quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef Scorpie het volgende:[..]
Boeiend? Alsof een gebruiker wil weten wat ACPI, hardware en dat soort crap is. Hij wil weten wanneer het opgelost is, en welk bestandje het voor hem gaat oplossen.
[..]
Klopt. Maar het is aan de admin van het systeem om ervoor te zorgen dat dit is opgelost voordat de gebruiker met het systeem gaat werken
quote:
Ja, er is een oplossing, en dat is de image opnieuw eroverheen zetten.
[..]
Moet je je systeembeheerder aanspreken.
[..]
Die blijft erbij dat het niet kan worden opgelost zonder een herinstallatie maar ook zonder garantie dat het dan niet nogmaals voorkomt. En nu?
quote:
O nee hoor. Elk OS kan dat, er zijn er maar weinig die aangeven dat het niet zo is. Enige wat wel aangegeven is, is het non-argument dat Linux gratis is, en DUS beter dan een XP of Vista. Dat is natuurlijk bullshit.
Nee, niet het gratis zijn maakt Linux beter. Het leesbaar zijn van de bron maakt Linux beter.
Een OS dat inzet op een beveiliging gebaseerd op het achterhouden van informatie is nooit beter dan een OS dat open is. Nooit. Vanwege het simpele punt dat ALS iemand iets verkeerd wil doen die persoon er achter zal komen wat hij moet weten en de normale gebruiker die last heeft van die persoon nooit voror een oplossing kan zorgen. Onder een open OS is dat geen probleem.
Linux is beter omdat het open is. Niet omdat het gratis is.
quote:
[..]
Prima toch? Je geeft zelf al aan dat het grote verschil met Ubuntu is dat je niet voor je OS betaald hebt. Sommige mensen betalen liever 170 euro voor een OS en plempen die vol met gratis software, andere hebben liever Ubuntu. Soit.
[..]
Ja, en dat heeft een directe relatie met de verhouding tussen het gebruik van OS-systemen. Lets face it: 95% van de markt is Windows gebaseerd, en DUS een hot target van hackers/crackers/dieven.
[..]
nee, het zou een veel grotere overwinning zijn voor hackers/crackers als ze Linux omver kunnen krijgen. Een windows systeem onderuit halen is namelijk een koud kunstje
Wat beter voor je eer en roem op het internet als je bekend zou staan om het oh zo veilige, arrogante Linux onder uit te krijgen. Toch!?

Nogmaals: het model van Linux laat het gewoon niet toe dat dit gebeurd. Individueel is een machine misschien kapot te krijgen omdat iemand zijn rootwachtwoord bekend maakt maar niet in de vorm zoals het nu met Windows machines gaat.
quote:
Ja, en voor Windows geld precies hetzelfde. Of wou je zeggen dat Windows virussen per definitie niet gefixed kunnen worden? Non-argument dus.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg: een virusscanner is symptoombestrijding. Er is verdomme een hele bedrijfstak bezig met iets dat
heel gemakkelijk overbodig gemaakt kan worden. Wat de motieven zijn voor Microsoft om het niet te doen is me een volstrekt raadsel.
Het branden van software kon pas vanaf XP omdat men Nero betaalde. Het herindelen van partities kan in XP niet zonder software te kopen. Het zal wel weer iets financieel zijn
quote:
[..]
Wederom een argument dat niet opgaat. Elk Windows antivirus pakket update zichzelf vandaag de dag minstens 1 keer per dag, en emergency updates kunnen gewoon gepushed worden. Dus ook die vlieger gaat niet op.
[..]
Van die 95% PC's heeft 85% geen virusscanner. In Azie bijvoorbeeld wordt Windows heel veel illegaal gebruikt maar virussscanners doet men niet aan. En het zou me niks verbazen als de overheid in China betaald voor het maken van virussen
quote:
En hoevaak komt Windows met kritieke updates? Toch ook vaak zat? Ik zie niet in waarom dit een argument zou zijn?
[..]
O dat zal best. Ik met mijn Win XP desktop en Ubuntu servertje ben al 3 jaar virusvrij.
Met virusscanner en firewall he. Moet je die wel kunnen vertrouwen.
Mijn XP is ook virusvrij hoor (was het ook toen ik wel er het web mee op ging).
Maar Ubuntu doet voor mij dat wat ik nodig heb van mijn notebooks en desktops zonder dat ik voor mijn OS moet betalen, zonder softwarefirewall, zonder virusscanner
Maar met bash waardoor ik vele uren aan tijd heb uitgespaard om mijn audio te herindelen:+
quote:
[..]
Vista zuigt idd, XP is goed te gebruiken en Ubuntu is leuk voor server-doeleinden. Wat dat betreft kan ik met beiden overweg, en daar ben ik blij om. Ubuntu heeft echt wel zijn sterke kanten, net zoals XP dat heeft.
Ubuntu doet qua desktop niet onder voor XP hoor

Tenminste zolang we het niet over DX9/DX10 games hebben
[ Bericht 0% gewijzigd door wdn op 14-04-2009 11:08:50 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*