Dat is toch juist koningsch! Prachtige avonturen.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:14 schreef Waffle het volgende:
Want 's nachts laat nog even een uur in de trein zitten met het lijf vol drank is niet echt fijn. Een vriend van me uit Amsterdam had dat een keer en die stond opeens op Utrecht Centraal i.p.v. Amsterdam Centraal.
Ik zit momenteel met een burn-out thuis.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:39 schreef Ro_bin het volgende:
Ik denk ook niet dat je met een beetje TU-studie nog genoeg doordeweekse tijd hebt om van Amsterdam te 'genieten'.
TBM, dat kan echt iedereenquote:Op donderdag 9 april 2009 14:13 schreef Dingess het volgende:
Ben van plan om volgend jaar ook naar de TU in Delft te gaan. Ik vroeg me alleen af wat de makkelijkste studies daar zijn?Ben namelijk niet echt een werker..
Goeie instelling om te beginnen. Ga lekker HBO doen ofzo.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:13 schreef Dingess het volgende:
Ben van plan om volgend jaar ook naar de TU in Delft te gaan. Ik vroeg me alleen af wat de makkelijkste studies daar zijn?Ben namelijk niet echt een werker..
Mwah, dat is niet echt mijn ding:quote:Op donderdag 9 april 2009 14:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
TBM, dat kan echt iedereenVolgens mij zitten er bij TBM meer mensen die het als tweede studie hebben, dan mensen waarvan het hun enige studie is.
quote:Op donderdag 9 april 2009 14:23 schreef Dingess het volgende:
[..]
Mwah, dat is niet echt mijn ding:
Hoe makkelijk of hoe moeilijk zijn deze studies:
Bouwkunde
Technische Natuurkunde
Civiele Techniek
En waar kan ik informatie vinden over hoeveel mensen het eerste jaar niet hebbenn gehaald, etc.?
A. Ik heb niet echt veel zin om dagelijks te zitten 'studeren', zo ben ik nou eenmaal.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:18 schreef m-kay het volgende:
[..]
Goeie instelling om te beginnen. Ga lekker HBO doen ofzo.
Ik dacht altijd dat Technische Natuurkunde het moeilijkst was? (samen met Technische Wiskunde dan)quote:Op donderdag 9 april 2009 14:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]Civiel en Bouwkunde kan je dan sowieso op je buik schrijven, TN is dan denk ik nog het meeste te doen
Maar ga maar HBO doen, zoals m-kay zegt, want met deze mentaliteit ga je het niet redden
Als ik af ga op de verhalen van de mensen die ik ken van die studies, is TN wel goed te doen, maar ik ken er maar een paar dus echt objectief is het nietquote:Op donderdag 9 april 2009 14:30 schreef Dingess het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Technische Natuurkunde het moeilijkst was? (samen met Technische Wiskunde dan)
Je lult een beetje slap. De studie technische Natuurkunde bevat ongeveer de meeste wiskunde van alle studies in Nederland. Voor de meeste technische studies wordt je in principe eerst opgeleid tot een goed wiskundige, omdat dat nu eenmaal de taal van de wetenschap is. Als je wiskundige basis er eenmaal een beetje in zit kun je dit gaan toepassen in je studie. Kiezen voor TN, omdat je 'niet zo goed in wiskunde bent', is wel een hele kromme redenering. Misschien is Industrieel Ontwerpen wat voor je? Lekker tekenenquote:Op donderdag 9 april 2009 14:29 schreef Dingess het volgende:
[..]
A. Ik heb niet echt veel zin om dagelijks te zitten 'studeren', zo ben ik nou eenmaal.
B. Ik ben niet echt bepaald de slimste.. (ik haal altijd 6.5, zonder er veel tijd aan te besteden, dat wel)
C. Ik weet dat ik sommige studies niet aan kan (Technische Wiskunde etc.), Wiskunde vind ik weliswaar het leukst maar ik ben er nou eenmaal niet zoo goed in dat ik even mn master technische wiskunde zal gaan halen..
Doe dan een LOI cursus ofzo, maar studeren is geen cursus waar je een beetje kan aankloten als je daar zin in hebt. Mensen zonder enige motivatie lopen hier al genoeg rond. En ja, iedere student krijgt het Delfts Instellingspakket, met o.a. Analyse, Lineaire Algebra, Kansrekening & Statistiek, Numerieke Wiskunde en Differentiaalvergelijkingen. Afhankelijk van je studie komen daar nog vakken als Dynamica of Mechanica bij. Wiskunde genoeg dus, maar met genoeg studie (en dus motivatie) is het allemaal prima te halen.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:29 schreef Dingess het volgende:
[..]
A. Ik heb niet echt veel zin om dagelijks te zitten 'studeren', zo ben ik nou eenmaal.
B. Ik ben niet echt bepaald de slimste.. (ik haal altijd 6.5, zonder er veel tijd aan te besteden, dat wel)
C. Ik weet dat ik sommige studies niet aan kan (Technische Wiskunde etc.), Wiskunde vind ik weliswaar het leukst maar ik ben er nou eenmaal niet zoo goed in dat ik even mn master technische wiskunde zal gaan halen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |