quote:Bob Dylan Recording Christmas Album
He might be the last person you'd expect to pull a stunt like this, but Billboard reports that Bob Dylan is recording a Christmas album. The man is currently hard at work in Jackson Browne's recording studio in Santa Monica, and he's laid to wax at least four yuletide classics: "Must Be Santa", "Here Comes Santa Claus", "I'll Be Home for Christmas", and "O Little Town of Bethlehem". If the album hits record stores in time for the holiday season, it'll be Dylan's second full-length this year, following the sort of middling Together Through Life.
As Billboard points out, Dylan (real name: Robert Zimmerman) was born Jewish. There's a long and storied tradition of Jewish performers recording Christmas jams, including Neil Diamond, Phil Spector, and Irving Berlin. There is not, however, a long and storied tradition of canonized counterculture legends recording Christmas jams. Bob Dylan: Still finding ways to shock people!
Update, het is blijkbaar voor het goede doel;quote:
Ben benieuwd!quote:De Amerikaanse poplegende Bob Dylan gaat midden oktober een hele plaat met kerstliedjes op de markt gooien. De opbrengst van 'Christmas in the heart' is bestemd voor het goede doel. Dat kondigde Dylan zelf aan op zijn website.
Op zijn 47ste album zal Dylan een aantal traditionele kerstliedjes naar zijn hand zetten. De legendarische folk- en protestzanger waagt zich onder meer aan 'Here Comes Santa Claus', 'Winter Wonderland' en 'Little Drummer Boy'.
De opbrengst van de Amerikaanse verkoop gaat integraal naar Feeding America, een organisatie die tijdens de feestdagen behoeftige gezinnen van een warme maaltijd voorziet. De inkomsten op de internationale markt wil Dylan ter beschikking stellen van Britse instellingen die gelijkaardig werk verrichten.
Dat kan je doen, maar persoonlijk zou ik beginnen met een livealbum uit de jaren zestig. Vol. 6: Bob Dylan Live 1964, Concert at Philharmonic Hall & Vol. 4: Bob Dylan Live 1966, The "Royal Albert Hall" Concert vind ik wel tof.quote:
Voeg Blonde On Blonde er ook maar aan toequote:Op dinsdag 15 september 2009 17:26 schreef DrDentz het volgende:
Bringing It All Back Home en Highway 61 Revisited
Ik ga eens even kijkenquote:
Idd. Maar als je je serieus wilt verdiepen: Waarom niet gewoon chronologisch alle studioalbums beluisteren?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:57 schreef Dos37 het volgende:
Maar Bringing It All Back Home vind ik het beste studio album. Echt geweldige nummers staan daarop.
En pak dan meteen de live albums meequote:Op dinsdag 15 september 2009 18:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Idd. Maar als je je serieus wilt verdiepen: Waarom niet gewoon chronologisch alle studioalbums beluisteren?
Maar Bob Dylan is niet zo'n instapalbum. Inmiddels weet ik het erg te waarderen, maar als je nog nooit Bob Dylan geluisterd hebt, knap je er misschien op af. Dat risico lijkt me met latere albums minder. Iedereen houdt van Like a Rolling Stone.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:43 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
En pak dan meteen de live albums meeInderdaad gewoon beginnen bij 'Bob Dylan', door naar de Freewheelin' en daarna stapje voor stapje
(en eventueel Saved en/of Empire Burlesque overslaan
)
Dat is waar, maar ik was al wel zo ver dat ik absoluut daar wilde beginnen toen ik me voor het eerst ging verdiepenquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:51 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar Bob Dylan is niet zo'n instapalbum. Inmiddels weet ik het erg te waarderen, maar als je nog nooit Bob Dylan geluisterd hebt, knap je er misschien op af. Dat risico lijkt me met latere albums minder. Iedereen houdt van Like a Rolling Stone.
Een paar jaar geleden zijn er wel 'SACD'-versies van veel van z'n albums uitgekomen, al heb ik daar nooit echt op gelet. Het schijnt dat die wel geremastered zijn. Ik denk niet dat er een box uitkomt van z'n gehele werk voor z'n overlijden in ieder gevalquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:53 schreef Dos37 het volgende:
Nu dit topic toch weer even in MyAT staat.
Hoe zit het met de kwaliteit van de oudere Dylan albums nu de remasters van de beatles hebben gehad en deze echt hoorbaar beter zijn. Kunnen we ook zoiets verwachten van Dylan? Of zijn deze albums al in optimale kwaliteit.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:15 schreef Gordijn het volgende:
Ik ben onlangs (beetje laat) begonnen met al zijn werk te verkennen, mooi hoor.
De eerste reacties van critici zijn verbazingwekkend positief, ik ben erg benieuwdquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bij welk album ben je al?
Nog tien dagen, trouwens
Ik heb ze allemaal normaal gezien, zo'n 50-tal (met bootlegs enzo erbij).quote:
Hahaquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:01 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
De eerste reacties van critici zijn verbazingwekkend positief, ik ben erg benieuwdEn er is een video gemaakt voor 'Must Be Santa', dat kan niet anders dan hilarisch worden
Ik vond de releasedatum idd vaag, een kerstalbum in oktober.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:44 schreef DrDentz het volgende:
Christmas in the Heart is niet na 1 luistersessie af te schrijven als het je niet bevalt. Je moet het wel in de juiste setting beluisteren. Een gezellig kerstsfeertje, met een kerstboom in de kamer. Pas dan komt het album helemaal tot z´n recht.
"Who laughs this way ho ho ho"quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef Arn0 het volgende:
Wist helemaal niet dat er al samples waren (op die amazon link zie ik ze niet?), ik moet zeggen, ik vind het niet verkeerd klinken.
Ik vind zijn laatste twee albums niet op Modern times lijken eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:56 schreef webfreak het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar die kerstplaat, heb er nog niets van gehoord. Maar dat geldt ook voor z'n laatste soloplaat, want daar ben ik nog steeds niet aan toe gekomen. Het zal zijn omdat ik Modern Times destijds niet zo trok, maar ik heb vernomen dat deze beter is, dus ik ga 't toch maar eens proberen.
Oef, ik vind Modern Times echt geweldigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:56 schreef webfreak het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar die kerstplaat, heb er nog niets van gehoord. Maar dat geldt ook voor z'n laatste soloplaat, want daar ben ik nog steeds niet aan toe gekomen. Het zal zijn omdat ik Modern Times destijds niet zo trok, maar ik heb vernomen dat deze beter is, dus ik ga 't toch maar eens proberen.
En verklaar me gek maar Christmas in the Heart vind ik enigsinds wel passen bij Together Trough Life.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:55 schreef DrDentzz het volgende:
Time Out of Mind, "Love and Theft" en Modern Times zie ik ook een beetje als een trilogy, Together Trough Life klinkt echt anders. Geen mondharmonica meer, maar een accordeon. Toch iets minder vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |