abonnement Unibet Coolblue
pi_67946662
Hoi

Sommige mensen gaan flink mierenneuken als je joggen zegt ipv hardlopen of andersom dus ik zeg maar even 'rennen'. Ik ren nu al een tijdje elke dag maar ik weet niet of ik t goed doe.
Ik ben niet te zwaar dus hoef niet af te vallen(beetje zou leuk zijn maar dat gebeurt toch wel). En ik hoef ook niet echt mijn conditie te verbeteren. Maar ik heb nog een beetje vet aan mijn lijf die ik kwijt wil.

Ik zeg dit omdat op sommige sites staat dat je op 60/70% van je maximale hartslag moet rennen om vet te verliezen. Dat zou voor mij op 130 betekenen. Maar ik ren op 170... En ik ren 10 km in 40 minuten, dat is 15 km/u. Verder verbruik ik ongeveer 800 kcal. Wat verlies ik dan nu wel als het geen vet is Of verlies ik meerdere 'dingen'?

Dus doel: vet verliezen

Wat doe ik verkeerd? Hoe zou ik t dan moeten doen? Nog andere tips of opmerkingen?

Alvast bedankt
  zondag 12 april 2009 @ 13:04:17 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_67946725
Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 29

En

Hardloopschema op je MP3-speler - #14

Daar staan veel tips in, ook kan je daar veel vragen kwijt. Succes!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2009 @ 13:06:10 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67946759
Vet verbranden doe je, om het even simpel en plat te zeggen, door actief bewegen met een lage hartslag. Is je hartslag hoger dan ga je alleen maar suikers verbranden ipv vet. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_67946781
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:04 schreef Houniet het volgende:
Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 29

En

Hardloopschema op je MP3-speler - #14

Daar staan veel tips in, ook kan je daar veel vragen kwijt. Succes!
Dankjewel
pi_67946850
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:06 schreef borisz het volgende:
Vet verbranden doe je, om het even simpel en plat te zeggen, door actief bewegen met een lage hartslag. Is je hartslag hoger dan ga je alleen maar suikers verbranden ipv vet. .
Ik ren dus op een hartslag van 170 en verbruik 800 kcal. Bestaat die 800 dan echt alleen maar uit koolhydraten en geen vet?
pi_67946943
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:10 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik ren dus op een hartslag van 170 en verbruik 800 kcal. Bestaat die 800 dan echt alleen maar uit koolhydraten en geen vet?
Nee, ook deels uit vet. Maar hoe intensiever je beweegt, hoe meer koolhydraten er verbruikt worden. Al blijf je een tijdlang nog steeds vet verbranden naast de koolhydraten, pas als je echt max gaat is het alleen maar koolhydraten. Ws verbrand je op 15km/h evenveel vet als 10km/h, alleen daarnaast dus nog koolhydraten.

zie ook deze site
pi_67946958
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:10 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik ren dus op een hartslag van 170 en verbruik 800 kcal. Bestaat die 800 dan echt alleen maar uit koolhydraten en geen vet?
Nee. Maar per minuut ligt het aantal kcal dat je uit vet haalt lager.
Edit: Dat is trouwens nog te kort door de bocht. Bij lagere inspanning verbrand je daadwerkelijk meer vet per minuut, maar bij hogere inspanning wordt vooral het aandeel van de vetten (dwz relatief t.o.v. het verbruik van andere brandstoffen) kleiner.
  zondag 12 april 2009 @ 13:27:22 #8
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_67947216
Kweek iets meer spier, dan verbrand je de hele dag door meer.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_67947435
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:14 schreef Koert het volgende:

[..]

Nee, ook deels uit vet. Maar hoe intensiever je beweegt, hoe meer koolhydraten er verbruikt worden. Al blijf je een tijdlang nog steeds vet verbranden naast de koolhydraten, pas als je echt max gaat is het alleen maar koolhydraten. Ws verbrand je op 15km/h evenveel vet als 10km/h, alleen daarnaast dus nog koolhydraten.

zie ook deze site
Ingewikkelde site maar bedankt, ik zal even lezen
pi_67947441
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:14 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Nee. Maar per minuut ligt het aantal kcal dat je uit vet haalt lager.
Edit: Dat is trouwens nog te kort door de bocht. Bij lagere inspanning verbrand je daadwerkelijk meer vet per minuut, maar bij hogere inspanning wordt vooral het aandeel van de vetten (dwz relatief t.o.v. het verbruik van andere brandstoffen) kleiner.
Hmm dan moet ik mijn snelheid maar weer verlagen..
pi_67947464
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:27 schreef eNaSnI het volgende:
Kweek iets meer spier, dan verbrand je de hele dag door meer.
Ik doe wel thuis wat met gewichten maar heb helaas niet de tijd om ook dat intensief te doen.
pi_67954202
Ik hardloop/ren/jog/whatever aan de hand van een opbouwend schema, nu een week of 10, en bij duurde het ook even voor dat ik echt af begon te vallen. Het was wel zichtbaar, maar aan de weegschaal kon je het niet zo zien. Nu loopt het eindelijk een beetje lekker en ben zeker al 7 kilo kwijt .

Het kan dus ook gewoon een tijdje duren
pi_67956357
Vraagje is hardlopen beter/effectiever qua vet-verbranden dan spinning/mountainbike?
pi_67957186
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:36 schreef Lucivia het volgende:
Ik hardloop/ren/jog/whatever aan de hand van een opbouwend schema, nu een week of 10, en bij duurde het ook even voor dat ik echt af begon te vallen. Het was wel zichtbaar, maar aan de weegschaal kon je het niet zo zien. Nu loopt het eindelijk een beetje lekker en ben zeker al 7 kilo kwijt .

Het kan dus ook gewoon een tijdje duren
Intervaltraining?

En weet iemand hier of HIIT effectief is?
  zondag 12 april 2009 @ 19:34:30 #15
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_67957207
Klinkt inderdaad alsof je te snel gaat. Als je te snel gaat rennen voor je lichaam, train je de verkeerde dingen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_67957236
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:55 schreef versteegrob het volgende:
Vraagje is hardlopen beter/effectiever qua vet-verbranden dan spinning/mountainbike?
Hmm ik heb meerdere keren gelezen/gehoord dat het in ieder geval beter is om echt buiten iets te doen dan op een apparaat. Maar wat beter is voor vetverbranding zou ik zo niet weten.
pi_67957260
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Klinkt inderdaad alsof je te snel gaat. Als je te snel gaat rennen voor je lichaam, train je de verkeerde dingen.
Ja ik moet sowieso langzamer en dat ga ik ook vanavond doen.. ik ga vandaag met HIIT beginnen.
pi_67959677
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:55 schreef versteegrob het volgende:
Vraagje is hardlopen beter/effectiever qua vet-verbranden dan spinning/mountainbike?
Hardlopen kost meer energie dan fietsen, oa omdat je je eigen gewicht moet ondersteunen en je hele lichaam gebruikt ipv alleen de benen.
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:36 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Hmm dan moet ik mijn snelheid maar weer verlagen..
Relatief he, niet absoluut.
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:36 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja ik moet sowieso langzamer en dat ga ik ook vanavond doen.. ik ga vandaag met HIIT beginnen.
Je hoeft niet langzamer, en HIIT is al helemaal niet langzamer lopen
pi_67962191
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:05 schreef Koert het volgende:

[..]

Hardlopen kost meer energie dan fietsen, oa omdat je je eigen gewicht moet ondersteunen en je hele lichaam gebruikt ipv alleen de benen.
[..]

Relatief he, niet absoluut.
[..]

Je hoeft niet langzamer, en HIIT is al helemaal niet langzamer lopen
Ik ben net terug van het hardlopen.. kwart voor 9 tot 10 uur gedaan. Eerst een stukje gefietst naar waar ik altijd loop, dan HIIT gedaan, daarna terug gejogged en weer dat stukje gefietst.
Nu heb ik een vraagje.. Ik sport met zo'n hartslagmeter en als ik 'm in t begin activeer staat het verbruikte kcal op 0(logisch) en het 'vetpercentage' op 45........ Ik heb een BMI van 23(gezond) en als ik op sites mijn gegevens invul en mijn vetpercentage bereken kom ik net boven de 20%. Ik heb zeker geen overgewicht dus hoe kan die een 'vetpercentage' van 45(!!!) aangeven!? En wat is het nou eigenlijk echt?

Edit: In de manual staat 'percentage verbrand vet', maar dan snap ik t eigenlijk nog niet.
pi_67965273
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:33 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Intervaltraining?

En weet iemand hier of HIIT effectief is?
Met HIIT loop je juist op een hoge hartslag, je rent eerst rustig, daarna versnel je waardoor je hartslag als een gek omhoog gaat, dan heb je weer twee minuten waarbij de hartslag iets terugzakt waarna je weer je hartslag gaat ophogen. HIIT is vooral om je conditie te verbeteren, al is het wel een super manier om te trainen voor 'beginners' (je bouwt in een relatief korte tijd een goede conditie op).

Ik hardloop drie keer in de week, al is het een soort interval training. Ik loop een constante snelheid, maar wel heuvel op/heuvel af. Super voor je conditie maar ik heb absoluut niet het idee dat ik er vet mee verbrand (dat is dan ook niet mijn doel, BMI=20). Voor vet verbranden heb je denk ik meer aan bv. een crosstrainer.
"Your only limit is your imagination"
pi_67965858
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:51 schreef Vertibird het volgende:

[..]

Met HIIT loop je juist op een hoge hartslag, je rent eerst rustig, daarna versnel je waardoor je hartslag als een gek omhoog gaat, dan heb je weer twee minuten waarbij de hartslag iets terugzakt waarna je weer je hartslag gaat ophogen. HIIT is vooral om je conditie te verbeteren, al is het wel een super manier om te trainen voor 'beginners' (je bouwt in een relatief korte tijd een goede conditie op).

Ik hardloop drie keer in de week, al is het een soort interval training. Ik loop een constante snelheid, maar wel heuvel op/heuvel af. Super voor je conditie maar ik heb absoluut niet het idee dat ik er vet mee verbrand (dat is dan ook niet mijn doel, BMI=20). Voor vet verbranden heb je denk ik meer aan bv. een crosstrainer.
Overal op internet staat dat HIIT dé manier is om vet te verliezen. Ook op wikipedia.
pi_67965968
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Overal op internet staat dat HIIT dé manier is om vet te verliezen. Ook op wikipedia.
raar, met HIIT loop je naar mijn idee juist op een hoge hartslag;
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:06 schreef borisz het volgende:
Vet verbranden doe je, om het even simpel en plat te zeggen, door actief bewegen met een lage hartslag. Is je hartslag hoger dan ga je alleen maar suikers verbranden ipv vet. .
"Your only limit is your imagination"
pi_67966161
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:06 schreef borisz het volgende:
Vet verbranden doe je, om het even simpel en plat te zeggen, door actief bewegen met een lage hartslag. Is je hartslag hoger dan ga je alleen maar suikers verbranden ipv vet. .
Volgens mij zijn de meningen nog altijd verdeeld hierover. Ik ben wel op een sportschool aangeraden om gewoon lekker op hoge hartslag te trainen, dan bouw je meer conditie op en verbrand je meer.

Uit mijn eigen ervaring weet ik ook dat ik meer gewicht kwijt raak nu ik harder train en dus niet op de lage hartslag train. Bovendien vind ik het zelf leuker om wat meer te zweten en raak ik meer gemotiveerd waardoor ik vaker loop en uiteindelijk dus sowieso meer gewicht kwijtraak.
pi_67966617
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:11 schreef Vertibird het volgende:

[..]

raar, met HIIT loop je naar mijn idee juist op een hoge hartslag;
[..]


quote:
For years, we've been told low-intensity aerobic exercise is the best method for ridding the body of excess fat. (...)
The reason this low-effort theory of aerobic exercise came about is a study showed low-intensity exercise burns a greater percentage of calories from fat as opposed to carbs; however, when high-intensity exercise is practiced, the research showed the percentage of fuel from carbs is increased, while the amount of fat utilized is greater than or equal to that burned during low-intensity exercise.

(...) What I'm suggesting is you forget about the "calories burned" readout on the stairstepper or Lifecycle; if you practice HIIT training, the majority of calories burned will come after your workout!
http://musclemedia.com/training/hiit.asp#studies
  maandag 13 april 2009 @ 00:38:54 #25
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67966781
Ik loop/ren elke dag een uur op ongeveer 70% van mijn maximale hartslag. Ik val per keer dat ik loop/ren ongeveer 0.3/0.4 kilogram af. Dus een uurtje hardlopen heeft wel degelijk direct resultaat (iniedergeval bij mij).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')