abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67856995
Voor iedere wedstrijd van Oranje wordt de Wilhelmus gezongen. Dat is logisch en iedereen weet dit. Een tijdje terug was de wedstrijd tussen Nederland en Macedonie. Ik verheugde me al op de wedstrijd en ik genoot van de wedstrijd maar nu begint het gezeik.

Een vriend van me keek de wedstrijd met me mee. Een aardige kerel, oorspronkelijk uit Slovenie, en begint ineens te zeiken over van alles en nog wat over Nederland. Hij is overigens een uitkeringtrekker en geniet al vijftien jaar van een uitkering met alle bonussen die erbij horen. Hij is een oorlogsveteraan vanuit het voormalige Joegoslavie-oorlog. Hij heeft overigens wel terecht een uitkering want hij kan absoluut niet werken.

klacht: uitkeringtrekker zeikt over dingen die mis zijn maar ondertussen wel genieten van gratis geld

subklacht: mij storen tijdens wedstrijd

anti-klacht: Rustig dagje op werk en lekker lang paasweekend.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_67857036
Waarom kan hij "absoluut niet werken"? Hij kan toch wel aan de lopende band staan.
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_67857051
En daar kom je nu pas mee?
  donderdag 9 april 2009 @ 11:14:02 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67857053
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:13 schreef SiemPie666 het volgende:
Waarom kan hij "absoluut niet werken"? Hij kan toch wel aan de lopende band staan.
Totdat hij zijn collega's wurgt. Posttraumatische stress jeweettoch.
pi_67857084
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:13 schreef SiemPie666 het volgende:
meerder schoten in lichaam ontvange, onder andere in zijn rug en benen. hij zit in een rolstoel en heeft weinig beweging in zijn armen door verkeerde operaties tijdens oorlog.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_67857104
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
En daar kom je nu pas mee?
ach ik had niet veel te doen en zijn broer smste me net en het schoot me zomaar ineens te binnen.
pi_67857115
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

meerder schoten in lichaam ontvange, onder andere in zijn rug en benen. hij zit in een rolstoel en heeft weinig beweging in zijn armen door verkeerde operaties tijdens oorlog.
Kan ie altijd nog ambtenaar worden.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_67857151
quote:

[..]

Waw.. dat zuigt.
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_67857184
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef sinadO het volgende:

[..]

donderdag 9 april 2009 @ 11:19:49 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67857228
Waarom zou je niet mogen zeiken over zaken die niet kloppen, wanneer je een uitkering krijgt!? De wereld is toch niet zwart-wit!? Er zijn toch zaken die goed zijn, en zaken die slecht zijn!? Waarom zou jij iemand het recht ontnemen om te mogen klagen over de zaken die hier achterlijk geregeld zijn!? Is de mening van die persoon minderwaardig omdat hij zelf niets kan bijdragen!?

Het gaat er alleen om of zijn kritiek JUIST en gegrond is. Als dat inhoudelijk allemaal zo is, waarom zou hij die mening dan niet mogen uiten van jou!? Meer mensen zouden moeten zeiken over zaken die niet kloppen. het probleem in NL is juist dat er veels te weinig verbetering GE-EIST wordt!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:20:30 #11
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_67857249
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:16 schreef sinadO het volgende:

[..]

*proest*
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
pi_67857266
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:17 schreef SiemPie666 het volgende:

[..]

Waw.. dat zuigt.
hij had het beter kunnen hebben maar dokters doen niet veel tijdens oorlogsituatie en hij kreeg dan ook bjina middeleeuwse behandeling. in principie zou hij kunnen lopen indien er op een gewone manier de kogels verwijderd werden.

aanpassingsoperaties zijn hem hier in Groningen aangeboden toen hij hier in 1997 aankwam maar omdat niemand hem een garantie wilde geven weigerde hij maar ondertussen wel zeiken. Dat is dus niet terecht.
pi_67857332
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef Yi-Long het volgende:
Waarom zou je niet mogen zeiken over zaken die niet kloppen, wanneer je een uitkering krijgt!? De wereld is toch niet zwart-wit!? Er zijn toch zaken die goed zijn, en zaken die slecht zijn!? Waarom zou jij iemand het recht ontnemen om te mogen klagen over de zaken die hier achterlijk geregeld zijn!? Is de mening van die persoon minderwaardig omdat hij zelf niets kan bijdragen!?

Het gaat er alleen om of zijn kritiek JUIST en gegrond is. Als dat inhoudelijk allemaal zo is, waarom zou hij die mening dan niet mogen uiten van jou!? Meer mensen zouden moeten zeiken over zaken die niet kloppen. het probleem in NL is juist dat er veels te weinig verbetering GE-EIST wordt!
Kritiek hebben is een ding maar indien de wilhelmus gespeeld wordt en dan te gaan zeiken op Nederland dan wel zeggen dat het een waardeloos land is, vind ik niet terecht. Het ophemelen van zijn land, waar hij zowat uitgeschopt is, maar zeiken op Nederland waar hij met open armen is ontvangen vind ik niet kunnen.
pi_67857350
Niemand kon hem garantie geven? Hij had toch weinig te verliezen lijkt me?
  donderdag 9 april 2009 @ 11:28:07 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67857503
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

Kritiek hebben is een ding maar indien de wilhelmus gespeeld wordt en dan te gaan zeiken op Nederland dan wel zeggen dat het een waardeloos land is, vind ik niet terecht. Het ophemelen van zijn land, waar hij zowat uitgeschopt is, maar zeiken op Nederland waar hij met open armen is ontvangen vind ik niet kunnen.
Dan moet je duidelijker zijn in de OP wat zijn kritiek precies inhoudt natuurlijk. Als die klachten ongegrond zijn, dan is het normaal dat jij daar aanstoot aan neemt (waarom heb je hem dan niet gewoon onder tafel geluld!?), maar als de kritiek klopt, en dat zou best kunnen, en zijn argumenten kloppen ook, dan mag hijbest klagen natuurlijk. Komt wellicht ondankbaar over, maar als mijn vriendin eten voor mij maakt, dan geef ik ook gewoon mijn eerlijke mening over de kwaliteit daarvan, hoe dankbaar ik ook ben, zodat het de keer daarop wellicht nog iets beter is. En dat eis ik trouwens ook van haar, wanneer ik iets heb gekookt.
Alleen door kritisch te kijken naar zaken, en te bedenken hoe het beter kan, zal het ook beter gaan in de toekomst.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:34:47 #16
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_67857750
Ja, als je uitkering trekt mag je absoluut niet zeiken over bijv. te weinig politie op straat, radicalisering, bureaucratisch rompeslomp. Dan moet je gewoon je bek houde, zeker als je niet werkt omdat je dat niet "kan".
pi_67857751
Wellicht moest ik duidelijker zijn in de OP. Hierbij verder uitleg dus:

Hij had geen duidelijke argumenten behalve dat Nederland een kaaskoppenland is wat waardeloos is. Alles was beter in Slovenie want daar hoeft hij geen belasting te betalen.

Kritisch kijken naar dingen is uiteraard een goed iets. Ik heb hem overigens gewoon uitgeluld maar ik bleef me ergeren aan het feit dat hij niet inziet hoe dankbaar hij nederland moet zijn.

- uitkering krijgen
- nederlandse nationaliteit
- uitstekende zorgverzekering
- aanpassingen in het huis zodat het leven voor hem makkerlijker is
-4 maar per maand gratis taxi rit waar hij ook heen wil in Nederland.

Allemaal dingen die hij als oorlogsveteraan in Slovenie niet zou krijgen. Indien hij daar nog was kreeg hij een veteranenuitkering van 150euro en daarmee moet hij het doen.

Indien je dus al pluspunten bekijkt die nederland hem gaf is het gewoon niet terecht dat hij zeikt over belasting betalen dan wel dat nederland een slecht land is.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:37:26 #18
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_67857863
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden werd er op TV ook een wat oudere meneer, een jaar of 50, van Turkse afkomst geïnterviewd.
Aan hem werd gevraagd wel lnad nu beter was Turkije of Nederland. (kan zijn dat het ook aan de vooravond van een voetbal wedstrijd was, weet ik niet meer).

Hij zei (natuurlijk) dat Turkije veel en veel beter was.
(Gelukkig) vraagt de journalist: Waarom gaat u dan niet terug.
Zegt die meneer: Nee, dat kan niet. Uitkering hè.
Dus die vreind van je is niet de enige
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 9 april 2009 @ 11:37:32 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67857867
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:34 schreef TheClown1 het volgende:
Wellicht moest ik duidelijker zijn in de OP. Hierbij verder uitleg dus:

Hij had geen duidelijke argumenten behalve dat Nederland een kaaskoppenland is wat waardeloos is. Alles was beter in Slovenie want daar hoeft hij geen belasting te betalen.

Kritisch kijken naar dingen is uiteraard een goed iets. Ik heb hem overigens gewoon uitgeluld maar ik bleef me ergeren aan het feit dat hij niet inziet hoe dankbaar hij nederland moet zijn.

- uitkering krijgen
- nederlandse nationaliteit
- uitstekende zorgverzekering
- aanpassingen in het huis zodat het leven voor hem makkerlijker is
-4 maar per maand gratis taxi rit waar hij ook heen wil in Nederland.

Allemaal dingen die hij als oorlogsveteraan in Slovenie niet zou krijgen. Indien hij daar nog was kreeg hij een veteranenuitkering van 150euro en daarmee moet hij het doen.

Indien je dus al pluspunten bekijkt die nederland hem gaf is het gewoon niet terecht dat hij zeikt over belasting betalen dan wel dat nederland een slecht land is.
Kijk, dat is al een heel stuk duidelijker, en dan heeft hij IDD ook geen gelijk met zijn kritiek, EN weinig recht van spreken (gezien de klachten, gebrek aan argumentatie, en zijn positie)

In dit geval een terechte klacht
Congrats!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:37:47 #20
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_67857879
Joh. Je snapt toch wel dat die vriend van je zo verbeten is door die kut oorlog dat ie gewoon zich niet kan uiten hoe blij die is dat ie hier woont.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:38:13 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67861765
Ach, in Slovenie rijden ze al 8000 jaar over zandwegen in hun kekke afgedankte westerse autotjes omdat ze geen belasting hoeven te betalen.

Man, ze hebben daar niks. Ik heb Slovenie gezien, en er zijn gebieden die lijken op het westen, maar 80% is het nog niet waard er een parkeerplaats van te maken.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:43:37 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_67861944
Daar wil ik wel aan toevoegen dat het onwijs tof volk is wat daar woont. Gastvrij und so
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_67863053
quote:

[..]

Waarom gaat hij dan geen uitkering trekken in zjn moederland?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_67863114
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarom gaat hij dan geen uitkering trekken in zjn moederland?
in slovenie 150 euro ontvangen of hier in nederland 900+ met vele extra's. Lijkt me duidelijk dat hij liever hier zit. Ik heb ook niks tegen die uitkering van hem maar ik vind het gewoon niet kunnen dat hij ongegrond zeikt maar wel plukt van de voordelen.
pi_67865655
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:15 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

in slovenie 150 euro ontvangen of hier in nederland 900+ met vele extra's. Lijkt me duidelijk dat hij liever hier zit. Ik heb ook niks tegen die uitkering van hem maar ik vind het gewoon niet kunnen dat hij ongegrond zeikt maar wel plukt van de voordelen.
Laat ik je troosten: hij is de enige niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')