abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10012599
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 20:18 schreef Sjaakman het volgende:
This is a true story from the Word Perfect Help line, which was transcribed from a recording monitoring the customer care department. Needless to say the Help desk employee was fired; however, he/she is currently suing the Word Perfect organization for "Termination Without Cause."
Geweldig
pi_10012799
2 Jaar terug of zo moest er wat instellingen bij T veranderd worden.
Ik: Klik met je rechtermuisknop op je netwerkomgeving (voordat we samen het icoontje gevonden hadden waren we al een half uur verder)
T: Hij doet het niet:?
Ik: Dan zal je rechtermuisknop wel kapot zijn, ik kom er zo aan.
Ik liep naar T toe en dacht toch ff proberen, en natuurlijk deed die muisknop het gewoon.
Ik: Wat deed je dan eigenlijk
T pakte haar muis en bewoog deze NAAR het beeldscherm om zo vervolgens op het netwerkicoontje te klikken.
Echt waar gebeurd
"You think you're big time!? You're gonna die big time!"
  vrijdag 25 april 2003 @ 18:29:44 #103
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_10013003
Vorige week nog.

Klant: " ik moet mijn lotus notes password veranderen, kan dat ik word"

Beetje jammer dat soort mensen

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 25 april 2003 @ 21:53:38 #104
35662 Heintje
Gears of War.
pi_10017080
Mijn oma is sinds een paar jaar ook begonnen met computeren en internet + mail.

Ik had daar eerst ooit eens een spel geinstalleerd en de CD lekker laten zitten. Alleen toen zij een CD nodig had heeft ze die er gewoon bij gestopt. (maar ze kon hem toch al wel open krijgen)

En toen ie weer eens hing (win 98) belde ze op. Dus ik zeggen dat ze een paar keer ctr+alt+del in moet drukken. Komt ze met de melding dat ze een bleuw schrem heeft. Nou ja dat kan. Alleen die gele letters kon ik niet thuis brengen. Had ze zo vaak op del gedrukt dat ie inmiddels al in de bios zat.

En je wil niet weten hoeveel mailtjes ik al van haar gehad heb met de melding dat ie niet online komt.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_10024143
Ook ik werk op een helpdesk van een bekende kabelinternetprovider en vind het nog steeds leuk werk. Afgelopen week meegemaakt:

klant "Ik heb al drie weken geen verbinding meer. Is er soms een storing?"
jacko "Nee meneer, maar gaat U even bij Uw modem kijken welke lampjes er branden?"

(Altijd het eerste dat ik vraag; het is relevante informatie en ik heb bovendien mooi de tijd om een begin te maken met mijn rapport en kan alvast een ping opzetten naar de klant).

Deze klant heeft een draadloze telefoon en hij neemt me dus mee naar de meterkast...

klant "Ehh, er brandt 1 lampje"

(Ik had ondertussen al gezien in de gegevens dat de klant een Motorola modem had)

jacko "Ehh, meneer, wat staat er onder dat lampje?"
klant "Ehh, ik kan het bijna niet zien..ah, ik zie het...standby.."
jacko "Ehh meneer, ziet U die grote blauwe knop op Uw modem waar "standby" op staat? Drukt U daar eens op?"
klant "Hee! Alle lampjes branden weer! Dus ik kan nu weer internetten?"
jacko "Ja meneer. Er heeft zekr 3 weken geleden iemand in de meterkast gepoetst ofzo...."
klant "Dat zou kunnen. Maar ik heb dus 3 weken niet kunnen internetten. Krijg ik over die periode mijn gld terug?"
jacko (schiet in de lach) "U kunt het proberen, maar wat denkt U zelf?"

klant is even stil en hangt dan op..

Of deze:

klant "Die kloteverbinding doet het niet en het is jullie schuld en...."
jacko "Ehh meneer, wilt U even bij het modem gaan kijken en..."
klant "NEEE!!! Het komt door jullie en ik ben systeembeheerder en ik weet zeker dat het aan jullie verbinding ligt en....*gigantische scheldpartij*"

jacko gaat lekker onderuit zitten want jacko vindt boze klanten eigenlijk wel leuk..

*Na zo'n 2 minuten*

jacko "Meneer, U realiseert zich wel dat U mij zit uit te schelden voor 10 eurocent per minuut?"

Stilte aan de andere kant van de lijn...de klant hangt op..

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  zaterdag 26 april 2003 @ 11:21:40 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_10024657
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 18:19 schreef MissAlPacino het volgende:
2 Jaar terug of zo moest er wat instellingen bij T veranderd worden.
Ik: Klik met je rechtermuisknop op je netwerkomgeving (voordat we samen het icoontje gevonden hadden waren we al een half uur verder)
T: Hij doet het niet:?
Ik: Dan zal je rechtermuisknop wel kapot zijn, ik kom er zo aan.
Ik liep naar T toe en dacht toch ff proberen, en natuurlijk deed die muisknop het gewoon.
Ik: Wat deed je dan eigenlijk
T pakte haar muis en bewoog deze NAAR het beeldscherm om zo vervolgens op het netwerkicoontje te klikken.
Echt waar gebeurd
Toevallig Wim Kok?
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 26 april 2003 @ 11:26:14 #107
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_10024695
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:12 schreef jacko het volgende:
...
jacko gaat lekker onderuit zitten want jacko vindt boze klanten eigenlijk wel leuk..

*Na zo'n 2 minuten*

jacko "Meneer, U realiseert zich wel dat U mij zit uit te schelden voor 10 eurocent per minuut?"

Stilte aan de andere kant van de lijn...de klant hangt op..


Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_10041607
Het leukste zijn toch wel de klanten die alles denken te weten....

klant "Mijn verbinding doet het niet en ik ben systeembeheerder van een groot bedrijf en ik weet zeker dat het aan jullie ligt enz. enz, "

jacko "owwkey...dan gaan we even een paar instellingen van Windows doornemen. Welke versie van Windows gebruikt U?"

klant "Ben je doof? Het ligt niet aan de instellingen, maar aan jullie!!!"

*5 minuten gepraat, maar uiteindelijk heeft jacko de klant zo ver om TOCH de instellingen even door te nemen; klant heeft Windows XP*

jacko "klikt U even op start, met de rechtermuisknop op "deze computer" en dan op "eigenschappen". Wat staat er bij "volledige computernaam?"

klant "ehhh, "zusje..."

*jacko telt tot 10; 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10*


Maar ook jacko maakt wel eens blunders....

klant "mijn verbinding doet het niet meer."

jacko "ehh, gaat U even bij het modem kijken hoe de lampjes branden?"

klant "Dat gaat een beetje moeilijk, ik ben blind"

of

klant (klinkt heel boos) "Ik krijg geen verbinding met het Internet"

jacko (heeft net een boze klant afgehandeld en is helemaal in de stemming) "Dan hoeft U nog niet zo boos tegen mij te doen, ik ga proberen U te helpen.."

klant "ehh, het lijkt misschien dat ik nogal boos klink, maar ik heb een longemfyseem en ben daardoor nogal kortademig"

*jacko zakt door de grond*

en de ergste....

klant "mijn verbinding doet het niet en ik wil daarover een klacht indienen"

jacko "dan kunt u het beste een mailtje sturen naar klachten@<naam provider>......

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_10045274
User:
Ik heb een printer geinstalleerd maar hij drukt niet af.

Helpdesk:
Hoe heet de printer?

User:
ADD printer!

pi_10061943
Wat dacht je van dit dan?
ik werk zelf ook op een helpdesk, en moets eens een printer van mijn oom aan de praat zien te krijgen, was een lexmark.
printer gaf een conflict met de drivers van de videokaart, ik kijken op lexmark website voor nieuwe drivers, die waren er niet. uiteindelijk maar gebeld met de helpdesk van lexmark.
Pikkie van de HD wist het niet en ging ff naar de "experts" toe om te informeren.
Na 15 minuten te hebben gewacht kwamen de experts met de volgende, volgens hun veel gebruikte en goed werkende, oplossing:

HD: meneer, u verwijdert de videokaart en kunt perfect afdrukken.
ik: hmmm, hoe zie ik dan wat ik op mijn beeld heb?
HD: dat kan ook zonder videokaart hoor.
ik: en waaar basseer je dat op?
HD: Nou meneer, dat zegt onze expert, en ik werk thuis ook zonder videokaart.
ik: ja ja, en als ik nou zeg dat ik ook op een helpdesk werk, en je meedeel dat je zonder videokaart geen beeld hebt?
HD: ehm.......................
ik: ben je er nog?
HD: ehm.........(heel stilletjes) ja.
ik: mag ik je een tip geven?
HD: ja tuurlijk.
ik: neem ontslag en laat je omscholen tot dom blondje, gegarandeert dat je slaagt, prettige dag nog.
HD: ehm................

uiteindelijk heb ik hun software maar gestript van commando's, prnter werkt nu super.
Dat ze zulke mensen durven aan te nemen

  woensdag 18 juni 2003 @ 20:30:52 #111
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_11202340
"Door uw winkel is mij verzekerd dat hier het internet opstaat meneer.

"Als ik de floppys erin doe. kan ik alleen iets van World Access installeren. Volgens mij heeft u echt de verkeerde floppy's gegeven"

* Klant zat met 2 World axx installatie disks in zn hand... Geen modem of telefoonlijn..... OMG!

Het leven is wat je ervan maakt!
pi_12264164
afgelopen Maandagavond
Ik bel naar Tiscali want m'n internet werkt niet.....

Ik: Mijn breedband service werkt niet, ik krijg een foutmelding die me verteld dat mijn gebruikersnaam en paswoord niet bekent zijn op uw domein.
zij: Kan je naar internet verbinding gaan en een nieuwe verbinding opzetten?
ik: nee, u luistert niet. Er is niets mis met de verbinding, uw server herkent mijn gegevens niet meer.
zij: We testen de lijn even voor u.(5 min. later) nee, lijn is ok. Ik kijk even of u geblokkeerd bent. (weer 5 min.) nee, geen blok. Ik zie wel dat we twee telefoon nummers hebben. Nu is Vrijdag een "upgrade" uitgevoerd en we hebben dit (noemt mijn werk nummer) nummer ingesteld als uw adsl nummer.
Ik: da's leuk. M'n werk nummer !!! Daarmee heb ik u een half jaar geleden eens gebeld om wat informatie over uw BB service aan te vragen. Op het moment dat ik mij heb aangemeld is dit met het juiste nummer gebeurt. Dat is bij jullie getest. Vervolgens heb ik de laatste 5 maanden via dat nummer ongeveer dertig keer p/w mezelf aangemeld. Dat is msichien ook wel een indicatie dat dat nummer er iets mee heeft te maken. Welk licht in uw organisatie heeft maar even een ander nummer in mijn account gezet, en vooral, wanneer kan ik weer online?
zij: Nou euhm we moesten iets kiezen dus hebben die maar genomen. Het zal 15 !!! dagen duren voor we uw oude nummer weer terug kunnen zetten. Uw abbo geld loopt wel gewoon door ja, maar als u tussentijds graag wilt internetten mag u gerust even bij Tiscali een "Pay as you go" accountje aanmaken!!
ik: mag ik nu uw manager aan de lijn.
zij: nee, die praat niet meer met klanten!

  donderdag 14 augustus 2003 @ 10:22:39 #113
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_12423370
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 20:18 schreef el_bario het volgende:
afgelopen Maandagavond
Ik bel naar Tiscali want m'n internet werkt niet.....

Ik: Mijn breedband service werkt niet, ik krijg een foutmelding die me verteld dat mijn gebruikersnaam en paswoord niet bekent zijn op uw domein.
zij: Kan je naar internet verbinding gaan en een nieuwe verbinding opzetten?
ik: nee, u luistert niet. Er is niets mis met de verbinding, uw server herkent mijn gegevens niet meer.
zij: We testen de lijn even voor u.(5 min. later) nee, lijn is ok. Ik kijk even of u geblokkeerd bent. (weer 5 min.) nee, geen blok. Ik zie wel dat we twee telefoon nummers hebben. Nu is Vrijdag een "upgrade" uitgevoerd en we hebben dit (noemt mijn werk nummer) nummer ingesteld als uw adsl nummer.
Ik: da's leuk. M'n werk nummer !!! Daarmee heb ik u een half jaar geleden eens gebeld om wat informatie over uw BB service aan te vragen. Op het moment dat ik mij heb aangemeld is dit met het juiste nummer gebeurt. Dat is bij jullie getest. Vervolgens heb ik de laatste 5 maanden via dat nummer ongeveer dertig keer p/w mezelf aangemeld. Dat is msichien ook wel een indicatie dat dat nummer er iets mee heeft te maken. Welk licht in uw organisatie heeft maar even een ander nummer in mijn account gezet, en vooral, wanneer kan ik weer online?
zij: Nou euhm we moesten iets kiezen dus hebben die maar genomen. Het zal 15 !!! dagen duren voor we uw oude nummer weer terug kunnen zetten. Uw abbo geld loopt wel gewoon door ja, maar als u tussentijds graag wilt internetten mag u gerust even bij Tiscali een "Pay as you go" accountje aanmaken!!
ik: mag ik nu uw manager aan de lijn.
zij: nee, die praat niet meer met klanten!


Da's toch niet "om te lachen"? Da's om te huilen. Wat een ballentent
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 14 augustus 2003 @ 10:25:16 #114
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_12423414
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:30 schreef tomic het volgende:
"Door uw winkel is mij verzekerd dat hier het internet opstaat meneer.

"Als ik de floppys erin doe. kan ik alleen iets van World Access installeren. Volgens mij heeft u echt de verkeerde floppy's gegeven"

* Klant zat met 2 World axx installatie disks in zn hand... Geen modem of telefoonlijn..... OMG!


Mensen die denken het allemaal te weten...
Zou die man ook zonder ooit rijles te hebben gehad een auto hebben gekocht? Wat een flapdrol.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_12424467
quote:
Op dinsdag 9 juli 2002 13:42 schreef Quosego het volgende:
Ik: Goedeavond Packard Bell helpdesk, hoe kan ik u helpen..
Klant: Ja ik heb net een computer gekocht en die wil niet aangaan.
I: alle kabel heeft u gecontroleerd
k: ja
i: dan moeten we de computer even openmaken of daar alles goed zit. Ziet u op de achterkant 2 duim schroeven (schroeven met ribbels die makkelijk vast te pakken zijn zodat er geen schroevendraaiers nodig zijn)
k: ja die zie ik.
i: kunt u die even los draaien met de hand
k: nee daar zijn ze te klein voor, ik pak even een schroevendraaier.
Ik heb in de tussentijd de telefoon op meeluisteren gezet.
k: ik ben er weer
i: mooi ziet u die 2 grote schroeven in de witte rand aan de achterkant van de computer.
k: Ja die schroeven zie ik, ik draai ze los.
Ik denk dat zal wel goed gaan. Opeens hoor ik een kabaal van een vallend iets waardoor iets brak.
k: Hee er zit nu een gat in mijn computer waar de powerkabel in ging. Die viel nu naar beneden, is dit de bedoeling.
i: Huuu nee niet echt, u heeft de verkeerde schroeven los gedraaid.
Mijn afdeling plat van het laggen en ik ook. Merkt de klant op: meneer lacht u mij nu uit, waarop ik antwoord nee, een collega staat moppen te tappen en gekke bekken te trekken naast mij en ik kan het niet helpen om mijn lachen om hem in te houden. Klant redelijk geiriteerd.
i: meneer wilt u nu de juiste schroeven los draaien.
k 2 mins later: gedaan.
i: wat ziet u nu?
k: een voeding (ik had uitgelegd wat dat was) en een aantal gesplinterde groene kaarten en heel veel kabels.
i: Nou meneer, ik laat een reparateur langskomen om de schade tegen uw eigen vergoeding te repareren.
k: WAT ik heb gedaan wat u mij vertelde.
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
Packard Bell, het n00bmerk bij uitstek zeg maar, en dan door de klant laten openschroeven?
Vragen om problemen?
  donderdag 14 augustus 2003 @ 11:36:18 #116
27225 Sabbath
Pim Pam PUNK!!
pi_12424860
Zitten ook een hoop bij die niet waar zijn, maar het blijft leuk
M'n pringles, wat doe je?
Ik haat ALLE mensen die andere mensen in hokjes stoppen!!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:09:36 #117
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_13715146
Wellicht een aantal dubbele, maar goed........

Hier een overzichtje van een aantal helpdesk verhalen:
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Klant: "Een witte."

Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje in te drukken?"
Klant: "Nee hoor, hij komt er echt niet uit."
Heldpesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Nee, wacht! Ik zie het al, ik had de diskette er nog
niet in gedaan, hij ligt op mijn bureau.. sorry..."


Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de
linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"


Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Eeh. Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ."
Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo
technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"


Klant: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt
hij: 'can't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de
monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."


Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
Klant: "Ah, dank je."


Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me
gekocht heeft in de supermarkt."


Helpdesk: ". en dan toets u nu F8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks."


Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar
achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Is er
misschien een ander toetsenbord?" ! Klant: " Ja, er staat er hier nog
eentje. Ah. Die doet het wel."


Verzuchting van een helpdesk medewerker: "Ik vind het vreemd dat
er bijna geen handleidingen te vinden zijn die na de instructie "press
any key" eerlijk genoeg zijn om toe te voegen: "behalve Shift,
Caps Lock, Control, Alt, Num Lock, Scroll Lock...."


Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"


Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien
doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."


"Welk anti-virus programma gebruikt u?"
"Netscape."
"Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
"Oh, sorry...Internet Explorer."


Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een
screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis
beweeg, gaat hij weg!"


Helpdesk: "Microsoft tech support, kan ik u helpen?" Oude vrouw:
" Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen
jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Ms Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"


Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
Helpdesk: "Oke, en wat is het probleem?"
Klant: "Nou, ik krijg wel de letter a. Maar hoe zet ik er nou
een rondje omheen?"


Helpdesk via e-mail:
Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!"
Helpdesk mailt na enig nadenken terug: "Jawel hoor."


Een medewerker van een internetprovider hielp een vrouw met een
technisch probleem. Terwijl de twee wachtten tot de computer opnieuw
was opgestart,vroeg de vrouw aan de medewerker of hij haar kon zien door het scherm heen. Met gevoel voor humor antwoordde de medewerker: Nou, ziet u dat kleine groene lichtje op de monitor?" Het volgende wat hij hoorde was een luide gil terwijl de vrouw de telefoon op de grond liet vallen.

Staan wel een paar leuke tussen toch ???

256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_13723502
Pas geleden nog in de winkel;

''Ik heb hier pas geleden een computer gekocht, deze zou geschikt zijn voor @Home kabelinternet maar dat past er helemaal niet op'' (gooit factuur neer, mobo met lan onboard)
- ''Zit er dan geen aansluiting voor een netwerkkabel achterop?''
''Nee, dat zit er niet op, er zit wel een aansluiting op waar die in kan maar daar boven staan 3 computerschermen in een driehoekje. Daar mag hij niet in want dat is om een extra monitor op aan te sluiten.''
- ''Meneer, dan doet u hem maar mooi in die monitor aansluiting, en veel plezier''

pi_13819546
sommige voorbeelden komen me zo bekend voor
werk zelf ook op een helpdesk, had vanmiddag een gast die wist niet waar de "start" knop zat en wat dubbelklikken was etc
echt om te janken...en dan ben je blij dat je een "hold" knop hebt
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 00:40:40 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13819691
quote:
Op zondag 27 april 2003 11:23 schreef jacko het volgende:
klant "Mijn verbinding doet het niet en ik ben systeembeheerder van een groot bedrijf en ik weet zeker dat het aan jullie ligt enz. enz, "
Ah, de systeembeheerder.

Deze komt ook langs in de vorm "Ik werk al 30 jaar in de IT", "Mijn broer is netwerkbeheerder", "Ik heb een specialist laten langskomen"

Vreemd altijd dat die IT specialisten niet in staat zijn om een een netwerkkaart op 'automatisch ip adres verkrijgen' te zetten wanneer de handleiding dit vermeld

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2003 @ 00:47:15 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13819824
Een uit eigen ervaring.
Na veel tobben een simpel netwerkje tussen twee computers uitgelegd. Het draaide bij de klant.

De klant had een gedeelde schijf welke hij via explorer netjes kone benaderen. Maar de klant vond dat wel lastig. In mijn enthousiasme vertelde ik de man dat hij ook schijven kon mappen...

"huh? meppen??"

Ik en mijn grote mond

pi_13819885
quote:
Op maandag 8 april 2002 14:20 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n klant?


1-0

Wel lang om te lezen zeg, maar gelukkig kende ik de meestal al. Ze blijven wel leuk!

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13819954
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:12 schreef jacko het volgende:
jacko "Ehh meneer, wilt U even bij het modem gaan kijken en..."
klant "NEEE!!! Het komt door jullie en ik ben systeembeheerder en ik weet zeker dat het aan jullie verbinding ligt en....*gigantische scheldpartij*"
Dat zijn de ergste..
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13820037
quote:
Op zondag 27 april 2003 11:23 schreef jacko het volgende:
-- knip --

klant "mijn verbinding doet het niet en ik wil daarover een klacht indienen"

jacko "dan kunt u het beste een mailtje sturen naar klachten@<naam provider>......


Hahaha

Off-topic: Winows NT heeft ook zoiets grappigs:

Keyboard not found.
Press F1-key for Help

(Of zoiets, weet de exacte tekst niet meer...) Typisch Microsoft

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_13851372
ook een hele mooie :
"vraag met betrekking tot de bekabeling. Wat is beter, FTP of UTP bekabeling? En klopt het dat een netwerk met FTP bekabeling nite aan een UTP netwerk kan worden aangesloten?"

Onder het motto: melk wel horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt.....

pi_14103244
Klant: Er is iets mis met mijn beeldscherm
ik: wat precies?
Klant: de ene kant is bol en aan andere kan loopt er vanalles van mijn beeldscherm af.
ik: kunt u even proberen met knoppen op uw monitor het beeld aan te passen?
Klant: Er zitten geen knoppen op mijn monitor
ik: dat lijkt me sterk, kunt u even goed kijken?
Klant:IK HEB GEEN KNOPPEN OP MIJN MONITOR.
ik: ok, wat heeft u allemaal gedaan na de laatste keer dat het beeldscherm er norrmaal uitzag?
Klant: * klant begint opsomming ........ en ik heb ook op die knopjes onder mijn beeldscherm gedrukt.......
Ik: Die er niet zaten?
Klant: oh ligt het daaraan? zeg dat dat dan......
Ik:
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:22:17 #127
69682 zenonimous
maar eigenlijk heet ik zen
pi_14104204
heh net iemand aan de foon :

jaa, ik probeer een mailtje te versturen allen outlook zegt 'cursusjaar 2004' kan niet herkend worden, maar ik mag toch zelf mijn onderwerp van het mailtje wel kiezen ?

> waar vult u het onderwerp in ?

*stilte*

aaah, nee ik zie het al

jeroenbos.ch / sluitertijd.com
noem het gek of geniaal : voor mij is het normaal...
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:07:46 #128
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_14105488
Ik heb ook een tijde HD gedaan.
Elke maandag was het weer raak: users die hun password voor de proxy kwijt waren... En het erge is, dat 's maandags 60pct van de klanten een wekelijkse klant was.

Voor deze gebruikers hadden we "standaard passwords" die we ze gaven.
Een bloemlezing:
- denaamvanmijnvriendin
- blanco
- gereset
- hetzelfdealsvorigeweek
- veranderd
Bovenstaande zijn goed voor leuke gesprekken.

Het volgende rijtje deed het 'em ook altijd wel.
Geheid dat ze 't niet doorhadden en nog dankjewel zeiden ook
- 9L3ufd13r
- 5t03ph03r
- id100t (Ie dee honderd t)

Ach ja, gebruikers...

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_14108827
passwords, altijd leuk:

klant: die en die is zijn password vergeten.
ik: nou het is vandaag vrijdag, dus ik maak er vrijdag van.
klant: ja maar hij logt pas maandag weer in, werkt dat dan nog wel?

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 21 november 2003 @ 19:31:01 #130
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_14825144
quote:
Op vrijdag 7 juni 2002 14:53 schreef Skimmer het volgende:
Een collega van mij had er zojuist ook weer een aan de lijn:

"Ja goede middag, ik heb zojuis een computer gekocht, en nou kom ik thuis en ben ik bezig met uitpakken. Nou zie ik alleen dat er geen boekje bij het toetsenbord zit..."

-" Euh... u bedoelt een handleiding?"

"Ja... Ik weet anders toch niet waar alle knoppen voor dienen?"

-"Misschien kunt u beter even naar een boekhandel of een bibliotheek om een basis boekje computers aan te schaffen."


Eigenlijk heeft hij nog gelijk ook, als je een (ik noem maar wat) simpele cd-speler koopt staat er in een dik boekwerk tot in de puntjes beschreven wat elke knop doet en dat je de cd er met het label naar boven in moet doen maar als je een willekeurig (basis)computer onderdeel koopt zit er vaak nog niet eens eens een korte handleiding bij.

Voor ons is het misschien allemaal zo logisch maar probeer je ook eens in te leven in de mensen die voor het eerst een computer aanraken. En natuurlijk, achteraf erom lachen mag altijd

~ Some rules can be bent, some can be broken ~
pi_14825416
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 10:12 schreef jacko het volgende:

jacko "Ehh, meneer, wat staat er onder dat lampje?"
klant "Ehh, ik kan het bijna niet zien..ah, ik zie het...standby.."
jacko "Ehh meneer, ziet U die grote blauwe knop op Uw modem waar "standby" op staat? Drukt U daar eens op?"
klant "Hee! Alle lampjes branden weer! Dus ik kan nu weer internetten?"
jacko "Ja meneer. Er heeft zekr 3 weken geleden iemand in de meterkast gepoetst ofzo...."
klant "Dat zou kunnen. Maar ik heb dus 3 weken niet kunnen internetten. Krijg ik over die periode mijn gld terug?"
jacko (schiet in de lach) "U kunt het proberen, maar wat denkt U zelf?"


Die komt echt vaak voor, heb m toch wel 2 a 3 x per week
  vrijdag 21 november 2003 @ 20:06:58 #132
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_14826188
Helpdesk quotes!
Helpdesk Terror!

Tip: zoek eens via zoeken op fok.forum.nl

I don't byte, I nibble a bit |
pi_14827648
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:06 schreef Rennus het volgende:
Helpdesk quotes!
Helpdesk Terror!

Tip: zoek eens via zoeken op fok.forum.nl


Dit topic is eerder gestart dan die andere twee hoor
pi_14827732
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 00:58 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Hahaha

Off-topic: Winows NT heeft ook zoiets grappigs:

Keyboard not found.
Press F1-key for Help

(Of zoiets, weet de exacte tekst niet meer...) Typisch Microsoft


Niet typisch MS hoor. Start je PC maar eens op zonder toetsenbord.
Keyboard error.
Press F1 to continue

Of soortgelijk En dat al in het bios.

  maandag 22 december 2003 @ 17:04:39 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15614120
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:09 schreef Guard het volgende:
passwords, altijd leuk:

klant: die en die is zijn password vergeten.
ik: nou het is vandaag vrijdag, dus ik maak er vrijdag van.
klant: ja maar hij logt pas maandag weer in, werkt dat dan nog wel?


Geweldig!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_15687004
omg had van de week weer een paar klanten die dan denken dat je kan meekijken met ze

ook wel grappige gevallen, mensen die gaan vragen hoe lang je dit werk al doet en of je fulltime werkt en welke studie je doet enz enz
je kan hele sociale gesprekken hebben met de helpdesk hebben hoor

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:45:42 #137
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19901835
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:06 schreef Rennus het volgende:
Helpdesk quotes!
Helpdesk Terror!

Tip: zoek eens via zoeken op fok.forum.nl
Spuit 11
Deze was eerder
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:46:09 #138
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19901847
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:09 schreef Guard het volgende:
passwords, altijd leuk:

klant: die en die is zijn password vergeten.
ik: nou het is vandaag vrijdag, dus ik maak er vrijdag van.
klant: ja maar hij logt pas maandag weer in, werkt dat dan nog wel?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:55:24 #139
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_19902038
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_19902994
ik werk ook op een helpdesk op een hogeschool... dit gebeurde dus een paar weken geleden:

ik: Hoi met de helpdesk.
klant: Ja mijn hotmail is gehackt.
*ik word meestal al half debiel als iemand zoiets zegt maar besluit toch maar ff te helpen*
ik: Vertel...
klant: Ja iemand heeft allemaal mailtjes lopen versturen naar iedereen in mijn contactlijst.
ik: Klinkt als een virus...
klant: Nee ik ben gehackt. Zekerweten hoor stomme eik0l.
*ik laat me niet uitschelden dus en zeker niet door zo'n pauper
ik: Waarschijnlijk ben je niet eens gehackt maar was je geheime vraag te simpel voor woorden
klant: Ja dat kan maar toch ben ik gehackt
ik: En wat wil je dat ik daartegen doe?
klant: Ja ik wil dat je me verteld wie het was.
ik: En hoe moet ik dat weten dan?
klant: Ja je hebt toch logfiles?
ik: Ja ongetwijfeld, maar waarom zou ik moeten weten wie het was?
klant: Ja ik heb thuis geen internet dus het moet iemand van school geweest zijn.
*ik word die kerel echt strontzat dus zet hem op hold
*na een paar minuten bedank ik hem voor het wachten
ik: Ja bedankt voor het wachten ik heb even in de logfiles gekeken en het was Jeroen Otten.
klant: Bedankt ik ga aangifte doen bij de peaulitie.
Er kan er maar 1 de beste zijn.
pi_19903046
Geweldig topic.

Ik werk nu een jaar of 5 in de ICT, elke keer ondersteunend werk....

Zo herkenbaar dit topic.

'hij doet 't niet'
Dat is toch wel de zin waar alle helpdeskmedewerkers het meeste aan hebbe, die ook gelijk dan met alle informatie aan de slag kunnen...
pi_19903085
leuke topickick
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:50:59 #143
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19903240
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 09:55 schreef Mr.J het volgende:
Happy reading:

http://www.rinkworks.com/stupid/
Een erg leuke van die site:
quote:
I was having a conversation with a friend in the computer cluster. A girl overheard us and piped up.

Me: "So, what's your ICQ number?"
Girl: (staring) "Why do you need an icy cucumber?"
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:08:26 #144
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_19905320
tvp
Carpe diem
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:45:23 #145
17030 Damusic2me
-yeah you to-
pi_19906360
nog 1je van mij dan.. jaartje geleden ongeveer...
sys admin belt op, redelijk in paniek,.
"help, zometeen gaat het netwerkplat, en kan er niemand meer werken, er zit een virus op de server, en dat gebruikt bijna alle processor kracht" ik neem eens rustig de desbetreffende server open, en zie niks spannends "hoe ziet u dat meneer? " "ik open task managger en de system idle processes neemt 98% cpu power. ik heb m al 5 keer geprobeerd te verwijderen, maar het lukt niet"

(vul hier een aantal leuke smileys in)
-this message was created with 100% recycled electrons-
pi_19908401
Tijdens mijn stage op een middelbare school...

Eerst even dit: Ik ben een RAMP met gezichten en namen... ik kende de meeste docenten daar nieteens, dus laat staan studenten. Dus als ik een student kende... dan was het OF erg negatief, of erg positief.

Zo er was een jongen bij... die kende ik bij voornaam, achternaam, loginnaam, naam-van-zijn-vriendin, naam-van-zijn-huisdier. De eerste 3 weken kwam hij elke maandag het 6 de lesuur (vlak na de pauze) bij ons omdat meneer zijn wachtwoord vergeten was. "Welk wachtwoord wil je hebben?" --> "zeg ik niet!" Dus: NDS-manager open, leerlingnummer opzoeken, wachtwoordvenster openen en: "bedenk er maar een en tik hem in!". De 4de week begon ie meer vertrouwen te krijgen (DOM!) en noemde de naam van zijn vriendin. De 5de week hoefde ik alleen maar te zeggen dat het zijn vriendin was. De 6de week had ie blijkbaar een ander en had zijn wachtwoord niet aangepast. Dus ik heb m geadviseerd om iets minder dynamisch te nemen. Kwam de naam van zijn kat op de proppen. Daar heb ik hem een paar keer aan herrinderd. Helaas, hij bleef komen. Dus ik heb hem een wachtwoord gegeven:
"liesje leerde lotje lopen langs de lange lindenlaan en toen lotje niet wou lopen liet liesje lotje staan" En ik heb hem gezegd dat hij het wachtwoord pas weer mocht wijzigen als hij 4 weken niet langs geweest is.

HEEERLIJK dat novell.... lange wachtwoorden zijn geen probleem. Die jongen is welgeteld nog 1x langs gekomen om zijn wachtwoord te wijzigen... na de afgesproken 4 weken. Hij is zijn wachtwoord NOOIT meer vergeten. Althans, niet zolang ik daar werkte!
Don't hurry, be crappy!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 juni 2004 @ 14:34:35 #147
95752 crew  Chell
Kluns
pi_19909547
Eigen ervaring

Ik werkte op een helpdesk voor de medewerkers van het bedrijf zelf.
Telefoon gaat
Collega (compleet in paniek en bijna aan het huilen): Ja, met ****, ik heb een virus op mijn computer!!!!!!!!!!!!!! Kom alsjeblieft snel, anders besmet ik straks iedereen!!
Ik: Wat is er aan de hand dan met de pc?
Collega: Alles op mijn beeldschem schuift heel hard over mijn scherm heen, er piept van alles en ik kan het niet stoppen!! Kom alsjeblieft snel langs!!
Ik: Dat klinkt niet als een virus, maar ik kom er wel even aan. Waar zit je?
Collega geeft vage plaatsaanduiding en ik ga op zoek (was nogal ingewikkeld gebouw).
Op de betreffende etage aangekomen zie ik vrijwel meteen een paniekerige roodaangelopen collega naast haar pc staan...........................................waar op het toetsenbord een dik boek bovenop de pijltjestoetsen ligt.............................
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:54:38 #148
74358 McDanger
Dain Bramage
pi_19910080
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:27 schreef UsurPia het volgende:
ook een hele mooie :
"vraag met betrekking tot de bekabeling. Wat is beter, FTP of UTP bekabeling? En klopt het dat een netwerk met FTP bekabeling nite aan een UTP netwerk kan worden aangesloten?"

Onder het motto: melk wel horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt.....
Even ervan uitgaande dat het grappige aan dit verhaaltje de afkorting FTP is:
FTP staat voor Foiled Twisted Pair, dit is een variant van UTP (Unshielded Twisted Pair) dir een metalen omhulsel (Foil) om de kabeltjes heeft om ze af te schermen van storing
If a packet hits a pocket on a socket on a port,
And the bus is interrupted as a very last resort.
And the address of the memory makes your floppy disk abort.
Then the socket packet pocket has an error to report!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:29:42 #149
31312 gentle
well, maybe not all the time
pi_19911129
Ik heb ooit eens de volgende twee helpdesk verhalen gehoord.

Iemand belt de helpdesk met een vraag hoe hij een programma van cd installeerd.
Medewerker: U stopt de CD in de CD-speler.
Klant: Dat lukt niet, hij valt er steeds uit.
Medewerker:
Na geruime tijd overleg kwam de medewerker erachter dat de klant zijn computer op de kop had staan.

Iemand belt met een probleem met zijn computer.
Medewerker: Zit u nu achter uw computer?
Hoort behoorlijk gerommel en lawaai
Klant: Ja, ik zit nu achter mijn computer.
Mederwerker: Wat ziet u nu?
Klant: Allemaal kabels.
Was hij daadwerkelijk ACHTER de computer gaan zitten
Life is like an apple, after you've taken a bite it'll spoil
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:39:28 #150
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_19913220
oko zo een mooie :

vent belt op klaagt dat zijn comp het niet doet .. veel gescheld en veel gedoe ..
de techie snapt er niks van en vraagt vanalles, maar niks helpt.
vent begint te klagen dat ook zijn lamp kapot is gegaan door dat internet pakket ..
techie : loop eens naar de stoppenkast ...
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')