bol.com geeft anders toch altijd wel een aardige indicatie wat je voor je tweedehans boeken terug kunt vragen. Ik doe het ook altijd via hun.
In principe (dit telt niet voor bestsellers/eversellers/midprices etc) is een boek na 2 jaar wel afgeschreven. Oude boeken in mijn winkel die ik aan de straatstenen niet kwijt raak, schrijf ik na 2 jaar (voor een gedeelte) af (na 2 jaar mag dat ook m.b.t. vaste boekenprijs voor de kenners), om zo mijn voorraad op te schonen.
Dus hoe ouder het boek.. hoe minder je er nog voor terug krijgt. Dit gaat vaak niet om schrijvers die beter lopen. Maar onbekende schrijvers die niet verder zijn gekomen dan hun debuut, daar krijg je het minste voor terug.
Maar nogmaals, via bol.com kun je een aardige indicatie krijgen. Mensen geven het er vaak ook voor. Ik heb al veel verschillende titels via deze site verkocht voor de prijs die ze aan gaven. Het ligt er ook heel erg aan hoe je boek eruit ziet. Ziet het er als nieuw uit of heeft het een kreuk in de kaft of is het geel. Allemaal zaken die meespelen.