Misschien niet iets voor FOK!, maar goed, de verzameling moet uitgedund... Te veel leuks om weer te kopen...
1.
Het mooiste (ook ongeveer het nieuwste) Accutron uurwerk ooit gemaakt. Door ESA in licentie (van Bulova). Dit uurwerk zit in onderstaand horloge, dat ik zo weinig draag dat het wellicht tijd is er een liefhebber mee blij te maken. Bovendien heeft het horloge een datumaanduiding

. Let op de
interessante hoefijzerindexen die over de minutenwijzer lopen. De glanzende wijzers zijn een beetje geöxideerd. Horloge heeft een plexi glaasje, opgelegd merklogo en opgelegd Ultronic logo en originele gesigneerde kroon!
1. Merk: Longines
2. Model: Ultronic (stemvorkuurwerk)
3. Diameter: ca. 37 à 38 mm van de 9 naar de 3, zonder kroon
4. Conditie, krasjes, recent geserviced?: Zeer goede staat, NOS gekocht, sporadisch gedragen.
Loopt prima op tijd op een nieuwe batterij. LET OP: de vervangbatterij heeft een plastic ringetje en is met ringetje (ander nr.) moeilijk verkrijgbaar. Bewaar dus altijd dit ringetje, dan past er een normaal verkrijgbare batterij in.
5. Vaste prijs:
EURO 225,006. Leeftijd : 70's
7. Aanwezigheid van papieren en doos: Neen
8. Kosten verzending: Aangetekend per post binnen NL op mijn kosten.
9. Hoogte: n.b.
10. Uurwerk: LONGINES Cal.6312 ESA Cal.9162 (1970)
Datumfunctie en hacking.
11. Bandaanzet: 18 mm. Horloge komt met (gedragen) vlakke blauwe Hirsch band en
originele Longines gesp.
![]()
![]()
![]()
2.
1. Merk - Glycine
2. Model - Alarm (mooie rode alarmwijzer), handopwinder met datumaanduiding
3. Diameter - 35 mm exclusief beide kronen, ronde en vrij hoge kast
4. Conditie, krasjes, recent geserviced? - Stainless Steel kast praktisch NOS, lichte krasjes op dekselrand. Wijzerplaat en chapterring geheel gaaf, evenals indexen en wijzers. Geen lichtgevend materiaal. Band is een 18 mm NOS Glycine stalen band.
5. Vraagprijs/vasteprijs! - EURO 225 of een
heel leuk ruilvoorstel (vintage)
6. Leeftijd - Jaren 60-70, naar ik aanneem
7. Aanwezigheid van papieren en doos - Neen
8. Kosten verzending - Aangetekend verzonden (binnen NL) op mijn kosten.
9. Hoogte - Geschat, 13 à 14 mm.
10. Uurwerk - waarschijnlijk AS. Handopwinder, loopt netjes en op tijd, geen service of servicegegevens. Alarm functioneert prima!
11. Bandaanzet - 18 mm. Meegeleverde NOS Glycine band heeft aanzet 18 mm en is voorzien van de originele eindlinks.
(zoombare foto)
![]()
3.
1. Merk - Glycine
2. Model - 332.111 Compressor (EPSA Pequirez kast - Brevet 3138), automaat met datumaanduiding
3. Diameter - 36 mm exclusief deels verzonken kroon (originele compressor kroon met dambordpatroon), prettig dragende kussenvormige (radiomir-achtige

) kast
4. Conditie, krasjes, recent geserviced? - Stainless Steel kast heeft draagsporen, geen diepe krassen. Haarkrassen op achterdeksel, maar geen veel voorkomende schade van 'kastopeningspogingen'. Wijzerplaat en chapterring geheel gaaf, lichte oxidatiesporen op indexen en wijzers, lichtgevend materiaal (Tritium) is overleden. Band is een 18 mm NOS Glycine stalen band.
5. Vraagprijs/vasteprijs! - EURO 175 of een
leuk ruilvoorstel (vintage)
6. Leeftijd - Jaren 70, naar ik aanneem
7. Aanwezigheid van papieren en doos - Neen
8. Kosten verzending - Aangetekend verzonden (binnen NL) op mijn kosten.
9. Hoogte - Geschat, 12 à 13 mm.
10. Uurwerk - automaat, loopt netjes en op tijd, geen service of servicegegevens.
11. Bandaanzet - 19 mm. Meegeleverde NOS Glycine band heeft aanzet 18 mm, hetgeen evenwel niet misstaat.
(zoombare foto)