Zelfs de "grote" servers van microsoft, heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:53 schreef Thomass het volgende:
[..]
Daarom draaien zoveel servers er op, omdat het net-niet-meuk is
Als jij met hardware uit 2008 komt wel ja. Maar als je bij de release van vista gewoon een nieuw systeem kocht was het gewoon heel stabiel en snel al. Dat er dan een paar bedrijven nog geen drivers klaar hadden was jammer. Mensen die nu nog xp boven vista verkiezen snappen het niet helemaal. Laat staan als je een quad core hebt..quote:Op woensdag 8 april 2009 17:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat je met dezelfde hardware minder kan met Vista, en dus ben je sowieso je investering in een beter systeem al kwijt als je van XP naar Vista gaat. Don't get me wrong, 'n enkel systeem van mij draait ook Vista, maar je dient eigenlijk 2x te upgraden ipv 1x, om zo ook nog enig (positief) verschil in snelheid te behalen. Ergo, XP zal altijd sneller zijn, ondersteuning en compatibiliteit daargelaten.
Bovenstaand probleem heb je niet met *NIX
inmiddels niet meer! ;P ten tijde van de overname van hotmail wel, inderdaadquote:Op woensdag 8 april 2009 18:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Zelfs de "grote" servers van microsoft, heb ik me laten vertellen.
Klopt.. Vista is beter dan XP. Maar Ubuntu nog beterquote:Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als jij met hardware uit 2008 komt wel ja. Maar als je bij de release van vista gewoon een nieuw systeem kocht was het gewoon heel stabiel en snel al. Dat er dan een paar bedrijven nog geen drivers klaar hadden was jammer. Mensen die nu nog xp boven vista verkiezen snappen het niet helemaal. Laat staan als je een quad core hebt..
Sukkels
Of emulatie of een alternatief gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:33 schreef Xeanor het volgende:
Veel programma's en games werken gewoon niet onder linux. Daarmee bedoel ik: er is geen support voor.
gamen op een console en de rest is allemaal wel een alternatief voor, Ubuntu FTWquote:Op woensdag 8 april 2009 19:33 schreef Xeanor het volgende:
Veel programma's en games werken gewoon niet onder linux. Daarmee bedoel ik: er is geen support voor.
Mooi om te zien dat je gewoon mijn bericht bevestigd. Je hebt zwaardere, nieuwere stuff nodig voor Vista. Slechte zaak.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als jij met hardware uit 2008 komt wel ja. Maar als je bij de release van vista gewoon een nieuw systeem kocht was het gewoon heel stabiel en snel al. Dat er dan een paar bedrijven nog geen drivers klaar hadden was jammer. Mensen die nu nog xp boven vista verkiezen snappen het niet helemaal. Laat staan als je een quad core hebt..
Sukkels
op de een of andere manier vind ik ubuntu en game-console in een zin tegenstrijdig klinkenquote:Op woensdag 8 april 2009 19:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
gamen op een console en de rest is allemaal wel een alternatief voor, Ubuntu FTW
Vista is voor grafische beroepen tragisch. Je kunt niet eens je beeldscherm kalibreren, vista flikkert de nieuwe kleurensettings er gewoon weer uit. Maar Mac is en blijft vervelend.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Gelul altijd. Niks mis met windows.
Net zoals al die falers die vista kut vinden. Met een normale computer werkt het gewoon snel. XP
Mac is gewoon een vervelende unix-spinoffquote:Op woensdag 8 april 2009 21:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Vista is voor grafische beroepen tragisch. Je kunt niet eens je beeldscherm kalibreren, vista flikkert de nieuwe kleurensettings er gewoon weer uit. Maar Mac is en blijft vervelend.
Ubuntu? say whut?
XP was idd eigenlijk wel een goed programma ja, ik heb een vista pc en laptopquote:Op woensdag 8 april 2009 21:54 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Mac is gewoon een vervelende unix-spinoff![]()
En XP blijf ik toch het meest gebruiken. Weinig ongevraagde automatische processen op de achtergrond, je kunt vrij makkelijk e.e.a. customizen, overzichtelijk netwerkbeheer, weinig probs met shares, licht genoeg en toch praktisch alle actuele hardware ondersteunend, noem maar op...
Ondersteunt standaard alleen geen NFS-protocols jammer genoeg![]()
Oftewel Linux heeft je schijf gefixt, en met windows kon het niet eens. En dan lever je kritiek omdat het via commandline moet? Man, zo'n situatie zal een thuisgebruiker toch nooit tegenkomen.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:50 schreef DumDaDum het volgende:
Best een terechte klacht
Al die pakketjes / tarballs met apt-get binnenhalen. En heb je een andere distributie, werkt apt-get ineens niet, maar moet je één van de twee andere installatietypen gebruiken. Goh, dat ik dat niet wist
Of één van de twee grafische mogelijkheden, die heb je ook nog
Bij tijd en wijle slechte ondersteuning van hardware d.m.v. drivers.
En sowiezo iedere keer via de console (sudo-) opdrachten in moeten typen. We zitten niet meer in 1998
Ik ben een maandje geleden bezig geweest een softwarematige JBOD-raid te herstellen. Mijn CH3SNAS herkende het volume niet meer namelijk en wilde de HDD's dus maar gaan formatteren....
HDD's in een pc ingebouwd, compatible linux-distro geinstalleerd op een 3e HDD (eig de 1e), en aan de slag maar.... Heb allemaal chkdsk-achtige vaardigheden toe moeten passen die ik al sinds DOS 6.33 ofzo dacht kwijt te zijn. Fijn![]()
Overigens, de pc heeft bijna drie dagen staan rebuilden, maar ik heb wel m'n data terug nu. Pfieoww...
Linux heeft ook niet veel ongewenste processen draaien, customizen is géén probleem en is veel makkelijker dan in windows, netwerkbeheer is geen enkel probleem met een redelijk nieuwe versie van ubuntu, shares werken altijd, en het start op in minder dan 20 seconden op een snelle pc.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:54 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Mac is gewoon een vervelende unix-spinoff![]()
En XP blijf ik toch het meest gebruiken. Weinig ongevraagde automatische processen op de achtergrond, je kunt vrij makkelijk e.e.a. customizen, overzichtelijk netwerkbeheer, weinig probs met shares, licht genoeg en toch praktisch alle actuele hardware ondersteunend, noem maar op...
Ondersteunt standaard alleen geen NFS-protocols jammer genoeg![]()
Euhh, de CH3SNAS draait onder een aangepaste linux-distro. Waarom zou ik die onder windows willen 'redden'? Het lijkt me veel logischer dit onder zijn eigen native OS te doenquote:Op donderdag 9 april 2009 00:21 schreef erikkll het volgende:
[..]
Oftewel Linux heeft je schijf gefixt, en met windows kon het niet eens. En dan lever je kritiek omdat het via commandline moet? Man, zo'n situatie zal een thuisgebruiker toch nooit tegenkomen.
Ja. Ik heb net gereageerd op je vorige reply, waarin je niet inging op de nadelen van linux, maar waar je de mogelijkheid probeerde aan te grijpen de superioriteit van linux te benadrukken.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:23 schreef erikkll het volgende:
[..]
Linux heeft ook niet veel ongewenste processen draaien, customizen is géén probleem en is veel makkelijker dan in windows, netwerkbeheer is geen enkel probleem met een redelijk nieuwe versie van ubuntu, shares werken altijd, en het start op in minder dan 20 seconden op een snelle pc.
Nog meer wensen?
Bij versie 9.10 die in oktober uitkomt gaan ze volgens mij heel veel aan het design doen, maar het oranje/bruin blijft denk ik, da's gewoon iets wat bij Ubuntu hoort. Maar als je wil heb je dat toch in 3 klikken aangepast. Ik vind het zelf ook niet zo mooi..quote:Op donderdag 9 april 2009 02:24 schreef Synthesist het volgende:
de reden dat linux alsnog achterblijft is het ontbreken van een fatsoenlijk pakket voor de grafische industrie. als adobe nou beschikbaar was voor linux was het snel gedaan met Windows.
dat gimp is leuk geprobeerd, maar het faalt aan alle kanten. in vergelijking met PS dan.
wat ook verbeterd moet worden is de font rendering en de standaard desktop design. al dat bruin enzo, zo spuug lelijk. hoeveel werk is het nou om er iets tofs van te maken...
kijk, dat is best aan te passen, dat bruin vind ik inderdaad ook maar niks, dus ziet het er bij mij nu zo uit:quote:Op donderdag 9 april 2009 02:24 schreef Synthesist het volgende:
de reden dat linux alsnog achterblijft is het ontbreken van een fatsoenlijk pakket voor de grafische industrie. als adobe nou beschikbaar was voor linux was het snel gedaan met Windows.
dat gimp is leuk geprobeerd, maar het faalt aan alle kanten. in vergelijking met PS dan.
wat ook verbeterd moet worden is de font rendering en de standaard desktop design. al dat bruin enzo, zo spuug lelijk. hoeveel werk is het nou om er iets tofs van te maken...
Emulatie voor programma`squote:Op woensdag 8 april 2009 19:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Of emulatie of een alternatief gebruiken.
Er is genoeg voor hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |