quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:35 schreef Xcalibur het volgende:@whoops: leg eens wat duidelijk uit wat je wilt

Ik vind je vraag wel interessent, maar ik heb geen idee wat je nu wilt...
Ik ben bezig om er voor te zorgen dat mensen op een simpele wijze een organogram kunnen publiceren op het web. Op dit moment worden er plaatjes gebruikt dit in Visio, Word of Powerpoint gemaakt worden, maar dat is niet ideaal, zeker niet als er een kleine update moet gebeuren.
Om dit op te lossen ben ik gister bezig geweest om de boel via JavaScript weer te geven, en dat is best aardig gelukt al zeg ik het zelf, preview vind je hier:
http://x.bvirtual.nl/flowchart/ .
Waar ik nu mee bezig moet is volgens mij het lastigste, het opslaan van deze structuur in de database, dit is hetgene waar ik het meest mee zit, wat is een handige manier om dit te doen...
Enkele mogelijkheden die ik zie:
- Data per FlowChart cell in de DB zetten, tree door PHP/SQL laten genereren, printen als JavaScript Array en als invoer gebruiken
- Complete structuur in 1 JavaScript Array (JSON?) en dit opslaan in de database, dus complete flowchart per Table Row (makkelijke backend)
Vooral het maken van de Tree uit PHP/MySQL lijkt me lastig, als ik dit kan voorkomen (en het dan via JavaScript oplossen) zou me dat wel wat waard zijn, maar ben benieuwd naar ervaringen...