abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 18:30:16 #101
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67837111
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:53 schreef Thomass het volgende:

[..]

Daarom draaien zoveel servers er op, omdat het net-niet-meuk is

Zelfs de "grote" servers van microsoft, heb ik me laten vertellen.
heitieh
pi_67837358
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:49 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Feit is gewoon dat je met dezelfde hardware minder kan met Vista, en dus ben je sowieso je investering in een beter systeem al kwijt als je van XP naar Vista gaat. Don't get me wrong, 'n enkel systeem van mij draait ook Vista, maar je dient eigenlijk 2x te upgraden ipv 1x, om zo ook nog enig (positief) verschil in snelheid te behalen. Ergo, XP zal altijd sneller zijn, ondersteuning en compatibiliteit daargelaten.

Bovenstaand probleem heb je niet met *NIX
Als jij met hardware uit 2008 komt wel ja. Maar als je bij de release van vista gewoon een nieuw systeem kocht was het gewoon heel stabiel en snel al. Dat er dan een paar bedrijven nog geen drivers klaar hadden was jammer. Mensen die nu nog xp boven vista verkiezen snappen het niet helemaal. Laat staan als je een quad core hebt..

Sukkels
pi_67837639
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:30 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Zelfs de "grote" servers van microsoft, heb ik me laten vertellen.
inmiddels niet meer! ;P ten tijde van de overname van hotmail wel, inderdaad
pi_67837771
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Als jij met hardware uit 2008 komt wel ja. Maar als je bij de release van vista gewoon een nieuw systeem kocht was het gewoon heel stabiel en snel al. Dat er dan een paar bedrijven nog geen drivers klaar hadden was jammer. Mensen die nu nog xp boven vista verkiezen snappen het niet helemaal. Laat staan als je een quad core hebt..

Sukkels
Klopt.. Vista is beter dan XP. Maar Ubuntu nog beter Voor mij tenminste, omdat ik heel veel uitprobeer en aanpas.
pi_67839075
Veel programma's en games werken gewoon niet onder linux. Daarmee bedoel ik: er is geen support voor.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:43:08 #106
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67839369
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:33 schreef Xeanor het volgende:
Veel programma's en games werken gewoon niet onder linux. Daarmee bedoel ik: er is geen support voor.
Of emulatie of een alternatief gebruiken.
Er is genoeg voor hoor.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 8 april 2009 @ 19:44:42 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67839418
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:33 schreef Xeanor het volgende:
gamen op een console en de rest is allemaal wel een alternatief voor, Ubuntu FTW
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 8 april 2009 @ 21:12:39 #108
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67842858
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Sukkels
Mooi om te zien dat je gewoon mijn bericht bevestigd. Je hebt zwaardere, nieuwere stuff nodig voor Vista. Slechte zaak.

Sukkel
  woensdag 8 april 2009 @ 21:33:53 #109
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67843749
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

gamen op een console en de rest is allemaal wel een alternatief voor, Ubuntu FTW
op de een of andere manier vind ik ubuntu en game-console in een zin tegenstrijdig klinken
heitieh
  woensdag 8 april 2009 @ 21:50:58 #110
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67844474
Best een terechte klacht

Al die pakketjes / tarballs met apt-get binnenhalen. En heb je een andere distributie, werkt apt-get ineens niet, maar moet je één van de twee andere installatietypen gebruiken. Goh, dat ik dat niet wist
Of één van de twee grafische mogelijkheden, die heb je ook nog

Bij tijd en wijle slechte ondersteuning van hardware d.m.v. drivers.

En sowiezo iedere keer via de console (sudo-) opdrachten in moeten typen. We zitten niet meer in 1998

Ik ben een maandje geleden bezig geweest een softwarematige JBOD-raid te herstellen. Mijn CH3SNAS herkende het volume niet meer namelijk en wilde de HDD's dus maar gaan formatteren....

HDD's in een pc ingebouwd, compatible linux-distro geinstalleerd op een 3e HDD (eig de 1e), en aan de slag maar.... Heb allemaal chkdsk-achtige vaardigheden toe moeten passen die ik al sinds DOS 6.33 ofzo dacht kwijt te zijn. Fijn

Overigens, de pc heeft bijna drie dagen staan rebuilden, maar ik heb wel m'n data terug nu. Pfieoww...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67844515
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Gelul altijd. Niks mis met windows.

Net zoals al die falers die vista kut vinden. Met een normale computer werkt het gewoon snel. XP
Vista is voor grafische beroepen tragisch. Je kunt niet eens je beeldscherm kalibreren, vista flikkert de nieuwe kleurensettings er gewoon weer uit. Maar Mac is en blijft vervelend.

Ubuntu? say whut?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  woensdag 8 april 2009 @ 21:54:33 #112
93643 DumDaDum
pi_67844634
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:51 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Vista is voor grafische beroepen tragisch. Je kunt niet eens je beeldscherm kalibreren, vista flikkert de nieuwe kleurensettings er gewoon weer uit. Maar Mac is en blijft vervelend.

Ubuntu? say whut?
Mac is gewoon een vervelende unix-spinoff

En XP blijf ik toch het meest gebruiken. Weinig ongevraagde automatische processen op de achtergrond, je kunt vrij makkelijk e.e.a. customizen, overzichtelijk netwerkbeheer, weinig probs met shares, licht genoeg en toch praktisch alle actuele hardware ondersteunend, noem maar op...

Ondersteunt standaard alleen geen NFS-protocols jammer genoeg
— Heather Nova
pi_67845056
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:54 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

En XP blijf ik toch het meest gebruiken. Weinig ongevraagde automatische processen op de achtergrond, je kunt vrij makkelijk e.e.a. customizen, overzichtelijk netwerkbeheer, weinig probs met shares, licht genoeg en toch praktisch alle actuele hardware ondersteunend, noem maar op...

XP was idd eigenlijk wel een goed programma ja, ik heb een vista pc en laptop Maar ja nog even en dan is er windows zeven( )
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_67850073
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:50 schreef DumDaDum het volgende:
Best een terechte klacht

Al die pakketjes / tarballs met apt-get binnenhalen. En heb je een andere distributie, werkt apt-get ineens niet, maar moet je één van de twee andere installatietypen gebruiken. Goh, dat ik dat niet wist
Of één van de twee grafische mogelijkheden, die heb je ook nog

Bij tijd en wijle slechte ondersteuning van hardware d.m.v. drivers.

En sowiezo iedere keer via de console (sudo-) opdrachten in moeten typen. We zitten niet meer in 1998

Ik ben een maandje geleden bezig geweest een softwarematige JBOD-raid te herstellen. Mijn CH3SNAS herkende het volume niet meer namelijk en wilde de HDD's dus maar gaan formatteren....

HDD's in een pc ingebouwd, compatible linux-distro geinstalleerd op een 3e HDD (eig de 1e), en aan de slag maar.... Heb allemaal chkdsk-achtige vaardigheden toe moeten passen die ik al sinds DOS 6.33 ofzo dacht kwijt te zijn. Fijn

Overigens, de pc heeft bijna drie dagen staan rebuilden, maar ik heb wel m'n data terug nu. Pfieoww...
Oftewel Linux heeft je schijf gefixt, en met windows kon het niet eens. En dan lever je kritiek omdat het via commandline moet? Man, zo'n situatie zal een thuisgebruiker toch nooit tegenkomen.
pi_67850120
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:54 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Linux heeft ook niet veel ongewenste processen draaien, customizen is géén probleem en is veel makkelijker dan in windows, netwerkbeheer is geen enkel probleem met een redelijk nieuwe versie van ubuntu, shares werken altijd, en het start op in minder dan 20 seconden op een snelle pc.

Nog meer wensen?
pi_67850148
Als je een nieuw mobieltje met internet aansluit op je ubuntu laptop, kun je gewoon met 5 klikken verbinding maken met het internet, in de trein
  donderdag 9 april 2009 @ 00:35:49 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67850349
Linux .
2000 light years from home
pi_67851155
Ik ben ubuntu addicted, behalve als ik gamen. Kut microsoft

Ubuntu = goed voor al het office werk, maar gamen ho maar behalve Transport Tycoon Deluxe (openttd) ;d
  donderdag 9 april 2009 @ 01:40:08 #119
93643 DumDaDum
pi_67851186
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:21 schreef erikkll het volgende:

[..]

Oftewel Linux heeft je schijf gefixt, en met windows kon het niet eens. En dan lever je kritiek omdat het via commandline moet? Man, zo'n situatie zal een thuisgebruiker toch nooit tegenkomen.
Euhh, de CH3SNAS draait onder een aangepaste linux-distro. Waarom zou ik die onder windows willen 'redden'? Het lijkt me veel logischer dit onder zijn eigen native OS te doen

NTFS ga je ook niet mee aan de slag onder linux. Zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door DumDaDum op 09-04-2009 02:07:29 ]
— Heather Nova
  donderdag 9 april 2009 @ 02:04:02 #120
93643 DumDaDum
pi_67851347
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:23 schreef erikkll het volgende:

[..]

Linux heeft ook niet veel ongewenste processen draaien, customizen is géén probleem en is veel makkelijker dan in windows, netwerkbeheer is geen enkel probleem met een redelijk nieuwe versie van ubuntu, shares werken altijd, en het start op in minder dan 20 seconden op een snelle pc.

Nog meer wensen?
Ja. Ik heb net gereageerd op je vorige reply, waarin je niet inging op de nadelen van linux, maar waar je de mogelijkheid probeerde aan te grijpen de superioriteit van linux te benadrukken.

Misschien kan je nog ff ingaan op de genoemde nadelen? Want zowel XP als linux hebben blijkbaar voordelen tov Vista, maar linux heeft m.i. ook flinke nadelen. En díe nadelen heeft XP bijvoorbeeld niet.

Iets anders is nog het grote aantal verschillende (actuele) kernels met daarbij een nog grotere variatie aan uitbreidingen en add-ons. Ik denk dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Tuurlijk, een paar grote distro's bedienen de mainstream, maar het vergt best veel kennis om gericht keuzes te kunnen maken. En dan nog. Je blijft aan het installeren en modden.

Apple en Microsoft bedienen de markt met een beperkt aantal kernels en uitbreidingen. Iets minder maatwerk en minder 'lean & mean' dan de linux-versies natuurlijk, maar wel zo overzichtelijk.

Kortom, open source linux ontwikkeling mist een beetje het 'Big Dog'-effect, waarbij de lijnen worden uitgezet met een paar krachtige versies. Het ontwikkelt zich allemaal iets organischer.
— Heather Nova
pi_67851455
de reden dat linux alsnog achterblijft is het ontbreken van een fatsoenlijk pakket voor de grafische industrie. als adobe nou beschikbaar was voor linux was het snel gedaan met Windows.

dat gimp is leuk geprobeerd, maar het faalt aan alle kanten. in vergelijking met PS dan.

wat ook verbeterd moet worden is de font rendering en de standaard desktop design. al dat bruin enzo, zo spuug lelijk. hoeveel werk is het nou om er iets tofs van te maken...
pi_67861474
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:24 schreef Synthesist het volgende:
de reden dat linux alsnog achterblijft is het ontbreken van een fatsoenlijk pakket voor de grafische industrie. als adobe nou beschikbaar was voor linux was het snel gedaan met Windows.

dat gimp is leuk geprobeerd, maar het faalt aan alle kanten. in vergelijking met PS dan.

wat ook verbeterd moet worden is de font rendering en de standaard desktop design. al dat bruin enzo, zo spuug lelijk. hoeveel werk is het nou om er iets tofs van te maken...
Bij versie 9.10 die in oktober uitkomt gaan ze volgens mij heel veel aan het design doen, maar het oranje/bruin blijft denk ik, da's gewoon iets wat bij Ubuntu hoort. Maar als je wil heb je dat toch in 3 klikken aangepast. Ik vind het zelf ook niet zo mooi..
pi_67862109
Ubuntu desktop is inderdaad heel kanker. Het loopt ook voor geen meter en ik ben nu op de 3 pc/laptops waarop ik het had geinstalleerd weer over naar het retesnelle Windows XP!
pi_67864790
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:24 schreef Synthesist het volgende:

kijk, dat is best aan te passen, dat bruin vind ik inderdaad ook maar niks, dus ziet het er bij mij nu zo uit:
http://erik.zoef-pc.nl/Schermafdruk.png

verder ben ik het met je eens dat de gimp faalt t.o.v. photoshop. en dan niet door het gebrek aan mogelijkheden maar door het gebrek aan usability.

font rendering is inmiddels prima voor elkaar. Ik ben nu niet thuis, maar als je dat leuk vindt wil ik wel wat screenshots van fok posten (Vooral de frontpage liep eerder redelijk in de soep door de lelijke fontrendering.)
pi_67864969
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Of emulatie of een alternatief gebruiken.
Er is genoeg voor hoor.
Emulatie voor programma`s Alsof je een dildo door je plasbuis wilt rossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')