Dat is idd wel mogelijk ja.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij is die 'heersende opinie in de samenleving' meer de heersende opinie in jouw directe omgeving want ik herken dat echt totaal niet.
Welnee, het is óók een reden. Ik heb in dit topic al genoeg andere redenen aangedragen waarom ik geen aanhanger van het huwelijk ben.quote:Ik vind het eerlijk gezegd ook vrij kinderachtig om expres niet te trouwen omdat je dat je familie niet gunt. Jij bent er meer mee bezig hoe je je familie het hardst kan naaien dan met wat jij en je partner het liefst willen.
Zeker wel.Ik word echt gek van het gezeur van mensen om je heen die menen te moeten vragen wanneer je gaat trouwen of kinderen gaat krijgen. Alsof dat het grootste goed is. Je dagen doorbrengen met iemand die je leuk en lief vindt, geld verdienen met leuk werk en het ook lekker uitgeven en dan ook nog leuk samen in een leuk huis wonen is me veel meer waard dan een huwelijk of kids hebben. Wil nog zoveel doen, dat kan ook best zonder kids of een ring (die ik toch niet draag, heb niks met sierraden)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet echt de heersende opinie.
Voorbeelden genoeg van stellen die 6 jaar samenwonen, gaan trouwen en een jaar later gaan scheiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Sowieso moet je toch eerst een hele tijd samen zijn en überhaupt samenwonen voordat je kan gaan trouwen, toch?
1 op 3 kans, misschien maar eens weddenschappen openen op scheidingen, kan ik nog wat geld verdienen aan de ontwetendheid van onnozole mofos.quote:Van alle huwelijken eindigt ongeveer 34 procent in een echtscheiding (in 2007: ongeveer 32 000).
Uiteraard, maar ik zou het mezelf niet kunnen opbrengen om vanuit het niets te gaan trouwen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 03:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Voorbeelden genoeg van stellen die 6 jaar samenwonen, gaan trouwen en een jaar later gaan scheiden.
Bedankt voor het delen van dit enorm relevante filmpje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:34 schreef bendk het volgende:
waarom vrouwen zo graag getrouwd willen zijn....tja behoefte aan samen delen misschien ?
http://video.msn.com/?mkt=nl-nl&fg=NLNL_SonyBMG_RecentVideo&vid=00e969bd-3e72-4f6e-9415-54df6fae6f52
ahj...er springt een vonk over...wat snelquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van dit enorm relevante filmpje.
En dat kan niet zonder trouwen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:34 schreef bendk het volgende:
waarom vrouwen zo graag getrouwd willen zijn....tja behoefte aan samen delen misschien ?
Ja, die twee zijn dus niet gelijkwaardig. De ene is een actieve verandering (en afhankelijk van hoe je het inricht, een prijzige) en de andere een passief gelijk blijven. Dat de man die het niet interesseert die twee opties niet als gelijk ziet is niet zo ontzettend gek.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:26 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom het ongehuwd blijven voor mannen zo belangrijk is. Want je ziet vaak beide partijen zo pertinent vasthouden aan hun eigen wens op dat gebied. De vrouw wil per se trouwen, de man per se niet. Als het allemaal zo weinig voorstelde zouden ze er geen van beiden zo hardnekkig in zijn.
Zo snel is een scheiding niet geregeld. Bovendien kost een gemiddelde scheiding je rond de 5000 euro (advocaatkosten etc) Daarnaast zul je altijd je ex-vrouw moeten afkopen zoals partneralimentatie, het huis uitkopen en eventueel meubels meegeven. Veel vrouwen zullen dat overigens ook afdwingen bij de rechter want beide partijen willen zo weinig mogelijk inleveren. Toch zitten de meeste vrouwen, na echtscheiding, veruit er lekker warmpjes bij in tegenstelling tot de man.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:35 schreef ShadyLane het volgende:
Terwijl een scheiding sneller geregeld is dan dat lelijke behang er weer afgekrabd.
Ik wel. Ik ga sowieso niet plannen. Snap niet dat mensen een jaar voor hun trouwen het al bekend maken. Bij mij maak je meer kans van: Hey, het is maandagochtend. Trek je goeie spijkerbroek aan, we gaan trouwenquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zou het mezelf niet kunnen opbrengen om vanuit het niets te gaan trouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |