abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67972347
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:47 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaat het over OS X dan ?
De vraag over het beste os, heeft maar 1 uitkomst.
pi_67972673
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:02 schreef klipper het volgende:

[..]

De vraag over het beste os, heeft maar 1 uitkomst.
Het is dat het niet mag, anders had ik hier 'sterf ' neergezet
pi_67972710
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Het is dat het niet mag, anders had ik hier 'sterf ' neergezet
Troost je dat is wederzijds
  maandag 13 april 2009 @ 12:18:06 #254
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67972851
toch leuk af en toe zo´n OS wars topic
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_67973077
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:18 schreef Klonk het volgende:
toch leuk af en toe zo´n OS wars topic
En om nog wat olie op het vuur te gooien.

maandag 13 april 2009 @ 12:35:10 #256
106911 daisy_ducky
..............................
pi_67973349
Ik snap niet dat er mensen zijn die linux kut vinden.

Draai sinds anderhalf jaar Linux en vind het perfect werken.
En heb in die tijd maar 2X de console nodig gehad,wat dus ook niks voorstelde.
En ja,ik heb hier WIN XP (124 Euro) en WIN Vista (140 Euro) legaal liggen,de eerste nog op een CD
de tweede op een DVD en die liggen dus allebei stof te happen in de kast.
Ik wil echt niet meer terug naar die windows bagger als het echt niet noodzakelijk is.

En dan Microsoft denken dat ik ook wel WIN 7 zal kopen.......
pi_67974658
quote:
Op maandag 13 april 2009 04:26 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik nou met mijn vorige opmerking over Ubuntu en fanboys... ik maak gewoon een screenshot van een melding wat ik krijg, met een klein foutje daarin... en dan zijn er mensen die het niet kunnen hebben dat er iets slechts over Ubuntu gezegd wordt en meteen met tegenmeldingen uit Windows komen en gaan huilen dat je in Windows heul geen tijdsindicatie krijgt...

Echt, waar maak je je druk over

Hier nog een, speciaal voor jullie :
[ afbeelding ]
In dat eerste plaatje dat jij postte stond toch niks raars? Deze tweede is wel gewoon een dom foutje. En een fanboy ben ik al helemaal niet hoor.

Overigens: games spelen hoor je niet op een console te doen, de pc is er prima geschikt voor. Alleen Linux niet, en dat is heel erg jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2009 13:31:22 ]
pi_67975091
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In dat eerste plaatje dat jij postte stond toch niks raars? Deze tweede is wel gewoon een dom foutje. En een fanboy ben ik al helemaal niet hoor.

Overigens: games spelen hoor je niet op een console te doen, de pc is er prima geschikt voor. Alleen Linux niet, en dat is heel erg jammer.
Kijk dan

Of jij een fanboy bent weet ik niet, maar Ubuntu heeft ze wel, enorm Kijk maar eens op dat nederlandse forum daarvan, sommige doen net alsof het een geloof is oid
pi_67976748
Het staat er een beetje ongelukkig, ja.

En tja, die fanboys. Ze zijn er inderdaad. Veel Windows-gebruikers zijn nogal negatief over Linux omdat ze het een keer een uurtje hebben gebruikt en het op het eerste gezicht te ingewikkeld leek.

Ik weet zeker dat iemand die nog nooit achter een computer heeft gezeten beter uit de voeten kan moet een OS à la Ubuntu dan met Windows. Het probleem is alleen dat de meeste mensen opgegroeid zijn met Windows en dus helemaal vastgeroest zitten in Windows-denkpatronen (ik denk ook nog vaak op de Windows-manier).

Aan de andere kant heb je ook weer idioten die Windows kut vinden en Ubuntu helemaal geweldig. Met Windows valt goed te werken, zo slecht als soms wordt gesteld is het absoluut niet. Ik word trouwens wel nog elke nacht zwetend wakker van blauwe schermen die me achtervolgen in mijn slaap...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2009 14:59:07 ]
  maandag 13 april 2009 @ 15:30:37 #260
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_67977502
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:06 schreef wdn het volgende:

[..]

Och daar valt mee te leven... Komt trouwens vanwege niet goed geconfigureerde hardware (acpi) en is oplosbaar.

Deze melding [ afbeelding ]
Sluit je machine af en als je niet op tijd bent met saven van je documenten ben je ze kwijt.
Lijkt mij een stuk kwalijker.

Oh en dit gebeurd ook nog steeds in Vista. En is niet oplosbaar door de gebruiker want komt geregeld terug.

Kun je ook met echte argumenten komen ipv te trollen?
Shutdown -a misschien?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_67978164
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Shutdown -a misschien?
Met shutdown -a zorg je er wel voor dat hij niet meer gaat afsluiten, maar dingen als ctrl-c en ctrl-v werken dan niet meer (bij mij althans), dus zul je alsnog moeten rebooten.
  maandag 13 april 2009 @ 21:49:32 #262
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_67987542
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:59 schreef CasB het volgende:

[..]

Met shutdown -a zorg je er wel voor dat hij niet meer gaat afsluiten, maar dingen als ctrl-c en ctrl-v werken dan niet meer (bij mij althans), dus zul je alsnog moeten rebooten.
Dat doe je op het einde van de dag toch wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_67989923
Word meestal gewoon moe van die open source hippies. Leuk dat het open source is, maar dan hoeft het niet meteen beter te zijn. Tevens maakt 99% van de gebruikers geen gebruik van de 'source', hoe open en bruikbaar die ook mag zijn. De meeste mensen willen gewoon gratis software. Nou is vrijwel alles gratis te krijgen op internet (cracked), dus of het open source is of niet boeit me eigenlijk geen reet. Alhoewel ik het wel wat makkelijker vond eindelijk niet te hoeven zitten kutten met cracks toen ik Filezilla installeerde, itt. smartftp of cuteftp.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:07:21 #264
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_67995039
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:26 schreef klipper het volgende:

[..]

En om nog wat olie op het vuur te gooien.
[ afbeelding ]

Vette img, alleen niet erg verantwoord, OSX is nl. ook een *NIX variant.
To doom or not to doom
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:02:50 #265
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67995756
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:10 schreef Sloggi het volgende:
Trouwens, los van de vraag of Windows beter is dan Ubuntu / Linux: hoeveel kost Vista? 200 euro? Meer?

Linux is gratis. Dus zelfs al zou het slechter zijn van Windows (wat in mijn korte Linux-ervaring niet zo is, de 'out of the box'-kwaliteit van Ubuntu is heel erg hoog), het is gratis. Eigenlijk is de vergelijking wat dat betreft een beetje gemankeerd: achter Vista staat een miljoenenbedrijf, achter Linux heel veel mensen die het voor nop doen.

Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat als Linux de wereld wil veroveren, ze meer moeten denken aan de wensen van de gemiddelde gebruiker, die gewoon hersenloos wil internetten en bij elke melding op 'Ja' klikt. Wat dat betreft is het Tweakers-gehalte wat te hoog. Echter: mijn oma zou Ubuntu goed werkend aan de praat kunnen krijgen, dat zie ik bij Windows niet zo snel gebeuren (drivers die je moet downloaden om goed beeld en internet te krijgen, etc.). Ik durf mijn moeder best achter mijn Ubuntu-laptop te zetten. Als ik ze in Win XP laat surfen heb ik binnen de minuut spyware binnen.
Mijn vriendin (totale computern00b) werkt tegenwoordig ook met linux op haar laptops, Mandriva (std laptop) en Xandros (EEEPC) en tot nu toe opvallend weinig klachten. Zo nu en dan eens een vraag hoe ze iets kan doen maar verder ging de overstap behoorlijk soepel Eigenlijk zo gekomen uit luiheid. Onder windows had ik eerst alle drivers nog moeten opzoeken, windows update moeten draaien wat ontzettend lang duurt, onder linux werkte alles direct. Bovendien heb ik nu geen klachten meer over spyware en andere rotzooi
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:08:21 #266
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67995830
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:17 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Jouw zeer voor-de-handliggende tip heeft mij toch weer iets verder gebracht. Ik heb weer verbinding. Wel weer baggerslecht signaal

Ohja batterijstatusmonitor is weer gestopt na een reboot...

Ubuntu moet mij niet
Druk er een netwerkkabel in, ga naar synaptic softwaremanager toe en zoek op 'ndisgtk'
Dat is een grafisch programma voor NDISwrapper zodat je makkelijk een windows driver kan laden voor je netwerkkaartje.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67996033
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nonsens. Voor de huis tuin en keukengebruiker, die gewoon wil browsen, af en toe een filmpje kijken, en zo nu en dan een brief typen, voldoet windows prima,

Voor grootschalig professioneel gebruik introduceert Windows misschien problemen tov Linux,
...
Ik zou eigenlijk die stelling 180 graden omdraaien. Live-CD (van een desktop distro) en je kan alles wat je 'huis tuin en keukengebruiker' wil. Grootschalig gebruik is lastiger precies zoals je in je post beschrijft, met als kanttekening dat je bedrijven hebt als RedHat en SuSe die ook goede support leveren.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_67996151
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mijn vriendin (totale computern00b) werkt tegenwoordig ook met linux op haar laptops, Mandriva (std laptop) en Xandros (EEEPC) en tot nu toe opvallend weinig klachten. Zo nu en dan eens een vraag hoe ze iets kan doen maar verder ging de overstap behoorlijk soepel Eigenlijk zo gekomen uit luiheid. Onder windows had ik eerst alle drivers nog moeten opzoeken, windows update moeten draaien wat ontzettend lang duurt, onder linux werkte alles direct. Bovendien heb ik nu geen klachten meer over spyware en andere rotzooi
Ook onder Linux is driver-support een hot issue. Enne, kan je vriendin out-of-the-box The Sims2 spelen? Of moet ze eerst wine installeren, een patch downloaden, setup van sims2 draaien en dan patchen voordat ze kan spelen?
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:27:16 #269
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67996225
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook onder Linux is driver-support een hot issue. Enne, kan je vriendin out-of-the-box The Sims2 spelen? Of moet ze eerst wine installeren, een patch downloaden, setup van sims2 draaien en dan patchen voordat ze kan spelen?
Mijn vriendin speelt geen sims2.
Ze is uberhaupt geen gamer, ja tuxracer of mariokart ofzo

Ik ben zelf ook niet echt een gamer, ik speel eigenlijk alleen af en toe een potje unreal tournament online en heeeeeel soms GTA san andreas (en daarvoor moet ik naar windowsXP booten want dat draait ruk onder wine)
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:35 schreef daisy_ducky het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die linux kut vinden.
Dat zijn mensen die er nooit serieus mee gewerkt hebben.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:41:14 #270
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67996519
quote:
Op maandag 13 april 2009 04:26 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

[..]

Kijk, dit bedoel ik nou met mijn vorige opmerking over Ubuntu en fanboys... ik maak gewoon een screenshot van een melding wat ik krijg, met een klein foutje daarin... en dan zijn er mensen die het niet kunnen hebben dat er iets slechts over Ubuntu gezegd wordt en meteen met tegenmeldingen uit Windows komen en gaan huilen dat je in Windows heul geen tijdsindicatie krijgt...

Echt, waar maak je je druk over

Hier nog een, speciaal voor jullie :
[ afbeelding ]
Nogmaals: daar valt mee te leven en is oplosbaar. Is meestal gerelateerd aan het niet goed interpreteren van ACPI en een hardwareprobleem waarbij de hardware niet de juiste informatie terug geeft aan het OS. Linux zal dan ook nooit af zijn want er komt nog steeds buggy hardware uit

Die image van mij kun je alleen maar commentaar op geven met een !? Het lijkt erop dat als je een voorbeeld van een Windows fanboy wil dan moet je eens in een spiegel kijken. Die RPC foutmelding krijg ik geregeld op Windows machines als ik een VPN verbinding maak op mijn werk PC (is een PC met XP erop) en is ZWAAR IRRITANT. Zo ongeveer 2 keer per week en er is gewoon geen oplossing voor (volgens de Windows mensen hier).

Het is in elk geval verdomd KUT (en dat is nog zacht uitgedrukt) als je een vpn opzet, koffie gaat halen en even later er achter komt dat je systeem is gestopt terwijl je bezig was met het uitvoeren van een MRP (planning van materialen) waar een complete fabriek op zit te wachten.
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:49 schreef Xeanor het volgende:
Word meestal gewoon moe van die open source hippies. Leuk dat het open source is, maar dan hoeft het niet meteen beter te zijn. Tevens maakt 99% van de gebruikers geen gebruik van de 'source', hoe open en bruikbaar die ook mag zijn. De meeste mensen willen gewoon gratis software. Nou is vrijwel alles gratis te krijgen op internet (cracked), dus of het open source is of niet boeit me eigenlijk geen reet. Alhoewel ik het wel wat makkelijker vond eindelijk niet te hoeven zitten kutten met cracks toen ik Filezilla installeerde, itt. smartftp of cuteftp.
Van mij mag iedereen gebruiken wat hij/zij zelf wil maar dan moet die persoon zich niet achter leugens gaan verschuilen. Voor een huis tuin en keukengebruiker zijn zowel XP, als Redhat, Suse, Ubuntu als OS-X in staat dezelfde activiteiten uit te voeren. Dan hebben we het over downloaden, browsen, audio, video, mail en chatten. Er is tegenwoordig geen enkel zichzelf respecterend OS wat dat niet fatsoenlijk doet. Is gewoon een feit. Maar wordt wel nog steeds in twijfel genomen door een aantal personen hier op FOK!.

In tegenstelling tot jou heb ik dan ook de lijn getrokken bij het downloaden van betaalde software. Mijn XP zat altijd al vol met gratis software (FF, VLC, outlook express (later gmail), winamp) en de conclusie was simpel toen Ubuntu uitkwam: dat wat ik nu doe met XP kan ik ook met dezelfde software ook met Ubuntu. Ik zie niet in waarom ik ook maar 1 euro zou moeten uitgeven aan een OS omdat ik het namelijk een intergraal onderdeel vind van een PC. En ik ruil graag tijdelijk een beetje kennis over mijn OS in als ik daarvoor geen vurisscanner en of softwarematige firewall hoeft te installeren. Want die kennis krijg ik toch binnen de kortste keren terug.

Windows 95, 98 en ME hadden ook zo hun problemen. Windows XP was het eerste OS waar ik prive tevreden over was. En Vista is gewoon puin: ik verdom het om nieuwe PCs te kopen voor Vista.
Linux had in het 98 tijdperk ook zo zijn problemen maar die lagen op het vlak van: dit wordt opgelost in komende releases. Ubuntu is met 9.04 weer beter geworden. En de focus van de verbeteringen op dit moment s niet meer dingen toevoegen die node worden gemist maar is het huidige systeem sneller maken.

Over de source: ook ik kan 9 van de 10x de source niet lezen en vertellen wat dit doet maar dat is niet nodig. Er zijn maar 2 (van elkaar onafhankelijke) personen nodig die dit wel moeten kunnen. Op dat moment is er een controle op die sofware en zal deze software minstens net zo veiliger (zo niet veiliger) zijn dan software waarbij je niet de broncode mag lezen.
quote:
Eerlijk gezegd zou ik het niet eens erg vinden als er een Linux virus actief zou worden

Maar de realiteit op dit moment is nog steeds dat het niet verder komt dan een waarschuwing dat het kan gebeuren. Realiteit is dat virussen en spam/botnets rechtstreeks gerelateerd zijn aan Windows systemen. Niet OS-X, niet Unix, niet Linux, niet Solaris. Windows.

Maar ok. Stel he dat er een virus komt die een onderdeel van Linux uitbuit en in staat is het securiry model te kraken. Linux is opensource en een binary krijg je niet op de servers waar de software staat. Dat virus heeft dus geen normale ingang om geinstalleerd te worden (om effectief te zijn moeten dus heel veel mensen die file gaan zoeken en gaan installeren) en moet dus worden gedownload van een specifieke plek. Een virus is dan ook nog eens leesbaar en de gevolgen van een virus zijn daarmee dus ook traceerbaar. En zo ook de reden waarom dat virus actief is. En de oplossing dus ook

Maar ook daar wil ik nog wel over heen stappen. Stel het zou toch allemaal gebeuren. Hoe lang denk je dat de responcetijd is waarna dit betreffende probleem wordt opgelost? Wat er dan dus gebeurd is dat er 1 of 2 of 3 of misschien 10 machines geinfecteerd worden waarna er allemaal alarmbellen gaan rinkelen. Geen hond in Linuxland zal die file installeren die dit veroorzaakt. Op zo'n moment zullen virussen Linux sterker maken: het zal zorgen voor een beter OS.

Denk bijvoorbeeld aan de fout in 1 van de releases van Ubuntu waar het wachtwoord na installatie plain text in een file bleef staan (omdat de installatieroutine niet verteld was deze file te verwijderen). Dat was 1 van de grootste blunders in Ubuntu historie. Dan wordt er tig keer gevloekt op het web, gaan alle experts in aktie en wordt het probleem opgelost. En daarna wordt er nog wat gevloekt richting de maintainer van die package

Virussen onder Linux zijn nog steeds theorie. En zodra het geen theorie is zal een virus een eenmalige gelegenheid zijn die zonder meer direct de kop wordt ingedrukt
Nee, laat maar komen die virussen. In dat opzicht ben ik er van overtuigd dat Linux overeind blijft.

En nee, ondanks dat ben ik nog steeds geen fanboy. Ik bekijk ieder OS op zichzelf en het kan best wel eens zijn dat ik in de toekomst weer een Microsoft OS tegen kom dat me meer bevalt dan Ubuntu. Windows XP is gewoon goed voor normaal gebruik. Maar het wordt niet meer onderhouden en Vista zuigt.

[ Bericht 1% gewijzigd door wdn op 14-04-2009 09:46:16 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_67996902
quote:
Windows XP is gewoon goed voor normaal gebruik. Maar het wordt niet meer onderhouden en Vista zuigt.
Komen er ook geen beveiligingspatches meer uit voor XP? Dus eigenlijk is iedereen met een XP-computer een sitting duck?
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:08:55 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67997296
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Komen er ook geen beveiligingspatches meer uit voor XP? Dus eigenlijk is iedereen met een XP-computer een sitting duck?
14.4.2009. http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=3223
Maar die datum is onlangs met 6 maanden verlengd nav. de problemen met Vista.
(de datum tot 2014 is zakelijk maar dan moet je wel betalen voor updates (ex. security)).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_67998113
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:41 schreef wdn het volgende:

[..]

Nogmaals: daar valt mee te leven en is oplosbaar. Is meestal gerelateerd aan het niet goed interpreteren van ACPI en een hardwareprobleem waarbij de hardware niet de juiste informatie terug geeft aan het OS. Linux zal dan ook nooit af zijn want er komt nog steeds buggy hardware uit
Boeiend? Alsof een gebruiker wil weten wat ACPI, hardware en dat soort crap is. Hij wil weten wanneer het opgelost is, en welk bestandje het voor hem gaat oplossen.
quote:
Die image van mij kun je alleen maar commentaar op geven met een !? Het lijkt erop dat als je een voorbeeld van een Windows fanboy wil dan moet je eens in een spiegel kijken. Die RPC foutmelding krijg ik geregeld op Windows machines als ik een VPN verbinding maak op mijn werk PC (is een PC met XP erop) en is ZWAAR IRRITANT. Zo ongeveer 2 keer per week en er is gewoon geen oplossing voor (volgens de Windows mensen hier).
Ja, er is een oplossing, en dat is de image opnieuw eroverheen zetten.
quote:
Het is in elk geval verdomd KUT (en dat is nog zacht uitgedrukt) als je een vpn opzet, koffie gaat halen en even later er achter komt dat je systeem is gestopt terwijl je bezig was met het uitvoeren van een MRP (planning van materialen) waar een complete fabriek op zit te wachten.
Moet je je systeembeheerder aanspreken.
quote:
Van mij mag iedereen gebruiken wat hij/zij zelf wil maar dan moet die persoon zich niet achter leugens gaan verschuilen. Voor een huis tuin en keukengebruiker zijn zowel XP, als Redhat, Suse, Ubuntu als OS-X in staat dezelfde activiteiten uit te voeren. Dan hebben we het over downloaden, browsen, audio, video, mail en chatten. Er is tegenwoordig geen enkel zichzelf respecterend OS wat dat niet fatsoenlijk doet. Is gewoon een feit. Maar wordt wel nog steeds in twijfel genomen door een aantal personen hier op FOK!.
O nee hoor. Elk OS kan dat, er zijn er maar weinig die aangeven dat het niet zo is. Enige wat wel aangegeven is, is het non-argument dat Linux gratis is, en DUS beter dan een XP of Vista. Dat is natuurlijk bullshit.
quote:
In tegenstelling tot jou heb ik dan ook de lijn getrokken bij het downloaden van betaalde software. Mijn XP zat altijd al vol met gratis software (FF, VLC, outlook express (later gmail), winamp) en de conclusie was simpel toen Ubuntu uitkwam: dat wat ik nu doe met XP kan ik ook met dezelfde software ook met Ubuntu. Ik zie niet in waarom ik ook maar 1 euro zou moeten uitgeven aan een OS omdat ik het namelijk een intergraal onderdeel vind van een PC. En ik ruil graag tijdelijk een beetje kennis over mijn OS in als ik daarvoor geen vurisscanner en of softwarematige firewall hoeft te installeren. Want die kennis krijg ik toch binnen de kortste keren terug.
Prima toch? Je geeft zelf al aan dat het grote verschil met Ubuntu is dat je niet voor je OS betaald hebt. Sommige mensen betalen liever 170 euro voor een OS en plempen die vol met gratis software, andere hebben liever Ubuntu. Soit.
quote:
Windows 95, 98 en ME hadden ook zo hun problemen. Windows XP was het eerste OS waar ik prive tevreden over was. En Vista is gewoon puin: ik verdom het om nieuwe PCs te kopen voor Vista.
Linux had in het 98 tijdperk ook zo zijn problemen maar die lagen op het vlak van: dit wordt opgelost in komende releases. Ubuntu is met 9.04 weer beter geworden. En de focus van de verbeteringen op dit moment s niet meer dingen toevoegen die node worden gemist maar is het huidige systeem sneller maken.
Klopt, de verschillen worden steeds kleiner, en dat is maar goed ook
quote:
Maar de realiteit op dit moment is nog steeds dat het niet verder komt dan een waarschuwing dat het kan gebeuren. Realiteit is dat virussen en spam/botnets rechtstreeks gerelateerd zijn aan Windows systemen. Niet OS-X, niet Unix, niet Linux, niet Solaris. Windows.
Ja, en dat heeft een directe relatie met de verhouding tussen het gebruik van OS-systemen. Lets face it: 95% van de markt is Windows gebaseerd, en DUS een hot target van hackers/crackers/dieven.
quote:
Maar ok. Stel he dat er een virus komt die een onderdeel van Linux uitbuit en in staat is het securiry model te kraken. Linux is opensource en een binary krijg je niet op de servers waar de software staat. Dat virus heeft dus geen normale ingang om geinstalleerd te worden (om effectief te zijn moeten dus heel veel mensen die file gaan zoeken en gaan installeren) en moet dus worden gedownload van een specifieke plek. Een virus is dan ook nog eens leesbaar en de gevolgen van een virus zijn daarmee dus ook traceerbaar. En zo ook de reden waarom dat virus actief is. En de oplossing dus ook
Ja, en voor Windows geld precies hetzelfde. Of wou je zeggen dat Windows virussen per definitie niet gefixed kunnen worden? Non-argument dus.
quote:
Maar ook daar wil ik nog wel over heen stappen. Stel het zou toch allemaal gebeuren. Hoe lang denk je dat de responcetijd is waarna dit betreffende probleem wordt opgelost? Wat er dan dus gebeurd is dat er 1 of 2 of 3 of misschien 10 machines geinfecteerd worden waarna er allemaal alarmbellen gaan rinkelen. Geen hond in Linuxland zal die file installeren die dit veroorzaakt. Op zo'n moment zullen virussen Linux sterker maken: het zal zorgen voor een beter OS.
Wederom een argument dat niet opgaat. Elk Windows antivirus pakket update zichzelf vandaag de dag minstens 1 keer per dag, en emergency updates kunnen gewoon gepushed worden. Dus ook die vlieger gaat niet op.
quote:
Denk bijvoorbeeld aan de fout in 1 van de releases van Ubuntu waar het wachtwoord na installatie plain text in een file bleef staan (omdat de installatieroutine niet verteld was deze file te verwijderen). Dat was 1 van de grootste blunders in Ubuntu historie. Dan wordt er tig keer gevloekt op het web, gaan alle experts in aktie en wordt het probleem opgelost. En daarna wordt er nog wat gevloekt richting de maintainer van die package
En hoevaak komt Windows met kritieke updates? Toch ook vaak zat? Ik zie niet in waarom dit een argument zou zijn?
quote:
Virussen onder Linux zijn nog steeds theorie. En zodra het geen theorie is zal een virus een eenmalige gelegenheid zijn die zonder meer direct de kop wordt ingedrukt
Nee, laat maar komen die virussen. In dat opzicht ben ik er van overtuigd dat Linux overeind blijft.
O dat zal best. Ik met mijn Win XP desktop en Ubuntu servertje ben al 3 jaar virusvrij.
quote:
En nee, ondanks dat ben ik nog steeds geen fanboy. Ik bekijk ieder OS op zichzelf en het kan best wel eens zijn dat ik in de toekomst weer een Microsoft OS tegen kom dat me meer bevalt dan Ubuntu. Windows XP is gewoon goed voor normaal gebruik. Maar het wordt niet meer onderhouden en Vista zuigt.
Vista zuigt idd, XP is goed te gebruiken en Ubuntu is leuk voor server-doeleinden. Wat dat betreft kan ik met beiden overweg, en daar ben ik blij om. Ubuntu heeft echt wel zijn sterke kanten, net zoals XP dat heeft.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:37:09 #274
240781 JJ.Johnson
Hollah: we want prenup!
pi_67998208
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef keienlegger het volgende:

[..]

Windows, uiteraard. Ik ben één van die gehersenspoelde idioten die volledig afhankelijk is van Microsoft (met een hoofdletter, ja )

Vriendin van me vroeg laatst of ik ik wist hoe ze een usb-stick kon checken op de beschikbare ruimte op haar Mac. Dus ik klooien, proberen, frutten, godverren. Ik kreeg het niet voor elkaar...

Dus: Microsoft! Love it, or hate it! If you hate it, we will kill you!
Dat is dan ook heel moeilijk in Mac OS. Zeker voor de beginnende gebruiker.
Je klikt met de rechter muisknop (of ctrl+click) op de schijf waar je de hoeveelheid beschikbare ruimte van wil weten, en kiest dan info tonen (ofzoiets, je ziet het vanzelf).
Met deze walkthrough moet het lukken. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd even een topic openen op Tweakers.
Luck is what happens when preparation meets opportunity.
pi_67998308
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:37 schreef JJ.Johnson het volgende:

[..]

Dat is dan ook heel moeilijk in Mac OS. Zeker voor de beginnende gebruiker.
Je klikt met de rechter muisknop (of ctrl+click) op de schijf waar je de hoeveelheid beschikbare ruimte van wil weten, en kiest dan info tonen (ofzoiets, je ziet het vanzelf).
Met deze walkthrough moet het lukken. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd even een topic openen op Tweakers. ^O^
Ja, of zo:
1df -h

:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')