er dingen daadwerkelijk gevonden worden door langs de opening pagina heen te werken lijkt mij eigenlijk helemaal niks mis mee. FOK! doet hetzelfde, omdat de googlebot geen javascript aankan krijgt de googlebot (en andere search engines) standaard de text only layout met zich mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:06 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Is blackhat SEO, gaan we niet doen
Ze hebben allen eigen domeinen, maar die verwijzen wel naar het hoofddomein en dus naar de splashpage.. Wens van de klant, zo is het nou eenmaalquote:Op woensdag 29 april 2009 10:35 schreef ralfie het volgende:
in de url zetten is de beste optie denk ik. Ik neem aan dat elk van die bedrijven toch ook wel eens een url wil uitgeven in de zin van 'bezoek ons een op www.onsbedrijf.nl'. Lijkt me dat wel zo professioneel om dat niet eerst nog in een splashpagina te moeten kiezen welk bedrijf de bezoeker nou moet hebben. Al is het maar een subdirectory 'www.onzebedrijven.nl/bedrijf1' is dan toch al een stuk beter... zelfs al gaat het maar om subbedrijfjes.
1 2 3 4 | $titel = 'De titel'; include("htmltop.php"); ?> |
1 |
quote:Op woensdag 29 april 2009 09:58 schreef ralfie het volgende:
[..]
ik neem aan dat je je directories indexeert met een recursieve functie / loop ? Dan kun je daarin toch checken of het bestand in die array staat vóór je hem gaat recursiveren of in de resultaten gooit? Waar zit anders je probleem?
1 2 3 4 | { $file_array[]=$pad; } |
Heel kort getikt komt het hier op neer. Ik gebruik zoiets op mijn sites, werkt uitstekend. Je kan zelfs de metatags variabel maken, indexering door zoekmachines etc.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:33 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb een website, compleet in HTML, maar ik gebruik PHP voor htmltop en htmlbottom. De <title> staat dus in de htmltop. Maar die wil ik aanpassen aan de pagina, die verschilt.
Zo ziet een bestandje er bij mij dus uit:
<?php include("htmltop.php"); ?>
<h1>Home</h1>
<p>inhoud</p>
<?php include("htmlbottom.php"); ?>
Weet iemand een manier om die title steeds met het bestandje te veranderen?
1 2 3 4 5 | <html> <title><php print $title?></title> </head> <body> |
1 2 | </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $title='De titel van de pagina'; include("htmltop.php"); ?> <h1>koptext</h1> <p>De inhoud van de pagina</p> <?php include("htmlbottom.php"); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |