abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5111170
Zit zelf ook soms op helpdesk, een aantal gesprekken:

Klant1: Ik krijg computer niet aan?
Ik: Druk op grote ronde knop aan de voorkant van de kast
Klant1: Ow is dat de aan uit knop, ik zat op jullie logo te drukken

(blijkt klant de pc aan en uit te willen zetten met de casebadge...)

Klant2: Ik krijg computer niet aan?
Ik: Druk op grote ronde knop aan de voorkant van de kast
Klant2: Ow is dat de aan uit knop, ik zat op de knop achterop de kast te drukken

(blijkt klant met de 1/0 switch van de voeding de pc aan te willen zetten...)

Klant3: Ik heb windows millenium 2000
Ik: ...

Klant4: Ik heb windows 97
Ik: ...

Klant5: Ik heb mijn pc opgestart in veilige modems
Ik: ...

Ik: Okay klant6 u mag nu de pc uitzetten
Klant6: Heel de pc???

Ik: (verwacht dat klant een illegale windows wil installeren)
Wat staat er op uw windows cd meneer?
Klant7: Philips 80 minuten
Ik: ...

pi_5111289
quote:
Op maandag 22 juli 2002 16:13 schreef tec het volgende:
Ik: (verwacht dat klant een illegale windows wil installeren)
Wat staat er op uw windows cd meneer?
Klant7: Philips 80 minuten
Ik: ...
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6917854
Euhh, Voor zover ik weet is het toegestaan van elke cd 1 copie voor jezelf te maken, toch?

En wat helldeskerz betreft: Het kan ook andersom...
Ik heb 9 maanden voor een isp gewerkt en weet dus een beetje hoe het daar werkt.. Nu werk ik af en toe voor een automatiserings bedrijf (webdesign, netwerk aanleg e.d.) en ik kwam er niet uit met de instalatie van een adsl router van ladot..

username en pass waren per email (niet eens per brief) toegestuurt. Deze username bestond (in dat mailtje) uit een paar letters en cijfers zonder nog iets daar achter. Helldesk van ladot gebelt.. Hij vond het vreemd, alle instellingen correct, maar niet "up" te krijgen..
Volgende dag hoorde ik dat er nog @ladotdsl.nl achter moest staan.. Was misschien handig geweest om dat dan ook in dat mailtje te zetten.

if (!self->isAlive) { delete self; self = new Person(me); }
  woensdag 18 december 2002 @ 16:29:14 #79
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_7410129
niet alleen klanten kunnen erg dom zijn, maar de sysbeheerders kunnen er af en toe ook wat van.

2 jaar geleden een x meegemaakt op de hoge school van utrecht, dat de systeembeheerder iets moest wijzigen in de internet opties van IE. ik vondt het zelf erg knap van deze man dat hij er 15 minuten over kon doen om de internet opties te vinden...... :S

I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
pi_7410705
schopje richting onzin
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  woensdag 18 december 2002 @ 17:36:31 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_7411480

herkenbaar..

wat ook vaak voorkomt eigenlijk

user: mijn beeldscherm is kapot, hij is helemaal zwart
ik: ok, zitten de kabels er wel goed in?
user: ja die heb ik nagekeken natuurlijk
ik: brand er een groen of oranje lichtje op de monitor?
user: nee
ik: druk de on knop eens in
user:(je hoort een klik).....ow.....
ik: prettige dag nog

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 december 2002 @ 17:55:22 #82
42617 drmoebius
Tho shall not stand in my way!
pi_7411877
ik heb zelf ook wel eens in de klink gelegen met een helpdesk.

ik heb voor mijn werk een mail adres gehad en nu wilde ik via outlook werken dus ik alles ingesteld zoals was aangegeven maar ik kom er niet in. ik bel ze op:

ik: ik kom mijn mail niet in via outlook

hd: ja dat moet je via je browser doen

ik: ja maar het kon toch via outlook? :S

hd: dan moet jeje smtp goed zetten.

ik: en wat is mijn adres dan?

hd: ja bij de smtp (collega naast me zegt me dat ik niet zulke moeilijke vragen moet stellen )

ik: nee ik bedoel mijn EMAIL adres. die moet ik nl. ook invullen en die kon ik niet terugvinden.

hd: oh *leest mail adres op*.

ik: ok bedankt.

het werkt

Cities burn and Citicenz cry, it is my kind of art.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 12:01:20 #83
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7889355
quote:
Op dinsdag 9 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
Hahhahaha, ooit eens bij stil gestaan dat dat echt kan?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_7889436
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 12:01 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Hahhahaha, ooit eens bij stil gestaan dat dat echt kan?


Klopt is bij mij ook eens overkomen.
Had weliswaar cola over mn TB gedropt maar het mobo was mooi kapot (althans de PS2 poort van mn toetsenbord)
  dinsdag 14 januari 2003 @ 12:16:08 #85
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_7889544
ik: Druk op F8 meneer bij het opstarten.
klant: Doet niet wat
ik: nog keer proberen
klant: Doet nog steeds nix
ik: Typte u écht F8?
klant: Ja tuurlijk F en 8.
ik:

Of

KLant met enorme escalatie, een call verleden van heb ik jou daar.
klant: GVD ik heb nog steeds ongelooflijk veel problemen met de pc. Als ik hem uitzet en daarna aan dan gaat hij of mijn pc scannen en hangt windows heel vaak en zijn om de haverklap apparaten onbruikbaar.
ik: Goed, laat maar eens zien, zet hem maar eens uit.
klant: momentje (je hoort hem ff de telefoon neerleggen en vervolgens de stekker uit de contactdoos rukken)
ik: Meneer, hoe sluit U de pc af?
klant: Nou hij hangt zo vaak, ik ruk gewoon de stekker uit de contactdoos.
ik: DUH

of

Klant probeert op internet te komen.
ik: Heeft U de stekker van de pc naar de telefooncontactdoos aangesloten?
klant: ja, ziet er goed uit
ik: Hmmm.. dan zou hij toch in ieder geval een beltoon moeten geven.
klant: Ik merk wel dat hij er moeilijk in gaat in de pc
ik: Oh, eehm kijkt U eens of er nog een andere aansluiting is, waar hij wellicht ook of zelfs beter in past.
klant: Jah! die is er.
Wat denk je, voila beltoon en deelnemer had de stekker in de netwerkkaart gestopt.

Oh oh oh en zo heb ik nog wel emmers vol met verhalen

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 20:45:13 #86
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_7898606
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 12:16 schreef chocolatemoeze het volgende:
< KNIP >

Oh oh oh en zo heb ik nog wel emmers vol met verhalen


Doet maar
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  woensdag 15 januari 2003 @ 00:21:19 #87
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_7903115
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:48 schreef Doopy-X- het volgende:

zij: hoi, ik wil graag cd installeren
ik: ok, zit de cd erin?
zij: hoe moet dat?
ik: *diepe zucht* onder je cd-rom speler zit een knopje, daarop drukken
zij: hey, hij gaat open!
.....
Dit was er 1 die mij het recenste bijstaat, zodra ik weer een ECHTE domme heb zal ik hem hier posten


Dan bof je nog. Ik had van de week een meneer aan de lijn die beweerde dat hij geen knopje op zijn cdrom had.

"Meneer, drukt u maar op het knopje van uw cdrom"
-Knopje....hmm...da'hebbik nie.
"Jawel, er MOET een knopje opzitten, ik weet het zeker!"
-Neehoor, da'hebbik nie!
"En als u met uw vlakke hand op uw cdromspeler drukt?"
-Neehoor, 'r komt niks uut!

Tis niet gelukt. Volgens mij had ie helemaal geen cdromspeler namelijk .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_7903226
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 00:21 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dan bof je nog. Ik had van de week een meneer aan de lijn die beweerde dat hij geen knopje op zijn cdrom had.

"Meneer, drukt u maar op het knopje van uw cdrom"
-Knopje....hmm...da'hebbik nie.
"Jawel, er MOET een knopje opzitten, ik weet het zeker!"
-Neehoor, da'hebbik nie!
"En als u met uw vlakke hand op uw cdromspeler drukt?"
-Neehoor, 'r komt niks uut!

Tis niet gelukt. Volgens mij had ie helemaal geen cdromspeler namelijk .


Simpel Ga naar deze computer, als daar geen cdrom bijstaat zit'ie ook niet in de pc. En als'ie er wel staan gewoon rechtsklikken en dan Eject aanklikken, komt het laatje er vanzelf uit
  woensdag 15 januari 2003 @ 12:25:34 #89
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_7907880
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Simpel Ga naar deze computer, als daar geen cdrom bijstaat zit'ie ook niet in de pc. En als'ie er wel staan gewoon rechtsklikken en dan Eject aanklikken, komt het laatje er vanzelf uit


Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.

Simpel hoor! .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 15 januari 2003 @ 12:30:14 #90
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_7907955
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:
Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.

Simpel hoor! .


Ik denk dat die vent jou in de zeik heeft genomen !
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  woensdag 15 januari 2003 @ 12:34:50 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_7908016
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.

Simpel hoor! .


ghehehe, die zijn het grappigst, als je ze maar niet te vaak aan de lijn krijgt, die digitale josti-tosties..

Of helemaal boos bellen ze op, schreeuwend dat hun account op slot staat en ze blijven volhouden dat het niet hun fout is, tieren janken en noem het maar op.. 2 minuten later laten ze je eindelijk aan het woord, vraag je: staat je caps-lock aan?
[stilte...] errhh ja..

en dan gewoon zeggen, dat is niet zo slim he, blijkt het toch je eigen fout te zijn, heb em weer unlocked en tot ziens. .

je voelt gewoon het schaamrood door de telefoon gloeien .

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_7914793
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.

Simpel hoor! .


Da's wel heel erg. Zo iemand moet eens een goed gesprek hebben met iemand in de winkel waar'ie de pc gehaald heeft, om te regelen dat'ie hem weer terug mag brengen
pi_7944551
Ik heb de Any Key gevonden trouwens...
pi_7951493
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 18:27 schreef Light het volgende:

[..]

Da's wel heel erg. Zo iemand moet eens een goed gesprek hebben met iemand in de winkel waar'ie de pc gehaald heeft, om te regelen dat'ie hem weer terug mag brengen


Ik zweer je dat een toen malige collega van mij dat tegen een klant gezegd heeft...

"Heeft u alle verpakkings matterialen nog?"

-"Euh ja..."

"Dan lijkt het me het beste als u hem gewoon weer in gaat pakken en terug naar de winkel gaat brengen. Want ik heb echt geen idee waarom u in vredes naam een computer zou moeten bezitten."

  vrijdag 17 januari 2003 @ 16:07:19 #95
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_7953666
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:08 schreef Tielenaar het volgende:
Ik heb de Any Key gevonden trouwens...
[afbeelding]
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_7954199
Ik durf het bijna niet te vertellen maar ik heb ook nog eens een tijdje met de help desk aan de lijn gehangen.
We hadden een nieuwe pc van de aldi (medion) met een geforce mx 460.

Ik wilde film op de tv kijken dus s-video kabeltje tussen (voorkant van) de pc en de tv. gebeurt niets.

Vanalles geprobeert, van andere kabeltjes, tot verschillende nieuwe drivers, instellingen veranderen, zelfs een scart/s-video converter gebruikt en die omgekeerd aangesloten zodat de pc meer weerstand zou voelen en misschien dan wel de tv zou detecteren. niets

Ik dus besloten om de helpdesk te bellen en uitgelegd wat ik allemaal gedaan had. Die man moet gedacht hebben dat ik er wel wat verstand van had na alles wat ik gedaan had en was ook ten einde raad.

Helpdesk: "meneer, u heeft het kabeltje toch wel aan de achterkant aangesloten he?"
Ik: "oooowwww, daar zit ook een aansluiting zegmaar?"
Helpdesk:

Blijkt dat ik de hele tijd op de s-video INGANG had aangesloten. Had er helemaal niet bij stilgestaan dat er een ingang op zat ook...

pi_7954414
Op de hd waar ik werk is er tel.support en mailsupport.
Ik kreeg een keer een fax binnen.
Van een klant die doof is.
Probleem: zijn e-mail werkte niet...
  Moderator maandag 17 februari 2003 @ 11:52:00 #98
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_8532307
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:34 schreef lamaris het volgende:
Op de hd waar ik werk is er tel.support en mailsupport.
Ik kreeg een keer een fax binnen.
Van een klant die doof is.
Probleem: zijn e-mail werkte niet...
Ik zal dan wel heel dom zijn, maar vertel me es waarom dit gek is ? Jullie hebben tel. support en mailsupport. Die man is doof dus bellen gaat niet. Zijn probleem is dat hij niet kan emailen, daarvoor neemt hij contact op met jullie...
Blijkbaar hebben jullie ook nog een fax want daarop kwam de call binnen. Dan kun je toch terugfaxen of ligt dat nou aan mij ?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 17 februari 2003 @ 11:56:34 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_8532394
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zal dan wel heel dom zijn, maar vertel me es waarom dit gek is ? Jullie hebben tel. support en mailsupport. Die man is doof dus bellen gaat niet. Zijn probleem is dat hij niet kan emailen, daarvoor neemt hij contact op met jullie...
Blijkbaar hebben jullie ook nog een fax want daarop kwam de call binnen. Dan kun je toch terugfaxen of ligt dat nou aan mij ?


Maar het is wel grappig, niet dom grappig maar eerder logisch maar toch grappig..
Denk ik dan he, anders begrijp ik er ook niets van .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_10010737
quote:
Op maandag 22 juli 2002 15:05 schreef Frits het volgende:
Ik werk ook bij een automatiseringsbedrijf en gelukkig doen we niet veel particulieren maar toch heb ik een paar leuke voorbeeldjes:

Man: Als ik filmpjes van internet download dan heb ik er geen geluid bij
Ik: oh heeft u een geluidskaart in uw computer
Man: weet ik niet, maar ik heb gehoord dat ik een voice modem moet hebben en die heb ik niet, ligt het daar niet in.
Ik: Nee dat heeft er niets mee te maken, u moet een geluidskaart hebben
Man: Nee ik ben er bijna zeker van dat het die modem is.

Uiteindelijk heb ik die vent moeten doorschakelen naar m'n baas die er ook nog eens een half uur mee bezig was...
----------------
Klant: Ik dacht dat je alle porno van het internet zou halen...
---------------------
Deze klant is een SYSTEEMBEHEERDER, ik vond het belachelijk dat hij hiermee kwam

Klant: Hallo met die en die van bedrijf x, ik heb laatst een UPS gekocht bij jullie maar daar zitten geen installtiefloppies bij.
Ik: Ja maar dan download je ze toch gewoon van internet.
Klant: Ja maar ik weet niet waar.
Ik: Kunt u dat niet van de UPS aflezen?
Klant: Nee
Ik helemaal opzoeken in ons systeem..
Ik: Ah het is een APC
Klant: Oh ja ik zie het staan
Ik wou al bijna ophangen
Klant: Maar waar moet ik het nu downloaden dan?
Ik: Probeer het eens bij APC.com
Klant: ja en dan?
Ik: Ga naar drivers en voer het typenummer in
Klant: Welk typenummer is het dan?
Ik: WEER opzoeken in ons systeem.. ja dit en dit.
Klant: Ok moet ik het daarna downloaden
Ik: Ja
Klant: OK dank je wel

5 minuten later belde hij weer op.
Klant: Oh ja hoe moet ik een cd writer installeren
Ik: Nou kast open, erin schroeven ide + power aansluiten cd burn software installeren en het werkt
Klant: ok

En dit is gewoon een fucking SYSTEEMBEHEERDER!! Belachelijk!


Om even wat aan te halen. IK wordt HIER ZOW SCHIJT TY** MisseLIJK van!!! Zoveel gasten die wel volwaardig systeembeheerders
zijn zitten op de bank omdat zulke KLO*O'Zz alle vacatures bezetten...
Terwijl ze bij een Frites Tent thuis horen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')