Morgen begin van de proefwerkweek, alles al geleerd en doorgenomen en ben best wel klaar voor mijn eerste proefwerk Economie morgen. De dingen waarvan ik zeker ben dat ik ze vergeet zet ik voor de zekerheid in mijn rekenmachine, wat normaal altijd makkelijk gaat.
Het begint al met de software te vinden voor de rekenmachine. In plaats dat je gewoon bestanden kan slepen etc., nee het moet een mooi programmaatje zijn waar je geen ene hol mee doet en waar je ook niets mee kan. Achteraf valt daar nog wel mee te leven en toen ik alles had opgestart begon het al met een standaardprocedure: zorgen dat het programma je rekenmachine vindt via de USB. Dit is best wel een gekloot en af en toe verbreekt de verbinding, waardoor je weer even opnieuw moet kloten, maar het is nog wel te doen. Nee, het leuke begon pas toen ik het bestandje had getypt (waarvoor je wéér een ander dom programma nodig hebt) en het naar de rekenmachine wou versturen. BAM- no connection, BAM- error x, BAM-error y, weer error x, valt mn rekenmachine uit etc. etc. ...
Affin.. ik had dit kunnen verwachten en er zijn gelukkig meerdere opties om het bestandje te kunnen versturen. Ik ga ze dus allemaal een beetje af, overal raak ik weer enoorm veel tijd kwijt aan allerlei kleine dingetjes die heel lang duren. Ik heb serieus meer dan een uur lang zitten proberen zonder enig resultaat.
Gelukkig bestaat er internet, even een paar termen intikken bij google en het blijkt dat ongeveer iedereen dezelfde problemen heeft. Een beetje verder rondzoeken en ik kom er ook nog eens achter dat niemand weet wat het probleem eigenlijk is en hoe het op moet worden gelost. Het ligt niet aan de drivers, niet aan je OS, niet aan je GRgeheugen, de ene deed zus en werkte zo, jaa hij werkt weer

, maar hoe, geen idee. GVD waaarom moest dit er ook nog eens bijkomen, he

Ik heb al die kleine oplossinkjes geprobeerd, trucjes als ON-knop ingedrukt houden tot drivers handmatig verwijderen en dan kloten omdat hij niet meer terug wilt. Computer aan/uit/aan/uit, tussendoor kijken of het versturen wilt lukken. En na DRIE UUR ben ik nog helemaal NIETS opgeschoten AAH
Ok.. rustig, kalm.. je hebt soms van die momenten waarop alles je tegenzit, gewoon rusSTIAAHG verder zoeken naar oplossingen. Even een paar vrienden rondvragen of ze me kunnen helpen.
Potentiële kandidaten: 2 *zucht*

. Vriend 1: Kan je me helpen met mn GR? - Da's toch iets met computers he..? -
jeeeh 
ja!, laat maar. Vriend 2: Hulp! - Keb geprobeert, maar werkt niet, nog veel succes morgen! -
Waarom zijn er toch van die dingen die zo onnodig dom, moeilijk, ingewikkeld, tijdvretend en op de verkeerde momenten tegenwerken. Dat zal wel mn hele leven zo blijven, maar zolang het me overkomt zal ik me er niet gek door laten maken. Nog een beetje economie doornemen, slapen en dan morgen op school kijken of mijn rekenmachinebatterijen niet op zijn na vandaag...