Interessant.quote:Op vrijdag 10 september 2010 10:24 schreef Dylanesque het volgende:
Woah! http://newhavenreview.com(...)/NHR-006-Warmuth.pdf
Voor wie even zin heeft om te lezenGaat over Dylans 'lenen' van werk van anderen, wat even in opspraak kwam bij Love & Theft, maar in dit artikel gaat het over Chronicles: Volume One. Erg leuk om te lezen, en maakt het boek een stuk complexer dan ik ooit had gedacht.
Mijn persoonlijke favorieten zijn inderdaad Highway '61 en Blood on the Tracks...Maar probeer ook zeker Blonde on Blonde en Bringing it All Back Home..quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:46 schreef SperZii het volgende:
Klein schopje van het topic, advies nodig van Bob Dylan fanaten!
Tot een week geleden kende ik Dylan alleen van zijn "Best of" album, waar dus alleen de bekendste titels voorbij kwamen.. maar een paar dagen geleden (na een discussie bij DWDD over Dylan) heb ik besloten het album "Blood on the Tracks" aan te schaffen. Jezus, wat klinkt dat goed zeg!Op verschillende fora lees ik dan ook dat dit album één van zijn beste is.
Dit album smaakt natuurlijk naar meer! Wie kan mij nog wat goede Dylan albums aanraden? Ik las al wat over 'Highway '61 Revisited' maar kon er niet echt uit halen of het nou een echte aanrader was.
Fanaten en kenners, meld u
De meer akoestische albums zijn natuurlijk wel z'n eerste paar, waarvan de absolute aanrader (en verplichte kost) The Freewheelin' is. Begin daar zou ik zeggenquote:Op zaterdag 27 november 2010 23:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke favorieten zijn inderdaad Highway '61 en Blood on the Tracks...Maar probeer ook zeker Blonde on Blonde en Bringing it All Back Home..
Highway '61 is wat rockender, daar ging hij elektrisch en ik denk dat je die het meest kan waarderen..lijkt het meest op BOTT...Maar Blonde on Blonde en BIABH zijn gewoon erg fijne, wat meer akoestische albums met geweldige teksten....
Dat lijken mij de beste startalbums, en eigenlijk ben ik ook een beetje bij die 4 albums blijven hangen. Maar ander werk is zeker heel erg goed! Vooral Desire vanwege zijn beste nummer Hurricane dat erop staat!
Die eerste albums van hem heb ik nooit echt in kunnen komen. Vind zijn stem daar vervelend en het is mij wat teveel singer-songwriter en te weinig instrumentaal. Vanaf Bringing wordt het allemaal wat muzikaler vind ik, en denk ik ook wat geschikter voor Sperziquote:Op zondag 28 november 2010 00:22 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
De meer akoestische albums zijn natuurlijk wel z'n eerste paar, waarvan de absolute aanrader (en verplichte kost) The Freewheelin' is. Begin daar zou ik zeggenEn vanaf daar inderdaad naar de meer elektrische Blonde on Blonde, Highway 61 Revisited en Bringing it All Back Home (waar een paar van de mooiste nummers van de 20e eeuw op staan).
New Morning heeft een paar leuke nummers, makkelijk in het gehoor liggend. De soundtrack van Billy the Kid heeft natuurlijk Knocking on Heavens Door, maar ook prachtige tekstloze nummers; absoluut af en toe het opzetten waard.
Voor wat meer losbandige chaos, waar je niet zozeer open moet staan voor meesterwerken maar er gek genoeg een hoop zult tegenkomen door de spontaniteit die van elk nummer afdruipt moet je The Basement Tapes hebben, waar ook een paar leden van The Band een stem op hebben.
Voor nieuwere Bob kan je twee kanten op. De akoestische: een man met z'n gitaar, begin jaren '90, met World Gone Wrong en Good As I Been To You. Staan aardige dingen op. Maar de betere moderne Dylan vind je op Time Out Of Mind, Love & Theft en Modern Times.
Succes!
Solo cd van hem is geweldig. Evil is alive and wellquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:08 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Dat is wel erg gaaf!!
Kwam deze nog tegen op youtube
The Wallflowers (de band van zoon Jakob) - God Don't Make Lonely Girls
Hij zingt het liedje in de stijl van hoe zijn pa ook zingt
Hurricanequote:Op zaterdag 27 november 2010 23:46 schreef SperZii het volgende:
Klein schopje van het topic, advies nodig van Bob Dylan fanaten!
Tot een week geleden kende ik Dylan alleen van zijn "Best of" album, waar dus alleen de bekendste titels voorbij kwamen.. maar een paar dagen geleden (na een discussie bij DWDD over Dylan) heb ik besloten het album "Blood on the Tracks" aan te schaffen. Jezus, wat klinkt dat goed zeg!Op verschillende fora lees ik dan ook dat dit album één van zijn beste is.
Dit album smaakt natuurlijk naar meer! Wie kan mij nog wat goede Dylan albums aanraden? Ik las al wat over 'Highway '61 Revisited' maar kon er niet echt uit halen of het nou een echte aanrader was.
Fanaten en kenners, meld u
Heeft die een elektrische en een akoestische kant? Is me nooit opgevallenquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef DrDentz het volgende:
Is ook een mooie instapper.. vind je kant 1 leuker (electrisch) ga dan verder met zijn post-1965 albums.. Highway 61 enzo. Vind je de akoestische kant 2 leuker pak dan z'n eerdere albums.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |