Een strippenkaart ging telkens vol, moest je een nieuwe gaan kopen. Nu kun je je OV chipkaart automatisch laten opladen. Hoef je dat ook nooit meer te vergeten. Erg handig als je 's nachts in het weekend, als de kiosk, postkantoor en die vele andere winkels dicht zijn en er achter komt dat je geen geldige strippenkaart hebt. Hoef je niet het dure tarief in de bus te betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geen onzin, want die kon je kopen bij elke kiosk, elk postkantoor en vele andere winkels.
Nu kan je alleen een abbo koen bij de RET zelf, 7 verkooppunten
Persoonlijke chipkaarten IDEM
Laatste nieuwsbericht is van 7 april.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Check de site maar zelf
Echt actuele nieuwsberichten en feiten zeg, kan ik al abonnemenen bestellen zoals eerder beloofd is ?
Oftewel, dat verschil percentage is het enige foute wat je kunt ontdekken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee de RET heeft eerder bekend gemaakt dat het % zwartrijders volgens hun eigen steekproeven minder dan 4 % was
Nu zeggen ze in een officieel rapport opeens dat het rond de 6 % ligt. Ze hebben toch zelf gecontroleerd ?
De rest is volkomen onzin, maar daar ga ik niet meer eens op in
http://www.ad.nl/rotterda(...)ro_fors_gedaald.htmlquote:In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet. Sinds de poortjes eind januari zijn gesloten, is dit gezakt tot vier á vijf procent.
omdat niet iedereen internet heeft en vele mensen geen persoonlijke chipkaartquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een strippenkaart ging telkens vol, moest je een nieuwe gaan kopen. Nu kun je je OV chipkaart automatisch laten opladen. Hoef je dat ook nooit meer te vergeten. Erg handig als je 's nachts in het weekend, als de kiosk, postkantoor en die vele andere winkels dicht zijn en er achter komt dat je geen geldige strippenkaart hebt. Hoef je niet het dure tarief in de bus te betalen.
Straks kun je alles online bestellen. Dus waarom heb je dan nog kiosken en postkantoren nodig?
Verklaar het verschil maar tussen de verchillende cijfers van de RET zelf.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:33 schreef snowgoon het volgende:
Overigens, de RET zegt dat het aantal zwartreiziger 4 a 5 procent is.
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)ro_fors_gedaald.html
En in het artikel op OV chipkaart.nl wordt gezegd dat het hooguit 5 a 6 procent is.
Wederom zeiken om het zeiken Macca.
We hebben het al eerder gezgd, wil je echt vergelijken dan moet de RET eens met cijfers komen van voor de chipkaartinvoering 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:33 schreef snowgoon het volgende:
Overigens, de RET zegt dat het aantal zwartreiziger 4 a 5 procent is.
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)ro_fors_gedaald.html
En in het artikel op OV chipkaart.nl wordt gezegd dat het hooguit 5 a 6 procent is.
Wederom zeiken om het zeiken Macca.
Het verschil 'm in de berichtgeving. De ene stelt duidelijk 4 a 5 procent.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Verklaar het verschil maar tussen de verchillende cijfers van de RET zelf.
Of is het weer gestegen soms ? Dat verklaart het namelijk wel
Kan je niet lezen ofzo ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het verschil 'm in de berichtgeving. De ene stelt duidelijk 4 a 5 procent.
De ander zegt "hooguit de helft van 10 a 12 procent.
Ik vind dat niet schokkend. Maar als jij daar wakker van ligt laat het wel zien wat voor een obsessie jij hebt. Dat dwangmatig zeiken op de OV chipkaart wordt steeds triester
http://www.ad.nl/rotterda(...)ro_fors_gedaald.htmlquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
We hebben het al eerder gezgd, wil je echt vergelijken dan moet de RET eens met cijfers komen van voor de chipkaartinvoering 3 jaar geleden.
Was het toen ook meer dan 10% of was het minder met de strippenkaart ?
Als je het concreter wilt hebben zoek je het zelf maar. Ik vind dit concreet genoeg.quote:In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet.
Nou dat is dan nog een goede reden om een persoonlijke kaart te nemen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat niet iedereen internet heeft en vele mensen geen persoonlijke chipkaart
Wanneer is straks ? nog 3 jaar ? 10 jaar ?
Het bericht staat op 2 verschillende sites dombo. 2 verschillende manieren van de cijfers uitleggen. 1 versie van het AD. 1 versie van de OV chipkaart site.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kan je niet lezen ofzo ?
Eerst heeft de RET verklaard dat het aantal zwartrijders onder de 4% lag, nu zeggen 5 a 6 %
Dat is toch hoger. DEZELFDE RET
Het streven was overigens 2%, hoe gaat die gehaald worden in de metro ?
Ja voor verplichte invoering van de chipkaart domboquote:Op vrijdag 10 april 2009 19:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)ro_fors_gedaald.html
[..]
Als je het concreter wilt hebben zoek je het zelf maar. Ik vind dit concreet genoeg.
Ja het AD baseerde zich op cijfers van de RET die daarin geciteerd werdquote:Op vrijdag 10 april 2009 20:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het bericht staat op 2 verschillende sites dombo. 2 verschillende manieren van de cijfers uitleggen. 1 versie van het AD. 1 versie van de OV chipkaart site.
Maar leg jij eens uit, waarom ga je zo godsgruwelijk moeilijk doen over 1 procent verschil in 2 verschillende berichten?
Nee dat begrijp ik ook, 1 miljoen klanten, die zal ik ook geen klantvriendelijkheid biedenquote:Op vrijdag 10 april 2009 20:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou dat is dan nog een goede reden om een persoonlijke kaart te nemen.
Geen idee wanneer straks is. Aangezien Rotterdam nog steeds de proeftuin voor Nederland is, kan ik me wel voorstellen dat ze er nu nog geen haast mee maken.
Geen idee hoe ze die twee procent gaan halen. Maar dat is ook een percentage voor de verre toekomst, de verwachtingen voor 2010 hebben ze nu al gehaald.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het AD baseerde zich op cijfers van de RET die daarin geciteerd werd
Nu in een rapport naar de staatssecretaris is het opeens gestegen naar 5 a 6.
Hoe willen ze die 2% dan halen ?
Daar heb je de illusie dat al die miljoen klanten net zulke azijnzeikerds zijn zoals jij. Dat is gelukkig niet het geval. De meeste mensen hebben nog wel wat realiteits zin en gaan niet zoeken naar dingen om over te zeiken. Of die zijn gewoon slim en zorgen dat ze hun kaartjes op tijd kopen bij de RET.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik ook, 1 miljoen klanten, die zal ik ook geen klantvriendelijkheid bieden
Ik raak ze liever kwijt
Zoals ik net al zei, als je betere cijfers wilt hebben, zoek ze maar zelf.quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja voor verplichte invoering van de chipkaart dombo
Hoeveel kostte dat ook alweer AMsterdam ? En dat tolereren ze 20 jaar lang zeker, 10% zwartijders of meer
Omdat dat wel een bijzonder karig aanbod is voor regio A'dam misschien?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo?
[..]
Staan daar plaatsen tussen die niet meer bestaan?
Ja het is karig, maar in Amsterdam is de kaart nog niet verplicht ingevoerd in de metro, trams of bussen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Omdat dat wel een bijzonder karig aanbod is voor regio A'dam misschien?
Ga een beetje in Rotterdam mijn kaart opladen ja.
Gezien de lange rijen zijn er veels te weinig verkooppunten in Rotterdam en omgeving.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja het is karig, maar in Amsterdam is de kaart nog niet verplicht ingevoerd in de metro, trams of bussen.
Misschien willen ze eerst kijken of die verkoop punten in Rotterdam werken en er veel mensen gebruik van maken. Als bijvoorbeeld blijkt dat weinig mensen die verkooppunten gebruiken, dan zou het wel zonde zijn als Amsterdam die verkoop punten gaat instaleren.
Of misschien verwachten ze dat het opladen compleet via internet kan binnekort.
Was het plan niet dat de chipkaart verplicht zou worden per april in de metro in AMsterdam ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja het is karig, maar in Amsterdam is de kaart nog niet verplicht ingevoerd in de metro, trams of bussen.
Misschien willen ze eerst kijken of die verkoop punten in Rotterdam werken en er veel mensen gebruik van maken. Als bijvoorbeeld blijkt dat weinig mensen die verkooppunten gebruiken, dan zou het wel zonde zijn als Amsterdam die verkoop punten gaat instaleren.
Of misschien verwachten ze dat het opladen compleet via internet kan binnekort.
Omdat het plan, als dat er al was, om de OV chipkaart in april te verplichten, nog niet is ingevoerd misschien?quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Was het plan niet dat de chipkaart verplicht zou worden per april in de metro in AMsterdam ?
Waarom dan zo weinig verkooppunten in Amsterdam ?
check maar eerder topic hier, korte termijngeheugen ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat het plan, als dat er al was, om de OV chipkaart in april te verplichten, nog niet is ingevoerd misschien?
Misschien kun jij een artikel laten zien waaruit blijkt wanneer het verplicht zou worden in Amsterdam.
De lange rijen waar jij alleen over begintquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gezien de lange rijen zijn er veels te weinig verkooppunten in Rotterdam en omgeving.
Voor 1 product hoef je geen speciale winkels te bouwen hoor, je kan het ook gewoon via postkantoren en Primera verkopen. Niet alleen in Rotterdam.
Als je wilt dat mensen een nieuw product gaan gebruiken moet je vooral zorgen dat het product makkelijk verkrijgbaar is. Dat weet elk bedrijf
Dat internet verhaal loop je al langer te vertellen, de realiteit is dat na 3 jaar je weinig kan kopen via internet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |