quote:LOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 22 mei 2002 22:44 schreef Sjaakman het volgende:[..]
("Het lampje op mijn modem knippert... Is dat erg?")
Staat er:
Press any key to continue..
Belt ie mij op om te vragen waar die ANY key op zijn toetesenbord zit..
(en dit is 15 jaar geleden, dus dit is echt wel een originele!)
"Ja goede middag, ik heb zojuis een computer gekocht, en nou kom ik thuis en ben ik bezig met uitpakken. Nou zie ik alleen dat er geen boekje bij het toetsenbord zit..."
-" Euh... u bedoelt een handleiding?"
"Ja... Ik weet anders toch niet waar alle knoppen voor dienen?"
-"Misschien kunt u beter even naar een boekhandel of een bibliotheek om een basis boekje computers aan te schaffen."
Mijn pc doet het niet! Zeg ik, moet je um aanzetten. Dat staat ie al, het lampje brandt oranje. Mevrouw, dat is de monitor!
Ik kan m'n bestanden niet vinden op het nieuwe netwerk. Zitten ze met Internet Explorer te zoeken.
Ik kom m'n pc niet in... Vraag ik, ben je al eerder ingelogd geweest? Nee, nog niet. Weet je het zeker? Ja, heel zeker. Half uur later kom je tot de ontdekking dat hij nog nooit op die betreffende machine heeft ingelogd en dus al wel een nieuw wachtwoord had.
Afgelopen weken hebben we een nieuw netwerk neergeplant en dan pas merk je echt hoe dom mensen zijn en hoe goed ze zijn in het NIET lezen van uitgeleverde papieren. Het staat stap voor stap uitgelegd maar blijkbaar wil het er niet in. Ook z.o.z. wordt niet gesnapt al staat het er dikgedrukt en met onderstreepte letters. Normaal hebben we ongeveer 15-25 telefoontjes per uur in de spits, van de week was dat per uur gemiddeld 60, met in de middaguren 100!!! telefoontjes per uur van allemaal mensen die hun wachtwoord vergeten zijn (wat ze zelf verzonnen hebben, degene die wij aan ze gaven vergaten ze nooit
) of die hun account alweer verneukt hadden. Nee, geen fulltime helpdesk meer voor mij.
quote:Idd
Op dinsdag 09 april 2002 12:22 schreef Sjaakman het volgende:[..]
BRILJANT!
quote:kortsluiting ;?
Op dinsdag 09 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
basis cursis computer in buurthuis
leraar: ga nu met uw muis naar "deze computer"
buurtdoos pakt muis op, en beweegt de muis letterlijk naar het scherm, zet em op het scherm op dezecomputer icoontje
de anykey is niet zowzeer een grap maar die krijg je verdomme ook nog echt.
In 1 van de gesprekken heb ik een klant toen zelfs wijs gemaakt dat hij tussen de esc en de f1 toets zat. man helemaal beledigd dat hij die niet op zijn toetsenbord had en hij wilde dan ook graag een nieuw toestenbord ontvangen. Vertelde dat dat de uitgebreide versie was en dat wij die niet verkopen bij dell. Vervolgens is die man naar de winkel gegaan en beldelater kwaad terug dat die toetsenborden niet worden verkocht en dat hij er 1 van ons wilde... ja wat doe je dannn
Mooiste geval dat ik heb meegemaakt wat ook het stomste is:
Ik: Goedeavond Packard Bell helpdesk, hoe kan ik u helpen..
Klant: Ja ik heb net een computer gekocht en die wil niet aangaan.
I: alle kabel heeft u gecontroleerd
k: ja
i: dan moeten we de computer even openmaken of daar alles goed zit. Ziet u op de achterkant 2 duim schroeven (schroeven met ribbels die makkelijk vast te pakken zijn zodat er geen schroevendraaiers nodig zijn)
k: ja die zie ik.
i: kunt u die even los draaien met de hand
k: nee daar zijn ze te klein voor, ik pak even een schroevendraaier.
Ik heb in de tussentijd de telefoon op meeluisteren gezet.
k: ik ben er weer
i: mooi ziet u die 2 grote schroeven in de witte rand aan de achterkant van de computer.
k: Ja die schroeven zie ik, ik draai ze los.
Ik denk dat zal wel goed gaan. Opeens hoor ik een kabaal van een vallend iets waardoor iets brak.
k: Hee er zit nu een gat in mijn computer waar de powerkabel in ging. Die viel nu naar beneden, is dit de bedoeling.
i: Huuu nee niet echt, u heeft de verkeerde schroeven los gedraaid.
Mijn afdeling plat van het laggen en ik ook. Merkt de klant op: meneer lacht u mij nu uit, waarop ik antwoord nee, een collega staat moppen te tappen en gekke bekken te trekken naast mij en ik kan het niet helpen om mijn lachen om hem in te houden. Klant redelijk geiriteerd.
i: meneer wilt u nu de juiste schroeven los draaien.
k 2 mins later: gedaan.
i: wat ziet u nu?
k: een voeding (ik had uitgelegd wat dat was) en een aantal gesplinterde groene kaarten en heel veel kabels.
i: Nou meneer, ik laat een reparateur langskomen om de schade tegen uw eigen vergoeding te repareren.
k: WAT ik heb gedaan wat u mij vertelde.
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
quote:Geloof het of niet, bij packard bell kan alles. Ben ook blij dat ik er al 3 jaar niet meer voor werk.
Op dinsdag 09 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
quote:lullig maar wel terecht, dat sommige mensen zo dom zijn
Op dinsdag 09 juli 2002 13:42 schreef Quosego het volgende:
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
{sop) Goede morgen phi...
(wijf) GODVERDOMME MIJN COMPUTER DOET HET NIET
(sop) Goedemorgen mevrouw. Als U schreeuwt help ik U niet.
(wijf) WAAAT MIJN COMPUTER DOET HET NIET EN IK WIL NU GEHOLPEN WORDEN
(sop) *klik*
even later
{sop) Goede morgen phi...
(wijf) ja sorry met mij weer. Ik was even in paniek. sorry
(sop) geeft niets mevrouw. Hebben we allemaal wel eens last van. Wat is er precies aan de hand.
(wijf) mijn computer doet helemaal niets meer.
(sop) branden er lampjes op de PC?
(wijf) IK ZEI TOCH DAT HIJ NIETS DEED
(sop) Mevrouw rustig blijven anders hang ik weer op
ziet u iets op uw scherm staan?!
(wijf) Ja. No signal.
(sop) Mevrouw. Heeft U vanochtend Uw computer al aangezet.
(wijf) JA Hij doet het! daag. *tuut tuuut*
Ik heb meteen mijn baas gebeld die mevrouw op een gedwongen computercursus stuurde. Zij belde namelijk bijvoorbeeld ook hoe je een document in word opsloeg.
Ik ben ook snel gestopt met dat werk.
(
Ik adviseer de klant om met zijn linkermuis knop te dubbelklikken op Configuratiescherm zegt ie " Maar.. Ik heb maar een muis!"
Ook kwam het een keer voor dat ik een vrouw vroeg wat voor modem ze had, ze zei "Ik zal ff kijken voor je" Wat bleek nou, ze had de CPU kast open staan en trok terwijl de computer aan stond haar interne 56k modem eruit... resulterend in een zwart beeld en een naar verbrand plastic toetsenbord. Ik heb haar toen maar geadviseerd naar der levernacier te gaan.. En zij zei "Ok, bedankt voor de goede service" Lekker dom ben je dan..
Ook als je vraagt wat voor besturingsysteem een klant heeft zeggen ze of "Een muis" of iets anders doms.
quote:Maak daar lui van... het is echt te grappig
Op maandag 08 april 2002 14:17 schreef neggix het volgende:
beetje te lang om te lezen
quote:Deze heb ik een jaar of 12 geleden ook gehad inderdaad. Blijft erg leuk. Ik had um net in het ander topic over helpdesks (http://forum.fok.nl/showtopic.php/144502/5) gepost.
Op donderdag 23 mei 2002 19:11 schreef MegaN00B het volgende:
Ook een echt gebeurde:
Man aan de telefoon, krijgt na de installatie van een of ander (alles netjes in het nederlands...:-(( ) een pop-up met een licentievergaal (inderdaad, microsoft sh*t..)Staat er:
Press any key to continue..
Belt ie mij op om te vragen waar die ANY key op zijn toetesenbord zit..(en dit is 15 jaar geleden, dus dit is echt wel een originele!)
Ben zelf dan Applicatie Beheerder (geen 1e lijns HD thank god) maar af en toe krijgen we hier ook vragen *diepe zucht*
zij: hoi, ik wil graag cd installeren
ik: ok, zit de cd erin?
zij: hoe moet dat?
ik: *diepe zucht* onder je cd-rom speler zit een knopje, daarop drukken
zij: hey, hij gaat open!
ik: leuk he?! ok, stop de cd erin en druk nog eens op het knopje
zij: gedaan
ik: ga nu naar je windows verkenner
zij: waar zit die
ik: Start-Programma's-Windows Verkenner
zij: ok, gelukt
ik: ga naar je D:\-schijf en klik daarop en vertel wat je ziet
zij:oooooh nee he, ik krijg een rood kruis met geen toegang
ik: je had de cd er toch ingestopt?
zij: ja, tuurlijk
ik: wel goed om?
zij: kan dat op verschillende manieren dan?
ongelofelijk, helemaal wereldvreemd
Dit was er 1 die mij het recenste bijstaat, zodra ik weer een ECHTE domme heb zal ik hem hier posten
Bedoelde ze de anti-kras laag die op iedere monitor zit als je em uit de doos haalt
Die mensen zou je idd een verbod op het gebruik van computers moeten geven.
* MaxiTitan gniffeld nog wat na
quote:Oh, die mag er af, die zit er bij mij ook nog steeds op
Bedoelde ze de anti-kras laag die op iedere monitor zit als je em uit de doos haalt
quote:Ga eens bij een uitzendburo vragen of er call centers / helpdesk werk in jouw omgeving is.
Op maandag 22 juli 2002 00:27 schreef ZixS het volgende:
zeg eeh, behalve deen
factoren vraag ik me tog af hoe het is om daar te werken
de vragen klinken me niet al te ingewikkeld, maar wat verdient het ongeveer?
en hoe kom ik eraan?
Ook leuk, maar nix over HD's: http://www.iarchitect.com/shame.htm
[Dit bericht is gewijzigd door brammus op 22-07-2002 01:35]
en toch blijf ik een Computer-Rijbewijs een goed idee vinden.
Man: Als ik filmpjes van internet download dan heb ik er geen geluid bij
Ik: oh heeft u een geluidskaart in uw computer
Man: weet ik niet, maar ik heb gehoord dat ik een voice modem moet hebben en die heb ik niet, ligt het daar niet in.
Ik: Nee dat heeft er niets mee te maken, u moet een geluidskaart hebben
Man: Nee ik ben er bijna zeker van dat het die modem is.
Uiteindelijk heb ik die vent moeten doorschakelen naar m'n baas die er ook nog eens een half uur mee bezig was...
----------------
Klant: Ik dacht dat je alle porno van het internet zou halen...
---------------------
Deze klant is een SYSTEEMBEHEERDER, ik vond het belachelijk dat hij hiermee kwam
Klant: Hallo met die en die van bedrijf x, ik heb laatst een UPS gekocht bij jullie maar daar zitten geen installtiefloppies bij.
Ik: Ja maar dan download je ze toch gewoon van internet.
Klant: Ja maar ik weet niet waar.
Ik: Kunt u dat niet van de UPS aflezen?
Klant: Nee
Ik helemaal opzoeken in ons systeem..
Ik: Ah het is een APC
Klant: Oh ja ik zie het staan
Ik wou al bijna ophangen
Klant: Maar waar moet ik het nu downloaden dan?
Ik: Probeer het eens bij APC.com
Klant: ja en dan?
Ik: Ga naar drivers en voer het typenummer in
Klant: Welk typenummer is het dan?
Ik: WEER opzoeken in ons systeem.. ja dit en dit.
Klant: Ok moet ik het daarna downloaden
Ik: Ja
Klant: OK dank je wel
5 minuten later belde hij weer op.
Klant: Oh ja hoe moet ik een cd writer installeren
Ik: Nou kast open, erin schroeven ide + power aansluiten cd burn software installeren en het werkt
Klant: ok
En dit is gewoon een fucking SYSTEEMBEHEERDER!! Belachelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |