abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:48:03 #1
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814084
Ja TS kijkt heel soms dokter Phil get over it

Anyways die aflevering vandaag was te triest voor woorden. Het ging over het gebruik van the N-word, ging er zo'n gast helemaal flippen en zielig doen 'Ja en ik ben een gestolen Afrikaan, ik ben hier als slaaf het land in gesmokkeld' gast was ergens in de 30 ofzo die weet net zoals wij allemaal niet hoe de tijd van de slavernij was, ja alleen van horen zeggen. Daarna ging hij wel vrolijk aan een Mexicaans wijf vertellen dat ze nooit de grens over had mogen komen

Klacht: Mensen die discriminatie in hun voordeel gebruiken.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_67814148
TS kijkt dokter Phil en is een huisvrouw met 4 kinderen
pi_67814177
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik ben 18 en een gozer en kijk het soms ook wel is, dus idd get over it
  Donald Duck held dinsdag 7 april 2009 @ 23:50:22 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67814182
toch heeft die dr. phil het lastig hoor. Alwetend zijn is een enorme last.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:51:14 #5
137556 L.no
Midlife crisis
pi_67814218
Doctor Phil kijken en dan klagen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:52:07 #6
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814250
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:51 schreef L.no het volgende:
Doctor Phil kijken en dan klagen.
Ik klaag niet over dokter phil
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:52:12 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_67814251
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:50 schreef __Saviour__ het volgende:
toch heeft die dr. phil het lastig hoor. Alwetend zijn is een enorme last.
En al die oneliners ook, je moet ze maar verzinnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:52:17 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67814255
Ik vond het ook een onzin-aflevering.
Zoveel heisa over een woordje .
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:53:52 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_67814323
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik klaag niet over dokter phil
Klagen over de gasten van dr. Phil kan ook bij elke aflevering.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_67814326
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:50 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik ben 18 en een gozer en kijk het soms ook wel is, dus idd get over it
Hoe voelt dat nou, een bh dragen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:54:46 #11
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814359
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef Burdie het volgende:
Ik vond het ook een onzin-aflevering.
Zoveel heisa over een woordje .
Precies, en die gast dacht zelf wel dat ie even iedereen kon vertellen dat ze terug naar hun eigen land mochten gaan
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:55:51 #12
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814403
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klagen over de gasten van dr. Phil kan ook bij elke aflevering.
Meestal worden ze dan ook gewoon afgezeken, maar deze gozer werd niet terecht gezet. Beetje jammer.
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:56:02 #13
188686 keienlegger
Hey, ik ben Sinterklaas niet!
pi_67814409
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En al die oneliners ook, je moet ze maar verzinnen.
Gelukkig heeft hij daar mensen voor
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:57:41 #14
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67814470
Waarom word daar toch zo moeilijk over gedaan? Dat woord heeft schijnbaar een gevoelige lading, gebruik het dan gewoon niet bij mensen die daar aanstoot aan nemen. Het is net als het Nederlandse 'nikker', het vertegenwoordigd een donker deel van de geschiedenis en ik snap niet waarom mensen het zouden willlen gebruiken. Een beetje taboo in de maatschappij is niet verkeerd. Evenals wederzijds respect.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:00:03 #15
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67814556
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:57 schreef rockstah het volgende:
Waarom word daar toch zo moeilijk over gedaan? Dat woord heeft schijnbaar een gevoelige lading, gebruik het dan gewoon niet bij mensen die daar aanstoot aan nemen. Het is net als het Nederlandse 'nikker', het vertegenwoordigd een donker deel van de geschiedenis en ik snap niet waarom mensen het zouden willlen gebruiken. Een beetje taboo in de maatschappij is niet verkeerd. Evenals wederzijds respect.
Je bent bekend met een rapliedje, ingezongen door niggahs?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  woensdag 8 april 2009 @ 00:00:09 #16
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814558
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:57 schreef rockstah het volgende:
Mijn punt (in het geval van deze gast) is dat hij zelf wel allerlei discriminerende opmerkingen mag maken maar zelf gaat zitten janken als dat woord gebruikt wordt. Bovendien is het nogal dubbel dat ze het zelf wel vaak gebruiken, gebruik het dan helemaal niet als het zo'n negatieve lading heeft en je niet wilt dat de blanke medemens gebruik maakt van dat woord.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:04:48 #17
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67814729
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Mijn punt (in het geval van deze gast) is dat hij zelf wel allerlei discriminerende opmerkingen mag maken maar zelf gaat zitten janken als dat woord gebruikt wordt. Bovendien is het nogal dubbel dat ze het zelf wel vaak gebruiken, gebruik het dan helemaal niet als het zo'n negatieve lading heeft en je niet wilt dat de blanke medemens gebruik maakt van dat woord.
Wat voor racistische opmerkingen heeft hij dan gemaakt en waarom zou hij dat wel mogen?

En rappers hebben destijds al talloze keren gemeld dat het in hun geval om het woord 'nigga' gaat, wat een verslangde vorm van Negro voor moet stellen, een normaal woord. Op enkele gevallen als comedians na die er gewoon op uit zijn om te provoceren.
pi_67814831
sorry griekjee
  woensdag 8 april 2009 @ 00:09:34 #19
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67814891
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:04 schreef rockstah het volgende:

[..]

Wat voor racistische opmerkingen heeft hij dan gemaakt en waarom zou hij dat wel mogen?

En rappers hebben destijds al talloze keren gemeld dat het in hun geval om het woord 'nigga' gaat, wat een verslangde vorm van Negro voor moet stellen, een normaal woord. Op enkele gevallen als comedians na die er gewoon op uit zijn om te provoceren.
Hij vind kennelijk zelf dat hij dat zou mogen, hij is eerst aan het zeiken over discriminatie en slavernij (die niet hijzelf maar zijn voorouders hebben meegemaakt) maar vervolgens verteld hij een Mexicaanse dame wel schaamteloos dat ze terug moet gaan naar eigen land en nooit de grens over had mogen komen, terwijl deze beleefd bleef. In heel de aflevering was terug te zien hoe blanken op zowat op eierschalen moeten lopen vanwege een voorgeschiedenis, ik vind het een beetje te ver gaan.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:14:42 #20
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67815050
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:07 schreef Bulletslut het volgende:
sorry griekjee
Het is griekjeee
pi_67815143
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
hey, heeft jou moeder ook 4 kinderen
  woensdag 8 april 2009 @ 00:18:52 #22
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67815167
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:09 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Hij vind kennelijk zelf dat hij dat zou mogen, hij is eerst aan het zeiken over discriminatie en slavernij (die niet hijzelf maar zijn voorouders hebben meegemaakt)
Wankele argumentatie, maar geen discriminatie toch?
quote:
maar vervolgens verteld hij een Mexicaanse dame wel schaamteloos dat ze terug moet gaan naar eigen land en nooit de grens over had mogen komen,
Dat mag hij vinden, zolang het niet uit racistische overwegingen komt.
quote:
In heel de aflevering was terug te zien hoe blanken op zowat op eierschalen moeten lopen vanwege een voorgeschiedenis, ik vind het een beetje te ver gaan.
Dat klopt wel enigzins, maar dat is toch geen reden om je als blank zijnde gediscrimineerd te voelen? Zijn gewoon hystorische feiten die ze mogen gebruiken in de discussie, het op zich zelf verhalen van die feiten om andere mensen een schuldgevoel aan te praten is inderdaad niet netjes, maar gaat zeker niet te ver. Is gewoon een normale manier van discussie voeren volgens mij.
pi_67815312
De fout gespelde woorden in dit topic zijn weer om te huilen zeg
  woensdag 8 april 2009 @ 00:25:58 #24
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_67815340
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:18 schreef rockstah het volgende:

[..]

Wankele argumentatie, maar geen discriminatie toch?
[..]

Dat mag hij vinden, zolang het niet uit racistische overwegingen komt.
[..]

Dat klopt wel enigzins, maar dat is toch geen reden om je als blank zijnde gediscrimineerd te voelen? Zijn gewoon hystorische feiten die ze mogen gebruiken in de discussie, het op zich zelf verhalen van die feiten om andere mensen een schuldgevoel aan te praten is inderdaad niet netjes, maar gaat zeker niet te ver. Is gewoon een normale manier van discussie voeren volgens mij.
Ik voelde me niet gediscrimineerd of aangesproken, mijn punt is dat hij en meer mensen die daar te gast waren (maar dan indirecter) zeiden tegen hun blanke medemens waar ze zelf niet tegen zouden kunnen. Die Mexicaanse vrouw had maar eens moeten zeggen dat hij terug moest gaan naar eigen land, dan was de studio te klein geweest daar. En bovendien, hoe wil jij het dan opvatten als de één naar de ander schreeuwt terug te gaan naar eigen land en nooit de grens had mogen oversteken? En bovendien is het gewoonweg fucking irritant om te zien hoe er soms misbruik word gemaakt van de voorgeschiedenis dat was nu duidelijk het geval. Nergens voor nodig om een woord zoveel lading/kracht te geven.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:36:34 #25
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_67815579
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:48 schreef griekjeee het volgende:
Ja TS kijkt heel soms dokter Phil get over it

Anyways die aflevering vandaag was te triest voor woorden. Het ging over het gebruik van the N-word, ging er zo'n gast helemaal flippen en zielig doen 'Ja en ik ben een gestolen Afrikaan, ik ben hier als slaaf het land in gesmokkeld' gast was ergens in de 30 ofzo die weet net zoals wij allemaal niet hoe de tijd van de slavernij was, ja alleen van horen zeggen. Daarna ging hij wel vrolijk aan een Mexicaans wijf vertellen dat ze nooit de grens over had mogen komen

Klacht: Mensen die discriminatie in hun voordeel gebruiken.
Ik zapte op dat stukje ook net langs. Moest toch wel lachen die vent zat er constant overheen te lullen terwijl die dame op normale manier iets probeerde te zeggen.

En dan nog stelletje mieperts. Mijn god ze zeggen nigger....... hangt allemaal van de context af.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')