Fascinerendquote:Op zondag 12 april 2009 04:00 schreef RTB het volgende:
Ik was al bang dat ik hem niet meer kon vinden!
okquote:Op zondag 12 april 2009 04:06 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Nee nog steeds wattenstaafjes. Ik ben eigenwijs
Ik wroet mezelf ook 4 keer per jaar een oorontsteking door het gebruik van wattenstaafjes.quote:Op zondag 12 april 2009 04:06 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Nee nog steeds wattenstaafjes. Ik ben eigenwijs
Nog nooit een ontsteking gehad, waarschijnlijk gebruik ik ze te weinig.quote:Op zondag 12 april 2009 04:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik wroet mezelf ook 4 keer per jaar een oorontsteking door het gebruik van wattenstaafjes.
Dat hoort.
Ik doe het dagelijks. Zo diep mogelijk en tegen m'n trommelvliesquote:Op zondag 12 april 2009 04:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nog nooit een ontsteking gehad, waarschijnlijk gebruik ik ze te weinig.
Maar ik haal dat oorsmeer ook altijd weg met wattenstraafjes!quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:27 schreef LastRequest het volgende:
Je mag niet met wattenstaafjes aan de gang, duw je idd alles naar binnen
Hoelang duurt zoiets en doet het zeer of helemaal niet?quote:Op zondag 12 april 2009 04:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik doe het dagelijks. Zo diep mogelijk en tegen m'n trommelvlies![]()
En nee, er hoopt daar niets op. En ja, dit weet ik zeker. Hoe? Omdat ik eens per jaar m'n oren laat uitspuiten en er niets aan proppen in m'n oren zit.
Uitspuiten duurt 10 minuten en is compleet pijnloos. Sterker nog, het is zelfs fijnquote:Op zondag 12 april 2009 09:29 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Hoelang duurt zoiets en doet het zeer of helemaal niet?
Wel last van duizeligheid na afloop?
Het is idd heel lekker.quote:Op zondag 12 april 2009 12:21 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Uitspuiten duurt 10 minuten en is compleet pijnloos. Sterker nog, het is zelfs fijn
Idd.quote:
Bij mij gebruikten ze een elektrisch apparaat dat pulserend lauwwarm water in je oor spuit waardoor het een soort massage achtig gevoel geeft.quote:Op zondag 12 april 2009 13:41 schreef Lundegaard het volgende:
Iemand heeft ooit met zo`n spuitje [ afbeelding ]
met lauw water keihard in mijn oor gespoten, dat was volgens haar exact hetzelfde zoals een dokter het doet. NU kwam er niet erg veel vuil uit - terwijl ik echt een soort smeerverzamelaar lijk- maar het voelde alsof er een oceaanstorm door mijn hoofd raasde, zo klonk het een beetje.
Was dit de juiste manier?![]()
Komt het qua oceaangevoel een beetje op hetzelfde neer?
quote:Verwijderen van oorsmeer
Alleen oorsmeer dat zichtbaar is in de opening van de gehoorgang mag worden verwijderd. U kunt dat het beste doen met een wattenstokje. Als leidraad kan gelden dat het wattenpluimpje (zie foto) altijd in zijn geheel zichtbaar moet blijven. Op deze manier is het risico het kleinst dat u te diep gaat en zo oorsmeer dieper duwt.
Het toegeven aan de drang om oren dieper schoon te moeten maken is absoluut verkeerd. Het schoonmaken van de gehoorgang op een andere manier dan de natuur al doet, heeft het potentiėle risico van beschadiging van de kwetsbare huid, waarna een ontsteking snel kan ontstaan. Vaak wordt het oorsmeer ook dieper in de gehoorgang geduwd in plaats van verwijderd. Bovendien wordt de oorsmeerproductie aangezet. Een vicieuze cirkel dreigt door verstoren van het evenwicht tussen aanmaak en afvoer van oorsmeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |