quote:Sommige krijg ik per mail opgestuurd, gewoon om te lachen.
Op dinsdag 09 april 2002 12:39 schreef oppie het volgende:
Waar haal je die dingen vandaan?
Maar ik heb die mensen dus echt dagelijks aan de telefoon
Seriousley... sommige mensen moeten ze verbieden computers te bezitten... vooral klanten van een niet nader te noemen supermarkt...
quote:Doe es een (of meer) praktijkvoorbeeld(en)?
Op dinsdag 09 april 2002 13:03 schreef Skimmer het volgende:
Ja voor jullie is dit erg leuk...Maar ik heb die mensen dus echt dagelijks aan de telefoon
Seriousley... sommige mensen moeten ze verbieden computers te bezitten... vooral klanten van een niet nader te noemen supermarkt...
*nieuwsgierig is*
quote:Jeetje... daar vraag je me wat zeg...
Op dinsdag 09 april 2002 14:28 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Doe es een (of meer) praktijkvoorbeeld(en)?
*nieuwsgierig is*
ik zal het proberen...
Wij leveren dus support voor hardware storingen, helaas denken een hoop mensen die ons bellen dat wij een algemene helpdesk zijn...
Zo had ik vorige week iemand aan de telefoon die een computer spel wou spelen op zijn net gekochte bak.
Belt hij ons op om te vragen waarom dat spel het niet doet... Aardig als ik ben besluit ik deze man niet meteen op te hangen maar om even te proberen of ik hem kan helpen.
"Wat gebeurt er precies?"
-"Helemaal niets."
"euh... wat heeft u al geprobeerd dan?"
-"Ik heb de cd er al in gehad"
Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij steeds de autoplay installatie afsloot omdat dat het spel niet was...
quote:Aldi!!!!
Op dinsdag 09 april 2002 13:03 schreef Skimmer het volgende:
Ja voor jullie is dit erg leuk...Maar ik heb die mensen dus echt dagelijks aan de telefoon
Seriousley... sommige mensen moeten ze verbieden computers te bezitten... vooral klanten van een niet nader te noemen supermarkt...
woeiiii werk jij daar? heb je daar echt 1 extra computer voor het gamen? en draadloze headsets????
woeiiiiiiiiiiii
quote:euhm... bijna goed... maar hebben die jongens van de aldi een extra game pc?? moet ik daar maar gaan soliciteren
Op woensdag 10 april 2002 12:51 schreef Nicksuls het volgende:[..]
Aldi!!!!
woeiiii werk jij daar? heb je daar echt 1 extra computer voor het gamen? en draadloze headsets????woeiiiiiiiiiiii
En ik werk ook niet zelf voor een suppermarkt, het bedrijf waar ik werk heeft als een van de vele klanten ook het bedrijf dat deze computers via die supermarkt verkoopt (niet die jij noemt )
(ik hoop dat het duidelijk is zonder dat ik een naam van het bedrijf/klant noem... )
quote:Jij LIDL?
Op woensdag 10 april 2002 14:40 schreef Skimmer het volgende:[..]
euhm... bijna goed... maar hebben die jongens van de aldi een extra game pc?? moet ik daar maar gaan soliciteren
En ik werk ook niet zelf voor een suppermarkt, het bedrijf waar ik werk heeft als een van de vele klanten ook het bedrijf dat deze computers via die supermarkt verkoopt (niet die jij noemt
)
(ik hoop dat het duidelijk is zonder dat ik een naam van het bedrijf/klant noem...
)
heb er zelf ook nog een.
mijn PC doet het niet.
eh, dan moet je eerste kijken hoeveel geheugen je vrij hebt dat kan je zien in deze computer. doe de muis maar omhoog.
doet die gast de muis letterlijk omhoog. hij tilt hem op en dan zeuren dat er niets gebeurd.
quote:LOL
Tech Support: Ok Bob, let's press the control and escape keys at the same time. That brings up a task list in the middle of the screen. Now type the letter 'P' to bring up the Program Manager.
Customer: I don't have a 'P'.
TS: On your keyboard, Bob.
C: What do you mean?
TS: 'P' on your keyboard, Bob.
C: I'm not going to do that!
Klant, database administrator, belt op, komt ergens niet uit, dus maar even wat dingen checken:
Ik: Type eens in 'show tables'
Klant: Ja?
Ik: Wat gebeurt er nu?
Klant: Niks?
Ik: mmm... Misschien typefout Probeer nog eens: 'show tables... S-H-O-W spatie T-A-B-L-E-S. Wat gebeurt er nu?
Klant: Nog steeds niks...
Afijn, na, nog twee keer proberen...
Ik: Nou, ik weet niet wat er nou aan de hand is hoor. Wat staat er nu op uw scherm dan??
Klant: SHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLES...
quote:Je moet natuurlijk ook zeggen dat ie op enter moet drukken
Op woensdag 10 april 2002 16:07 schreef Generaal_Foutje het volgende:
Ik: Nou, ik weet niet wat er nou aan de hand is hoor. Wat staat er nu op uw scherm dan??![]()
Klant: SHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLESSHOW TABLES...
Klant:
Ik heb jullie netwerkkaart in mijn pc geplaatst, en ik heb hem nu aagezet, maar er gebeurt helemaal niets.
Helpdesk:
Heeft u een interne, PCI netwerkkaart voor een desktop pc of een PCMCIA kaart voor een laptop?
Klant:
PCI
Helpdesk:
Dus u heeft uw PC opengeschroefd, kaart in een vrij slot gestoken...<wordt onderbroken>
Klant:
Ja ik heb hem achterin de kast vastgeschroeft
Helpdesk:
Ja, oke dus u heeft hem in het vrije PCI slot gestoken?
Klant: Slot??
Helpdesk: Ja heeft u die koperen pennetjes van het kaartje in die gleuf op uw moederbord gestoken?
Klant: Nee, ik heb hem vast geschroefd....
(kaart zat dus ECHT NIET in het slot. Waar gebeurt, ik had de man een maand of 4 terug aan de telefoon)
"Ridge Hall computer assistance; May I help you?"
"Yes, well, I'm having trouble with WordPerfect."
"What sort of trouble?"
"Well, I was just typing along, and all of a sudden the words went away."
"Went away?"
"They disappeared."
"Hmm. So what does your screen look like now?"
"Nothing."
"Nothing?"
"It's blank; it won't accept anything when I type."
"Are you still in WordPerfect, or did you get out?"
"How do I tell?"
"Can you see the C: prompt on the screen?"
"What's a sea-prompt?"
"Never mind, can you move your cursor around the screen?"
"There isn't any cursor: I told you, it won't accept anything I type."
"Does your monitor have a power indicator?"
"What's a monitor?"
"It's the thing with the screen on it that looks like a TV." "Does it have a little light that tells you when it's on?"
"I don't know."
"Well, then look on the back of the monitor and find where the power cord goes into it. Can you see that?"
"Yes, I think so."
"Great. Follow the cord to the plug, and tell me if it's plugged into the wall."
"Yes, it is."
"When you were behind the monitor, did you notice that there were two cables plugged into the back of it, not just one?"
"No."
"Well, there are. I need you to look back there again and find the other cable."
"Okay, here it is."
"Follow it for me, and tell me if it's plugged securely into the back of your computer."
"I can't reach."
"Uh huh. "Well, can you see if it is?"
"No."
"Even if you maybe put your knee on something and lean way over?"
"Oh, it's not because I don't have the right angle- it's because it's dark."
"Dark?"
"Yes, the office light is off, and the only light I have is coming in from the window."
"Well, turn on the office light then."
"I can't."
"No? Why not?"
"Because there's a power failure."
"A power...A power failure? Aha! Okay, we've got it licked now. Do you still have the boxes and manuals and packingstuff your computer came in?"
"Well, yes, I keep them in the closet."
"Good. Go get them, and unplug your system and pack it up just like it was when you got it. Then take it back to the store you bought it from."
"Really? Is it that bad?"
"Yes, I'm afraid it is."
"Well, all right then, I suppose. What do I tell them?"
"Tell them you're too f***ing stupid to own a computer!"
quote:LOL!!!
Op woensdag 10 april 2002 22:12 schreef slakkie het volgende:
Dan moeten jullie dit eens bekijken: http://homepage.mac.com/deadtroll/.Movies/wesmonoref.mov
quote:ik besterf het. LOLLLLLLLLLLLLL!
Op maandag 08 april 2002 14:16 schreef Sjaakman het volgende:
Sommige van onderstaande teksten zijn bekend, maar ze blijven erg leuk.--------------------------------------------------------------------------------
True story from a Novell NetWare SysOp:
Caller: Hello, is this Tech Support?
Tech: Yes, it is. How may I help you?
C: The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?
T: I'm sorry, but did you say a cup holder?
C: Yes, it's attached to the front of my computer.
T: Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am.Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup? Does it have any trademark on it?
C: It came with my computer. I don't know anything about a promotional. It just has "4X" on it.
{At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CD-ROM drive as a cup holder, and snapped it
off the drive!}--------------------------------------------------------------------------------
Tech Support: How much free space do you have on your hard drive?
Customer: Well, my wife likes to get up there on that Internet, and she downloaded ten hours of free space. Is that enough?--------------------------------------------------------------------------------
A woman called the Canon help desk about a problem with her printer. The tech asked her if she was "running it under Windows." The woman then responded, "No, my desk is next to the door. But that is a good point. The man sitting in the cubicle next to me is under a window, and his is working fine."
--------------------------------------------------------------------------------
Tech Support: Ok Bob, let's press the control and escape keys at the same time. That brings up a task list in the middle of the screen. Now type the letter 'P' to bring up the Program Manager.
Customer: I don't have a 'P'.
TS: On your keyboard, Bob.
C: What do you mean?
TS: 'P' on your keyboard, Bob.
C: I'm not going to do that!--------------------------------------------------------------------------------
Overheard in a computer shop:
Customer: I'd like a mouse mat, please.
Salesperson: Certainly sir, we've got a large variety.
C: But will they be compatible with my computer?--------------------------------------------------------------------------------
Tech Support: "I need you to right-click on the Open Desktop."
Customer: "OK."
Tech Support: "Did you get a pop-up menu?"
Customer: "No."
Tech Support: "OK. Right click again. Do you see a pop-up menu?"
Customer: "No."
Tech Support: "OK, sir. Can you tell me what you have done up until this point?"
Customer: "Sure, you told me to write 'click' and I wrote 'click'." (At this point I had to put the caller on hold to tell the rest of the tech support staff what had happened. I couldn't, however, stop from giggling when I got back to the call.)
Tech Support: "OK, did you type 'click' with the keyboard?"
Customer: "I have done something dumb, right?"--------------------------------------------------------------------------------
One woman called Dell's toll-free line to ask how to install the batteries in her laptop. When told that the directions were on the first page of the manual the woman replied angrily, "I just paid $2,000 for this damn thing, and I'm not going to read the book."
--------------------------------------------------------------------------------
Customer: "I received the software update you sent, but I am still getting the same error message."
Tech Support: "Did you install the update?"
Customer: "No. Oh, am I supposed to install it to get it to work?"--------------------------------------------------------------------------------
Customer: "I'm having trouble installing Microsoft Word."
Tech Support: "Tell me what you've done."
Customer: "I typed 'A:SETUP'."
Tech Support: "Ma'am, remove the disk and tell me what it says."
Customer: "It says '[PC manufacturer] Restore and Recovery disk'."
Tech Support: "Insert the MS Word setup disk."
Customer: "What?"
Tech Support: "Did you buy MS word?"
Customer: "No..."--------------------------------------------------------------------------------
Tech Support: "Ok, in the bottom left hand side of the screen, can you see the 'OK' button displayed?"
Customer: "Wow. How can you see my screen from there?"--------------------------------------------------------------------------------
Customer: "Huh...I need help unpacking my new PC."
Tech Support: "What exactly is the problem?"
Customer: "I can't open the box."
Tech Support: "Well, I'd remove the tape holding the box closed and go from there."
Customer: "Uhhhh...ok, thanks...."--------------------------------------------------------------------------------
Customer: "I'm having a problem installing your software. I've got a fairly old computer, and when I type 'INSTALL', all it says is 'Bad command or file name'."
Tech Support: "Ok, check the directory of the A: drive-go to A:/ and type 'dir'."
Customer: reads off a list of file names, including 'INSTALL.EXE'.
Tech Support: "All right, the correct file is there. Type 'INSTALL' again."
Customer: "Ok." (pause) "Still says 'Bad command or file name'."
Tech Support: "Hmmm. The file's there in the correct place - it can't help but do something. Are you sure you're typing I-N-S-T-A-L-L and hitting the Enter key?"
Customer: "Yes, let me try it again." (pause) "Nope, still 'Bad command or file name'."
Tech Support: (now really confused) "Are you sure you're typing I-N-S-T-A-L-L and hitting the key that says 'Enter'?"
Customer: "Well, yeah. Although my 'N' key is stuck, so I'm using the 'M' key...does that matter?--------------------------------------------------------------------------------
At our company we have asset numbers on the front of everything. They give the location, name, and everything else just by scanning the computer's asset barcode or using the number beneath the bars.
Customer: "Hello. I can't get on the network."
Tech Support: "Ok. Just read me your asset number so we can open an outage."
Customer: "What is that?"
Tech Support: "That little barcode on the front of your computer."
Customer: "Ok. Big bar, little bar, big bar, big bar ..."--------------------------------------------------------------------------------
And the best for last!!!!
Customer: "I got this problem. You people sent me this install disk, and now my A: drive won't work."
Tech Support: "Your A drive won't work?"
Customer: "That's what I said. You sent me a bad disk, it got stuck in my drive, now it won't work at all."
Tech Support: "Did it not install properly? What kind of error messages did you get?"
Customer: "I didn't get any error message. The disk got stuck in the drive and wouldn't come out. So I got these pliers and tried to get it out. That didn't work either."
Tech Support: "You did what sir?"
Customer: "I got these pliers, and tried to get the disk out, but it wouldn't budge. I just ended up cracking the plastic stuff a bit."
Tech Support: "I don't understand sir, did you push the eject button?"
Customer: "No, so then I got a stick of butter and melted it and used a turkey baster and put the butter in the drive, around the disk, and that got it loose. Then I used the pliers and it came out fine. I can't believe you would send me a disk that was broken and defective."
Tech Support: "Let me get this clear. You put melted butter in your A: drive and used pliers to pull the disk out?" At this point, I put the call on the speaker phone and motioned at the other techs to listen in.
Tech Support: "Just so I am absolutely clear on this, can you repeat what you just said?"
Customer: "I said I put butter in my A: drive to get your crappy disk out, then I had to use pliers to pull it out."
Tech Support: "Did you push that little button that was sticking out when the disk was in the drive, you know, the thing called the disk eject button?"Silence.
Tech Support: "Sir?"
Customer: "Yes."
Tech Support: "Sir, did you push the eject button?"
Customer: "No, but you people are going to fix my computer, or I am going to sue you for breaking my computer!"
Tech Support: "Let me get this straight. You are going to sue our company because you put the disk in the A: drive, didn't follow the instructions we sent you, didn't actually seek professional advice, didn't consult your user's manual on how to use your computer properly, instead proceeding to pour butter into the drive and physically rip the disk out?"
Customer: "Ummmm."
Tech Support: "Do you really think you stand a chance, since we do record every call and have it on tape?"
Customer: (now rather humbled) "But you're supposed to help!"
Tech Support: "I am sorry sir, but there is nothing we can do for you. Have a nice day."--------------------------------------------------------------------------------
quote:Lachend!
Op woensdag 22 mei 2002 20:55 schreef Rood_schaap het volgende:
bah... ik werk bij een helpdesk en heb 49 sukkels in de wacht staan
Of van die mensen die je eerst een complete cursus Windows moet geven voordat ze op de knoppen kunnen drukken die jij aangeeft?
Lijkt me MAX stress zo'n beroep. (Klanten die je uitkafferen.)
Of juist heeeeeeel erg lachen. ("Het lampje op mijn modem knippert... Is dat erg?")
LOL!
quote:Dank je wel ja , waneer ben ik nou eens aan de beurt
Op woensdag 22 mei 2002 20:55 schreef Rood_schaap het volgende:
bah... ik werk bij een helpdesk en heb 49 sukkels in de wacht staan
quote:* dontcare loopt juist altijd helpdesken uitleggen wat er kapot is ....
Op woensdag 22 mei 2002 22:44 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Lachend!
Heb jij ook van die mensen die zeggen "dat hun internet stuk is" ?Of van die mensen die je eerst een complete cursus Windows moet geven voordat ze op de knoppen kunnen drukken die jij aangeeft?
Lijkt me MAX stress zo'n beroep. (Klanten die je uitkafferen.)
Of juist heeeeeeel erg lachen. ("Het lampje op mijn modem knippert... Is dat erg?")LOL!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |