abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67733422
Hallo mede-Fokkers,

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over het ontstaan van relaties, in liefde op het eerste gezicht of in een relatie die langzaamaan is ontstaan (bijvoorbeeld uit een vriendschap) en is gegroeid.

Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?

Zelf geloof ik er wel in, maar ik denk ook dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden. Ik ben nooit echt op het eerste gezicht verliefd geworden op iemand, ik moet iemand echt goed leren kennen voordat ik gevoelens ontwikkel.

Geloven jullie dat gevoelens voor iemand langzaamaan kunnen groeien/ontstaan, ook als je iemand in het begin niet zo mag of aantrekkelijk vindt (zoals in films, lol) en ook als je eerst maandenlang of jarenlang vrienden of kennissen of collega's met iemand bent geweest?

En trouwens: Hoe is jullie relatie ontstaan?
Uit liefde op het eerste gezicht of de variant waarbij liefde langzaam is ontstaan?
En hoe lang duurde het voordat jullie door hadden dat je verliefd was of gevoelens had voor iemand, en hoe lang duurde het voordat jullie een relatie kregen met je huidige partner of met vroegere partners?

Wat een vragen hè.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
  zondag 5 april 2009 @ 17:40:07 #2
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67734200
Ik ken liefde op het eerste gezicht niet, ook bij mij moet iets groeien (nee, niet dat ! ja ook !). Maar ik ga meer voor het totale gevoel (van zowel innerlijk als uiterlijk), als dat gevoel goed zit, laat ik me drijven/vallen bij iemand. Het is helemaal geinig als dat de andere ook overkomt natuurlijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67734233
wanneer je iemand 2 dagen spreekt en diegene heel veel overeenkomsten heeft heet het nog steeds liefde op het eerste gezicht, en dan is t niet puur voor de looks. dus het kan wel
pi_67734847
Ik denk dat liefde op het eerste gezich zeer onbewust is dmv geur, de stukjes MHC in je zweet! Als dat lekker ruikt is de kans groot dat het nageslacht genetisch goed in elkaar zit.
Wat niet is, kan nog komen
pi_67735512
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:07 schreef PopcornMonster het volgende:
Ik denk dat liefde op het eerste gezich zeer onbewust is dmv geur, de stukjes MHC in je zweet! Als dat lekker ruikt is de kans groot dat het nageslacht genetisch goed in elkaar zit.
en bij dikke mensen dan?

zweet van dikke mensen stinkt meer
pi_67735547
quote:
Op zondag 5 april 2009 18:33 schreef Synthesist het volgende:

[..]

en bij dikke mensen dan?

zweet van dikke mensen stinkt meer
Dan bereik je wel meer mensen tegelijkertijd met je geur.

[ Bericht 0% gewijzigd door PopcornMonster op 05-04-2009 19:15:09 ]
Wat niet is, kan nog komen
pi_67737482
Ik denk dat het een beetje dubbelop is, dat je ergens altijd mensen wel 'mag' maar dat je over tijd best gek op ze kan worden.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_67742539
twee keer echt goed verliefd geweest, vanaf het eerste moment.
een keer verliefd geworden op een meisje zonder haar eerste te zien (msn foutje).
toen ik der zag was het echt de vrouw van mijn dromen

het gekke is dat ik op de een of andere manier niet heel snel verliefd word en ik een meisje echt ook gewoon goed moet leren kennen voordat het gevoel helemaal compleet is.

daarnaast valt standaard 95% af van de vrouwen die ik tegen kom, aparte smaak
pi_67745620
Pas twee keer verliefd geweest in mijn leven, waarvan een keer noemenswaardig is (lees: toen was ik ouder dan 16 ). Het is bij mij in beide gevallen een beetje half half geweest. Het groeide wel, maar in een vrij rap tempo sinds de kennismaking. Dus binnen een paar weken. Niet ineens na jaren vriendschap oid, daar kan ik me persoonlijk niet veel bij voorstellen. Lijkt me vreemd en gedoemd te mislukken. Liefde op het eerste gezicht, in de letterlijke zin van het woord, lijkt me ook niet helemaal kunnen. Er zijn natuurlijk voor elke mogelijkheid wel succesverhalen te vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat je iemand zo snel kunt beoordelen. Je moet op gebied van interesses en intellectuele capaciteiten toch wel min of meer op hetzelfde niveau zitten voor een gezonde relatie. Dat zie je niet zo even.
pi_67746549
Om even uit te breiden :

Liefde op het eerste gezicht hoeft niet, maar interesse op het eerste gezicht kan wel. Iemand kan al wel leuk zijn of interessant zonder dat er meteen wat gebeurt. Zoiets kan jaren sudderen totdat er uiteindelijk dan iets gaat opbloeien of groeien.

Echt liefde na jaren als vrienden vind ik raar, ergens. Dat is een beetje gedoemd om in de friends zone te eindigen omdat je na jaren echt een goede vriendschap op het spel zet.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_67746642
Beide, op het eerste gezicht "heeft ze wel wat", en als je haar daarna wat langer leert kennen groeit het tot iets moois, of iets vreselijks,ligt er maar net wat die andere er van vindt natuurlijk.

One night stands en al het gedoe er omheen vind ik vreselijk, dat zal ik ook niet meer doen. Te lang wachten om iets te doen is misschien nog erger, want dan weet je zo goed wat je mist.
pi_67748183
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:10 schreef bolsena het volgende:
Hallo mede-Fokkers,
Hooooi
quote:
Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemad nauwelijks kent?
Je fysiek tot iemand aangetrokken voelen is lust, niet liefde.
quote:

Uit liefde op het eerste gezicht of de variant waarbij liefde langzaam is ontstaan?
En hoe lang duurde het voordat jullie door hadden dat je verliefd was of gevoelens had voor iemand, en hoe lang duurde het voordat jullie een relatie kregen met je huidige partner of met vroegere partners?

Wat een vragen hè.
Ik word niet verliefd als ik iemand totaal niet ken, dat kan wel als ik bijvoorbeeld een hele avond met iemand sta te praten oid. Dat je gewoon een 'voorproefje' van zijn persoonlijkheid krijgt ofzo.

Mijn huidige vriend had ik in eerste instantie helemaal geen gezicht bij, alleen een paar gekke foto's! Wel heel veel 'gepraat' over van alles en nog wat van te voren en daardoor ben ik verliefd op hem geworden. Gewoon woordjes in Fobo, over de PM, over MSN, in SMSjes..

Ken hem via een FOK!meet (pussydeluxemeet ), waar ik samen met een andere FOK!ker heen zou gaan. Dus via fobo berichtjes > PM > MSN > SMS > minimeet in Den Haag met nog wat andere FOK!kers, doodnerveus op centraal station staan, wachten en hopen dat je niet tegenvalt en hij niet tegenvalt en dan zie je hem en dan smelt je gewoon helemaal weg ! Niet zoals op die stomme foto's, gewoon mooi, knap, lief, vlinders het klopte gewoon helemaal.

Dan beetje nerveus zitten lullen in de auto, beetje om elkaar heendraaien heel de avond en dan wel tegen elkaar aanhangend op de bank terecht komen om een sjaal te delen en zoenen in de auto tot een uurtje of half 6 en het voelde gewoon gelijk helemaal goed! .
Weet het gewoon nog alsof het gisteren was the happiest day of my life

En ik had nooit van mezelf gedacht dat ik verliefd op iemand zou kunnen worden op iemand die ik alleen over internet kende, maar toch gebeurde het. Al bij het uitwisselen van gewone foboberichtjes.
Ja, het was gewoon heul lief !
pi_67754090
Zelf ken ik mijn vriend via internet, ik was toen nog erg jong (13!). We hebben een jaar via msn zitten babbelen en daarna zijn we pas over gegaan op een zogenoemde blind date. Natuurlijk had ik wel wat foto’s van hem gezien. Ik was eigenlijk nog niet eens zo onder de indruk van de foto’s, in ieder geval voelde ik me niet aangetrokken tot hem. Toch hadden we een ongelofelijke klik. Over zoveel dingen dachten wij hetzelfde. Bij de blind date ging het allemaal nogal geforceerd, vooral ik vond het eigenlijk niks . Maar toch bleven we contact houden, en het kriebelde wel, eigenlijk kregen we jaren later pas echt iets. Het was eerst een mooie vriendschap, met toch wel wat gevoelens voor elkaar, vooral hij wilde graag een relatie. Uiteindelijk heb ik het ‘risico’ genomen en dacht als het niks wordt kan ik het nog altijd uitmaken (ja erg he dat je zoiets denkt), maar we hebben nu alweer 3 jaar en 3 maanden en heb er absoluut geen spijt van. We hebben samen een hoop meegemaakt. Ik ken hem door en door. En het gekke is, de liefde is altijd blijven groeien. Ik denk dat ik me nu verliefder voel als in het begin. Terwijl het vaak andersom is. We zijn nog steeds gek op elkaar. Hij is ook veel veranderd. Toen voelde ik me niet tot hem aangetrokken, maar nu zeker yes wel . Ben nog steeds erg gelukkig en ik denk dat je tot elkaar aangetrokken voelen, zeker een grote factor is of een relatie zal blijven werken of niet.
pi_67758559
quote:

Ik geloof er wel degelijk in, het is mij 2x overkomen in mn leven tot nu toe.
1e x toen ik 6 was (!), op een meisje van de basisschool. Ook toen eerste maal in mn leventje verliefd tot dan toe, dus wat dat doet met je is allemaal heel gek. Vlinders etc, raar gevoel...

Nooit echt iets geworden, nu ken ik haar nog steeds en is zij een goede vriendin, waar ik af en toe nog wat mee ga drinken. Haar leven deelt ze al en tijd met een ander.

2x was 5 jaar terug, met een internetdate. Helaas was mijn verliefdheid een illusie, na 6 weken aanrommelen was ik afgeknapt. Verder niets geworden dus.

De verliefdheid is denk ik gebaseerd op inderdaad het uiterlijk, maar ook het gedrag wat je ziet. Haar/zijn manier van lopen, haar/zijn geur, de manier waarop ze/hij communiceert met anderen. Als ze dan ook nog bevalt als je haar eenmaal leert kennen, dan wordt je verliefdheid alleen maar gevoed. Maar het kan dus ook de andere kant op, dat als je eenmaal iemand leert kennen, je juist op degene afknapt.
quote:
Wat een vragen hè.
Mijn huidige relatie was geen liefde op het eerste gezicht, maar wel een meisje waar ik mij zo vertrouwd bij voelde, en aangetrokken, dat ik haar wel zag zitten. Het duurde even tot het bij haar ook zo ver was, maar inmiddels hebben we het leuk
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_67759182
De enige echte verliefdheid die ik tot nu toe meegemaakt heb is die voor mijn vriend, en die is langzaam gegroeid. We waren al een jaar lang studiegenoten toen we friends with benefits werden. Toen pas leerde ik hem echt goed kennen en na een paar maanden vrienden zijn, seks hebben en knuffelen begon ik me te realiseren dat ik verliefd aan het worden was, nou ja, al geworden was. Bij hem duurde het nog iets langer.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67759306
Tsja, op mijn huidige vriendin werd ik op slag verliefd terwijl ik al twee jaar kende en ik haar nooit als potentieel vriendinmateriaal beschouwde. Vraag me niet waar dat ineens vandaan kwam.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:01:48 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67893594
quote:
Geloven jullie in liefde op het eerste gezicht, en waar is die liefde dan op gebaseerd? Meer op fysieke aantrekkingskracht en uiterlijk dan op innerlijk en persoonlijkheid? Hoe kun je verliefd worden als je iemand nauwelijks kent?
Ik denk wel dat er een basale, fysieke en onbewuste aantrekkingskracht kan zijn tussen twee mensen die je niet aan kan sturen. Ik heb mijn vriend op Lowlands leren kennen, en toen hij zijn shirt uittrok dacht ik wel: "Goh, ik zou het niet erg vinden als hij mijn vriend was." Ik dacht later ook: huh? waarom dacht ik dat?
quote:
Geloven jullie dat gevoelens voor iemand langzaamaan kunnen groeien/ontstaan, ook als je iemand in het begin niet zo mag of aantrekkelijk vindt (zoals in films, lol) en ook als je eerst maandenlang of jarenlang vrienden of kennissen of collega's met iemand bent geweest?
Ik heb het genoeg gezien in mn omgeving, dus ja
quote:
Ik kende mn huidige vriend al via een vriendin van mij, zij zaten samen in een band. We gingen toen met een grote groep naar Lowlands (in 2002 alweer ), waar hij dus ook heen ging. We trokken veel samen op en dan groeit er toch iets.. Toentertijd had hij nog wel een vriendin. Die trouwens dezelfde naam had als ik . Hij ging vreemd met mij op de laatste avond tijdens LOTR 1, we zoenden Mja, toen had ik wel zoiets van: ja, uhh, nou moet je wel gaan kiezen want dit is niks Gelukkig koos hij voor mij Inmiddels zijn we 6,5 jaar verder, we wonen al ruim 2 jaar samen en zijn nu een half jaar getrouwd
quote:
Wat een vragen hè.
That's ok
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_68008325
Mijn vriendin ontmoet op vakantie afgelopen zomer, we zaten in hetzelfde appartementen complex en haar een keer mee uitgevraagd.

Elkaar daarvoor bijna nooit gesproken maar het voelde meteen goed en we stonden binnen 5min te zoenen, en elkaar de rest van de avond haar niet meer losgelaten.
Na de vakantie haar meteen weer opgezocht en nu al ruim een half jaar een relatie.

Wel een moeilijke tijd gehad na een maand of 2/3, ze twijfelde en wilde het uitmaken ma heeft dit uiteindelijk niet gedaan en gaat nu weer goed, hou super veel van die meid

[of ik in liefde op het eerste gezicht geloof nee, eerste indruk is tog puur op uiterlijk. hoewel wanneer de uiterlijke aantrekkingskracht er niet is zal een relatie ook moeilijk tot stand komen denk ik]
pi_68009531
Toen ik m`n vriend voor het eerst ontmoette was het zeker weten liefde op het eerste gezicht En gelukkig was dat geheel wederzijds.

We leerden elkaar via internet kennen, na paar keer chatten wat afgesproken en `t voelde meteen helemaal vertrouwd.
pi_68015874
Ik geloof 100% in liefde op het eerste gezicht. Maar kei harde werk om het te laten groeien.
Ja hoor, ik praat raar, daarom ben ik speciaal :-)
pi_68050262
Ik geloof zeker wel in liefde op het eerste gezicht. Ik kende me vriendin al wel een beetje, vooral gewoon van naam en gezicht, toen kwam ze een keer.. en sinds toen, alsof er een bom ontploft is; verliefd
  woensdag 15 april 2009 @ 20:30:39 #22
249901 Bargain
The best I ever had
pi_68051125
Altijd langzaam.
pi_68102932
Leuk topic!

Ik geloof zelf dat beide liefdes mogelijk zijn: op het eerste gezicht en een liefde die zich langzaam ontwikkelt.
Vroeger, toen men nog op school zat, hadden we allemaal de ruimte om langzaam en dolverliefd op iemand te worden. Soms liep je maandenlang met een geheime crush op iemand uit je klas. De verliefdheid was slopend want elke dag moest je hem weer onder ogen komen zonder te weten of hij jou ook leuk vond. Zoiets doet zich trouwens tegenwoordig ook nog wel op de werkvloer voor.

Vroeger ging ik ook veel meer af op een crush, of het uiterlijk van een man. Tegenwoordig zoek ik naar iets meer dan dat. En dat is misschien ook wel de reden waarom mijn laatste relaties niet meteen liefde op het eerste gezicht waren. Als ik nu direct kriebels bij een man krijg weet ik eigenlijk dat het geen relatiemateriaal is, het is dan een onbereikbare man die het spelletje speelt. Ik ga voor een relatie liever voor iemand bij wie ik me heel erg mijn gemak voel, die intelligent is en me aan het lachen kan maken.
Ik heb namelijk nu zon situatie in mijn liefdesleven: 2 mannen, eentje waarvoor ik pure lust voel, woest aantrekkelijk en gepassioneerd. En de ander waarmee ik urenlang kan kletsen, die me aan het huilen van het lachen kan maken en waarmee ik uren in bed kan liggen en tegen hem aan kan kruipen...
mijn emailadres staat verkeerd l.koorn1@chello.nl is de juiste
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:13:43 #24
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_68103196
Ik heb nog nooit liefde op het eerste gezicht meegemaakt. Het ging altijd langzaam aan.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:18:10 #25
249901 Bargain
The best I ever had
pi_68103356
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:07 schreef DeVrouw het volgende:
Ik heb namelijk nu zon situatie in mijn liefdesleven: 2 mannen, eentje waarvoor ik pure lust voel, woest aantrekkelijk en gepassioneerd. En de ander waarmee ik urenlang kan kletsen, die me aan het huilen van het lachen kan maken en waarmee ik uren in bed kan liggen en tegen hem aan kan kruipen...
Ik neem aan dat je die woest aantrekkelijke aanhoudt zolang je relatiemateriaal dat toestaat ?

Verder ben ik het gewoon met je eens, ik kijk heel anders maar vrouwen als ik nu naar een serieuze variant kijk (relatiemateriaal dus). Het liefst heb je én de crush én het geschikte materiaal natuurlijk (en dat lijkt hoe langer hoe onmogelijker, of ik word te kritisch ...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')