van de FP:
Militairen mogen in uniform meedoen aan de Gay Pride in Amsterdam. Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) heeft dat besloten.
Vorig jaar ontstond ophef toen Defensie het militairen verbood om in uniform mee te varen bij de jaarlijkse Canal Parade op de Amsterdamse grachten. Deelname in uniform zou de waardigheid van dat kledingstuk aantasten.
De Vries geeft nu wel toestemming, zo bevestigt een woordvoerder zondag berichtgeving in De Telegraaf. Wel wordt benadrukt dat Defensie op geen enkele manier bijdraagt aan de deelname. Het departement ziet niet hoe de Gay Pride bijdraagt aan een positiever beeld van mensen met een andere seksuele geaardheid.
De Tweede Kamer drong eerder ook aan op de toestemming. Belachelijk !
Vooropgesteld dat ik niets tegen homo-sexuelen an sich heb, vind ik dit echt weer bijdragen aan de verloedering van Nederland.
Als defensie niets met dit evenement te maken heeft, waarom lopen er dan mensen mee in een uniform van deze zelfde defensie?
Als er een voetbalwedstrijd is, mogen de supporters (die beroepsmatig militair zijn) dan ook in uniforum naar het stadion komen als ze daar zin in hebben? Lijkt me niet toch? Waarom hier dan wel? Of mogen de militairen altijd hun uniform dragen in hun vrij tijd, ook al ze bijvoorbeeld 3 weken vakantie hebben. Ik ben niet bekend met de regels hieromtrent.
Sowieso vind ik dergelijke gaypride waar mensen in hun blote reet rondlopen weinig bijdragen aan de 'emancipatie' van homo's, maar dat is weer een heel ander verhaal.