quote:Geweldig
Op woensdag 22 mei 2002 20:18 schreef Sjaakman het volgende:
This is a true story from the Word Perfect Help line, which was transcribed from a recording monitoring the customer care department. Needless to say the Help desk employee was fired; however, he/she is currently suing the Word Perfect organization for "Termination Without Cause."
Klant: " ik moet mijn lotus notes password veranderen, kan dat ik word"
Beetje jammer dat soort mensen
Ik had daar eerst ooit eens een spel geinstalleerd en de CD lekker laten zitten. Alleen toen zij een CD nodig had heeft ze die er gewoon bij gestopt. (maar ze kon hem toch al wel open krijgen)
En toen ie weer eens hing (win 98) belde ze op. Dus ik zeggen dat ze een paar keer ctr+alt+del in moet drukken. Komt ze met de melding dat ze een bleuw schrem heeft. Nou ja dat kan. Alleen die gele letters kon ik niet thuis brengen. Had ze zo vaak op del gedrukt dat ie inmiddels al in de bios zat.
En je wil niet weten hoeveel mailtjes ik al van haar gehad heb met de melding dat ie niet online komt.
klant "Ik heb al drie weken geen verbinding meer. Is er soms een storing?"
jacko "Nee meneer, maar gaat U even bij Uw modem kijken welke lampjes er branden?"
(Altijd het eerste dat ik vraag; het is relevante informatie en ik heb bovendien mooi de tijd om een begin te maken met mijn rapport en kan alvast een ping opzetten naar de klant).
Deze klant heeft een draadloze telefoon en hij neemt me dus mee naar de meterkast...
klant "Ehh, er brandt 1 lampje"
(Ik had ondertussen al gezien in de gegevens dat de klant een Motorola modem had)
jacko "Ehh, meneer, wat staat er onder dat lampje?"
klant "Ehh, ik kan het bijna niet zien..ah, ik zie het...standby.."
jacko "Ehh meneer, ziet U die grote blauwe knop op Uw modem waar "standby" op staat? Drukt U daar eens op?"
klant "Hee! Alle lampjes branden weer! Dus ik kan nu weer internetten?"
jacko "Ja meneer. Er heeft zekr 3 weken geleden iemand in de meterkast gepoetst ofzo...."
klant "Dat zou kunnen. Maar ik heb dus 3 weken niet kunnen internetten. Krijg ik over die periode mijn gld terug?"
jacko (schiet in de lach) "U kunt het proberen, maar wat denkt U zelf?"
klant is even stil en hangt dan op..
Of deze:
klant "Die kloteverbinding doet het niet en het is jullie schuld en...."
jacko "Ehh meneer, wilt U even bij het modem gaan kijken en..."
klant "NEEE!!! Het komt door jullie en ik ben systeembeheerder en ik weet zeker dat het aan jullie verbinding ligt en....*gigantische scheldpartij*"
jacko gaat lekker onderuit zitten want jacko vindt boze klanten eigenlijk wel leuk..
*Na zo'n 2 minuten*
jacko "Meneer, U realiseert zich wel dat U mij zit uit te schelden voor 10 eurocent per minuut?"
Stilte aan de andere kant van de lijn...de klant hangt op..
quote:Toevallig Wim Kok?
Op vrijdag 25 april 2003 18:19 schreef MissAlPacino het volgende:
2 Jaar terug of zo moest er wat instellingen bij T veranderd worden.
Ik: Klik met je rechtermuisknop op je netwerkomgeving (voordat we samen het icoontje gevonden hadden waren we al een half uur verder)
T: Hij doet het niet:?
Ik: Dan zal je rechtermuisknop wel kapot zijn, ik kom er zo aan.
Ik liep naar T toe en dacht toch ff proberen, en natuurlijk deed die muisknop het gewoon.
Ik: Wat deed je dan eigenlijk
T pakte haar muis en bewoog deze NAAR het beeldscherm om zo vervolgens op het netwerkicoontje te klikken.
Echt waar gebeurd
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:12 schreef jacko het volgende:
...
jacko gaat lekker onderuit zitten want jacko vindt boze klanten eigenlijk wel leuk..*Na zo'n 2 minuten*
jacko "Meneer, U realiseert zich wel dat U mij zit uit te schelden voor 10 eurocent per minuut?"
Stilte aan de andere kant van de lijn...de klant hangt op..
klant "Mijn verbinding doet het niet en ik ben systeembeheerder van een groot bedrijf en ik weet zeker dat het aan jullie ligt enz. enz, "
jacko "owwkey...dan gaan we even een paar instellingen van Windows doornemen. Welke versie van Windows gebruikt U?"
klant "Ben je doof? Het ligt niet aan de instellingen, maar aan jullie!!!"
*5 minuten gepraat, maar uiteindelijk heeft jacko de klant zo ver om TOCH de instellingen even door te nemen; klant heeft Windows XP*
jacko "klikt U even op start, met de rechtermuisknop op "deze computer" en dan op "eigenschappen". Wat staat er bij "volledige computernaam?"
klant "ehhh, "zusje..."
*jacko telt tot 10; 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10*
Maar ook jacko maakt wel eens blunders....
klant "mijn verbinding doet het niet meer."
jacko "ehh, gaat U even bij het modem kijken hoe de lampjes branden?"
klant "Dat gaat een beetje moeilijk, ik ben blind"
of
klant (klinkt heel boos) "Ik krijg geen verbinding met het Internet"
jacko (heeft net een boze klant afgehandeld en is helemaal in de stemming) "Dan hoeft U nog niet zo boos tegen mij te doen, ik ga proberen U te helpen.."
klant "ehh, het lijkt misschien dat ik nogal boos klink, maar ik heb een longemfyseem en ben daardoor nogal kortademig"
*jacko zakt door de grond*
en de ergste....
klant "mijn verbinding doet het niet en ik wil daarover een klacht indienen"
jacko "dan kunt u het beste een mailtje sturen naar klachten@<naam provider>......
Helpdesk:
Hoe heet de printer?
User:
ADD printer!
HD: meneer, u verwijdert de videokaart en kunt perfect afdrukken.
ik: hmmm, hoe zie ik dan wat ik op mijn beeld heb?
HD: dat kan ook zonder videokaart hoor.
ik: en waaar basseer je dat op?
HD: Nou meneer, dat zegt onze expert, en ik werk thuis ook zonder videokaart.
ik: ja ja, en als ik nou zeg dat ik ook op een helpdesk werk, en je meedeel dat je zonder videokaart geen beeld hebt?
HD: ehm.......................
ik: ben je er nog?
HD: ehm.........(heel stilletjes) ja.
ik: mag ik je een tip geven?
HD: ja tuurlijk.
ik: neem ontslag en laat je omscholen tot dom blondje, gegarandeert dat je slaagt, prettige dag nog.
HD: ehm................
uiteindelijk heb ik hun software maar gestript van commando's, prnter werkt nu super.
Dat ze zulke mensen durven aan te nemen
"Als ik de floppys erin doe. kan ik alleen iets van World Access installeren. Volgens mij heeft u echt de verkeerde floppy's gegeven"
* Klant zat met 2 World axx installatie disks in zn hand... Geen modem of telefoonlijn..... OMG!
Ik: Mijn breedband service werkt niet, ik krijg een foutmelding die me verteld dat mijn gebruikersnaam en paswoord niet bekent zijn op uw domein.
zij: Kan je naar internet verbinding gaan en een nieuwe verbinding opzetten?
ik: nee, u luistert niet. Er is niets mis met de verbinding, uw server herkent mijn gegevens niet meer.
zij: We testen de lijn even voor u.(5 min. later) nee, lijn is ok. Ik kijk even of u geblokkeerd bent. (weer 5 min.) nee, geen blok. Ik zie wel dat we twee telefoon nummers hebben. Nu is Vrijdag een "upgrade" uitgevoerd en we hebben dit (noemt mijn werk nummer) nummer ingesteld als uw adsl nummer.
Ik: da's leuk. M'n werk nummer !!! Daarmee heb ik u een half jaar geleden eens gebeld om wat informatie over uw BB service aan te vragen. Op het moment dat ik mij heb aangemeld is dit met het juiste nummer gebeurt. Dat is bij jullie getest. Vervolgens heb ik de laatste 5 maanden via dat nummer ongeveer dertig keer p/w mezelf aangemeld. Dat is msichien ook wel een indicatie dat dat nummer er iets mee heeft te maken. Welk licht in uw organisatie heeft maar even een ander nummer in mijn account gezet, en vooral, wanneer kan ik weer online?
zij: Nou euhm we moesten iets kiezen dus hebben die maar genomen. Het zal 15 !!! dagen duren voor we uw oude nummer weer terug kunnen zetten. Uw abbo geld loopt wel gewoon door ja, maar als u tussentijds graag wilt internetten mag u gerust even bij Tiscali een "Pay as you go" accountje aanmaken!!
ik: mag ik nu uw manager aan de lijn.
zij: nee, die praat niet meer met klanten!
quote:Da's toch niet "om te lachen"? Da's om te huilen. Wat een ballentent
Op woensdag 6 augustus 2003 20:18 schreef el_bario het volgende:
afgelopen Maandagavond
Ik bel naar Tiscali want m'n internet werkt niet.....Ik: Mijn breedband service werkt niet, ik krijg een foutmelding die me verteld dat mijn gebruikersnaam en paswoord niet bekent zijn op uw domein.
zij: Kan je naar internet verbinding gaan en een nieuwe verbinding opzetten?
ik: nee, u luistert niet. Er is niets mis met de verbinding, uw server herkent mijn gegevens niet meer.
zij: We testen de lijn even voor u.(5 min. later) nee, lijn is ok. Ik kijk even of u geblokkeerd bent. (weer 5 min.) nee, geen blok. Ik zie wel dat we twee telefoon nummers hebben. Nu is Vrijdag een "upgrade" uitgevoerd en we hebben dit (noemt mijn werk nummer) nummer ingesteld als uw adsl nummer.
Ik: da's leuk. M'n werk nummer !!! Daarmee heb ik u een half jaar geleden eens gebeld om wat informatie over uw BB service aan te vragen. Op het moment dat ik mij heb aangemeld is dit met het juiste nummer gebeurt. Dat is bij jullie getest. Vervolgens heb ik de laatste 5 maanden via dat nummer ongeveer dertig keer p/w mezelf aangemeld. Dat is msichien ook wel een indicatie dat dat nummer er iets mee heeft te maken. Welk licht in uw organisatie heeft maar even een ander nummer in mijn account gezet, en vooral, wanneer kan ik weer online?
zij: Nou euhm we moesten iets kiezen dus hebben die maar genomen. Het zal 15 !!! dagen duren voor we uw oude nummer weer terug kunnen zetten. Uw abbo geld loopt wel gewoon door ja, maar als u tussentijds graag wilt internetten mag u gerust even bij Tiscali een "Pay as you go" accountje aanmaken!!
ik:mag ik nu uw manager aan de lijn.
zij: nee, die praat niet meer met klanten!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Mensen die denken het allemaal te weten...
Op woensdag 18 juni 2003 20:30 schreef tomic het volgende:
"Door uw winkel is mij verzekerd dat hier het internet opstaat meneer."Als ik de floppys erin doe. kan ik alleen iets van World Access installeren. Volgens mij heeft u echt de verkeerde floppy's gegeven"
* Klant zat met 2 World axx installatie disks in zn hand... Geen modem of telefoonlijn..... OMG!
quote:Packard Bell, het n00bmerk bij uitstek zeg maar, en dan door de klant laten openschroeven?
Op dinsdag 9 juli 2002 13:42 schreef Quosego het volgende:
Ik: Goedeavond Packard Bell helpdesk, hoe kan ik u helpen..
Klant: Ja ik heb net een computer gekocht en die wil niet aangaan.
I: alle kabel heeft u gecontroleerd
k: ja
i: dan moeten we de computer even openmaken of daar alles goed zit. Ziet u op de achterkant 2 duim schroeven (schroeven met ribbels die makkelijk vast te pakken zijn zodat er geen schroevendraaiers nodig zijn)
k: ja die zie ik.
i: kunt u die even los draaien met de hand
k: nee daar zijn ze te klein voor, ik pak even een schroevendraaier.
Ik heb in de tussentijd de telefoon op meeluisteren gezet.
k: ik ben er weer
i: mooi ziet u die 2 grote schroeven in de witte rand aan de achterkant van de computer.
k: Ja die schroeven zie ik, ik draai ze los.
Ik denk dat zal wel goed gaan. Opeens hoor ik een kabaal van een vallend iets waardoor iets brak.
k: Hee er zit nu een gat in mijn computer waar de powerkabel in ging. Die viel nu naar beneden, is dit de bedoeling.
i: Huuu nee niet echt, u heeft de verkeerde schroeven los gedraaid.
Mijn afdeling plat van het laggen en ik ook. Merkt de klant op: meneer lacht u mij nu uit, waarop ik antwoord nee, een collega staat moppen te tappen en gekke bekken te trekken naast mij en ik kan het niet helpen om mijn lachen om hem in te houden. Klant redelijk geiriteerd.
i: meneer wilt u nu de juiste schroeven los draaien.
k 2 mins later: gedaan.
i: wat ziet u nu?
k: een voeding (ik had uitgelegd wat dat was) en een aantal gesplinterde groene kaarten en heel veel kabels.
i: Nou meneer, ik laat een reparateur langskomen om de schade tegen uw eigen vergoeding te repareren.
k: WAT ik heb gedaan wat u mij vertelde.
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
Hier een overzichtje van een aantal helpdesk verhalen:
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Klant: "Een witte."
Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje in te drukken?"
Klant: "Nee hoor, hij komt er echt niet uit."
Heldpesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Nee, wacht! Ik zie het al, ik had de diskette er nog
niet in gedaan, hij ligt op mijn bureau.. sorry..."
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de
linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Eeh. Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ."
Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo
technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
Klant: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt
hij: 'can't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de
monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
Klant: "Ah, dank je."
Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me
gekocht heeft in de supermarkt."
Helpdesk: ". en dan toets u nu F8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks."
Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar
achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Is er
misschien een ander toetsenbord?" ! Klant: " Ja, er staat er hier nog
eentje. Ah. Die doet het wel."
Verzuchting van een helpdesk medewerker: "Ik vind het vreemd dat
er bijna geen handleidingen te vinden zijn die na de instructie "press
any key" eerlijk genoeg zijn om toe te voegen: "behalve Shift,
Caps Lock, Control, Alt, Num Lock, Scroll Lock...."
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien
doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."
"Welk anti-virus programma gebruikt u?"
"Netscape."
"Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
"Oh, sorry...Internet Explorer."
Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een
screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis
beweeg, gaat hij weg!"
Helpdesk: "Microsoft tech support, kan ik u helpen?" Oude vrouw:
" Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen
jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Ms Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
Helpdesk: "Oke, en wat is het probleem?"
Klant: "Nou, ik krijg wel de letter a. Maar hoe zet ik er nou
een rondje omheen?"
Helpdesk via e-mail:
Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!"
Helpdesk mailt na enig nadenken terug: "Jawel hoor."
Een medewerker van een internetprovider hielp een vrouw met een
technisch probleem. Terwijl de twee wachtten tot de computer opnieuw
was opgestart,vroeg de vrouw aan de medewerker of hij haar kon zien door het scherm heen. Met gevoel voor humor antwoordde de medewerker: Nou, ziet u dat kleine groene lichtje op de monitor?" Het volgende wat hij hoorde was een luide gil terwijl de vrouw de telefoon op de grond liet vallen.
Staan wel een paar leuke tussen toch ???
''Ik heb hier pas geleden een computer gekocht, deze zou geschikt zijn voor @Home kabelinternet maar dat past er helemaal niet op'' (gooit factuur neer, mobo met lan onboard)
- ''Zit er dan geen aansluiting voor een netwerkkabel achterop?''
''Nee, dat zit er niet op, er zit wel een aansluiting op waar die in kan maar daar boven staan 3 computerschermen in een driehoekje. Daar mag hij niet in want dat is om een extra monitor op aan te sluiten.''
- ''Meneer, dan doet u hem maar mooi in die monitor aansluiting, en veel plezier''
quote:Ah, de systeembeheerder.
Op zondag 27 april 2003 11:23 schreef jacko het volgende:
klant "Mijn verbinding doet het niet en ik ben systeembeheerder van een groot bedrijf en ik weet zeker dat het aan jullie ligt enz. enz, "
Deze komt ook langs in de vorm "Ik werk al 30 jaar in de IT", "Mijn broer is netwerkbeheerder", "Ik heb een specialist laten langskomen"
Vreemd altijd dat die IT specialisten niet in staat zijn om een een netwerkkaart op 'automatisch ip adres verkrijgen' te zetten wanneer de handleiding dit vermeld
De klant had een gedeelde schijf welke hij via explorer netjes kone benaderen. Maar de klant vond dat wel lastig. In mijn enthousiasme vertelde ik de man dat hij ook schijven kon mappen...
"huh? meppen??"
Ik en mijn grote mond
quote:1-0
Op maandag 8 april 2002 14:20 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Jij bent zeker zo'n klant?
Wel lang om te lezen zeg, maar gelukkig kende ik de meestal al. Ze blijven wel leuk!
quote:Dat zijn de ergste..
Op zaterdag 26 april 2003 10:12 schreef jacko het volgende:
jacko "Ehh meneer, wilt U even bij het modem gaan kijken en..."
klant "NEEE!!! Het komt door jullie en ik ben systeembeheerder en ik weet zeker dat het aan jullie verbinding ligt en....*gigantische scheldpartij*"
quote:Hahaha
Op zondag 27 april 2003 11:23 schreef jacko het volgende:
-- knip --klant "mijn verbinding doet het niet en ik wil daarover een klacht indienen"
jacko "dan kunt u het beste een mailtje sturen naar klachten@<naam provider>......
![]()
Off-topic: Winows NT heeft ook zoiets grappigs:
Keyboard not found.
Press F1-key for Help
(Of zoiets, weet de exacte tekst niet meer...) Typisch Microsoft
Onder het motto: melk wel horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |