abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4932611
Je kunt ook zo'n antistatische strip onder je auto hangen, die af en toe het wegdek raakt en dan de spanning naar de weg afvoert, in plaats van naar jou zodra je de buitenkant van de auto aanraakt.

Binnenshuis kun je je vloerbedekking behandelen met Shockaway of een soortgelijk middel (en de volgende keer dat je vloerbedekking koopt even kijken of het antistatisch is).

maandag 25 november 2002 @ 16:59:36 #52
3003 Zomerpeer
...Geen gewone Peer!
pi_6990039
Nou heb ik dus van de zomer zo'n DURE sleutelhanger gekocht bij Halfords om de shock kwijt te raken voor het uitstappen (overigens nooit meer een schok gehad bij het uitstappen, hanger zit gewoon in mijn tas...echt vaag)

Sta ik vrijdag bij de Blokker, wat ligt daar, anti-statisch sleutelhjanger VOOR één EURO!!!!!!

AARRRRGGHHHH !!! Stomme dure Halfords !! Stomme Blokker !!
Verkoop die dingen dan ook in de ZOMER ja !

Zucht

Er is een vacature voor een vriendje vrij
  woensdag 27 november 2002 @ 09:49:18 #53
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_7015902
dan moet je (als je weet dat je geladen bent) niet voorzichtig iets aaanpakken waarvan je een schok krijgt, maar met een groot oppervlak van je hand, dan iss de schok niet zo groot dan asl je dat met het topje van je vinger doet...
pi_7042915
quote:
Op maandag 8 april 2002 12:09 schreef BarBaar het volgende:
Ja, regelmatig dus.. Als ik even naar de koffieautomaat loop, en deze aanraak dan krijg ik gelijk een schok.. En ook wel eens als ik iets anders aanraak...

Waar komt dit door? Het is irritant, want iedere keer schrik je weer even.. en bovendien ben ik niet zo'n geladentiepje..

wat zit je haar leuk ..
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_7069952
Voordat je naar het koffieapparaat loopt, even de verwarmingsbuis vast pakken. Meestal zit er in de meterkast een grote pen in de grond (aarde), deze is (meestal) verbonden met de verwarmingsbuizen in huis. Als je dus eventjes de verwarmingsbuis vast pakt dan ontlaad je jezelf.
pi_17593515
*kick*

Ik heb het nu CONSTANT en ik word er echt gek van. Bij alles wat ik aanraak krijg ik een flinke tik door m'n arm. Net nog, toen ik m'n mp3 speler op de USB port aansloot schrok ik opnieuw van een flinke tik. Dit is echt niet leuk meer, ik ben ineens heel voorzichtig geworden met het aanraken van metalen objecten.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:29:50 #57
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_17593673
Het irritante is dat je na verloop van tijd er al vauit gaat dat je een schok gaat krijgen en ontzettend voorzichtig gaat doen met het aanraken van metaal. Ik heb er op mijn werk regelmatig last van.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:45:55 #58
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_17593982
Hier op mijn stagebedrijf is het erg:

er ligt een parketten vloer, en iedereen loopt op rubberen zolen (dus wordt iedereen lekker statisch geladen). Iedere keer als je dan een deur beetpakt, of elkaar de dartpijltjes overgeeft krijg je weer een opdonder.

Het wordt gewoon eng die klote deur beet te pakken
pi_17594052
dan trek je toch andere schoenen aan??
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:50:24 #60
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_17594082
andere schoenen helpt niet, iedereen heeft 't hier.

Wat wel helpt is op sokken, maar is ook niet altijd ff fris he
pi_17594210
Soms is je lichaam electronisch geladen, dit wordt statisch genoemd. Ik heb dit soms ook weleens, als ik bijvoorbeeld de verwarming aanraakte, dan kreeg ik gelijk een stroomschokje.

Nou dit is dus het probleem bij de schokjes die je krijgt. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij de inhoud van een pc. Je moet voordat je aan de slag gaat binnenin een pc, eerst een polsbandje om doen om jezelf te ontladen. Je kan dit ook doen door een tijdje de kast aan te raken, maar ik zou het polsbandje gebruiken.

Nou mazzelss,

Maurits and GSMBOY.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')