abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67729446
Om verder te gaan op dit topic: GNAA Last Measure Live

Ik heb uiteindelijk mijn PC opnieuw geïnstalleerd, er was haast geen andere optie meer.

2 nieuwe harde schijven erin geplaatst (nu ik toch Windows opnieuw moet installeren kon ik dat meteen doen) en op de oude harde schijven wat bestanden geplaatst die ik graag wou bewaren waaronder mijn muziek collectie, een aantal films en een aantal afleveringen van verschillende serie's.

Alle bestanden netjes gescanned met Avast! en Spyware Doctor en die heeft niks bijzonders kunnen vinden.

Windows opnieuw geïnstalleerd (met de harde schijf waarop de bestanden stonden die ik wou bewaren los gekoppeld van de PC) en daarna een paar benodigde programma's.
Toen direct Avast! en Spyware Doctor en daarna heb ik de harde schijf met alle bestanden aangesloten om er zo zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

Dat ging allemaal prima en ben toen ook programma's die ik geïnstalleerd had staan gaan downloaden en installeren.

Ook dat ging allemaal prima en me PC draaide weer perfect.

Tot op een zeker hoogte:
Ik was bezig met Warcraft 3 en had een eigen server gemaakt met de Windows Firewall uit (dat moet anders blijkt niemand mijn server te zien).
Verder draaide er op de achtergrond nog een programma mee voor Warcraft 3 (auto refresher)
Die heb ik gekregen via een maat (die nergens problemen mee heeft) dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt.
quote:
C:\Documents and Settings\Wouter\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\ACQMEHZ5\mail[1].htm [L] VBS:Malware-gen (0)
Het bestand werd met succes verwijderd...
C:\Documents and Settings\Wouter\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\ACQMEHZ5\mail[1].htm [L] VBS:Malware-gen (0)
http://nl.start2.mozilla.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official\{gzip} [L] VBS:Malware-gen (0)
C:\Documents and Settings\Wouter\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\VL2SNT88\ADSAdClient31[1].htm [L] VBS:Malware-gen (0)
http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/downloads?client=navclient-auto-ffox&appver=3.0.8&pver=2.2&wrkey=AKEgNiuXXmqpD4J5CQNjXhvHJBOfYrr5SsWpY6TnFfVd374tlTK4le-ghvTOtkMj252ctT3zGEwgZrgjO5DppoYXjtx4_Abv9g==\{gzip} [L] VBS:Malware-gen (0)
http://nl.start2.mozilla.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official\{gzip} [L] VBS:Malware-gen (0)
C:\Documents and Settings\Wouter\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\E119G4I4\ADSAdClient31[1].htm [L] VBS:Malware-gen (0)
Er is een fout opgetreden tijdens het verwijderen van het bestand: Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat
Er is een fout opgetreden tijdens het verwijderen van het bestand: Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat
Fout opgetreden tijdens verplaatsen van bestand naar kluis: Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat
http://www.avast.com/go.php?verb=register-home&lang=dut\{gzip} [L] VBS:Malware-gen (0)
C:\Documents and Settings\Wouter\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\VL2SNT88\go[1].htm [L] VBS:Malware-gen (0)
Verwijdern van het bestand tijdens volgende systeem start...
De melding begon over Gmail Notifier waarna ik dat programma meteen verwijderd heb, daarna kwam Firefox en ook nog MSN die ik beide meteen van me PC heb verwijderd.

Daarna PC opnieuw opgestart en verschillende scans gedaan maar zonder resultaat.
Firefox en MSN opnieuw geïnstalleerd en het ging weer een paar dagen goed maar de laatste paar dagen komt het steeds vaker terug en elke keer op een ander moment dus ook niet elke keer als ik Warcraft 3 speel.
Ik blijf elke keer de programma's verwijderen om daarna een scan te doen waar verder geen resultaat uit komt maar het blijft ook elke keer terug komen.

Wie heeft er een idee waar dit mee te maken heeft, ik ben me er van bewust dat ik de PC opnieuw zou moeten installeren maar ik zou dan wel graag zeker willen zijn dat het niet weer terug komt.

De computer staat hier in een netwerk met nog 2 andere computers en een Playstation 3 (geen idee of het er iets mee te maken kan hebben) en voordat ik de eerste keer problemen kreeg heb ik als laatst het programma UltraMon geïnstalleerd.
pi_67744203
dit komt kennelijk van een site die je bezoekt en het zit em ergens in de advertentie's waarschijnlijk
pi_67746202
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef mschol het volgende:
dit komt kennelijk van een site die je bezoekt en het zit em ergens in de advertentie's waarschijnlijk
Het komt voor met elke willekeurige site. De ene keer gebeurt het wanneer ik Firefox opstart en naar mijn startpagina ga (google) en de andere keer wanneer ik bv al een uur aan het internetten ben en net 1 of andere willekeurige site wil openen (FOK!, GMail, etc.)
pi_67748956
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:05 schreef Razorback het volgende:

[..]

Het komt voor met elke willekeurige site. De ene keer gebeurt het wanneer ik Firefox opstart en naar mijn startpagina ga (google) en de andere keer wanneer ik bv al een uur aan het internetten ben en net 1 of andere willekeurige site wil openen (FOK!, GMail, etc.)
maar je moet zeer waarschijnlijk een site bezocht hebben die de nodige advertentie's bevat (en fok/gmail vallen niet onder die categorie)

want er staat in je temp internet files een bestand, wat in princiepe alleen binnenkomt via internet explorer/firefox (al ben ik niet helemaal zeker of FF dezelfde lokatie voor tijdelijke bestanden gebruikt als IE)
pi_67805985
quote:
Op maandag 6 april 2009 06:26 schreef mschol het volgende:

[..]

maar je moet zeer waarschijnlijk een site bezocht hebben die de nodige advertentie's bevat (en fok/gmail vallen niet onder die categorie)

want er staat in je temp internet files een bestand, wat in princiepe alleen binnenkomt via internet explorer/firefox (al ben ik niet helemaal zeker of FF dezelfde lokatie voor tijdelijke bestanden gebruikt als IE)
Op het moment dat ik die melding kreeg was ik niet aan het internetten maar Warcraft aan het spelen.
Ondertussen kan ik bijna niks meer met de PC en ga ik de PC maar weer opnieuw installeren.
Alle bestanden die ik wil bewaren heb ik nu gescanned en niks gevonden.
Kan ik nu zonder problemen alles opnieuw installeren of zie ik iets over het hoofd dat ik nog moet controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')