abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68033091
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:41 schreef Light het volgende:

Gewoon foo() kopieren naar de Klasse B. Dan gaat het wel goed.
Mja, maar het gaat hier om een groot project met ongeveer 25 subclasses onder A. OO is er nou juist voor bedoeld om code te kunnen hergebruiken, niet om alsnog generieke stukken code overal te plakken..
pi_68034121
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:47 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Mja, maar het gaat hier om een groot project met ongeveer 25 subclasses onder A. OO is er nou juist voor bedoeld om code te kunnen hergebruiken, niet om alsnog generieke stukken code overal te plakken..
Daar heb je wel een punt. En code 25 keer kopieren is ook niet bevorderlijk voor de onderhoudbaarheid. Dus zul je op zoek moeten naar een oplossing zonder static functies.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:57:22 #29
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_68063061
tvp
pi_68076438
dmv cronjobs en uitlezen van feeds kopieer ik dagelijks automatisch images vanaf een andere site.
dit lijkt ergens fout te gaan.
ik gebruik de copy functie van php. de meeste images gaan overigens gewoon goed, maar sommigen worden helemaal zwart, Ik gebruik de volgende code:

copy("http://www.zijnsite.com/images/markiemark.jpg", "http://www.mijnsite.com/images/markiemark.jpg");

kan het hier in fout gaan?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_68077207
Geen idee of het daarbij fout is gegaan, krijg je een foutmelding/

Ik gebruik zelf altijd http://nl3.php.net/file_get_contents en dan via fwrite opslaan op je eigen server.
Nog geen problemen ondervonden.
pi_68091962
Nou ja, zie morgen wel.. bedenk me net dat er ook nog e.e.a wordt geresized, daar kan het ook fout gaan natuurlijk...
Meteen ff wat anders. Eigenlijk niet echt php, maar als het in een ander topic thuis hoort, hoor ik het wel!

Ik roep dmv ajax een pagina aan. Binnen deze pagina wil ik een jquery functie gebruiken, maar dat werkt niet. In testfile geprobeerd, daar werkt het prima. Als ik het in de door Ajax aangeroepen pagina probeer negeert ie mijn commando..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script src="includes/jquery-1.3.2.js" type="text/javascript"></script>
<script src="includes/jquery.imgpreview.js" type="text/javascript"></script>

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
   $('ul#first a').imgPreview();
});    
</script>
<ul id="first">
<li><a href="test/thumb/Blauweheuvels.jpg">AAA</a></li>
</ul>
En de mannen ook..
pi_68093117
Misschien dat 'ie omdat het een AJAX request is het ready-event nooit gooit? Het document is immers al lang ready voordat die extra content dmv AJAX wordt ingeladen.. Kun je niet eens een alert of wat anders in $(document).ready zetten om te kijken of ie dat event uberhaupt wel tegenkomt?
Probeer dit anders eens:
http://docs.jquery.com/Ajax/load#urldatacallback
Door middel van jquery een AJAX-request uitvoeren, waarbij je een callback op kunt geven, waarin je dus je je jQuery-code kunt uitvoeren.
pi_68093420
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:08 schreef Intrepidity het volgende:
Misschien dat 'ie omdat het een AJAX request is het ready-event nooit gooit? Het document is immers al lang ready voordat die extra content dmv AJAX wordt ingeladen.. Kun je niet eens een alert of wat anders in $(document).ready zetten om te kijken of ie dat event uberhaupt wel tegenkomt?
Probeer dit anders eens:
Door middel van jquery een AJAX-request uitvoeren, waarbij je een callback op kunt geven, waarin je dus je je jQuery-code kunt uitvoeren.
Heb dit in de door ajax gelaadde pagina gegooid; wordt geen alert getoond...
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
   alert('Test Test');
});    
</script>
En de mannen ook..
  vrijdag 17 april 2009 @ 02:59:58 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_68095166
1
2
3
4
5
6
<?
  if ($topic->title == "[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 71") {
    require_once("/user/DionysuZ");
    $post = new tvp;
  }
?>
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_68101915
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:23 schreef markiemark het volgende:

[..]

Heb dit in de door ajax gelaadde pagina gegooid; wordt geen alert getoond...
[ code verwijderd ]

Ik kan niet eens een js functie direct aanroepen vanuit die pagina. Wel in de onmouseover een alertje, maar zo wil ik het niet...
En de mannen ook..
pi_68103465
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:39 schreef markiemark het volgende:

[..]

Ik kan niet eens een js functie direct aanroepen vanuit die pagina. Wel in de onmouseover een alertje, maar zo wil ik het niet...
quote:
Probeer dit anders eens:
pi_68104409
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

[..]

Zou dit ook moeten werken als het document de ready status heeft? In tegenstelling tot de 'gewone' javascript functie waar ik de alert aanroep?
En de mannen ook..
pi_68115651
Ik ben overgestapt naar mysqli en ik gebruik de OOP variant, alleen nu zit ik met het volgende. Elke keer dat ik nu mysql wil aanspreken in een functie, moet ik $db eerst "globallen". Is hier geen andere manier voor?

[ Bericht 89% gewijzigd door daReaper op 17-04-2009 18:23:20 ]
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_68118610
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:55 schreef daReaper het volgende:
Ik ben overgestapt naar mysqli en ik gebruik de OOP variant, alleen nu zit ik met het volgende. Elke keer dat ik nu mysql wil aanspreken in een functie, moet ik $db eerst "globallen". Is hier geen andere manier voor?
Een klasse schrijven om mysqli heen met het singleton patroon is de gebruikelijke optie
pi_68140790
Weet iemand een regex onderdeel waarmee ik het volgende kan vervangen.

1
2
dit is
   een test

nu zie je in bovenstaande tekst meerdere spaties en een enter staan.

stel ik wil 'dit is een test' vervangen met 'this is an test' (dus naar het engels vertalen).

dan doe ik dat normaal zo

$code = preg_replace("$1this is an test$2",
"#([>^_-])' . preg_quote("dit is een test") . "([<^_-])#ism",
$code);

echter neemt hij dan woorden niet mee die meer spaties bevatten en of een enter in de zin hebben, dit wil ik nu wel.. hoe kan ik dit oplossen? heb zelf al geprobeerd om alle spaties met ([:space:]+?[\r\n]+) te vervangen waardoor ik dacht dat deze zou werken.. maar helaas..

Anyone?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_68141014
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:25 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een regex onderdeel waarmee ik het volgende kan vervangen.
[ code verwijderd ]

nu zie je in bovenstaande tekst meerdere spaties en een enter staan.

stel ik wil 'dit is een test' vervangen met 'this is an test' (dus naar het engels vertalen).

dan doe ik dat normaal zo

$code = preg_replace("$1this is an test$2",
"#([>^_-])' . preg_quote("dit is een test") . "([<^_-])#ism",
$code);

echter neemt hij dan woorden niet mee die meer spaties bevatten en of een enter in de zin hebben, dit wil ik nu wel.. hoe kan ik dit oplossen? heb zelf al geprobeerd om alle spaties met ([:space:]+?[\r\n]+) te vervangen waardoor ik dacht dat deze zou werken.. maar helaas..

Anyone?
ik zou beginnen met de juiste vertaling: "this is a test".

1
2
3
4
5
<?php
$s 
"dit is\n    een test"
$s preg_replace("/dit\s+is\s+een\s+test/""this is a test"$s); 
print 
$s;
?>

[ Bericht 34% gewijzigd door daReaper op 18-04-2009 15:40:30 ]
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_68141460
Het werkt idd, ik had wat fout gedaan en binnen de preg_quote de \s+ gezet, logisch dat het niet werkte want de \s+ werdt vertaald in \\s+

Maar iig TNX! je hebt me inzicht gegeven
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:20:29 #44
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_68142075
Over www.pikler.nl
Ik moet een aantal menu items toevoegen aan een pagina, maar ze worden niet gevonden. Het is een hoofdmenu item met 3 submenuitems. Een voorbeeld van de bestanden die er al zijn:

kinderopvang.php
kinderopvang_uitgangspunten.php
kinderopvang_aanbod.php
kinderopvang_ervaringen.php

De URL naar bijv. aanbod is dit: http://pikler.nl/kinderopvang/aanbod . Alle paginabestanden staan gewoon in /pages.

Vanuit de index worden die zo opgeroepen:
1
2
3
4
5
6
$menu['kinderopvang'] = array('Kinderopvang', 'kinderopvang',
array(
   array('Pedagogie', 'uitgangspunten'),
   array('Aanbod', 'aanbod'),
   array('Ervaringen', 'ervaringen'),
));

Kinderopvang.php ziet er dan zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][0][1])   include("pages/kinderopvang_uitgangspunten.php");
if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][1][1])   include("pages/kinderopvang_aanbod.php");
if ($spec2 == 'introductie')               include("pages/kinderopvang_aanbod_introductie.php");
if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][2][1])   include("pages/kinderopvang_ervaringen.php");

?>

Nou mijn probleem:
-------------------------

In de index heb ik een agenda menuitem toegevoegd. precies zoals kinderopvang de code in de index.
1
2
3
4
5
6
$menu['agenda'] = array('Agenda', 'agenda',
array(
   array('Ouders', 'ouders'),
   array('Kinderopvang', 'kinderopvang'),
   array('Voor alle geinteresseerden', 'geinteresseerden'),
));

Heb in agenda.php dit staan:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

if ($spec1 == $menu["agenda"][2][0][1])   include("pages/agenda_ouders.php");
if ($spec1 == $menu["agenda"][2][1][1])   include("pages/agenda_kinderopvang.php");
if ($spec1 == $menu["agenda"][2][2][1])   include("pages/agenda_geinteresseerden.php");

?>

Maar ik krijg dus een 'file not found' error. Hoe de paginas in de code hierboven geinclude worden, zo'n naam hebben ze als bestand ook. Naar mijn weten zijn alle namen goed getypt, maar ik krijg toch de file not found error.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:39:48 #45
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_68147454
staat agenda.php ook in pages/?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:55:54 #46
87680 Mirel
pi_68147953
ja
pi_68148530
Ik denk dat ergens de slashes (in agenda/ouders.php) nog gerewrite worden naar underscores (dus agenda_ouders.php)... en die bestaat nog niet voor agenda, waardoor de pagina niet gevonden wordt.

Zo niet; geen idee
  zaterdag 18 april 2009 @ 20:39:11 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_68149390
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 19:55 schreef Mirel het volgende:
ja
dan klopt de include natuurlijk niet. Als je vanuit directory "pages/" een pagina opvraagt als "pages/agenda_ouders.php" dan include hij vanuit de root directory "pages/pages/agenda_ouders.php".
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:30:04 #49
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_68151102
als ik bijv. je pagina's rechtstreeks opvraag krijg ik het volgende resultaat:

http://pikler.nl/pages/kinderopvang.php
quote:
Warning: main(pages/kinderopvang_uitgangspunten.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/site6046/web/pages/kinderopvang.php on line 3

...
http://pikler.nl/pages/agenda.php
quote:
Warning: main(pages/agenda_ouders.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/site6046/web/pages/agenda.php on line 3

...
Met als grote verschil dat kinderopvang.php ook in de root (http://pikler.nl/kinderopvang.php) bestaat, en agenda.php niet.

dus agenda.php in de root of veranderen naar:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

if ($spec1 == $menu["agenda"][2][0][1])   include("agenda_ouders.php");
if ($spec1 == $menu["agenda"][2][1][1])   include("agenda_kinderopvang.php");
if ($spec1 == $menu["agenda"][2][2][1])   include("agenda_geinteresseerden.php");

?>

(en dan wel consequent bij de rest ook doen ).
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:44:29 #50
87680 Mirel
pi_68153787
D'r zit niks in de root, geen kinderopvang, geen enkele pagina. Heb om te testen agenda.php daarin gezet maar het doet niks.
Alle paginas zitten in /pages. In de root zit enkel de index, en in de index heb ik op dezelfde manier de menuitems aangemaakt zoals bij de bestaande.
En heb /agenda uit de includes gehaald maar dat doet ook niks. Alles is precies hetzelfde zoals bij de andere paginas. Maar ja. Zal er morgen wel weer naar kijken.

Oh ja dat include dingetje, dat is trouwens als je op de hoofdmenu knop klikt. Als je op de site kijkt dan zie je dat dat bij elk hoofdmenu item hetzelfde is. Die bestanden zitten samen met de rest allemaal in /pages. waarom ze op die manier geinclude worden weet ik niet. Maar zo was het toen ik de adminshit overnam.

[ Bericht 23% gewijzigd door Mirel op 18-04-2009 22:54:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')