Klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:51 schreef Pulu het volgende:
Nederland is te klein voor ghetto's.....wijkje met oververtegenwoordiging van niet-witneusjes staat in geen enkele verhouding tot bijvoorbeeld amerikaanse ghetto's
WANT JA DAN IS HET EEN GHETTO HOOR ECHT WEL ZEVEN SCHIETPARTIJEN PER DAG MANGquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Jongens, wij hebben ook wijken waar 80% zwart is hoor
80% allochtoon wel, maar die zijn dan van allerlei verschillende nationaliteiten. En dat is een belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Jongens, wij hebben ook wijken waar 80% zwart is hoor
quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:29 schreef Siniti het volgende:
[..]
WANT JA DAN IS HET EEN GHETTO HOOR ECHT WEL ZEVEN SCHIETPARTIJEN PER DAG MANG
Ah. Waarom precies?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
80% allochtoon wel, maar die zijn dan van allerlei verschillende nationaliteiten. En dat is een belangrijk verschil.
Nou, ik denk bijvoorbeeld niet dat een Surinamer je een mes tussen de ribben steekt als je de Marokkaanse overbuurjongen verkeerd aankijkt. Om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ah. Waarom precies?
Niet dat het verder veel uitmaakt hoor, maar ik dacht even wat lees ik nou weer allemaal
je kunt er veel over zeggen.. de schilderswijk en transvaal zijn geen wijken waar je s avonds met een prettig gevoel over straat loopt.. en zelfs overdags is het er niet altijd best.. Verder oogt het er soms wel naar Ghetto... mja is niet te vergelijken met die in Rio enzo.. ik denk dat dat laatste echter ook appels met peren vergelijken is en dat er in Nederland wel degelijk een soort ghettovorming bestaat in sommige wijken..quote:Op maandag 6 april 2009 00:00 schreef J.Herrer het volgende:
De beruchte Schilderswijk
[ afbeelding ]
Ik moet toegeven, die blaadjes op de weg en dat scheve paaltje geven het wel een zware ghetto-look![]()
Op die fiets.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk bijvoorbeeld niet dat een Surinamer je een mes tussen de ribben steekt als je de Marokkaanse overbuurjongen verkeerd aankijkt. Om maar eens wat te noemen.
Nee, jij bent totaal niet wereldvreemd.quote:Op zondag 5 april 2009 23:38 schreef J.Herrer het volgende:
wat hier een 'ghetto' is, is in Brazilie of India ofzo een wijk voor de allerhoogste klasse..![]()
Ik vind het een beetje triest, ja leuk hoor een Molukse wijk, maar Nederland blijft toch een samenleving van verschillende rassen dus niet zo zeiken. Ik zeg toch ook niet in mijn wijk dat ik geen allochtonen wil omdat héél vroeger er alleen Nederlanders woonde.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:39 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
link om je zinnen te ontkrachten
Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit iemand over Nederlandse ghetto's horen praten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 00:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
zijn er sowieso zoveel mensen die nederlandse wijken een ghetto noemen
Zeker niet waar, er zijn genoeg straten in R'dam waar je echt veel kans loopt om beroofd of neergetikt te worden 's nachts...quote:Op zondag 5 april 2009 23:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij best wel mee. Je kunt in Nederland overal prima over straat, zelfs op dit tijdstip.
Probeer eens even langs Gerdesiaweg te gaan 's nachts, af en toe krijgt daar iemand wel een pistool op zijn hoofd hoor. Verder is Kralingen natuurlijk wel een buurt waar je prima 's nachts kan lopen. Met dat soort dingen moet je maar net pech hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:50 schreef Dingess het volgende:
9 van de 10 fokkers durft zelfs niet door crooswijk of kralingen te lopen in hun eentje ..
Het is een karikatuur van mensen die zich bij de 'gangster'-hiphop cultuur voegen. Ik hoor echt geen Nederlander/marokkaan zeggen dat ze het zo moeilijk hebben in de ghetto.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit iemand over Nederlandse ghetto's horen praten.
Jonge bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:22 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nee, jij bent totaal niet wereldvreemd.
quote:
vooruit wanneer ben je jarig?quote:
Maar je denkt dat een Mexicaan er wel moeite mee heeft als je een Colombiaan neersteekt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk bijvoorbeeld niet dat een Surinamer je een mes tussen de ribben steekt als je de Marokkaanse overbuurjongen verkeerd aankijkt. Om maar eens wat te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |