OK hieronder dan een review van mij over een van de goedkoopste hotels in Centrum-London:
http://www.easyhotel.com/Samen met mijn meissie een lang weekend uitgetrokken om nog een naar London te gaan. Uiteraard heb je dan een slaapplek nodig en laat dat nou net een van de grootste kostenposten zijn voor zo'n weekend.
Aangezien romantiek niet in mijn woordenboek voorkomt (vele jaren bij elkaar en een paar dochters enzo) ging ik dus op zoek naar:
Goedkoop hotel
Centrum
Eigen badkamer inclusief douche en toilet
als eisenpakket.
Toen kwam ik dus op bovenstaande site uit en heb het maar gegokt. Aangezien ik al wel eens met Easyjet gevlogen had en dat als betrouwbare partner had ervaren was het gokelement m.i. niet te groot.
Je hebt overigens de keuze uit 4 verschillende hotels (+ Heathrow en Luton). Wij hadden gekozen voor South Kensington.
Procedure: Alles via internet, creditcard payment dus achteraf.
Ook bij aankomst geen poespas. 1 briefje invullen en doorlopen met je security card of whatever.
Ligging: op 5 minuten lopen van het gelijknamige metro-station met 3 lijnen (!) (Circle, District en Picadilly)
Verder loop je langs een Sainsbury's als je naar de metro gaat (Supermarkt 24/7 open). Erg handig!
Dit hotel lag trouwens in de verlengde straat van de grote musea (Natural History, Science en V & A)
Kamer: enorm klein en verder niks:
1) bed
2) een tv
3) deur met toegang tot SCHOON toilet en douche
4) als je claustrofobisch bent aangelegd (tot in de derde graad van de familie) STOP hier dan met lezen.
5) aangezien ik all-the-way wilde proberen ook maar geen raam gekozen (meerprijs van een paar pond). Je zit dan dus in de kelder. 1 voordeel: erg donker, dus goede nachtrust.
6) geen ontbijt en ook niet mogelijk tegen extra betaling. Vonden wij handig omdat we niet zo houden van die buffet-ontbijten die we gewend waren; en dus iedere morgen fris gedouched op weg voor een engels ontbijt.
Samenvatting: ***** out of ***** omdat in naïef ben en wist dat het klein en minimaal zou zijn. Dus beantwoordde bij ons volledig aan de verwachtigingen inclusief properheid.
Wil je romantisch, ruim, ontbijt, geen oranje dan ook niet doen.