Jij snapt duidelijk niet hoe je als repressieve overheid te werk gaat, je stelt gewoon dat iedereen verantwoordelijk is voor wat er onder zijn IP-adres gebeurt. Dat er misschien wat onschuldigen in de cel verdwijnen, ach, waar gehakt wordt vallen spaanders, toch?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:09 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat zoiets nooit is hard te maken. Dan zouden er op de desbetreffende computer ook nog iets te vinden moeten zijn lijkt me. Maar dan nog, dat hoeft nog niet de eigenaar van de pc te zijn geweest natuurlijk. Maargoed, ik ben geen jurist...
Dat dat kan veranderen snap ik, maar ik vraag me af hoe de wetgeving nu is op dat gebied...quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe je als repressieve overheid te werk gaat, je stelt gewoon dat iedereen verantwoordelijk is voor wat er onder zijn IP-adres gebeurt. Dat er misschien wat onschuldigen in de cel verdwijnen, ach, waar gehakt wordt vallen spaanders, toch?
Grappig feitje:quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:06 schreef LordNemephis het volgende:
Ik vind mensen die '1984' roepen altijd zo conspiracy-achtig..
maar toch gaan we hard die kant op dus ... 1 9 8 4 !!!
Ja natuurlijk, waarom niet? Heb je iets te verbergen ofzo?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:13 schreef Robin__ het volgende:
Ik zie ze al staan zo bij zo'n in stukken geblazen terrorist, met een dagvaarding in hun hand omdat ie how to make a bomb heeft ge-googled.
Sorry hoor maar hiermee verkrijg je toch niets dan indirect bewijs.. moet je eerst nog gaan bewijzen dat je er bewust verbinding mee maakte en dat JIJ achter die pc zat etc.
maargoed, dat is het op offeren van iedereen zijn privacy wel waard.. ze mogen toch ook wel weten naar welke artikelen je kijkt in etalages op straat, welke boeken je doorbladerd in de biblotheek en welke films je uit het rek pakt bij de videotheek.
Dus een leek die zijn wireless-verbinding niet weet te beveiligen, kan de bak in draaien als iemand met een laptop voor de deur allerlei fratsen uithaalt? Lijkt mij niet eigenlijk, waarschijnlijk moet er dan wel ondersteunend bewijs zijn. Overigens kunnen beveiligde verbindingen ook gekraakt worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe je als repressieve overheid te werk gaat, je stelt gewoon dat iedereen verantwoordelijk is voor wat er onder zijn IP-adres gebeurt. Dat er misschien wat onschuldigen in de cel verdwijnen, ach, waar gehakt wordt vallen spaanders, toch?
Jij loopt toch ook niet in je blote kont over straat, privacy heet dat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, waarom niet? Heb je iets te verbergen ofzo?
O Oquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al die lolbroeken die hier nu gelogd willen worden, besef je wel dat als het straks nog wat verder gaat (PVV/CDA/VVD in de maak jeweets) dat er misschien nog wel wetgeving komt die het plaatsen van false positives met terugwerkende kracht strafbaar maakt!
Oh ja, net zoals al die andere "essentiele" zaken...quote:Volgens een woordvoerder van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken is de bewaarplicht van groot belang, omdat publieke en nationale veiligheid prioriteiten van de overheid zijn. De opslag van de communicatiegegevens zou essentieel zijn in de strijd tegen misdaad en terrorisme.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe je als repressieve overheid te werk gaat, je stelt gewoon dat iedereen verantwoordelijk is voor wat er onder zijn IP-adres gebeurt. Dat er misschien wat onschuldigen in de cel verdwijnen, ach, waar gehakt gehacked wordt vallen spaanders, toch?
Dreigende taal zo veel mogelijk combineren met verschillende plaatsen en "doelgroepen" (ouderen, huismoeders, christen-jongeren, biljarters...)quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:29 schreef Saphire het volgende:
Vooral prachtig om te zien hoe serieus mensen dit nemen. Komende paar maanden even allerlei fora's en chatboxen langs om de nodige keywords te laten vallen? Misschien een IT'r aanwezig die weet hoe je zo'n database in de soep kan laten draaien?
Die ene dude die op 4chan die blije bedreiging aan die school postte kreeg anders wel midden in de nacht een arrestatieteam aan z'n bed.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:09 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat zoiets nooit is hard te maken. Dan zouden er op de desbetreffende computer ook nog iets te vinden moeten zijn lijkt me. Maar dan nog, dat hoeft nog niet de eigenaar van de pc te zijn geweest natuurlijk. Maargoed, ik ben geen jurist...
Ik heb voorlopig geen enkel geval gezien wat de vakkundigheid van de regering en zijn ambtenaren op dit soort gebied bewezen heeft, dus waarschijnlijk ben je gewoon de sjaakquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dus een leek die zijn wireless-verbinding niet weet te beveiligen, kan de bak in draaien als iemand met een laptop voor de deur allerlei fratsen uithaalt? Lijkt mij niet eigenlijk, waarschijnlijk moet er dan wel ondersteunend bewijs zijn. Overigens kunnen beveiligde verbindingen ook gekraakt worden.
Dan kunnen ze die honderden miljoenen aan jaarlijkse kosten wat dit geintje met zich meebrengt beter besteden aan bijvoorbeeld meer blauw op straat zodat het ook daadwerkelijk écht veiliger wordt.quote:Volgens een woordvoerder van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken is de bewaarplicht van groot belang, omdat publieke en nationale veiligheid prioriteiten van de overheid zijn. De opslag van de communicatiegegevens zou essentieel zijn in de strijd tegen misdaad en terrorisme.
Je vergeet DIY nukequote:Op dinsdag 7 april 2009 18:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Terrorisme Al-Quaida Jihad!
Hoppa, gelogd!
Ik drijf het een beetje ver door, jij lijkt ervan uit te gaan dat democratie en redelijkheid altijd de boventoon zullen voeren in Nederland. Dat is natuurlijk niet het geval.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dus een leek die zijn wireless-verbinding niet weet te beveiligen, kan de bak in draaien als iemand met een laptop voor de deur allerlei fratsen uithaalt? Lijkt mij niet eigenlijk, waarschijnlijk moet er dan wel ondersteunend bewijs zijn. Overigens kunnen beveiligde verbindingen ook gekraakt worden.
Die leken zijn onverantwoord bezig danquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ach, gelukkig staat de cryptografie niet meer in de kinderschoenen. Wat wetgevers vaak vergeten is dat er veel mensen een stuk creatiever zijn dan de wetgeverquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb niets te verbergen
En dat meen ik... Ik probeer het wel, maar het lukt me gewoon niet meer...
In WOII gebruikten ze Navajo indianen voor de verbindingen. Die taal is niet te ontcijferen voor Duitsersquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach, gelukkig staat de cryptografie niet meer in de kinderschoenen. Wat wetgevers vaak vergeten is dat er veel mensen een stuk creatiever zijn dan de wetgever
Whehehequote:Op dinsdag 7 april 2009 19:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb niets te verbergen
En dat meen ik... Ik probeer het wel, maar het lukt me gewoon niet meer...
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En nou hopen dat Meki hier ff post
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |