abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67798382
Wat voor gastjes waren het? Kijk met 15/16 jarigen stap je er sneller op af, maar met de oudere generatie denk je toch wel even 2x na lijkt me.
pi_67798411
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:32 schreef Rots het volgende:
Wat voor gastjes waren het? Kijk met 15/16 jarigen stap je er sneller op af, maar met de oudere generatie denk je toch wel even 2x na lijkt me.
De groep was gevarieerd tussen de 16 en 22.
pi_67798433
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:24 schreef sjimz het volgende:
Heb het in de metro een keer meegemaakt dat een man werd lastig gevallen (Lees: geslagen en geschopt).
Toen heb ik samen met wat toenmalige collega's de groep onder handen genomen.

Details graag.
Ron Paul 2012
pi_67798463
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

De groep was gevarieerd tussen de 16 en 22.
En waar baseerde je dat op? Hoeveel, met hoeveel was je zelf? Wat voor achtergrond, vechtpartij daarna? Of alleen uit elkaar halen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:35:25 #30
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67798493
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:30 schreef marco-ouwe het volgende:

[..]

"
Dat is zo ja, tot je de verkeerde tegen komt.
Een maatje van me is met een baksteen neergeslagen omdat die zen bek opentrok
Dan word ik liever neergeslagen dan dat ik laf ga staan toekijken hoe iemand mishandeld word. Maar in de praktijk hebben ze toch echt graag een grote bek en schrikken ze als ze door een vrouw worden aangesproken op hun gedrag.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:37:43 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67798577
Ik zou in elk geval 112 bellen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_67798581
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:34 schreef Rots het volgende:

[..]

En waar baseerde je dat op? Hoeveel, met hoeveel was je zelf? Wat voor achtergrond, vechtpartij daarna? Of alleen uit elkaar halen?

Ik was met 2 andere collega's die net als ik net klaar waren met werk en ook met de metro richting het Centraal Station gingen.
De groep bestond uit 6 man waarvan er 5 echt aan het slaan en schoppen waren.
Mijn collega's en ik keken elkaar aan en sprongen er eigenlijk direct tussen.
Hebben zelf niet echt klappen uit hoeven te delen maar wel wat greepjes toegepast en gewacht op de politie.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:39:59 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67798671
ik doe niks meer. heb al voorwaardelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_67798746
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dan word ik liever neergeslagen dan dat ik laf ga staan toekijken hoe iemand mishandeld word. Maar in de praktijk hebben ze toch echt graag een grote bek en schrikken ze als ze door een vrouw worden aangesproken op hun gedrag.
Dat is zo ja

maar dit was ook om te zeggen, dat het eerst veel meer dreigen was van hun, maar nu weldegelijk (in dit geval) die baksteen gebruiken.

ik ben ook best vaak bedreigd ( ik kom uit Gouda :p ), maar dan kwam er nooit wat van.. maar nu pas ik wel meer op dan eerst.

probeer andere mensen er bij te trekken, dan sta je zoiezo sterken als in je 1tje
Have no fear, have a beer
pi_67798909
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik was met 2 andere collega's die net als ik net klaar waren met werk en ook met de metro richting het Centraal Station gingen.
De groep bestond uit 6 man waarvan er 5 echt aan het slaan en schoppen waren.
Mijn collega's en ik keken elkaar aan en sprongen er eigenlijk direct tussen.
Hebben zelf niet echt klappen uit hoeven te delen maar wel wat greepjes toegepast en gewacht op de politie.
Heb je geluk gehad dat ze jullie niet pakten, je kwam de goeie tegen. Voor mij gaat het te ver als oude mensen zonder reden gepakt worden, maar dan nog zou ik kijken naar de situatie en de groep.
pi_67798935
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:46 schreef Rots het volgende:

[..]

Heb je geluk gehad dat ze jullie niet pakten, je kwam de goeie tegen. Voor mij gaat het te ver als oude mensen zonder reden gepakt worden, maar dan nog zou ik kijken naar de situatie en de groep.
Ik was niet bang hoor als ze zich tegen ons zouden keren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:15:17 #37
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67799939
ja wel eens eerder gedaan en ja dat zal ik ook blijven doen.
mensen moeten normaal doen op straat!
ik wil dat mijn kids later veilig over straat kunnen en een goed begin begint bij jezelf ofzo
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:33:23 #38
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_67800553
Pick your battles...

Kijk het zit natuurlijk zo, als jij denkt dat je iemand kunt helpen, dan moet je daar ook de middelen toe hebben. Als het enige dat je kunt bereiken hetgene is dat je zelf ook in elkaar geslagen wordt, dan kun je beter op je plek blijven zitten vind ik. Je moet je woorden kracht kunnen bij zetten zeg maar...
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:34:23 #39
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67800590
ach... sorry maar 80% van de kracht van de aanvallende partij bestaat uit angst van de tegenstander
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:41:21 #40
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_67800829
Ik heb nogal een grote mond
zie ik iets dat maatschappelijk gezien niet door de beugel kan reageer ik bijna altijd.
Al merk ik dat het de laatste tijd minder geworden is omdat je vandaag de dag gewoon neegestoken wordt om niets...
Zeker nu ik een klein kindje heb zorg ik er maar voor dat hij geen dader wordt en goede normen en waarden meekrijgt. Ik reageer zelf dus zoals gezegd minder maar wil graag het trouwen van mn zoon nog meemaken. Dat is de enige reden waarom ik beter nadenk wanneer ik reageer en wanneer niet...

Wel probeer ik altijd nuttig te zijn, al is het maar achteraf (door hulpverlening of het bellen van politie oid)
Ik vind het jammer dat men niet meer voor elkaar klaar staat
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_67801007
quote:
[b]Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Ripley het volgende:[/b

Ik las ergens dat vrouwen sneller en makkelijker ingrijpen in geweldssituaties dan mannen. Misschien omdat mannen sneller zelf het slachtoffer zullen worden of denken te worden? Ik ben ook een keer op een groep afgestapt in zo'n situatie en die jongeren schrokken zichtbaar van mijn uitbarsting. Omdat ik een vrouw ben? Geen idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67801928
meerdere keren, liep vaak slecht af.

-middelbare school. jongen slaat een meisje in haar gezicht. ik sla die vent tot moes en wurg hem bijna
uiteindelijk gezeik bij de conrector die ik niet mocht en toen naar de rector gestapt, probleem opgelost.
-keer iemand die tegen een garagedeur zat te pissen. vroeg of hij dat normaal vond. vonden hij en zijn vriendjes heel normaal. heb het pissertje bij zijn hoofd gepakt en 2x bikkelhard tegen die garagedeur geramt totdat die in zijn eigen pis in elkaar zakte. (was mijn garagedeur).

wel vaak in ruzies beland, en het hang idd van de situatie af. beetje knokken in een disco is vaak een beetje haantjes gedrag. word er een duidelijk weerloos persoon gepakt of afgezeken dan help ik wel of als meisjes op een of andere manier worden aangevallen of betast.

keer zo ruzie gekregen met een groep van 20 man (wij met zijn 4-en).
eerst 2 wijven die me wouden aftuigen, die ik netjes op de grond heb neergelegd en daarna het vriendje die verhaal kwam halen.
het eindigde erin dat ze een fiets van ons gapten, zij konden zoeken naar de tand van hun vriend en wij naar huis konden fietsen (op 3 fietsen)

en een keer tussen een ruzie gekomen waarna ik omver werd gereden door een medelander in zijn benz...

en een keer afgetuigd door 6 lieve medelanders toen ik ook tussen een ruzietje kwam (en er stonden honderden stoere kerels omheen te kijken maar niemand doet wat..., dat vond ik erger dan de klappen en trappen die ik kreeg.)
dat valt me trouwens wel op, ruzie met een boer, kakker, arbeider, etc. die kappen als iemand down gaat.
die smerige ratten gaan door en proberen iemand dus echt blijvend letsel toe te brengen.
en een boer slaat het hardst (keer of 3 barkrukken heen gemept door zo'n gast )

de kunst is om iemand goed te raken, dan gaan ze met een klap wel neer.
lekker korte beweging maar met alle agressie in je.
van alle mensen die ik vol in het gezicht heb gemept zijn ze of knock-out gegaan of een gebroken neus

maar goed, het kan dus ook fout gaan als ze maffe dingen gaan doen als met een auto, pijp of mes terugkomen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:14:22 #43
15407 patty
pretslet
pi_67801934
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las ergens dat vrouwen sneller en makkelijker ingrijpen in geweldssituaties dan mannen. Misschien omdat mannen sneller zelf het slachtoffer zullen worden of denken te worden? Ik ben ook een keer op een groep afgestapt in zo'n situatie en die jongeren schrokken zichtbaar van mijn uitbarsting. Omdat ik een vrouw ben? Geen idee.
Je wekt moedergevoelens op
Buikpijn van het lachen!
pi_67803379
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik was niet bang hoor als ze zich tegen ons zouden keren.
Maar dat komt omdat jij zo sterk bent sjimz
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:01:02 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67803507
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:57 schreef De_kromme het volgende:

[..]

ja of omdat de verhouding niet 1:20 was. die rifapen zijn namelijk alleen stoer als ze met een groep zijn tegen een persoon of een klein groepje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_67803535
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:57 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ja, dat zal het geweest zijn!
pi_67804193
Ik heb geen idee wat ik zou doen. In ieder geval bellen oid.

Paar maanden geleden een incidentje, stapte een dronken negerin voorin die weigerde te betalen en eiste dat iemand van de passagiers dat voor haar zou doen, het was immers maar 1 euro.
Chauffeur zei dat ze weg moest, ze ging niet, dus bus kon niet weg en dat dus een half uur lang waarin ze steeds harder begon te schreeuwen en worstelde om door te lopen.

Ik ben toen naar voren gelopen zodat ze er niet langs kon en heb haar aan de praat gehouden. Gewoon relaxed en glimlachend stomme vragen stellen van hoe en waarom zodat ze bezig bleef op een redelijk rustige manier -afgezien van haar manier van praten dus- totdat de politie kwam om haar eruit te halen. Dat duurde natuurlijk weer drie kwartier maar dat is een ander verhaal.

Is natuurlijk niet zo stoer als 8 losgeslagen pubers in bedwang houden, maar ik denk dat ik precies hetzelfde zou doen als ik iets zou doen (durven) in zo'n situatie. Ik ga van de zenuwen en vooral van schreeuwende mensen toch lachen en met meteen vol op de knieschijven in komen vliegen bereik je ook niet echt wat je beoogde he
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_67814034
Zoals veel mensen al aangeven hangt het zoiets vaak van de situatie af.
Zijn het pubers die je verbaal en, als het niet anders kan, fysiek de baas kan zijn.. die nog enigszins tot de orde kunnen worden geroepen, of heb je met figuren te maken die totaal lak hebben aan hun medemens en niet zullen stoppen met aanvallen ook al is de ander al neergeslagen...

Klopt inderdaad dat in veel situaties het al voldoende is om er duidelijk iets van te zeggen, omdat dat vaak niet verwacht wordt. Niet altijd.. maar als één iemand het initiatief neemt en er wat van zegt, dan zijn anderen eerder geneigd om bij te springen. De meeste mensen willen echter geen initiatief nemen, omdat hij/zij dan als eerste als volgend mikpunt kan worden gezien.

Ik heb het idee dat tegenwoordig minder wordt ingegrepen door de medemens in zulke situatie. Waarschijnlijk heeft de angst om zelf slachtoffer, wat vaak genoeg te lezen/horen is in/op het nieuws, daar mee te maken. Maar daardoor hebben daders ook eerder het idee dat ze vrij spel hebben en zullen ze eerder wat doen.
pi_67815083
Hangt zoals al heel vaak gezegd van de situatie af. Ik hoop dat ik op zn minst er iets van zeg, maar ik zou pas weten wat te doen als er daadwerkelijk zoiets gebeurt.

Het enige incident wat ik ooit een soort van heb bemiddeld was tussen twee hele stoere tweedeklassers die een klasgenootje van ze (bril, rugtas van nek tot knieën enzo, je kent het) aan het pesten waren. Toen ze hem er niet door wilden laten bij de halte waar die jongen, en toevallig ik, eruit moest heb ik ze gebiedend gevraagd die jongen gewoon door te laten. Ik zat zelf in de 4e klas toen, dus het stelde allemaal niet veel voor.
Wat me wel opviel was dat na dat ik het gezegd er van alle kanten dingen als 'Ja joh!' 'Laat die jongen gewoon door' enzo gemompeld werd.
What Would Goku Do
  woensdag 8 april 2009 @ 01:09:10 #50
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67816011
Ik was een jaar of 15 toen ik met mijn broer, zijn vriendin en mijn vriend in Beverwijk liep. Een groepje marokkanen vielen mijn broer en vriend aan. Ik stond als versteend. Deed niets. Dertig jaar geleden alweer.. tering.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')