abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79226103
Tsja, wel duur, maar sinds hij de afgelopen keer in Nederland was heeft hij een nieuwe gitarist: Charlie Sexton. Hij speelde al tussen 1999 en 2002 met Dylan in wat naar mijn mening zijn beste backing band ooit was, op gelijke hoogte met The Band. Dus het kriebelt bij mij wel om hem weer te zien. En het blijft altijd de vraag hoe lang het duurt voordat Dylan weer de line-up van zijn band omgooit.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:59:06 #177
67174 Dos37
Come on Twente
pi_79234104
jammer dat er geen show in Parijs is
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_79734553

Ik zou wel een beetje agressief worden als dit gebeurt terwijl ik ook bij het concert ben, allemaal tokkies die de meester afleiden en hem niet fatsoenlijk een nummer laten spelen. Een of andere kneus die met z'n armen wijd op het podium gaat staan.
pi_81824866
Schopje, Bob is jarig vandaag! Dat wordt dus de hele dag luisteren naar zijn albums. Ik heb Freewheelin' en de bootleg van zijn performances op het Newport Folk Festival al gehad, met de legendarische Maggie's Farm, het moment waarop hij werkelijk voor het eerst elektrisch ging. Up next? Ik denk Love & Theft.

Volgende week begint tevens zijn nieuwe tour door Europa. Op 3 juli zal ik hem voor de vierde keer zien op the Hop Farm Festival in Engeland. Zijn live act is toch uniek (en daarmee meteen niet voor iedereen weggelegd)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:23:46 #181
67089 Gillingham
The horror...
pi_84849529
Welke artiest kan het zich veroorloven om 47 nummer uit de periode van 1962-1964 uit te brengen onder de titel The Bootleg Series Vol.9? Bovendien brengt Dylan zijn eerste acht albums voor het eerst in de originele monoversies uit op cd.

Bron: Rolling Stone
What's it going to be then, eh?
pi_84863421
Dat is wel erg gaaf!!

Kwam deze nog tegen op youtube
The Wallflowers (de band van zoon Jakob) - God Don't Make Lonely Girls
Hij zingt het liedje in de stijl van hoe zijn pa ook zingt :D
pi_85616121
Wow! _O_

Ik ben net een week in Monterey, Californie, voor een stage. Supermooi natuurlijk. Maar waar kwam ik achter zaterdagavond om 18.00? Dat Bob Dylan hier zou gaan optreden bij mij om de hoek om 20.00!! Ik wist dat hij ging optreden maarja, in Nederland zou hij al uitverkocht zijn..Hier niet hoor! Ik nog 2 uur van tevoren kaartjes halen. Perfect general admission plaatsen waarbij ik echt vol van vrij dichtbij het podium kon zien! Geweldig. Sowieso geweldige setting. Buiten in een park met allemaal bomen om je heen in een semi-grote arena. (beetje de grootte van HMH I guess maar veel leuker).

Nou het was geweldig hoor. Ben niet mega bekend met zijn repertoire. Ben wel enorme fan en ken een heleboel van hem, maar zijn repertoire is te groot. Kon dus in het begin maar weinig nummers herkennen..En hij is sowieso moeilijk te verstaan, dat is toch wel heel jammer. Maar het rockte en hij was echt in topvorm. Wat een band had hij om zich heen zeg! Heerlijke instrumentale sessies en fantastisch publiek!
En toen hij zijn laatste nummer "Ballad Of A Thin Man" deed ging ik helemaal los. Fantastisch. :)

De setlist btw, klopt inderdaad dat ik een paar nummers niet herkende (lag dus niet aan mij):

Rainy Day Women # 12 & 35
To Ramona
Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine)
I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
Honest With Me
Just Like A Woman
Ballad Of Hollis Brown
The Lonesome Death Of Hattie Carroll
Cold Irons Bound
Every Grain Of Sand
Highway 61 Revisited
Shelter From The Storm
Thunder On The Mountain
Ballad Of A Thin Man

Jolene
Like A Rolling Stone

[ Bericht 11% gewijzigd door Norrage op 23-08-2010 18:06:28 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_85790334
Ik had het Bob Dylan topic toch wat actiever verwacht!!! Dankzij het concert ben ik natuurlijk wat meer Dylan gaan luisteren (is meestal het geval als ik naar concerten ga, want dan waardeer ik muziek ineens veel meer) en kende Blonde on Blonde nog niet zo goed. Erg fijn album! Zeker Stuck In Mobile With The Memphis Blues Again en zo..verder maar eens even mijn CD-box Dylan afluisteren, ik heb eigenlijk veels te weinig Dylan albums geluisterd!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_85807829
Tof dat je zo om de hoek Bob Dylan hebt kunnen zien. Ik wacht met smart op de nieuwe Bootleg Series.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:42:57 #186
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_85809070
Wat een pracht van een cover, wederom. Ben erg benieuwd, de beste man heeft zoveel mooie folkpareltjes die de reguliere albums niet gehaald hebben.
pi_86270329
Woah! http://newhavenreview.com(...)/NHR-006-Warmuth.pdf

Voor wie even zin heeft om te lezen :) Gaat over Dylans 'lenen' van werk van anderen, wat even in opspraak kwam bij Love & Theft, maar in dit artikel gaat het over Chronicles: Volume One. Erg leuk om te lezen, en maakt het boek een stuk complexer dan ik ooit had gedacht.
pi_86273241
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:24 schreef Dylanesque het volgende:
Woah! http://newhavenreview.com(...)/NHR-006-Warmuth.pdf

Voor wie even zin heeft om te lezen :) Gaat over Dylans 'lenen' van werk van anderen, wat even in opspraak kwam bij Love & Theft, maar in dit artikel gaat het over Chronicles: Volume One. Erg leuk om te lezen, en maakt het boek een stuk complexer dan ik ooit had gedacht.
Interessant.

Nu ben ik nog meer benieuwd of er een Volume Two komt.
What's it going to be then, eh?
pi_89242452
Klein schopje van het topic, advies nodig van Bob Dylan fanaten!

Tot een week geleden kende ik Dylan alleen van zijn "Best of" album, waar dus alleen de bekendste titels voorbij kwamen.. maar een paar dagen geleden (na een discussie bij DWDD over Dylan) heb ik besloten het album "Blood on the Tracks" aan te schaffen. Jezus, wat klinkt dat goed zeg! :o Op verschillende fora lees ik dan ook dat dit album één van zijn beste is.

Dit album smaakt natuurlijk naar meer! Wie kan mij nog wat goede Dylan albums aanraden? Ik las al wat over 'Highway '61 Revisited' maar kon er niet echt uit halen of het nou een echte aanrader was.

Fanaten en kenners, meld u :)
pi_89242638
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:46 schreef SperZii het volgende:

Tot een week geleden kende ik Dylan alleen van zijn "Best of" album, waar dus alleen de bekendste titels voorbij kwamen.. maar een paar dagen geleden (na een discussie bij DWDD over Dylan) heb ik besloten het album "Blood on the Tracks" aan te schaffen. Jezus, wat klinkt dat goed zeg! :o Op verschillende fora lees ik dan ook dat dit album één van zijn beste is.

Dit album smaakt natuurlijk naar meer! Wie kan mij nog wat goede Dylan albums aanraden? Ik las al wat over 'Highway '61 Revisited' maar kon er niet echt uit halen of het nou een echte aanrader was.

Mijn persoonlijke favorieten zijn inderdaad Highway '61 en Blood on the Tracks...Maar probeer ook zeker Blonde on Blonde en Bringing it All Back Home..

Highway '61 is wat rockender, daar ging hij elektrisch en ik denk dat je die het meest kan waarderen..lijkt het meest op BOTT...Maar Blonde on Blonde en BIABH zijn gewoon erg fijne, wat meer akoestische albums met geweldige teksten....

Dat lijken mij de beste startalbums, en eigenlijk ben ik ook een beetje bij die 4 albums blijven hangen. Maar ander werk is zeker heel erg goed! Vooral Desire vanwege zijn beste nummer Hurricane dat erop staat!
pi_89243995
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke favorieten zijn inderdaad Highway '61 en Blood on the Tracks...Maar probeer ook zeker Blonde on Blonde en Bringing it All Back Home..

Highway '61 is wat rockender, daar ging hij elektrisch en ik denk dat je die het meest kan waarderen..lijkt het meest op BOTT...Maar Blonde on Blonde en BIABH zijn gewoon erg fijne, wat meer akoestische albums met geweldige teksten....

Dat lijken mij de beste startalbums, en eigenlijk ben ik ook een beetje bij die 4 albums blijven hangen. Maar ander werk is zeker heel erg goed! Vooral Desire vanwege zijn beste nummer Hurricane dat erop staat!
De meer akoestische albums zijn natuurlijk wel z'n eerste paar, waarvan de absolute aanrader (en verplichte kost) The Freewheelin' is. Begin daar zou ik zeggen :) En vanaf daar inderdaad naar de meer elektrische Blonde on Blonde, Highway 61 Revisited en Bringing it All Back Home (waar een paar van de mooiste nummers van de 20e eeuw op staan).

New Morning heeft een paar leuke nummers, makkelijk in het gehoor liggend. De soundtrack van Billy the Kid heeft natuurlijk Knocking on Heavens Door, maar ook prachtige tekstloze nummers; absoluut af en toe het opzetten waard.

Voor wat meer losbandige chaos, waar je niet zozeer open moet staan voor meesterwerken maar er gek genoeg een hoop zult tegenkomen door de spontaniteit die van elk nummer afdruipt moet je The Basement Tapes hebben, waar ook een paar leden van The Band een stem op hebben.

Voor nieuwere Bob kan je twee kanten op. De akoestische: een man met z'n gitaar, begin jaren '90, met World Gone Wrong en Good As I Been To You. Staan aardige dingen op. Maar de betere moderne Dylan vind je op Time Out Of Mind, Love & Theft en Modern Times.

Succes!
pi_89244122
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 00:22 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

De meer akoestische albums zijn natuurlijk wel z'n eerste paar, waarvan de absolute aanrader (en verplichte kost) The Freewheelin' is. Begin daar zou ik zeggen :) En vanaf daar inderdaad naar de meer elektrische Blonde on Blonde, Highway 61 Revisited en Bringing it All Back Home (waar een paar van de mooiste nummers van de 20e eeuw op staan).

New Morning heeft een paar leuke nummers, makkelijk in het gehoor liggend. De soundtrack van Billy the Kid heeft natuurlijk Knocking on Heavens Door, maar ook prachtige tekstloze nummers; absoluut af en toe het opzetten waard.

Voor wat meer losbandige chaos, waar je niet zozeer open moet staan voor meesterwerken maar er gek genoeg een hoop zult tegenkomen door de spontaniteit die van elk nummer afdruipt moet je The Basement Tapes hebben, waar ook een paar leden van The Band een stem op hebben.

Voor nieuwere Bob kan je twee kanten op. De akoestische: een man met z'n gitaar, begin jaren '90, met World Gone Wrong en Good As I Been To You. Staan aardige dingen op. Maar de betere moderne Dylan vind je op Time Out Of Mind, Love & Theft en Modern Times.

Succes!
Die eerste albums van hem heb ik nooit echt in kunnen komen. Vind zijn stem daar vervelend en het is mij wat teveel singer-songwriter en te weinig instrumentaal. Vanaf Bringing wordt het allemaal wat muzikaler vind ik, en denk ik ook wat geschikter voor Sperzi :)
pi_89244352
Luister gewoon z'n hele discography. Ook de laatste kerstplaat is met een dik pak sneeuw buiten best gezellig.
pi_89250585
Norrage en Dylanesque, bedankt voor jullie reacties! Daar kom ik een heel eind mee, zal binnenkort eens wat meer van de genoemde albums aanschaffen..

DrDentz, uiteraard is het wel m'n plan om uiteindelijk de hele discografie te kennen. Maar je moet ergens beginnen he.
pi_89343015
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2010 19:08 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Dat is wel erg gaaf!!

Kwam deze nog tegen op youtube
The Wallflowers (de band van zoon Jakob) - God Don't Make Lonely Girls
Hij zingt het liedje in de stijl van hoe zijn pa ook zingt :D
Solo cd van hem is geweldig. Evil is alive and well
pi_89343041
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 23:46 schreef SperZii het volgende:

Hurricane _O_
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:42:31 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_89348013
Bringing It All Back Home vind ik de beste _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_89348118
Is ook een mooie instapper.. vind je kant 1 leuker (electrisch) ga dan verder met zijn post-1965 albums.. Highway 61 enzo. Vind je de akoestische kant 2 leuker pak dan z'n eerdere albums.
pi_89348175
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:45 schreef DrDentz het volgende:
Is ook een mooie instapper.. vind je kant 1 leuker (electrisch) ga dan verder met zijn post-1965 albums.. Highway 61 enzo. Vind je de akoestische kant 2 leuker pak dan z'n eerdere albums.
Heeft die een elektrische en een akoestische kant? Is me nooit opgevallen :)
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:32:07 #200
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89813288
Christmas In The Heart blijft een leuke plaat, zeker voor deze maand. Het was al even geleden dat ik hem afspeelde, maar vind er nog steeds niets mis mee :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')