Mja, maar het gaat hier om een groot project met ongeveer 25 subclasses onder A. OO is er nou juist voor bedoeld om code te kunnen hergebruiken, niet om alsnog generieke stukken code overal te plakken..quote:Op woensdag 15 april 2009 10:41 schreef Light het volgende:
Gewoon foo() kopieren naar de Klasse B. Dan gaat het wel goed.
Daar heb je wel een punt. En code 25 keer kopieren is ook niet bevorderlijk voor de onderhoudbaarheid. Dus zul je op zoek moeten naar een oplossing zonder static functies.quote:Op woensdag 15 april 2009 10:47 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mja, maar het gaat hier om een groot project met ongeveer 25 subclasses onder A. OO is er nou juist voor bedoeld om code te kunnen hergebruiken, niet om alsnog generieke stukken code overal te plakken..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | <script src="includes/jquery.imgpreview.js" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $('ul#first a').imgPreview(); }); </script> <ul id="first"> <li><a href="test/thumb/Blauweheuvels.jpg">AAA</a></li> </ul> |
Heb dit in de door ajax gelaadde pagina gegooid; wordt geen alert getoond...quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:08 schreef Intrepidity het volgende:
Misschien dat 'ie omdat het een AJAX request is het ready-event nooit gooit? Het document is immers al lang ready voordat die extra content dmv AJAX wordt ingeladen.. Kun je niet eens een alert of wat anders in $(document).ready zetten om te kijken of ie dat event uberhaupt wel tegenkomt?
Probeer dit anders eens:
http://docs.jquery.com/Ajax/load#urldatacallback
Door middel van jquery een AJAX-request uitvoeren, waarbij je een callback op kunt geven, waarin je dus je je jQuery-code kunt uitvoeren.
1 2 3 4 5 | $(document).ready(function() { alert('Test Test'); }); </script> |
1 2 3 4 5 6 | if ($topic->title == "[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 71") { require_once("/user/DionysuZ"); $post = new tvp; } ?> |
Ik kan niet eens een js functie direct aanroepen vanuit die pagina. Wel in de onmouseover een alertje, maar zo wil ik het niet...quote:Op vrijdag 17 april 2009 00:23 schreef markiemark het volgende:
[..]
Heb dit in de door ajax gelaadde pagina gegooid; wordt geen alert getoond...
[ code verwijderd ]
quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:39 schreef markiemark het volgende:
[..]
Ik kan niet eens een js functie direct aanroepen vanuit die pagina. Wel in de onmouseover een alertje, maar zo wil ik het niet...
quote:Probeer dit anders eens:
http://docs.jquery.com/Ajax/load#urldatacallback
Door middel van jquery een AJAX-request uitvoeren, waarbij je een callback op kunt geven, waarin je dus je je jQuery-code kunt uitvoeren.
Zou dit ook moeten werken als het document de ready status heeft? In tegenstelling tot de 'gewone' javascript functie waar ik de alert aanroep?quote:
Een klasse schrijven om mysqli heen met het singleton patroon is de gebruikelijke optiequote:Op vrijdag 17 april 2009 17:55 schreef daReaper het volgende:
Ik ben overgestapt naar mysqli en ik gebruik de OOP variant, alleen nu zit ik met het volgende. Elke keer dat ik nu mysql wil aanspreken in een functie, moet ik $db eerst "globallen". Is hier geen andere manier voor?
1 2 | een test |
ik zou beginnen met de juiste vertaling: "this is a test".quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:25 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een regex onderdeel waarmee ik het volgende kan vervangen.
[ code verwijderd ]
nu zie je in bovenstaande tekst meerdere spaties en een enter staan.
stel ik wil 'dit is een test' vervangen met 'this is an test' (dus naar het engels vertalen).
dan doe ik dat normaal zo
$code = preg_replace("$1this is an test$2",
"#([>^_-])' . preg_quote("dit is een test") . "([<^_-])#ism",
$code);
echter neemt hij dan woorden niet mee die meer spaties bevatten en of een enter in de zin hebben, dit wil ik nu wel.. hoe kan ik dit oplossen? heb zelf al geprobeerd om alle spaties met ([:space:]+?[\r\n]+) te vervangen waardoor ik dacht dat deze zou werken.. maar helaas..
Anyone?
1 2 3 4 5 | $s = "dit is\n een test"; $s = preg_replace("/dit\s+is\s+een\s+test/", "this is a test", $s); print $s; ?> |
1 2 3 4 5 6 | array( array('Pedagogie', 'uitgangspunten'), array('Aanbod', 'aanbod'), array('Ervaringen', 'ervaringen'), )); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][0][1]) include("pages/kinderopvang_uitgangspunten.php"); if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][1][1]) include("pages/kinderopvang_aanbod.php"); if ($spec2 == 'introductie') include("pages/kinderopvang_aanbod_introductie.php"); if ($spec1 == $menu["kinderopvang"][2][2][1]) include("pages/kinderopvang_ervaringen.php"); ?> |
1 2 3 4 5 6 | array( array('Ouders', 'ouders'), array('Kinderopvang', 'kinderopvang'), array('Voor alle geinteresseerden', 'geinteresseerden'), )); |
1 2 3 4 5 6 7 | if ($spec1 == $menu["agenda"][2][0][1]) include("pages/agenda_ouders.php"); if ($spec1 == $menu["agenda"][2][1][1]) include("pages/agenda_kinderopvang.php"); if ($spec1 == $menu["agenda"][2][2][1]) include("pages/agenda_geinteresseerden.php"); ?> |
dan klopt de include natuurlijk niet. Als je vanuit directory "pages/" een pagina opvraagt als "pages/agenda_ouders.php" dan include hij vanuit de root directory "pages/pages/agenda_ouders.php".quote:
http://pikler.nl/pages/agenda.phpquote:Warning: main(pages/kinderopvang_uitgangspunten.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/site6046/web/pages/kinderopvang.php on line 3
...
Met als grote verschil dat kinderopvang.php ook in de root (http://pikler.nl/kinderopvang.php) bestaat, en agenda.php niet.quote:Warning: main(pages/agenda_ouders.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/site6046/web/pages/agenda.php on line 3
...
1 2 3 4 5 6 7 | if ($spec1 == $menu["agenda"][2][0][1]) include("agenda_ouders.php"); if ($spec1 == $menu["agenda"][2][1][1]) include("agenda_kinderopvang.php"); if ($spec1 == $menu["agenda"][2][2][1]) include("agenda_geinteresseerden.php"); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |