Picchia | woensdag 8 april 2009 @ 19:55 |
quote:Hopelijk zal dit er niet toe leiden dat de overheid autorijden weer duurder maakt. Want het lijkt een hopeloze strijd om tegen de (stijging van de) kosten van het OV op te boksen. Berichten zoals deze doen mij afvragen of er toekomst zit in het (interstedelijke) OV als alternatief voor de auto. Langzaam, duur, onvoldoende capaciteit op noodzakelijke trajecten. Het is gewoon heel onaantrekkelijk. Het is ook mij een raadsel waarom de kosten zo hard zijn gestegen. Als meerdere personen met de auto gaan (carpoolen), dan dalen de kosten per persoon. In de trein (als massa-vervoersmiddel) neemt het aantal passagiers ieder jaar met enkele procenten toe, maar de kosten voor de consument stijgen nog veel harder. Dit vind ik nogal vreemd. Zijn er geen schaalvoordelen wanneer men de trein pakt? Door de hoge kosten jaag je mensen juist de auto in. Waarom kan men in de trein, net als met carpoolen, niet een gratis medereiziger meenemen? | |
RemcoDelft | woensdag 8 april 2009 @ 20:06 |
Artikelen met een gruwelijke als/dan fout in de eerste regel ![]() Ontopic: OV draait nog steeds op subsidie, terwijl auto's draaien ondanks het uitzuigen... Bereken de echte kosten eens, en je schrikt je rot van de enorme geldverspilling... Een inefficient systeem subsidieren ten kosten van een efficient systeem ... |