abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67808272
Waar slaat 'technisch gezien' in godsnaam op?
Het wordt vaak gebruikt als vervanger van 'theoretisch gezien', maar waarom? Het woord 'technisch' is toch helemaal geen equivalent op welke manier dan ook van 'theoretisch' ? Nou weet ik dat ze in het Engels ook wel eens zeggen 'technically speaking'. Het is dus niet iets dat in Nederland zomaar ineens verschenen is, het was al een uitdrukking. Maar waar komt het vandaan, wat bedoelen ze er echt mee en waarom wordt het zo vaak gebruikt in plaats van 'theoretisch gezien' ?

Ik heb internet Google en Fok! al afgestruind maar een bevredigend antwoord is nergens te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2009 21:26:20 ]
pi_67858886
Niemand?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:12:42 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67859148
Kom eens met een context, want zo zegt het me niks.
The love you take is equal to the love you make.
pi_67907193
Waarom zou technisch niet goed zijn? Ligt aan de situatie, lijkt mij.

Wat me wel opvalt is dat mensen vaak zeggen dat iets "letterlijk" zo is, terwijl ze toch vaak iets zeggen waarvan ze niet willen dat het echt zo gebeurt. Maar da's weer wat anders he...
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:02:08 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67907379
Pas had ik nog een discussie met iemand toen ik zei dat een bepaalde codesleutel "theoretisch onmogelijk te kraken was". Zijn redenatie was dat het dan praktisch wel mogelijk was.
Maar dat is dus net andersom. Als iets theoretisch onmogelijk is, dan is het automatisch praktisch ook onmogelijk. Terwijl iets dat praktisch onmogelijk is heel goed theoretisch nog wel mogelijk kan zijn.
The End Times are wild
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:08:28 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67907598
Technisch gezien is meer zoiets als ‘als we gaan muggenziften.’ B.v. ‘technisch gezien is tomaat een fruitsoort’, of ‘technisch gezien kunnen we het Nederlands vanuit een generatief standpunt als een SOV taal beschouwen’, of ‘technisch gezien is het een verkeerslicht en geen stoplicht’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67908050
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:08 schreef Iblis het volgende:
Technisch gezien is meer zoiets als ‘als we gaan muggenziften.’ B.v. ‘technisch gezien is tomaat een fruitsoort’, of ‘technisch gezien kunnen we het Nederlands vanuit een generatief standpunt als een SOV taal beschouwen’, of ‘technisch gezien is het een verkeerslicht en geen stoplicht’.
Technisch gezien is het juist een verkeersregelinstallatie.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:20:20 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67910563
Je kan technisch gezien een goede zin maken, maar die toch nergens op slaat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:21:05 #9
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67910615
Je kan technisch gezien een goed schilderij maken, maar het is toch rommel
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_67918463
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:08 schreef Iblis het volgende:
Aha, dus technisch gezien is eigenlijk dezelfde manier van kritiek geven als 'theoretisch gezien', echter houd je de mogelijkheid voor praktische toepassing ermee wel open?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')