Wat voor versterker heb je?...quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:40 schreef editoor het volgende:
Ik heb mijn versterker 4 kanaals aangesloten en vroeg mij af of ik een andere kabel nodig heb dan degene die ik nu heb.
Bij de ingang right heb ik twee ingangen en er zit 1 plug, een rode.
Bij de ingang left heb ik ook twee ingangen en daar zit 1 zwarte plug.
Ik vroeg me dus af of ik niet 2 rode en 2 zwarte pluggen nodig heb voor optimaal geluid? en als zoiets bestaat hoe heet dan zo'n kabel?
Rechtsonder zit de stroomkabel aansluiting.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:36 schreef editoor het volgende:
[..]
hier is een pdf http://www.rotel.com/cont(...)hived/rb985-back.pdf
dat klopt dusquote:Op dinsdag 7 april 2009 07:38 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Rechtsonder zit de stroomkabel aansluiting.
Nee die PDF file en je moet na de stroomkabel elke speaker met + en - goed aansluiten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:48 schreef editoor het volgende:
[..]
dat klopt dus
je hebt zeker alleen de tt gelezen?
hmm.. als er iemand is die wat meer info kan geven graagquote:Op dinsdag 7 april 2009 07:52 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee die PDF file en je moet na de stroomkabel elke speaker met + en - goed aansluiten.
ok blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg. Ik heb 2 PMC boxen aangesloten op een rotel eindversterker.(dus geen surround). Elke box heeft 4 draden die naar de eindversterker gaan dat zijn dus 8 stekkers die in mijn versterker zit. tot nu toe is er nog geen probleem. Nu is het punt dat ik me versterker naar mijn pc wil aansluiten. Daar heb ik speciale kabel voor gekocht, een zwarte en een rode tulp en een stekker die naar me pc gaat in de geluidskaart. In mijn versterker heb ik 4 ingangen waarvan er dus 2 nu inzitten en mijn vraag is of ik 2 rode en 2 zwarte stekkers nodig heb zodat mijn speakers een mooier geluid geven, want ik heb het idee dat ze mooier kunne klinken. de rechter box klinkt ook anders als de linker box en klinkt niet 100% helder zoals die andere box. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:10 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, wat vraag je nu precies? Ik neem aan dat je ook vijf speakers hebt die je op de versterker kunt aansluiten? Die moeten ieder met speaker kabel op de juiste aansluiting worden aangesloten... maar ik begrijp je verhaal eigenlijk niet, en ik denk anderen in dit topic ook niet.
Goed, dan moet je de versterker in stereo mode zetten. Verder weet ik niet of die versterker een kanaal A en B (of 1 en 2) heeft om paren speakers aan te sluiten. In dat geval moet je de bovenste aansluiting van de speakers op kanaal A (1) aansluiten en de onderste op kanaal B (2). Heb je maar één main kanaal waar je speakers op aan kan sluiten, dan moet je op de speakers de twee aansluitingen aan elkaar koppelen, en enkel aansluiten op je versterker...quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:26 schreef editoor het volgende:
[..]
ok blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg. Ik heb 2 PMC boxen aangesloten op een rotel eindversterker.(dus geen surround). Elke box heeft 4 draden die naar de eindversterker gaan dat zijn dus 8 stekkers die in mijn versterker zit. tot nu toe is er nog geen probleem. Nu is het punt dat ik me versterker naar mijn pc wil aansluiten. Daar heb ik speciale kabel voor gekocht, een zwarte en een rode tulp en een stekker die naar me pc gaat in de geluidskaart. In mijn versterker heb ik 4 ingangen waarvan er dus 2 nu inzitten en mijn vraag is of ik 2 rode en 2 zwarte stekkers nodig heb zodat mijn speakers een mooier geluid geven, want ik heb het idee dat ze mooier kunne klinken. de rechter box klinkt ook anders als de linke box niet 100% helder zoals die andere box. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
die je vind je hier http://www.rotel.com/cont(...)hived/rb985-back.pdfquote:Op dinsdag 7 april 2009 09:29 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Goed, dan moet je de versterker in stereo mode zetten. Verder weet ik niet of die versterker een kanaal A en B (of 1 en 2) heeft om paren speakers aan te sluiten. In dat geval moet je de bovenste aansluiting van de speakers op kanaal A (1) aansluiten en de onderste op kanaal B (2). Heb je maar één main kanaal waar je speakers op aan kan sluiten, dan moet je op de speakers de twee aansluitingen aan elkaar koppelen, en enkel aansluiten op je versterker...
Ik zal eens kijken of ik even de handleiding van de versterker kan vinden...
Ok, en waar gaat die tulp heen? Of beter gezegd, waar komt die vandaan? Want die moet uit je voorversterker komen, aangezien dat de inputkanalen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:38 schreef editoor het volgende:
[..]
die je vind je hier http://www.rotel.com/cont(...)hived/rb985-back.pdf
Het is een eindversterker dus hij heeft geen stereo mode. Er zit alleen een aan en uit knop. Verder snap ik niet echt veel van je uitleg dus misschien dat na die pdf het wat duidelijker kan uitleggen . De rode tulp zit in left front en de zwarte zit in right front.
Ik heb hem 4 kanaals aangesloten dus die brug heb ik niet nodig dat is alleen als je hem 2 kanaals aansluit. Ik heb 4 draden per box.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:08 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik had wat gemist. Maar de moraal van het verhaal is dat je dus maar een kabel tussen iedere box en de versterker kunt hebben, want je hebt maar 1 kanaal per box op de versterker. De bruggen aan de speaker zijde is van belang, waarschijnlijk klinkt het daarom nu vreemd. De ene speaker is helderder dan de andere. Ja, waarschijnlijk omdat je de ene speaker aan hebt gesloten op de bovenste aansluiting van de box, dus meer de hoge tonen kant, en de andere op de onderste, dus meer de lage tonen kant.
nou volgens mij is wel goed aangesloten. De boxen klinken wel gewoon goed alleen heb niet het idee dat ie 4 kanaals geluid produceert daarom mijn vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:14 schreef Cothen het volgende:
TS, zou het niet handiger zijn om een versterker te gebruiken waar je wel iets aan hebt?
Waarschijnlijk stuur je nu alle front naar je rechterspeaker, en alle rear naar je linker speaker.
Klinkt kut en mogelijk sloop je je boxen en/of versterker ook nog eens mee.
Hoe dan? Want die versterker heeft er geen mogelijkheden voor. Maak anders eens foto's. Want fout aansluiten kan ernstige gevolgen hebben voor de speakers, de versterker, of beide. En vier kabels kan gewoon niet, tenzij je op die versterker hebt lopen kloten met het aansluiten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:51 schreef editoor het volgende:
[..]
Ik heb hem 4 kanaals aangesloten dus die brug heb ik niet nodig dat is alleen als je hem 2 kanaals aansluit. Ik heb 4 draden per box.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:26 schreef editoor het volgende:
[...] want ik heb het idee dat ze mooier kunne klinken. de rechter box klinkt ook anders als de linker box en klinkt niet 100% helder zoals die andere box. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Klinken ze nou wel of niet goed?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:54 schreef editoor het volgende:
nou volgens mij is wel goed aangesloten. De boxen klinken wel gewoon goed alleen heb niet het idee dat ie 4 kanaals geluid produceert daarom mijn vraag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |