Ik woon in een flat. Bovenste (6e) verdieping. Gallerij. Relaxen op m'n ligstoel in de zon een boek te lezen.
Hoor ik ineens allemaal commotie beneden. Brandweer en ambulance. Ladderwagen, nog een ladderwagen. Dus ik kijk over de railing roept er zo'n brandweerman naar beneden "ej doe 'es opeh!". Dus ik doe m'n duim omhoog en roep "nummer 60 ben ik!!!".
Ik loop naar binnen. Geen deurbel geluid. Weer naar buiten lopen. En ik herhaal "NUMMER 60"!!
En die gast wordt helemaal super pissed "hey eikel doe eens open!!!!". Dus ik in mezelf "godverdetyfus tering wat een domme bosmongool", ik ren naar binnen om 'n schoenen aan te doen en naar beneden te rennen om deze laag ge-IQ-de hulpverlener uit de brand te helpen. Na ongeveer 5 verdiepingen rennen kom ik ze tegen (andere buur die naar binnen liep heeft ze al binnen gelaten). Zeg ik "jullie hadden op de bel moeten drukken anders kan ik niet open doen". Komt die brandweer man met het geniale verweer:
"jah is goet joh... ". Op zo'n toon alsof 'ie het tegen iemand heeft die hem net heeft uitgemaakt voor kankerlijer.
Klacht: brandweerlieden die niet snappen hoe deurbellen werken en dan super arrogant zijn als je ze het normaal uitlegt. Ik snap dat je bezig bent met je werk maar dit lijkt mij toch wel essentiele info als je levens wilt redden of ben ik nou helemaal van de pot gerukt.
Godskolere.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. -
https://www.healthinharmony.org/